1

Onderwerp: Ironman Virtual Club

Voor wat specifieke vragen is een extra topic denk ik wel handig .
Dan kan men de info beter terug vinden .


Ik heb dus een nieuw account gemaakt , maar kan alleen op de mobiel inloggen en niet
via de laptop .
Dan krijg ik een error melding , why ..i dont.t know .
Mijn Polar is gekoppeld , dat betekend de normale trainingen zie ik ook in de app /account .

Dan ben ik geregistreerd voor de VR3 , maar heb geen bevestigingsmail ontvangen .

Hoe werkt dit verder ? Van het weekend start de VR3 .

Kan iemand wat tips geven ?

Alvast bedankt ( Sorry ...veel vragen )

2

Re: Ironman Virtual Club

Ik heb mij ook geregistreerd en dat ging ook wat moeizaam. Ik kreeg foutmeldingen met inloggen en had tot dusver ook nog geen mail van de virtual club ontvangen. Ik heb gekozen voor de 'wachtwoord vergeten' optie, deze optie stuurde mij een mail met een verificatie code die ik niet eerder had ontvangen, daarna werkte alles. Het koppelen met mijn strava account ging heel simpel, ook het inschrijven voor de sprint voor dit weekend ging soepel.

Misschien kun je op je laptop nog even een andere browser proberen?

3

Re: Ironman Virtual Club

Hallo wijnand

De optie wachtwoord resetten heb ik ook al gedaan . En Idd een e-mail gekregen met een code . Dat werkte op de mobiel .
Krijg nog steeds deze melding op de laptop

Heb ook al contact met de service gehad en op hun aanraden de cache van de browser geleegd .
En het lukt nog steeds niet .

Ik gebruik Firefox , en heb nog nooit twee browsers gebruikt . Gaat dat überhaupt.

Een bevestigingsmail van de VR3 aanmelding heb ik niet gehad . Is dat een probleem ?

4

Re: Ironman Virtual Club

@Jeanette schreef:

Hallo wijnand

De optie wachtwoord resetten heb ik ook al gedaan . En Idd een e-mail gekregen met een code . Dat werkte op de mobiel .
Krijg nog steeds deze melding op de laptop

Heb ook al contact met de service gehad en op hun aanraden de cache van de browser geleegd .
En het lukt nog steeds niet .

Ik gebruik Firefox , en heb nog nooit twee browsers gebruikt . Gaat dat überhaupt.

Een bevestigingsmail van de VR3 aanmelding heb ik niet gehad . Is dat een probleem ?

Ik heb de eerste bevestigingsmail wel gekregen maar pas veel later. Je hebt wel in je spambox gekeken? Wel balen voor jou dat het niet gewoon in firefox werkt. In principe moet die site in alle browser werken maar goed..je weet nooit.
Het helpt misschien niks maar is het een idee om het even te proberen met een ander email adres?

Kun je via je mobiel wel inschrijven voor de 'wedstrijd' dit weekend of is dat door de registratiefout onmogelijk?

5

Re: Ironman Virtual Club

De aanmeldprocedure is wat omslachtig inderdaad, omdat men gebruik maakt van twee omgevingen. De ene is het platform wat zij snel uit de grond gestampt hebben ivm de crisis, het tweede is het Active platform wat zij altijd gebruiken.

Bij mij liep alles probleemloos. Ik heb Chrome gebruikt, wat dezelfde engine is als het gene je mobiel gebruikt (Android of iOS). Firefox zou ook gewoon moeten werken, maar wellicht zitten er nog wat kinderziektes in. Als je geen tweede browser wilt installeren, zou ik voor nu gebruik maken van mobiel. Het inzien enzo heb ik net getest en dat werkt hier op Firefox.

Als je een account hebt en dan ingelogd bent, dan kun je rechts aanmelden voor de VR3. Als je daar klikt en er staat rechts in beeld " Succesful registered"  dan hoef je niks meer te doen. Staat daar nog een aanmeldknop, dan moet je alsnog (nog een keer) aanmelden. Bij de vorige wedstrijd kreeg ik een mail met een verificatiecode, bij de VR3 niet meer en was ik direct geregistreerd.

6

Re: Ironman Virtual Club

Wijnand schreef:

Het helpt misschien niks maar is het een idee om het even te proberen met een ander email adres?

