26

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Gaaf dat het je zo snel gelukt is... 

Mijn wandeling en fietsrit van gisteren staan netjes in de kalender.. Is het ook nog uit te breiden met bv het aantal kilometers?

27 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (01-05-20 11:19:42)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Wat een waanzinnig mooie website is het geworden. Leuke functionaliteit, en werkt tot dusver vloeiend!

Waar haal je de wielerwedstrijden vandaan? KNWU website draait op eenzelfde framework als de pagina van de NTB.

28

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Cool ...mijn loop van gisteren staat er ook in .
Werkt dus ..toppie .

29

Re: Wedstrijdkalender WeTri

@Jeanette schreef:

Cool ...mijn loop van gisteren staat er ook in .
Werkt dus ..toppie .

Super! Elke dag worden de Strava-activiteiten automatisch gesynchroniseerd met WeTri. Daar hoef je dus niets voor te doen! Misschien dat er op termijn wel een filter kan komen om de activiteiten van anderen in 'Mijn community' te verbergen, maar ik weet niet of dit wenselijk is?

Macer schreef:

Gaaf dat het je zo snel gelukt is... 

Mijn wandeling en fietsrit van gisteren staan netjes in de kalender.. Is het ook nog uit te breiden met bv het aantal kilometers?

Die informatie is er wel. Waar zou je de kilometers willen hebben in de kalender? Wil je dit in de titel, of bij de notities? Of zou je het juist op een hele andere plek terug willen zien?

LindaRotterdam schreef:

Wat een waanzinnig mooie website is het geworden. Leuke functionaliteit, en werkt tot dusver vloeiend!

Waar haal je de wielerwedstrijden vandaan? KNWU website draait op eenzelfde framework als de pagina van de NTB.

De wielerwedstrijden komen niet van de KNWU af, maar worden door het algoritme van WeTri uitgelezen uit de kalender van de NTFU smile

30

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Er zijn wat problemen met Strava geloof ik .
Mijn activiteit van gisteren staat niet in mijn kalender , van vrijdag staat er wel in .

Heb ook problemen met synchronisatie naar mijn Samengezond app .

31

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Ik lees net dat Polar problemen heeft met PolarFlow. Mijn fietsrondje van vanochtend staat wel op mijn telefoon maar niet op Strava, hoewel dat normaal automatisch gesynct wordt. Ook Polar gebruiker @Jeanette?

32

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Ja ik gebruik ook Polar , maar al mijn activiteiten zijn wel netjes naar Strava gezet .

33

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Mijne zojuist ook smile Dan is het toch een ander probleem.

34 Laatst bewerkt door yoeri (03-05-20 18:15:17)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

@Jeanette schreef:

Er zijn wat problemen met Strava geloof ik .
Mijn activiteit van gisteren staat niet in mijn kalender , van vrijdag staat er wel in .

Heb ook problemen met synchronisatie naar mijn Samengezond app .

WeTri synchroniseert twee keer per dag met Strava. Het zou kunnen dat je activiteit nog niet is meegenomen in die synchronisatie. Je kunt zelf een synchronisatie starten door in Mijn Community op 'Haal mijn laatste activiteit nu op' te klikken. Wordt de activiteit dan wel getoond?

35

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Dat heb ik inderdaad gedaan , hij staat wel bij my community , maar niet bij mijn trainingen .
Die van vrijdag staat er wel bij .

Is niet zo belangrijk hoor ...

36

Re: Wedstrijdkalender WeTri

@Jeanette schreef:

Dat heb ik inderdaad gedaan , hij staat wel bij my community , maar niet bij mijn trainingen .
Die van vrijdag staat er wel bij .

Is niet zo belangrijk hoor ...

Klinkt als een 'bugje'. Ik zal er binnenkort eens induiken, thanks smile

37

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Top ... wat een service.

38

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Mooi werk! Zou willen dat zoiets er was voor Engeland!

39 Laatst bewerkt door Macer (04-05-20 08:47:08)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Er gaat mogelijk iets niet goed met de tijd van de activiteiten, die staan 2 uur later in de kalender dan de daadwerkelijke tijd dat ik ze uitgevoerd heb. In Strava hebben ze wel de goede tijd.

Ik heb al even gezocht, maar kan niet zo snel een tijdzone vinden op de site.

Paar voorbeelden hoe het er op trainingspeak uitziet

https://i.imgur.com/ms8BFEt.png

https://imgur.com/YUvtrJy.png

https://i.imgur.com/KHVABjc.png

Ik denk dat we-tri best een goede vervanger voor Trainingpeaks zou kunnen worden. Zeker met al die wedstrijden die er ook nog eens in staan.

40 Laatst bewerkt door yoeri (05-05-20 18:11:16)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Bedankt voor jullie reacties, super!

