1

Onderwerp: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Hoera!!

Ik heb me ingeschreven in de Ironlakes half distance op 19-9-2020 in België . Een doel om naar toe te werken :-)
Voelt ineens heel goed. Heb wel de swimrun Robertville 30-8-2020 maar dat is weer 3 weken eerder. En zonder fiets natuurlijk...

De sfeer, de mede triathleten, de toeschouwers .

Tja we zijn dan snel tevreden hé.

2

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Mja je hebt daar in elke geval de 100% geld terug garantie. Maar of het daar zal doorgaan? Die kans schat ik wel heeeeeel klein.

3

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Ik blijf hoopvol, net gezien dat de maxima bijna bereikt zijn.
En als het dan toch niets word, dan is het ook goed hoor. Elke week, elke maand dat we verder zijn zullen we ook een ontwikkeling blijven zien, over ons dagelijks functioneren en het omgaan met elkaar.

4

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Klinkt goed! Ik sta echter al ingeschreven voor triathlon Alphen dat weekend en hoop dat die nog doorgaat als lokaal evenement.

Maar wat is 'terugtrekking van de slabbetjes'??? big_smile

5 Laatst bewerkt door chrisbakker (12-05-20 20:21:21)

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Haha ja, beetje gekke uitspraak idd. Ik vermoed Google translate die de bedrukte inschrijvingsnummers bedoeld. En dat vanuit het Frans natuurlijk.

6

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Ik vermoed dat de kans er wel is dat die kan doorgaan. Heb nog geen updates gehad, alleen dat ze voor 90% vol zijn.
We zullen wel zien tegen september.

7

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Organisatie heeft van de gemeente ook nog geen verdere info gehad over het wel of niet mogen doorgaan. Normaal zou er tot de week van het evenement niks georganiseerd mogen worden daar dus word dit niet verlengd mag het doorgaan en anders niet. Ikzelf denk zowiezo van niet.

8

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Waar het in Nederland veel relaxter aan toegaat qua training enzo zie ik en Belgie toch echt wel een duidelijker plan qua sport en evenementen organisatie..

Als het zo door blijft gaan ben ik ondertussen toch echt wel positief dat er eind van het seizoen wat wedstrijden gehouden kunnen worden.

Ik ga me dan ook inschrijven voor de nieuwe halve van Menen. Dat ziet eruit als een mooie mix van knallen op de TT en een deel over de kleine weggetjes met een klimmetje erin. En dat keer 3. en een publieksvriendelijk loopparkoers.

Dat zou kunnen conflicteren met het WK Cross in Almere, maar daar ben ik A nog niet voor ingeschreven en B heb ik er niet zo een goed gevoel bij. C is het maar de vraag of ik daar wel voor in aanmerking kom omdat ik niet aan de kwalificatie criteria voldaan heb.

9

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Als deze in Menen doorgaat zal het idd een mooi evenement worden, ken de streek daar wel vrij goed en het is daar zeker mooi om te fietsen. Ik hoop dat alles een beetje normaal word terug maar het zal de overheid zijn die er over zal beslissen.

10

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

ronnyke schreef:

Organisatie heeft van de gemeente ook nog geen verdere info gehad over het wel of niet mogen doorgaan. Normaal zou er tot de week van het evenement niks georganiseerd mogen worden daar dus word dit niet verlengd mag het doorgaan en anders niet. Ikzelf denk zowiezo van niet.

Dit vind ik net heel vervelend aan de hele situatie. Ik begrijp het helemaal omgekeerd omdat er geen duidelijke communcatie is.
Volgens organisatie is er helemaal niets aan de hand en gaat het zeker door, maar gemeente froidchapelle heeft verbod op publieke evenenmenten tot 30/09. Triathlon staat ook geannuleerd op de website van froidchapelle zelf.
Geen idee wat te geloven of te volgen...

11

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Mja had dit idd ook gezien dat de gemeente geen activiteiten wil. Maar het is niet de enige wedstrijd die met zulke dingen bezig is momenteel behalve de Zwintriatlon die hebben direct duidelijk gecommuniceerd de rest lijken wel in een ontkenningsfase te zitten. Leven ze in hoop of proberen ze nog wat te verdienen ofz? Ik weet het niet?

12 Laatst bewerkt door chrisbakker (15-05-20 10:13:18)

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Vermoedelijk zullen ze het wel afgelasten onder politieke druk. Tenzij de evolutie zo gunstig is tegen laten we zeggen half augustus dat de politiek een positief advies geeft.
Maar goed "hoop doet leven".

13

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Even een update. Ondertussen is er van de gemeente Froidchapelle een wijziging gedaan aan hun aankondiging omtrent publieke evenementen.
Ze volgen voorlopig toch de richtlijn van de (vorige) veiligheidsraad om geen evenementen te houden tot 31/08.
De triathlon staat dus ook bij hen terug "open". Dit geeft toch al weer wat meer hoop samen met de positieve vooruitgang algemeen in belgie.

