1

Onderwerp: Wedstrijdkalender WeTri

Ik weet niet of er ergens een plek is op het forum om dit te delen. De categorie waar de topic nu in staat leek me echter het beste hiervoor. Laat het me gerust weten als dit niet zo is.

Zoals jullie misschien weten, werk ik in mijn vrije, niet-triathlontijd aan WeTri. Dat is een website waarop je als atleet wedstrijden kunt zoeken, je trainingsschema's kunt beheren, je pr's kunt laten zien en nog veel meer.

In mijn voorsteltopic kwam aan bod dat er werd gewerkt aan een geavanceerde filtering op wedstrijden. Zo kon je filteren op wedstrijdtype (bijvoorbeeld: triathlon, duathlon, hardloopwedstrijd), maar niet op subtype (bijvoorbeeld: 1/4). Inmiddels is dit wel mogelijk!

Ook nieuw is dat je voortaan kunt zoeken naar wedstrijden op de kaart. Zo zou je in een oogopslag kunnen zien waar voor jou wedstrijden zijn die interessant zijn om aan mee te kunnen doen.

Er zijn ook verbeterpunten. In het algoritme dat de kalender automatisch vult, wordt nog onvoldoende rekening gehouden met het feit dat een wedstrijd ook niet door kan gaan. Vooral in het geval van corona is het handig dat de software dit automatisch kan zien, zodat de status van een wedstrijd actueel blijft. Aan de andere kant: zo erg als het nu is, zal het in de toekomst hopelijk niet snel meer worden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback. Ondanks dat we nu door corona beperkt zijn in onze wedstrijden, hoop ik dat we de sport op termijn weer snel volledig kunnen oppakken, waarbij we ook weer vooruit kunnen kijken naar al die mooie wedstrijden die er zijn.

2

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Even een kort kijkje genomen, ziet er leuk uit!
En je gaat verder dan alleen triathlons zie ik.

Is het een idee om ook de swim run events op te nemen in de lijst?
Dit is wat anders dan een aquathlon/zwemloop btw.
Swimrunnen is erg in opkomst wereldwijd, een vd snelst groeiende sporten.

3

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Ik kan de triathlon van Emmeloord niet vinden. Die is 30 augustus 2020. Hopelijk.

Je moet sneller dan de klos zijn.

4

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Hedcandy schreef:

Even een kort kijkje genomen, ziet er leuk uit!
En je gaat verder dan alleen triathlons zie ik.

Is het een idee om ook de swim run events op te nemen in de lijst?
Dit is wat anders dan een aquathlon/zwemloop btw.
Swimrunnen is erg in opkomst wereldwijd, een vd snelst groeiende sporten.

Goede opmerking! Gekke vraag, maar wat is precies het verschil tussen aquathlon/zwemloop en swimrun?

mcguyver schreef:

Ik kan de triathlon van Emmeloord niet vinden. Die is 30 augustus 2020. Hopelijk.

Leden kunnen ontbrekende wedstrijden zelf toevoegen smile Ik zal Emmeloord vandaag toevoegen aan de kalender, thanks!

5 Laatst bewerkt door Hedcandy (16-04-20 11:10:31)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Een zwemloop is 1x zwemmen en 1x hardlopen. Meestal over 500m/5km of het dubbele hiervan.

Een swimrun is meer een tocht waarbij je meerdere keren zwemt en loopt. Het lopen is meestal onverhard, dus trailen.
De afstanden zijn telkens anders, soms loop je 5km en zwem je 250m, dan weer loop je 800m en zwem je 1200m. Je wisselt soms wel 15x.

Officieel doe je dit ook nog in 2 tallen, verbonden met een elastisch koord van 3meter.
Je mag paddles en een pullbuoy gebruiken met het zwemmen.
Je draagt een swimrun suit, een soort combinatie tussen een trisuit en wetsuit (korte mouwen en benen).

