51

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Jezelf zo pijnigen. Voor een wedstrijd te doen dit jaar hoef je het zeker niet te doen.

52

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Temperatuur boven een acceptabele grens kan wel eens snel gaan met de huidige verwachtingen.

53

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ja, de weersverwachting is hoopvol.

Ik zag er vandaag bij ons achter in de Schie zwemmen, wel met handschoenen en cap, maar heel relaxed verder. Nog geen 10 graden...

Louise

54

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Deze week zal het wel goed worden ook de nachten worden minder koud. Het oppervlakte water warmt wel snel op nu. Ik hoop Donderdag eens een keertje kort te zwemmen hier maar ik heb er nog nooit gezwommen dus weet niet hoe het er gaat zijn met bv diepte en planten in het water, die planten zal nu nog wel meevallen maar vrees dat het er vrij ondiep is.

55

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik vind ondiep water juist wel fijn, dan kan je ook alleen gaan zwemmen. Zolang je maar niet met je handen de bodem raakt, is dat verder prima.

56

Re: Corona en zwemmen in zwembad

LindaRotterdam schreef:

Waar zwem je, dat het water al zo warm is?

Gat van Waalre, en Berkendonk bij Helmond in de buurt

57 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (06-04-20 13:41:23)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Barthed schreef:
LindaRotterdam schreef:

Waar zwem je, dat het water al zo warm is?

Gat van Waalre, en Berkendonk bij Helmond in de buurt

Ah, dat is niet erg in de buurt.

Louise schreef:

Ja, de weersverwachting is hoopvol.

Ik zag er vandaag bij ons achter in de Schie zwemmen, wel met handschoenen en cap, maar heel relaxed verder. Nog geen 10 graden...

Louise

Het is net naar boven de 10 graden gestegen bij het meetpunt in de Maas: https://waterinfo.rws.nl/#!/details/pub … ter___20oC

Volgende week ga ik het proberen!

58 Laatst bewerkt door Timmer (06-04-20 14:09:11)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Gisterochtend om 8 uur een duik genomen in de Noorderplas. De watertemperatuur is nu 9 graden. Dankzij de relatief zachte winter heb ik het hele jaar door 1 a 2x per week gezwommen. Ik gebruik geen handschoenen of sokken en geen neopreen badmuts. Wel draag ik 2 badmutsen over elkaar heen.

https://www.mupload.nl/img/6f00jj6lcle.jpg

59

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Wat een heerlijke foto, krijg nu serieus ook zin om er hier eens in te duiken komend weekend.

60

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Nou idd!!! Het smaakt gelijk naar heel veel!
Maar ik weet dat het voor mij nu echt nog veel en veel te koud is...

61

Re: Corona en zwemmen in zwembad

8,2 graden in de IJzeren Man hier in Vught... Bij het dubbele ga ik wel denk ik.

62

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Te koud voor mij dan heb ik gegarandeerd last in mijn oren achteraf. Nu hoop ik wel dat deze week het ondiepe water wat warmer word en ik even kan zwemmen Donderdag. Vanaf het weekend voorspellen ze terug kouder dus...

63

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hoe lang zwem je dan? Een korte duik of echt een langere training?



Timmer schreef:

Gisterochtend om 8 uur een duik genomen in de Noorderplas. De watertemperatuur is nu 9 graden. Dankzij de relatief zachte winter heb ik het hele jaar door 1 a 2x per week gezwommen. Ik gebruik geen handschoenen of sokken en geen neopreen badmuts. Wel draag ik 2 badmutsen over elkaar heen.

https://www.mupload.nl/img/6f00jj6lcle.jpg

64

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik hou het nu ongeveer 30 tot 45 minuten vol. Rustig opbouwen en naar je lichaam luisteren. Ik train voor diverse recreatieve zwemtochten al zijn de meeste logischerwijs afgelast. Het is voor mij vooral ook een stuk ontspanning en fijn om te bewegen na een dag zittend werk.

65

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Timmer schreef:

Ik hou het nu ongeveer 30 tot 45 minuten vol. Rustig opbouwen en naar je lichaam luisteren. Ik train voor diverse recreatieve zwemtochten al zijn de meeste logischerwijs afgelast. Het is voor mij vooral ook een stuk ontspanning en fijn om te bewegen na een dag zittend werk.