14

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Ha, dat had ik verwacht! Het leek me logisch dat je van een 'nee' terug naar een ja kan gaan ''.  De Ironlakes Organisatie zal waarschijnlijk afwachten op het signaal van de gemeente en overheid, daarna bij een 'groen licht' vergaderen over hoe de praktische kant gaan doen, als ze beslissen door te gaan.
Oké misschien kunnen we weer!!

15

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Ik sta nog ingeschreven voor Ironlakes, nog geen update ontvangen. Iemand meer informatie over het wel of niet doorgaan?
Je zou het eigenlijk niet verwachten, maar ik vroeg me af hoelang ze wachten met een definitief bericht.

16 Laatst bewerkt door chrisbakker (04-08-20 22:13:49)

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Ik mocht ook nog geen mail of bericht ontvangen van de organisatie Ironlakes. Tot zover geen "no".
Ik zag dat er een dikke 1000 voor de halve en een 380 voor de full distance ingeschreven staan.
Dat zijn er organisatorisch wel veel, maar vermoedelijk gaan er heel wat waves moeten vertrekken. Hoe ze het regelen met de toeschouwers is me nog niet duidelijk.
Alles hangt af van de plaatselijke overheden.
En hoe lang het duurt voordat de beslissing valt, tja... . Landelijk gezien zal eerst de 1e september als belangrijke datum geviseerd worden ivm de start van de scholen.
Ik denk dat daarna met de maand september er gradueel meer duidelijk zal zijn.

17

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Op 24/07 heb ik een mail gestuurd en antwoord ontvangen dat alles nog doorgaat zoals gepland.

18

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Zojuist kreeg ik onderstaande reactie op mijn verzoek voor informatie.
___________

Hello,

Regarding the holding of the Ironlakes, we are in consultation with the authorities and security organizations in order to analyze the situation and be able to take the most appropriate directions.

To this day, and we are still several weeks away from the date of the event, we cannot yet assume anything.

It is unfortunately impossible to know how the situation will develop in the coming weeks.

There are many possibilities and we are waiting for more information on the evolution of the situation.

On our side we are continuing the preparation. We make every effort and we will make all the adaptations if necessary for the event to take place.

Unlike other mass sporting events, triathlon is a sport that allows you to set up distances if necessary: wave starts, non-drafting, etc.

For now we still believe that the triathlon will indeed take place in September.

A priori, everything should go more or less "normally". Once again with the necessary precautions: soap, hydroalcoholic gel, distancing, etc. But probably without public.

Of course, we are still dependent on the decisions of the federal government on this matter.

A watchword: STAY MOTIVATED!

The world of triathlon is a real tight-knit community with athletes invested in their discipline.

As an organizer we give ourselves without counting to adapt and manage to offer you a great event despite the situation.

We just ask you one thing: STAY MOTIVATED!

Regards

19 Laatst bewerkt door chrisbakker (09-08-20 15:05:42)

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Bedankt voor je reactie Gertjan!
Ik heb ook zojuist mijn logies ineens volledig betaald voor het verblijf ter plaatse aan le Lacs de l'eau d'heure. Als de Ironlakes niet doorgaat, maak ik er wel een leuk weekendje met mijn vrouwtje van.
Het is er mooi als ik de beelden op internet bekijk. We zullen dat ter plaatse kunnen ondervinden. Die kant van de Ardennen ben ik nog niet geweest. We hebben een huisje aan t meer, of toch op wandelafstand.

20

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Ze hebben 2 dagen geleden een zeer positieve update gegeven. De organisatie gaat er van uit dat de wedstrijd doorgaat (zonder fans en met meerdere aanpassingen), maat geven wel aan afhankelijk te zijn van de autoriteiten. Je zou het eigenlijk niet meer verwachten, maar wie weet...

21 Laatst bewerkt door chrisbakker (15-08-20 09:26:23)

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

gertjan145 schreef:

Ze hebben 2 dagen geleden een zeer positieve update gegeven. De organisatie gaat er van uit dat de wedstrijd doorgaat (zonder fans en met meerdere aanpassingen), maat geven wel aan afhankelijk te zijn van de autoriteiten. Je zou het eigenlijk niet meer verwachten, maar wie weet...

Zonder fans.... Maar
Dat lijkt me moeilijk als pakweg 1000+380 atleten meedoen en daarvan ook 1380 partners/vriend/begeleider mee zijn. (1per atleet verondersteld). Of mogen die ook niet mee?
Tenzij er gevraagd word om niet aan de finish te staan. Of aan de aankomstzone mondkapjes te verplichten . Dat zou nog kunnen.
Waar heb je de info gelezen? Ik keek op ironlakes maar zag niet direct eventuele extra info.

22

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Je kunt, als fanatieke triatleet, toch ook wel een keer zonder je fan(s) meedoen?
Lijkt me gezien de omstandigheden een klein offer.

En anders inderdaad verspreiden over het parcours.

23

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Iron Lakes is blijkbaar ook geannuleerd.
En dit nog geen 3 weken voor de wedstrijd

24

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Zo, dat is wel erg laat voor zo’n groot evenement.

25

Re: Ironlakes Belgie 19-09-2020

Lokale overheid kan de vergunning altijd weer intrekken als de situatie zich ontwikkelt.
Maar wel zuur...