De sport komt uit Zweden, waar de ö till ö is ontstaan ooit, een tocht waarbij je zwemt van eiland naar eiland, en over de eilandjes (trail) rent.

In Nederland is er nu in Rotterdam een wedstrijd van en in Lauwersoog.
Maar gelukkig komen er steeds meer wedstrijden bij, ook in omliggende landen.

6 Laatst bewerkt door chrisbakker (16-04-20 15:38:30)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Een swimrun is de moeite om te proberen , de eerste keer heb ik een swimrun meegedaan vorig jaar in Robertville (Ardennen) .

Zie topic swimrun

Ik heb ook even een kijkje genomen op WeTri; ziet er oké uit!

7

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Chris, deel je verhaal even in een swimrun topic, daar is het makkelijker terug te vinden...hier is het ietwat offtopic en zullen mensen die info zoeken het niet vinden en dat is jammer!

8 Laatst bewerkt door chrisbakker (16-04-20 14:01:39)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Oké dat bedacht ik me ook eigenlijk, ik zet het als topic in de triatlons duathlons

9

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Mooie toevoeging die kaart. Paar suggesties:
Het zou fijn zijn om meerdere type races te kunnen selecteren, bijvoorbeeld een 1/8 en sprint. Of de filtering op type juist weer helemaal ongedaan te maken.
- De tekst "zoek wedstrijden..." suggereert wat anders. Wellicht is "trefwoord" of "naam westrijd" duidelijker?
- Wisselen tussen de lijst en de kaart: het zou mooi zijn als de resultaten weergegeven worden van de laatste zoekactie.

Al met al een hele fijne site om races te ontdekken. Ook hier in de buurt een paar ontdekt, dat had ik niet verwacht.

10

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Ik vind heel heel slim dat men zelf  wedstrijden kan  toevoegen .
Daardoor ontstaat er een hele uitgebreide kalender .

11

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Jörgen schreef:

Mooie toevoeging die kaart. Paar suggesties:
Het zou fijn zijn om meerdere type races te kunnen selecteren, bijvoorbeeld een 1/8 en sprint. Of de filtering op type juist weer helemaal ongedaan te maken.
- De tekst "zoek wedstrijden..." suggereert wat anders. Wellicht is "trefwoord" of "naam westrijd" duidelijker?
- Wisselen tussen de lijst en de kaart: het zou mooi zijn als de resultaten weergegeven worden van de laatste zoekactie.

Al met al een hele fijne site om races te ontdekken. Ook hier in de buurt een paar ontdekt, dat had ik niet verwacht.

Dat zijn hele concrete verbeteringen, super! Ik denk dat ik ze allemaal wel kan inbouwen smile Zodra er een update is, zal ik het hier laten weten!

@Jeanette schreef:

Ik vind heel heel slim dat men zelf  wedstrijden kan  toevoegen .
Daardoor ontstaat er een hele uitgebreide kalender .

Zeker, en daar zijn we erg blij mee! We zijn nu nog erg afhankelijk van andere bronnen. Daarom vinden we het fantastisch als atleten 'eigen' wedstrijden toevoegen, zodat de kalender nog completer is. Zo had jij geloof ik ook wedstrijden in Duitsland toegevoegd. Erg fijn!

Nu ik er over nadenk: weten jullie trouwens nog interessante kalenders voor buitenlandse wedstrijden? Zoals in Duitsland en Frankrijk?

12

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Ja klopt . Ik woon in Duitsland, daardoor start ik ook hoofdzakelijk daar .
Maar als het beter in mijn planning past start ik ook in Nederland .

De Duitse NTB
https://www.dtu-info.de/amateursport/ve … skalender/

Voor Bundesland Nordrhein-Westfalen lhttp://www.nrwtv.de/

https://www.triafreunde.com/triathlon/deutschland

13 Laatst bewerkt door yoeri (18-04-20 17:56:13)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

@Jeanette schreef:

Ja klopt . Ik woon in Duitsland, daardoor start ik ook hoofdzakelijk daar .
Maar als het beter in mijn planning past start ik ook in Nederland .

