1 Laatst bewerkt door Louise (25-04-20 19:49:56)

Onderwerp: Corona Triathlon 2020

Verder gaan van https://www.triathlonforum.nl/viewtopic … 8&p=15

Het gaat over https://www.facebook.com/CoronaTriathlon2020/

Tot nu toe doen vijf Triathlonforumvrouwen mee: Hedcandy (die erover begon), TumTumTum, Laris, @Jeannette en ik.

Ik noemde het al het triathlonforumvrouwen-virtueel-evenement, maar:

TumTumTum schreef:

Ja toppie. Maar wat mij betreft mogen de mannen ook mee doen hoor. Hoe meer hoe beter en leuker.

Dat lijkt mij ook!

Even de draad verder oppikken:

TumTumTum schreef:

Verslag kan ik doen maar foto;s word lastig, ik heb geen huisgenoten die een foto kunnen maken. Misschien kan ik de buren strikken. Ik denk dat ik voor het zwemonderdeel zwem gerelateerde oefeningen met ene dynaband ga doen, dat benaderd het nog het beste.
Misschien moeten we even een speciaal topic hiervoor openen.

(Overigens Operatie Startnummer uitprinten lukte helaas niet...mijn printer kan momenteel alleen zwart/wit en in grijstinten zie je nauwelijks wat er op staat. Sorrie)

@Jeanette schreef:

Op het werk hebben we een kleurenprinter .
Bedankt voor je e-mail Hedcandy !

Het “ zwem “ onderdeel zal bij mij ook iets worden met trainingsbanden .
Moet van thuis uit nog wat routes testen die redelijk passen .
Voor foto’s wil ik de buurvrouw strikken . Doet ze vast en zeker .

Bij mij wordt printen ook niet mooi (zwart-wit ook),maar ik vind het geen probleem om het ermee te doen.

@TumTumTum: foto kan ook van je 'attributen' of je omgeving ofzoiets.

Ik zit te denken aan een echte coronatriathlon, dus aangepast aan nu: zwemmen met zwemkoord (had ik al jaren  maar nooit eerder gebruikt), fietsen op de stadsfiets die nu maar staat te staan, langs de plekken waar ik gewoonlijk op die fiets naartoe ga en die ik nu mis, zoals het station, het zwembad, de sportschool, de schouwburg enzo (lijkt me trouwens best heftig - de fietstocht van het gemis), en dan lopen over een paar van de paadjes die we door het vele wandelen vanuit huis in de afgelopen weken hebben ontdekt. En dat alles in de afgetrapte spijkerbroek waar ik al weken in woon.

Wel leuk om over na te denken!

Louise

2 Laatst bewerkt door TumTumTum (25-04-20 20:36:27)

Re: Corona Triathlon 2020

Ja ga ik ook doen, wat een goed idee. Foto's van de sportplekken die nu moet missen. Kan wel een leuk topic worden. Als iedereen een mooi verslag schrijft.)

(Maar ik ga niet in mijn hang-pyama hoor) )

3

Re: Corona Triathlon 2020

Super idee het extra Corona Triatlon topic !
Dan staat alles mooi centraal .

Klinkt leuk Louise !! De fun staat natuurlijk op de voorgrond .
Gewoon lekker je eigen draai eraan geven .

Ik ga er ook nog even over na denken hoe ik het ga omzetten .
We hebben gelukkig nog een paar weken .

Het zou idd leuk zijn als er ook nog wat forum mannen mee doen .

4

Re: Corona Triathlon 2020

Ik ben ook nog aan het nadenken of ik hem als 'klassieke' triathlon ga doen, of juist compleet iets anders...

5

Re: Corona Triathlon 2020

In het regionale nieuws - grappig, het was niet tot me doorgedrongen dat het een Zeeuw was: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/119 … achtertuin

6

Re: Corona Triathlon 2020

Louise schreef:

In het regionale nieuws - grappig, het was niet tot me doorgedrongen dat het een Zeeuw was: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/119 … achtertuin


Heb het idd gezien ...ook op FB

7

Re: Corona Triathlon 2020

Ik heb vanmorgen de 1/16e gedaan. Eerst 2,5 minuten droog gezwommen op de bodem van het zwembad, daarna 10K gefietst (voor het eerst in ´wedstrijd´op de TT) en daarna 2,5K gelopen. Alles op het parcours van mijn thuistriathlon Luttenberg. Mijn zoon heeft de nodige filmpopnames gemaakt en die gaan we nog monteren. Zal kijken of ik het hier kan delen.

8

Re: Corona Triathlon 2020

Ik doe mee! Ik hardloop al een tijdje niet meer, dus het wordt sowieso een alternatieve triathlon... Het wordt iets met wielrennen / yoga / tuinieren / fietsen met de kleine denk ik, als ik kijk naar waar ik mezelf mee bezig hou de laatste tijd.