Uit nieuwsgierigheid: veranderd het onderwaterleven door het jaar heen? Merk je de seizoenen bijvoorbeeld door meer of minder zicht in het water? Plantengroei?

Je moet sneller dan de klos zijn.

66

Re: Corona en zwemmen in zwembad

mcguyver schreef:

Uit nieuwsgierigheid: veranderd het onderwaterleven door het jaar heen? Merk je de seizoenen bijvoorbeeld door meer of minder zicht in het water? Plantengroei?

In mijn zwemwater is het zicht in het vroege seizoen (voor mij dan, dus dat duurt nog even: mei/juni) beter dan daarna, en meestal komt er in augustus kroos op, soms heel veel, dan wordt het zwemmen door de groentesoep. Het slechte zicht hoogzomer belemmert helaas waarnemingen van waterplanten op de bodem. Dat is vroeg juist wel leuk - allerhande sla- en koolsoorten, lijkt het wel.

Louise

67

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Planten groeien en sterven ook onder water, nu zijn veel waterplanten nog klein en zul je er weinig last van hebben, maar die groeien op den duur naar het oppervlak en dan krijg je er meer last van.

68

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Zojuist 2km gezwommen in zijkanaal B. Was boven verwachting lekker zeg. Wel een aardig temperatuurverschil tussen de noord en zuid kant qua temp. Maar koud heb ik het zeker niet gehad.

69

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Barthed schreef:
LindaRotterdam schreef:

Waar zwem je, dat het water al zo warm is?

Gat van Waalre, en Berkendonk bij Helmond in de buurt

Is het al een beetje te doen in Berkendonk? Blijf je dan langs de kant of ook al een oversteek langs de lijn. Ik woon daar vlak bij dus zit er over te denken......

70

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik vandaag ook voor het eerst terug gezwommen, viel me maar vies tegen om na 5 weken terug te zwemmen. Heb wel met die rekkers bezig geweest maar het voelde toch echt wel zwaar aan.

71

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Lamlendigeton schreef:

Is het al een beetje te doen in Berkendonk? Blijf je dan langs de kant of ook al een oversteek langs de lijn. Ik woon daar vlak bij dus zit er over te denken......

We zijn langs de kant begonnen, maar uiteindelijk toch een grote lus gezwommen ook door het midden. Ik heb wel altijd een safe swimmer om. Gelukkig nog nooit nodig gehad. Normaal gesproken gebruik ik hem ook vooral voor het droog houden van autosleutels/telefoons. Maar bij dit soort omstandigheden vind ik wel fijn om te gebruiken.

72

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Lamlendigeton schreef:

Normaal gesproken gebruik ik hem ook vooral voor het droog houden van autosleutels/telefoons. Maar bij dit soort omstandigheden vind ik wel fijn om te gebruiken.

grappig verhaal: ik had een keer mijn telefoon en autosleutels ook in het vakje van de safeswimmer gestopt. Maar wat bleek: door het gewicht sloeg de safeswimmer om en een uurlang dreven ze onder water. Geen schade gelukkig.

Je moet sneller dan de klos zijn.

73

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Vandaag voor het eerst dit jaar buiten gezwommen. 1 km om te beginnen. Mijn gezicht voelde de eerste minuten aan als een speldenkussen. Maar dat trok weg. Verder was het druk met zwemmers. In feite heb ik heel veel felgekleurde safeswimmers gezien, meer dan normaal. De volgende keer de hele Galderse meren maar weer rond. En er was heel even de spanning of ik het nog kon...

Je moet sneller dan de klos zijn.

74

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Morgen komt er een protocol maar het ziet er in ieder geval naar uit dat we snel weer binnen de zwemtraining kunnen doen:
https://www.knzb.nl/actueel/nieuws/beri … weer_open/


De samenwerkende partijen in de zwembranche publiceren aanstaande vrijdag een protocol om te gebruiken bij de heropening van de zwembaden. Dit protocol zorgt er voor dat iedereen weer op een veilige en verantwoorde manier kan genieten van de zwemsport, rekening houdend met de belangen van alle zwemmers, zwembadpersoneel en zwemverenigingen.

75

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Wijnand schreef:

Morgen komt er een protocol maar het ziet er in ieder geval naar uit dat we snel weer binnen de zwemtraining kunnen doen:
https://www.knzb.nl/actueel/nieuws/beri … weer_open/

was ik net het buitenwater gewend... ;-)

Je moet sneller dan de klos zijn.