De Duitse NTB
https://www.dtu-info.de/amateursport/ve … skalender/

Voor Bundesland Nordrhein-Westfalen lhttp://www.nrwtv.de/

https://www.triafreunde.com/triathlon/deutschland

Dankjewel! Daar kan ik wel wat mee smile

Misschien wat offtopic, maar hoe ervaar je de wedstrijden in Duitsland? Zijn ze over het algemeen goed, of zit er veel verschil tussen (net als in Nederland overigens)?

14

Re: Wedstrijdkalender WeTri

yoeri schreef:

Misschien wat offtopic, maar hoe ervaar je de wedstrijden in Duitsland?
Zijn ze over het algemeen goed, of zit er veel verschil tussen (net als in Nederland overigens)?

Hier zit ook wel verschil tussen de wedstrijden , op een boeren akker , of toch net iets professioneler .

Het grootste verschil tussen NL en DLD is denk ik wel dat je in DLD bijna altijd een Age group plaatsing hebt .
Dus " overal " mannen en vrouwen , en dan vaak nog per leeftijdscategorie  een plaatsing .
Tevens is er altijd een Oorkonde die je kunt downloaden , of krijgt .

In NL is het meestal een finisher medaille , wat ik er leuk vind .

En in DLD zie je (bijna)nooit de 1/4 afstand  , daarvoor altijd de Olympische .

15 Laatst bewerkt door yoeri (19-04-20 15:55:56)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

@Jeanette schreef:

Tevens is er altijd een Oorkonde die je kunt downloaden , of krijgt .

In NL is het meestal een finisher medaille , wat ik er leuk vind .

En in DLD zie je (bijna)nooit de 1/4 afstand  , daarvoor altijd de Olympische .

Interessant! Je zou bijna denken dat de kwart-afstand dan misschien een Nederlands verschijnsel is, maar ik weet niet hoe dit zit in andere landen.

Hebben de oorkondes voor atleten in Duitsland een bepaalde betekenis? Sparen zij de oorkondes en kunnen ze ergens aan andere mensen laten zien, of is het 'slechts' een bewijs van deelname?

16

Re: Wedstrijdkalender WeTri

yoeri schreef:

Hebben de oorkondes voor atleten in Duitsland een bepaalde betekenis? Sparen zij de oorkondes en kunnen ze ergens aan andere mensen laten zien, of is het 'slechts' een bewijs van deelname?


Voor de een hebben ze een betekenis , voor de ander minder .
Van het eerste jaar heb ik ze ook op papier in een map .
Nu sla ik ze meestal digitaal op .
Je tijden staan er iig op , je plaatsing overal en plaatsing AG .

17

Re: Wedstrijdkalender WeTri

yoeri schreef:

Interessant! Je zou bijna denken dat de kwart-afstand dan misschien een Nederlands verschijnsel is, maar ik weet niet hoe dit zit in andere landen.

Ik weet het niet in het algemeen, maar ik heb ook al de ervaring met onze Canadese vrienden dat die niet snapten wat wij bedoelden met een 1/8 en een kwart. Dat bestaat daar ook alleen maar als sprint en OD.

Louise

18

Re: Wedstrijdkalender WeTri

In de VS ben ik nooit een kwart tegen gekomen, in Engeland zijn ze me ook nog niet opgevallen, ook vrijwel altijd Olympische.

19 Laatst bewerkt door yoeri (22-04-20 21:45:31)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Jörgen schreef:

Mooie toevoeging die kaart. Paar suggesties:
Het zou fijn zijn om meerdere type races te kunnen selecteren, bijvoorbeeld een 1/8 en sprint. Of de filtering op type juist weer helemaal ongedaan te maken.
- De tekst "zoek wedstrijden..." suggereert wat anders. Wellicht is "trefwoord" of "naam westrijd" duidelijker?
- Wisselen tussen de lijst en de kaart: het zou mooi zijn als de resultaten weergegeven worden van de laatste zoekactie.