Ik doe trouwens wel aan marathons, maar dan op skype/teams voor werk... roll

9

Re: Corona Triathlon 2020

Humor dit! Mijn buurman maakt de put waar zn trampo nu in staat leeg, dan lijkt het nog wat. Hopelijk wat normalere benen bij het eerste stuk fietsen. Nu al zin in smile

10

Re: Corona Triathlon 2020

Ben benieuwd naar je "filmpje " Laris !
Ik zie op FB ook echt geinige filmpjes voorbij komen van deelnemers .
Des te meer reden voor mij er over na te denken hier een leuke draai aan te geven .

Waaron niet Sandra ...leuk !

11 Laatst bewerkt door Louise (27-04-20 20:32:45)

Re: Corona Triathlon 2020

Laris schreef:

Ik heb vanmorgen de 1/16e gedaan. Eerst 2,5 minuten droog gezwommen op de bodem van het zwembad, daarna 10K gefietst (voor het eerst in ´wedstrijd´op de TT) en daarna 2,5K gelopen. Alles op het parcours van mijn thuistriathlon Luttenberg. Mijn zoon heeft de nodige filmpopnames gemaakt en die gaan we nog monteren. Zal kijken of ik het hier kan delen.

Gefeliciteerd met het finishen, Laris! En benieuwd naar je filmpje. Ik heb vooralsnog woensdag op de planning staan. Alhoewel...

Sandra86 schreef:

Ik doe trouwens wel aan marathons, maar dan op skype/teams voor werk... roll

big_smile Ik moet morgen vrij kort achter elkaar Zoomen-Skypen-Teams (ik pas me aan aan m'n opdrachtgevers), dat is dan ook een triathlon! De eerste wissel moet nog vrij snel ook, denk ik zo.

Louise

12

Re: Corona Triathlon 2020

@Jeanette schreef:

Ben benieuwd naar je "filmpje " Laris !

Zoonlief is morgen jarig, maar woensdag wil hij het gaan monteren inclusief muziek e.d. Scriptje is al klaar. Leuke klus voor hem in de meivakantie!

13

Re: Corona Triathlon 2020

Leuk dat je iemand hebt die dat kan!
Ik ben benieuwd.

Ik denk dat ik moet klooien met een zelfontspanner oid, om een foto te kunnen maken...

14

Re: Corona Triathlon 2020

Mijn startnummer is in ieder geval al in kleur uitgeprint .
Verder nog niet echt ideeën voor de uitvoering ha ha ..ongoing .

15 Laatst bewerkt door Louise (29-04-20 15:37:06)

Re: Corona Triathlon 2020

Volbracht! Ik heb wel een bijzondere ochtend ermee meegemaakt zo, een triathlon die ik niet gauw zal vergeten. Het was nog een hele klus net ook om het verslag te schrijven, met een heleboel foto's. Het geheel staat op mijn blog, hier in het kort:

10' drooggezwommen aan het koord, nouja, dat houd ik geen 10 minuten non-stop vol, maar zoiets dus:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/04/zwemmen-1152x1536.jpg

Daarna op de stadfiets gestapt - die ik mis - en langs een boel plekken gefietst die ik ook mis, 23 km in totaal. Mijn masseur was thuis (de schim achter het raam) en daar kon ik zelfs even een praatje mee maken dus:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/04/marcel-1536x1152.jpg

Maar de 'doodsheid' van sommige dingen deden wel auw, zoals het zwembad:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/04/zwembadwest-1536x1152.jpg

Gelopen op mijn barefootschoentjes, dat is een speciaal project in deze tijd, en over een paar weggetjes die ik, wandelend met manlief, de laatste weken ontdekt heb. Dit is een oud dijkje, vlakbij het vliegveld:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/04/weggetje-1536x1152.jpg

Tot slot nog een cooling-down gedaan, yoga stretch, met de juffen van m'n eigen sportschool op YouTube:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/04/juffen.jpg

Hele ochtend mee zoet geweest, er langer over gedaan dan over een normale kwart, maar dat geeft niet!

Louise

16

Re: Corona Triathlon 2020

Louise schreef:

10' drooggezwommen aan het koord, nouja, dat houd ik geen 10 minuten non-stop vol, maar zoiets dus:

Louise

ha ha ha, dat blauwe laken en die safeswimmer! Die is top

Je moet sneller dan de klos zijn.