Als het goed is zouden nieuwe Strava-activiteiten nu goed in de agenda moeten komen. Er waren inderdaad een paar kleine 'bugjes' die dit verhinderden. Als het nog steeds niet goed gaat (voor nieuwe activiteiten!), trek dan eventjes aan de bel!

Trainingpeaks is erg interessant. Mijn vriendin en ik hebben in het begin al overwogen meer trainingshulpmiddelen te bieden - en dus een alternatief voor dit platform te worden - maar de realiteit is dat het erg veel werk is om de concurrentie aan te gaan met deze platformen. Vaak werken hier meerdere ontwikkelaars aan, en ik werk momenteel in mijn eentje smile

Desondanks denk ik dat we wel meer tools kunnen bieden om inzicht te creëren in alle trainingen. Er is nu al een planner en er zijn wat basisgegevens, maar het zou misschien mooi zijn een geavanceerder dashboard te bieden aan de hand van de Strava-gegevens (zoals de screenshots van Trainingpeaks laten zien). De vraag is alleen wel: zouden jullie hierop zitten te wachten, of blijven jullie in dat geval nog steeds Traningpeaks of iets dergelijks gebruiken?

MontanaMan schreef:

Mooi werk! Zou willen dat zoiets er was voor Engeland!

Vanaf nu worden ook wedstrijden in Engeland meegenomen in de kalender (van British Triathlon). Wel pas vanaf middle distance (om 'ruis' te voorkomen). Hopelijk heb je er iets aan wink

41

Re: Wedstrijdkalender WeTri

De toekomst moet natuurlijk uitwijzen of het echt een alternatief is voor bepaalde andere sites..
Ik gebruik op dit moment trainingpeaks  niet actief, maar er zijn heel veel sporters die dat wel doen.

Ik vind het wel fijn om een soort kalender te hebben waar ik een planning in kan zetten richting een wedstrijd in kan zetten en dat er aan de hand van de strava gegevens gekeken wordt hoe dit gegaan is.

Ik denk dat dit voor coaches op een gegeven moment ook best handig kan zijn. Dit zijn misschien nog heel wat stappen verder, maar er is natuurlijk ook een moment waarop je er een financiele bijdrage voor kan vragen.

Voel je ook niet opgejaagd, maar stap voor stap verder bouwen.. Het is nu al een hele mooie site.

42

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Thanks! Er zijn inderdaad heel veel wedstrijden in Engeland, en heel veel 'kleine' organisaties ook. Met 'klein' bedoel ik niet Challenge/Ironman, maar wel organisaties voor wie het werk is, zeg maar grootte organisatie achter TriAmsterdam enzo.

43 Laatst bewerkt door yoeri (02-06-20 22:21:16)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Momenteel ben ik samen met mijn vriendin input aan het verzamelen voor versie 2.0. De nadruk zal met name liggen op het krijgen van meer structuur binnen de site. Nu zijn er her en der wat losse onderdelen, die meer met elkaar samen moeten werken.

Het idee is om twee pijlers te krijgen: wedstrijden en atleten. De eerste is simpelweg de kalender, aangevuld met meer details. De tweede bevat meer het verenigingsleven. Dus je kunt je aanmelden bij een club (virtueel), berichten delen op prikborden, vragen of een clubgenootje samen wil trainen enzovoort.

De suggesties die hier eerder al zijn gegeven, nemen we ook mee (zoals meer analytics, zodat je beter kunt sturen op de trainingen). Zo komt er een onderdeel waarbij je trainingsweken kunt 'raten' en als het ware een soort logboekje kunt bijhouden, zodat je kunt zien in welke weken je het goed deed en in welke minder, en waar dat dan aan lag.

Voor zover bekend gaan er geen bestaande modules verdwijnen. Er blijft bijvoorbeeld gewoon een trainingsplanner, en je kunt nog steeds jouw uitrusting bij jouw profiel laten zien. Wel gaan de artikelen verdwijnen. We ontdekten dat andere sites hier beter in zijn (Runner's World, 3athlon enzovoort). Bijkomend voordeel is dat we ons nu dus primair kunnen richten op de techniek van het platform, en dus niet meer op het schrijven van artikelen.

Maarrrr... nu vroegen wij ons af of jullie nog leuke ideeën hebben voor versie 2.0. Want we vergeten vast dingen en iedere atleet heeft zijn of haar eigen wensen. Denk vooral lekker out of the box, niets moet en alles mag!

De release van versie 2.0 staat na de zomer gepland, maar wanneer is nog niet bekend. We willen in ieder geval ruim klaar zijn voor het nieuwe triathlonseizoen.

44 Laatst bewerkt door yoeri (24-06-20 20:17:15)

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Veel eerder dan verwacht is vandaag versie 2.0 van WeTri online verschenen! De release bevat veel verbeteringen, bugfixes en een paar nieuwe 'goodies'. Zo zijn er nieuwe tools voor trainers en is het mogelijk om binnen een vereniging berichten te delen met andere verenigingsgenoten (bijvoorbeeld om af te spreken voor een training).

