26

Re: Corona Triathlon 2020

chrisbakker schreef:

Je barefoot running, lukt dat al aardig, met genoeg tussenpauzes om te wandelen?

Vooral op straat wel hard hé.

Ja, net twee van die weggetjes op de foto zijn niet zo fijn op die schoentjes - dat stuk onder de brug en ook dat dijkje, dat is nogal 'bonkig'.

Het gaat goed, tot nu toe. Dit is mijn derde poging tot opbouwen, ik doe het nu anders omdat de eerste pogingen strandden in een blessure. Volgens het advies moet je er drie keer per week op lopen en dan per week een stapje, ik loop er maar één keer per week op of net iets vaker, en doe per training een stapje erbij. De andere twee keer loop ik op gewonere schoenen (halve drop). Tot nu toe gaat dat prima. Met drie keer per week stapelt de spierpijn in mijn kuiten zich op en dat ging de vorige keren juist mis.

Ik ben nu ook niet meer van plan om er helemaal op  over te schakelen. Mijn streven is om er straks één keer per week een training op te kunnen doen. Als techniek- en krachttraining (voeten, kuiten). En omdat het lekker loopt. Nouja, alleen voor m'n onderste kuitspieren dus niet zo, die vinden het heel belastend.

Louise

27

Re: Corona Triathlon 2020

Grappig, had niet verwacht hier info te vinden over Barefoot running. Ik loop zelf al twee jaar volledig op minimalistische schoenen. Net m'n Merrel Vapor Gloves ingewisseld voor FiveFingers V-Run. Kreeg tijdens TriBosbaan vorig jaar opmerkingen erover: waarom?

Ik vind het heerlijk lopen en m'n voeten zijn er aan gewend.

28

Re: Corona Triathlon 2020

Ja, waarom - nouja, omdat ik er lekker op loop, doordat ze zo licht zijn, maar vooral voor m'n voeten. Ik heb altijd al graag op blote voeten gelopen en op een bepaalde manier hebben mijn voeten makkelijk 'ruzie' met schoenen, zeker als die stijf of hard zijn of ergens drukken. Ik heb wat problemen met m'n voeten gehad de afgelopen jaren en dan krijg je steunzolen voorgeschreven en dat is helemáál erg voor die vrijheidslievende voeten. Daarmee loste ik het ene probleem op maar veroorzaakte ik steeds een paar andere. Liever m'n voeten versterken. Ik doe nu ook oefeningen daarvoor, plus dus deze schoenen (Vivo Stealth), hopelijk gaat dat wat opleveren. En het is sowieso fijn dat er niks in de weg zit.

En ik loop er technisch beter op, al is het alleen maar omdat het dwingt tot gehele-voetlanding en daarmee tot een betere houding. Enige is dus dat m'n kuitspieren het erg zwaar vinden. Dat moet ik heel rustig opbouwen. En dat kan nu, in deze wedstrijdloze periode. Andere keren had ik mogelijk wat te veel haast.

Louise

29

Re: Corona Triathlon 2020

Echt leuk gedaan en gemaakt Louise!

Ik heb nog anderhalve week meivakantie, en dit lijkt mij ook wel leuk om eens te doen. Ik ga alleen niet droogzwemmen, maar aan de randen van een zandafgraving in de buurt echt te water.

Ik moet alleen nog even iemand vinden om op mijn spullen te passen bij de “wisselzone”.

30

Re: Corona Triathlon 2020

Robbebopper schreef:

Ik moet alleen nog even iemand vinden om op mijn spullen te passen bij de “wisselzone”.

Ik woon op dat punt ideaal, ik kan thuis wisselen, ook als ik echt zou zwemmen. Maar dat was me vorige week bij mijn eerste poging toch nog te koud, warmer is het niet geworden deze week. Helaas qua zwemmen, maar voor mijn echt helemaal aan corona aangepaste plannen hoefde het niet. Ik ga nog wel meer 'thuistriathlons' doen, ik heb al allerlei variaties bedacht - en die wel met écht zwemmen.

Louise

31

Re: Corona Triathlon 2020

Zou een wisselzone bij de auto houden, dan heb je alleen je sleutel bij je om op te letten en ligt alles veilig.

32

Re: Corona Triathlon 2020

LindaRotterdam schreef:

Zou een wisselzone bij de auto houden, dan heb je alleen je sleutel bij je om op te letten en ligt alles veilig.