17 Laatst bewerkt door Louise (29-04-20 18:00:16)

Re: Corona Triathlon 2020

mcguyver schreef:

ha ha ha, dat blauwe laken

Dekbedovertrek is het - ooit, lang geleden, een tip hier op het forum: https://www.snurkamsterdam.com/nl/produ … edovertrek

Strava heeft trouwens van 10' droogzwemmen 9'50 gemaakt, dus dat vind ik dan wel weer een hele prestatie, dat ik 10' kan droogzwemmen in 9'50 wink

Louise

18

Re: Corona Triathlon 2020

Ik zag je verhaal ook voorbij komen op fb, jouw man had het gedeeld, leuk!

19 Laatst bewerkt door @Jeanette (29-04-20 20:15:28)

Re: Corona Triathlon 2020

Gefeliciteerd met je finish Louise , ik ga meteen even je blog lezen .

Edit , aanpassing : Leuk geschreven je blog , en de vele foto,s te zien .
Het is toch wel bijzonder zo , en een uniek aandenken hiervoor krijgen we
nog toegestuurd .

20

Re: Corona Triathlon 2020

Dank jullie wel!

Hedcandy schreef:

Ik zag je verhaal ook voorbij komen op fb, jouw man had het gedeeld, leuk!

Ja, dat was ik stiekem zelf, grappig om over mezelf te schrijven als 'mijn vrouw Louise'. Het was met toestemming wink Leuk hoe ze het hebben doorgezet, en de reacties erop.

Louise

21

Re: Corona Triathlon 2020

Erg leuk Louise!
Leuk bedacht, goed uitgevoerd en mooi beschreven.
Ik vind het aan de ene kant vaak nog steeds heel onwerkelijk allemaal, maar ik merk ook dat ikzelf, en mensen om mij heen, de situatie gewoner beginnen te vinden. Meer auto's op de wegen, mensen doen toch iets minder hun best om afstand te houden als je langs ze loopt of rent, het was weer iets drukker in de stad, meer mensen bij de bushaltes.
Maar Ik had vandaag een afspraak in de stad, en dat voelt dan als een uitje. Ergens naar toe mogen, wow! Heel raar ook weer.
En ik besefte me dat ik in de maand april meer hardgelopen heb dan we met de auto gereden hebben, dat is ook voor het eerst volgens mij, en gelijk ruim 2x zoveel!

22

Re: Corona Triathlon 2020

Dank je wel, en herkenbare dingen, MontanaMan:

MontanaMan schreef:

Meer auto's op de wegen, mensen doen toch iets minder hun best om afstand te houden als je langs ze loopt of rent,

Ja, hier ook - de omzichtigheid van het begin is vrijwel helemaal weg. Lastig, hoe het enerzijds 'verrommelt' (Ruttes woord vandaag) en anderzijds dingen hermetisch dicht en onmogelijk blijven.

MontanaMan schreef:

Maar Ik had vandaag een afspraak in de stad, en dat voelt dan als een uitje. Ergens naar toe mogen, wow! Heel raar ook weer.

Haha, ja, ik kreeg de oproepkaart om bloed te gaan geven, en mijn eerste gedachte was: hoera, een uitje! Dat denk ik er anders echt nooit bij. Maar binnenkort 'mag' ik dus nog een keer een ritje maken op de stadsfiets.

MontanaMan schreef:

En ik besefte me dat ik in de maand april meer hardgelopen heb dan we met de auto gereden hebben, dat is ook voor het eerst volgens mij, en gelijk ruim 2x zoveel!

Ik heb tijdens de lockdown één keer in de auto gezeten, met pasen, 65 km, en dat was de enige keer in al die tijd dat ik mezelf niet op eigen kracht voortbewoog - dus auto, maar ook bus of trein. Gek idee - op fietsvakantie gaat er soms ook lang overheen, maar dit is wel extreem.

Louise

23

Re: Corona Triathlon 2020

Leuk verhaal geworden Louise, zag het op facebook langskomen en nu ook je blog gelezen.

Zoonlief is nog druk aan het monteren aan de aftermovie, compleet met muziekjes uit de tour en applaus. Heel project aan het worden zo.

24

Re: Corona Triathlon 2020

Laris schreef:

Zoonlief is nog druk aan het monteren aan de aftermovie, compleet met muziekjes uit de tour en applaus. Heel project aan het worden zo.

Haha, leuk - ik ben ook meer tijd kwijt geweest aan het schrijven dan aan de triathlon zelf, denk ik!

Louise

25

Re: Corona Triathlon 2020

Gelopen op mijn barefootschoentjes, dat is een speciaal project in deze tijd, en over een paar weggetjes die ik, wandelend met manlief, de laatste weken ontdekt heb. Dit is een oud dijkje, vlakbij het vliegveld:


Ziet er heel grappig uit! Je zwemmen. Leuk verslag !

Je barefoot running, lukt dat al aardig, met genoeg tussenpauzes om te wandelen?

Vooral op straat wel hard hé.