Kun je via je mobiel wel inschrijven voor de 'wedstrijd' dit weekend of is dat door de registratiefout onmogelijk?

Het email adres heb ik ook al 1 x veranderd .
Ingeschreven voor dit weekend , daarover heb ik geen bevestiging ontvangen .
Ik weet niet of er nog belangrijke dingen in deze email staan ?

7

Re: Ironman Virtual Club

Op mijn mobiel krijg ik iig de melding dat ik geregistreerd ben .

8

Re: Ironman Virtual Club

Hoe gaat het dan precies verder in z,n werk ?
Kunnen jullie een korte uitleg geven .

9

Re: Ironman Virtual Club

@Jeanette schreef:

Hoe gaat het dan precies verder in z,n werk ?
Kunnen jullie een korte uitleg geven .

Dit is de mail die ik gekregen heb...kun je daar wat mee?

Congratulations, you are now registered for IRONMAN VR3, an IRONMAN Virtual Racing Series race!

Your race window begins at 6pm GMT on Friday, April 17 and ends at 11:59 GMT on Sunday, April 19. Run 1.5 km, bike 20 km and run 5 km in any order during this window (each activity has to be done in one go). You can complete the distances in any order you want, but make sure that you complete the exact distances specified, as your ranking is determined by your time and distance recorded on your GPS tracking device. 

Please review the rules you need to know before starting IRONMAN VR3 here. http://ablink.ironmanvc.com/ls/click?up … 4m7-2FmrKB

During race weekend, be sure to return to the IRONMAN VIRTUAL CLUB to check out where you rank on the leaderboard!

Once you finish, stop your workout on your GPS tracker and sync it to the IRONMAN VC. All activities must be synced before the close of your race on Sunday night, so make sure to confirm that your race is logged on your dashboard. If you do not sync your device with IRONMAN VC before your race closes, you will not be counted as a finisher. Results will be available within 24 hours of the close of your race.

Thank you for registering! We wish you all the best with your training and can’t wait for you to prove that ANYWHERE IS POSSIBLE.

En dan nog the rules: http://ablink.ironmanvc.com/ls/click?up … x7-2BfRW8T

10

Re: Ironman Virtual Club

Thanks Wijnand !!

11

Re: Ironman Virtual Club

@Jeanette schreef:

Thanks Wijnand !!

Geen dank wink
Succes met de 'wedstrijd'. Ik ben voornemens zaterdagochtend de onderdelen direct achter elkaar te voltooien. Fietsen op de Tacx, rondje van 1500 en eentje van 5 km lopen liggen naast de deur...ideaal wel.

12 Laatst bewerkt door ic3d (16-04-20 15:23:17)

Re: Ironman Virtual Club

@Jeanette

In het kort belangrijke regels:
- Je moet 3 activiteiten registeren in het weekend. Let op de tijdzone. Volgens mij mogen wij tot zondagnacht 0:00.
- Je eerste activiteit telt, dus je kunt afstanden niet eindeloos opnieuw doen. Een tweede keer telt het niet meer.
- Pak een kleine buffer. Als je 20KM moet fietsen, fiets dan voor de zekerheid bijv. 20.2 KM. Als je software per ongeluk naar beneden afrondt naar 19.9KM dan telt de activiteit dus niet. Aan de andere kant. Fiets je vrolijk 100KM dan telt de hele tijd! Ook als je in bijv. Strava / Movescount / Garmin / whatever de 80KM er af knipt. Je bewegingstijd geldt.
- Je ziet op de website of je activeiten aangekomen zijn. In het geval van Strava kan dat tot wel 12 uur duren.
- De uitslag wordt maandag gepubliceerd. Afgelopen week was dit pas dinsdag of zelfs woensdag. Kortom, je moet een beetje geduld hebben.

@Wijnand

Ik ga het ook in één keer doen. Wel gewoon op de fiets buiten. Heb wel een smarttrainer, maar daar ga ik zondag op om de AGR te rijden. Nu nog even genieten van het mooie weer smile

13

Re: Ironman Virtual Club

Bedankt  voor de info heren ... ben benieuwd !
Vind het wel leuk een keer te doen .
Zal alles nog eens rustig doorlezen .
Moet er even over na denken hoe in te vullen .
Denk het eventueel morgen te doen , want dan heb ik toch als training een run -bike -run op mijn trainingsschema staan .
En vooral waar 20 km aan 1 stuk te kunnen fietsen .