Ja, dat doe ik altijd.

Je moet sneller dan de klos zijn.

33

Re: Corona Triathlon 2020

LindaRotterdam schreef:

Zou een wisselzone bij de auto houden, dan heb je alleen je sleutel bij je om op te letten en ligt alles veilig.

Als je tenminste een auto hebt

34 Laatst bewerkt door Robbebopper (01-05-20 23:30:21)

Re: Corona Triathlon 2020

Weer een dubbelpost. Gebeurt me vaker op dit forum. Kan aan mij liggen, maar bij het forum van FIETS heb ik dit nooit.

Iemand een idee of ik ook berichten kan verwijderen? Lukt me niet, vandaar dat ik er dit zwamverhaal van heb gemaakt.

35

Re: Corona Triathlon 2020

Leuk Laris, ik zag je voorbij komen op fb.
Dat lege zwembad, geniaal!! smile

36

Re: Corona Triathlon 2020

Ik heb het ook gezien ... erg leuk .
Moet steeds nog wat voor mezelf verzinnen .

37 Laatst bewerkt door Sandra86 (02-05-20 20:57:00)

Re: Corona Triathlon 2020

Mijn Coronatriatlon staat in het teken van wat tegenwoordig een normale dag voor mij is. Deze dag 'mocht' mijn man werken (mogen werken is in deze tijd een privilege bij veel gezinnen) en heb ik onze peuter ge-entertaind. Ik heb afgelopen woensdag gepakt als 'triathlon' dag, en gekeken welke sportieve uitdagingen er op mijn pad kwamen:

(foto's in de bijlage, geen idee hoe ik ze tussen de tekst in het bericht krijg zonder eigen website)

Dat begon met zand van de glijbaan afhalen met het mini schepje van mijn dochter. Een paar oude kinderen hadden het blijkbaar leuk gevonden om de glijbaan van het buurtspeeltuintje te bedekken met een cm of 5 aan zand, en mijn dochter wou er natuurlijk vanaf. Toen de glijbaan eenmaal vrij van zand was, wou ze er natuurlijk maar 1 keer vanaf en daarna naar huis, dat zul je altijd zijn roll

Volgende onderdeel was (zoals voorspeld) iets in de tuin: onze nieuwe grotere kliko was eindelijk geleverd dus ik kon snoeiafval kleiner maken en opruimen. Meteen maar het terras geveegd.

Het laatste onderdeel was 's avonds: 30 km fietsen door het mooie Brabantse land. Ik had geen zin om hard te fietsen en dat heb ik dus ook niet gedaan.

Dus ook al is het geen echte triathlon geworden heb ik me toch nog best sportief kunnen bezighouden smile

38

Re: Corona Triathlon 2020

Hedcandy schreef:

Leuk Laris, ik zag je voorbij komen op fb.
Dat lege zwembad, geniaal!! smile

Ja he! Het ´grote´ bad lag nog vol met vieze drap. Manlief is er vrijwilliger en ging daarna nog water in het grote bad pompen om tegendruk tegen het grondwater te verzorgen.

39

Re: Corona Triathlon 2020

Sandra86 schreef:

Mijn Coronatriatlon staat in het teken van wat tegenwoordig een normale dag voor mij is. Deze dag 'mocht' mijn man werken (mogen werken is in deze tijd een privilege bij veel gezinnen) en heb ik onze peuter ge-entertaind. Ik heb afgelopen woensdag gepakt als 'triathlon' dag, en gekeken welke sportieve uitdagingen er op mijn pad kwamen:

(foto's in de bijlage, geen idee hoe ik ze tussen de tekst in het bericht krijg zonder eigen website)

Dat begon met zand van de glijbaan afhalen met het mini schepje van mijn dochter. Een paar oude kinderen hadden het blijkbaar leuk gevonden om de glijbaan van het buurtspeeltuintje te bedekken met een cm of 5 aan zand, en mijn dochter wou er natuurlijk vanaf. Toen de glijbaan eenmaal vrij van zand was, wou ze er natuurlijk maar 1 keer vanaf en daarna naar huis, dat zul je altijd zijn roll

Volgende onderdeel was (zoals voorspeld) iets in de tuin: onze nieuwe grotere kliko was eindelijk geleverd dus ik kon snoeiafval kleiner maken en opruimen. Meteen maar het terras geveegd.