Al met al een hele fijne site om races te ontdekken. Ook hier in de buurt een paar ontdekt, dat had ik niet verwacht.

De tekst 'zoek wedstrijden' is aangepast naar 'trefwoord'. Daarnaast is er nu ook een 'undo'-knop toegevoegd als je een type of subtype hebt geselecteerd. Als je daar op klikt, ga je telkens één stap terug.

Ook nieuw: het algoritme scant nu ook dagelijks de wedstrijdkalender van de Franse triathlonbond (alleen wedstrijden >= 2OD) en Powerman. Zodra er een nieuwe wedstrijd in die kalenders staat, wordt die automatisch opgenomen in de WeTri-kalender.

De Duitse triathlonbond voeg ik binnenkort toe smile

20

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Goed bezig zeg!

Binnenkort zal ik even account aanmaken om de site verder te kunnen verkennen.

21 Laatst bewerkt door Macer (23-04-20 14:06:28)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Mooie site, gelijk een account aangemaakt :-)

Een vraag.. Kunnen je strava activiteiten ook niet in de kalender worden opgenomen, zoals bij Trainingpeaks?
Ik heb net een hardloopsessie gedaan, maar kom deze niet tegen in de kalender.. Of hebben jullie die koppeling niet?

22 Laatst bewerkt door yoeri (26-04-20 17:01:39)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Macer schreef:

Mooie site, gelijk een account aangemaakt :-)

Een vraag.. Kunnen je strava activiteiten ook niet in de kalender worden opgenomen, zoals bij Trainingpeaks?
Ik heb net een hardloopsessie gedaan, maar kom deze niet tegen in de kalender.. Of hebben jullie die koppeling niet?

Gaaf, leuk om te lezen!

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt (ik heb geen Trainingpeaks). Bedoel je dat je activiteiten kunt klaarzetten voor Strava, of bedoel je dat je reeds uitgevoerde activiteiten kunt uitlezen via Strava en die in je kalender kunt tonen? Beide kunnen nog niet, maar het lijkt me wel iets om daar in te duiken als daar genoeg animo voor is!

Zojuist heb ik weer een nieuwe update online gezet, waarmee het kalenderalgoritme ook dagelijks controleert of er interessante wedstrijden in Duitsland zijn. Momenteel controleert hij alleen bij de Duitse triathlonbond op hele duathlons en halve en hele triathlons voor na 1 september. Mochten jullie ook andere categorieën willen, dan hoor ik dat graag smile

23 Laatst bewerkt door Macer (28-04-20 09:47:06)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Ik zou graag mijn trainingen die ik gedaan heb zien in de kalender.. Dit wordt door verschillende sites gebruikt volgens mij, dus zou je wel van Strava af moeten kunnen halen denk ik.

24

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Macer schreef:

Ik zou graag mijn trainingen die ik gedaan heb zien in de kalender.. Dit wordt door verschillende sites gebruikt volgens mij, dus zou je wel van Strava af moeten kunnen halen denk ik.

Ah, duidelijk! Ja, dit moet wel kunnen. Het is wel wat werk, dus ik weet nog niet wanneer het er in zit. Zodra er iets over te melden valt, laat ik het hier weten!

25 Laatst bewerkt door yoeri (01-05-20 08:01:04)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Er staat nu een testversie van de software online waarmee - als het goed is - al je recent afgeronde Strava-activiteiten die worden gesynchroniseerd via WeTri, nu ook in jouw trainingoverzicht ('Mijn trainingen') worden getoond.

Ik heb het zo goed mogelijk proberen te testen en alles lijkt goed te gaan. Mogelijk zitten er nog kleine 'bugs' in. Mocht je iets tegenkomen, laat het vooral weten.