Tot zondagnacht 00:00 ,dus  de nacht van zondag op maandag ?

14

Re: Ironman Virtual Club

Wat een dramatisch slecht functionerende site en aanmeld en inlogprocedure. Op een laptop werkt het niet, op een smartphone wel. Maar Strava nu "unavailable".
Wel een leuk idee

15

Re: Ironman Virtual Club

@Jeanette schreef:

Tot zondagnacht 00:00 ,dus  de nacht van zondag op maandag ?

Klopt!

16

Re: Ironman Virtual Club

Top , dan gaat dat goed komen .

17

Re: Ironman Virtual Club

arnosmit schreef:

Wat een dramatisch slecht functionerende site en aanmeld en inlogprocedure. Op een laptop werkt het niet, op een smartphone wel. Maar Strava nu "unavailable".
Wel een leuk idee

Inderdaad wat problemen met strava....

Hello Wijnand,
Dear IRONMAN VC Subscribers & Athletes,

We were informed by STRAVA this morning that STRAVA will now prohibit you from sharing your STRAVA activity data with your IRONMAN VC account.

You’ve trained hard to create data for the specific purpose of participating in IRONMAN VC platform activities. And, although IRONMAN VC athletes have requested and agreed to share such STRAVA activity data with the IRONMAN VC platform, STRAVA believes that STRAVA has the right to prevent you from doing so. We regret STRAVA’s decision and believe that it is wrong and short-sighted, especially in these challenging times.

Your hard work (and your data) belong to you, not STRAVA. You can continue to fully enjoy all the features of the IRONMAN VC platform and participate in the IRONMAN VR competitions by completing the following steps: Simply go to the dashboard section of the IRONMAN VC platform, then to the Settings menu. In the “Manage My Apps” section please connect the App of your connected device or tracker.

We are looking forward to having you participate in the IRONMAN VR3 event.

18

Re: Ironman Virtual Club

Thanks Wijnand

Die e-mail heb ik niet gekregen .
Heb Polar gekoppeld en niet Strava .

19 Laatst bewerkt door arnosmit (17-04-20 08:51:55)

Re: Ironman Virtual Club

Een mooi achtergrondartikel van DC Rainmaker waarom de strava integratie dus niet (meer) werkt....: https://www.dcrainmaker.com/2020/04/str … drama.html

20

Re: Ironman Virtual Club

Wat is de begin tijd op vrijdag ?
Ik geloof dat ik nu te vroeg gestart ben .
Heb mijn 20 km gefietst , de rest paste na het helaas werk niet .

21

Re: Ironman Virtual Club

@Jeanette schreef:

Wat is de begin tijd op vrijdag ?
Ik geloof dat ik nu te vroeg gestart ben .
Heb mijn 20 km gefietst , de rest paste na het helaas werk niet .

volgens mij 20:00uur

22

Re: Ironman Virtual Club

Thanks Marcom .

Dan was ik Idd te vroeg en moet het over .
Jammer , ik had een mooie tijd .
Na ja weet iig een mooi stuk waar ik 20 km door kan rijden .

Morgen dan maar .

23 Laatst bewerkt door @Jeanette (19-04-20 12:01:42)

Re: Ironman Virtual Club

Zo mannen !!!

Is het gelukt ?

Hier wel , en ook best tevreden met mijn tijden .
Ben niet zo,n snelle loopster maar de 1,5 km in een 5:10 pace afgelegd .
De 5 km met een 5:20 pace .
Fietsen bijna 35 km/u gemiddeld ..iets langzamer dan vrijdag .
De synchronisatie naar de Ironman  app  liep probleemloos .

24

Re: Ironman Virtual Club

Netjes Jeanette!

Ik ben paar dagen geleden door mijn enkel gegaan met een off road loopje. De schade valt gelukkig mee maar ik durf nog geen 6,5 km te lopen. Fietsen gaat wel goed, beetje pijn maar dat is te doen.

Ik wacht op de volgende kans....;)

25

Re: Ironman Virtual Club

Oh dat is balen Wijnand .

Ik vond het op zich erg leuk , en dat je ondanks dat je alleen racet toch alles geeft .

Hoe is het bij jou gegaan ic3d ?