Het laatste onderdeel was 's avonds: 30 km fietsen door het mooie Brabantse land. Ik had geen zin om hard te fietsen en dat heb ik dus ook niet gedaan.

Dus ook al is het geen echte triathlon geworden heb ik me toch nog best sportief kunnen bezighouden smile

Een glijbaan vol zand herken ik direct! Klinkt als een effectief dagje, fijn dat je in de avond nog even hebt kunnen fietsen.

40

Re: Corona Triathlon 2020

Leuke triathlon, Sandra, erg grappig, ook helemaal aangepast aan de omstandigheden. Zand van de glijbaan scheppen big_smile En gewoon relaxed fietsen - groot gelijk. Ik heb woensdag over het fietsen langer gedaan dan  m'n PR op de 1/8e (over drie onderdelen dus) - en dan reken ik de pauzes nog niet eens mee.

@Laris, kun je je filmpje ook ergens zichtbaar maken voor de niet-Facebookers?

Groet,

Louise

41

Re: Corona Triathlon 2020

Louise schreef:

Leuke triathlon, Sandra, erg grappig, ook helemaal aangepast aan de omstandigheden. Zand van de glijbaan scheppen big_smile En gewoon relaxed fietsen - groot gelijk. Ik heb woensdag over het fietsen langer gedaan dan  m'n PR op de 1/8e (over drie onderdelen dus) - en dan reken ik de pauzes nog niet eens mee.

@Laris, kun je je filmpje ook ergens zichtbaar maken voor de niet-Facebookers?

Groet,

Louise

Ik ga vanavond met zoon nog de film van het fietsparcours inkorten en dan zet ik hem op youtube. Ik zal de link dan hier neerzetten

42

Re: Corona Triathlon 2020

Leuk, ben erg benieuwd naar het lege zwembad!

43

Re: Corona Triathlon 2020

De aftermovie is klaar en staat op youtube, als het goed is openbaar dus hierbij de link:

https://www.youtube.com/watch?v=2tgqsIV3T2A

44

Re: Corona Triathlon 2020

Ja , echt leuk gedaan! Mooi!

45

Re: Corona Triathlon 2020

Heb hem ook gezien Laris ...erg leuk gedaan .

46

Re: Corona Triathlon 2020

Supergaaf, Laris, hartstikke leuk filmpje! Dat lege zwembad, en het applaus aan het eind big_smile Sandra en ik hadden juist helemaal niet ons best gedaan om het op een echte triathlon te laten lijken, maar het is ook wel leuk om dat wel te doen.

Wat mij nog opviel: die lege straten en wegen! Wij hebben hier gister zitten tellen, we wonen aan een doorgaande fietsroute, en in een kwartier dat niet bovenmatig druk leek, kwamen er net iets meer dan 100 fietsers voorbij...

Groet,

Louise

47

Re: Corona Triathlon 2020

Louise schreef:

Supergaaf, Laris, hartstikke leuk filmpje! Dat lege zwembad, en het applaus aan het eind big_smile Sandra en ik hadden juist helemaal niet ons best gedaan om het op een echte triathlon te laten lijken, maar het is ook wel leuk om dat wel te doen.

Wat mij nog opviel: die lege straten en wegen! Wij hebben hier gister zitten tellen, we wonen aan een doorgaande fietsroute, en in een kwartier dat niet bovenmatig druk leek, kwamen er net iets meer dan 100 fietsers voorbij...

Groet,

Louise

Dat zei mijn zus net ook al; ons valt het wel op dat het stiller is maar rustig is het hier altijd :-). Het is voor ons nu echt een rijkdom om niet in de Randstad of in een stad te wonen. Dit was zelfs op Koningsdag terwijl bijna iedereen vrij was.

48

Re: Corona Triathlon 2020

Superleuk Laris!!



Ik twijfel nog steeds, doe ik een sportieve triathlon, of wordt t toch mn klusproject.
Ik neig naar het laatste, omdat ik dat echt ben gaan doen juist vanwege de corona. Anders was het plan altijd nog alleen in mn hoofd geweest.
Nou ja, ik heb nog even...

49

Re: Corona Triathlon 2020

Ik ben er ook nog niet over uit wat ik ga doen Hedcandy .

50

Re: Corona Triathlon 2020

3 verschillende bieren drinken?