Zoals eerder geschreven, is het belangrijkste dat de structuur van de website is aangepast. Vanaf nu leunt WeTri op twee belangrijke pijlers: wedstrijden en atleten. Dit zie je al meteen zodra je een bezoekje brengt aan de site. De artikelen die er waren zijn er nog wel, maar alleen te vinden via de Kennisbank (dit zie je als je bent ingelogd).

De belangrijkste wijzigingen
- Er is een nieuw dashboard toegevoegd voor jouw komende wedstrijden. Daar is ook te zien wat het complete wedstrijdaanbod is, hoeveel wedstrijden je per maand hebt, wat de eerstvolgende wedstrijden in de kalender zijn enzovoort;
- Er is een compleet nieuw dashboard toegevoegd, waar de trainingsopbouw in uren per week is te zijn. Ook worden in het dashboard de aankomende wedstrijden geplot, zodat je meteen kunt zien of je goed bezig bent of niet;
- Er is een trainingslogboek toegevoegd. Daarmee kun je elke week een beoordeling geven. Ook is het mogelijk om voor elke week een aantekening te maken (bijvoorbeeld over dat je last had van je maag na het eten van bepaalde voeding). De feedback van de week - een gezichtje - wordt automatisch weergegeven in het dashboard;
- Je kunt als atleet een trainer uitnodigen voor WeTri. Die kan, zodra hij of zij akkoord geeft, jouw trainingslogboek bekijken. Ook kan hij/zij desgewenst aantekeningen achterlaten, die jij weer kunt zien. Zo kun je gemakkelijk feedback delen;
- Het is mogelijk om een e-mail naar je trainer te sturen vanuit WeTri;
- Er is nu ook een apart dashboard voor trainers toegevoegd. Via daar kunnen zij al hun sporters volgen;
- Via hun dashboard kunnen trainers gemakkelijk bulkmailtjes sturen naar hun sporters. Ook kunnen ze in één oogopslag de Strava-profielen en de trainingsagenda's van hun sporters zien.
- In het atletenoverzicht staan de atleten voortaan in de lijst met hun profielfoto, als ze die hebben ingesteld;
- Het is mogelijk om te zoeken naar atleten via de atletenlijst;
- Het is nu ook mogelijk om vanuit het algemene wedstrijdscherm door te klikken naar 'Mijn wedstrijden', zodat je gemakkelijk kunt zien wat jouw wedstrijden zijn;
- De algoritmes die controleren of er nieuwe wedstrijden zijn, zijn geoptimaliseerd, waardoor ze beter in staat moeten zijn om nieuwe wedstrijden te herkennen.

Verder zijn er nog een paar andere wijzigingen. Zo is het notificatiecentrum aangepakt, is het mogelijk om vanuit jouw profiel gemakkelijker zaken - zoals jouw profielfoto - te wijzigen, en is er nog veel meer toegevoegd. Neem gerust een kijkje smile

Wel goed om te melden: we maken nog niet breed wereldkundig dat versie 2.0 live staat. We proberen eerst goed te monitoren of alles goed blijft gaan en of we eventueel nog wat kleine oneffenheden moeten wegwerken. Heb je feedback, laat het dan vooral even weten.

45

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Mooie verbeteringen hoor !!

Het is nu alleen mogelijk mijn WeTri account met Strava te verbinden .
En Strava gebruik ik zo goed als helemaal niet meer .
Komt daar in de toekomst nog een andere optie voor ?

46

Re: Wedstrijdkalender WeTri

@Jeanette schreef:

Mooie verbeteringen hoor !!

Het is nu alleen mogelijk mijn WeTri account met Strava te verbinden .
En Strava gebruik ik zo goed als helemaal niet meer .
Komt daar in de toekomst nog een andere optie voor ?

Dankjewel!

Goede vraag! Welke diensten zou je nog meer willen verbinden? Momenteel zijn diensten als Garmin Connect, Suunto en TrainingPeaks wel aan te sluiten op Garmin, maar zij zijn helaas meer gesloten dan Strava. Dit wil zeggen dat het minder eenvoudig is een verbinding tot stand te brengen (niet onmogelijk, overigens).

47

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Voorheen ging alles bij mij via Polar naar Strava .
Maar ik werk nu sinds drie weken met TrainingPeaks via personal coaching  en krijg mijn
trainingsplannen daarin gezet .
Via de Giant Neostrack upload ik de powermeter naar TP
En heb zelfs een Garmin horloge gekocht zodat ik mijn trainingen op mijn horloge krijg , wat
met Polar helaas ( nog ? ) niet mogelijk is .

Op het moment zou ik dus zeggen TreaningPeaks ....
Maar als dat niet kan is het ook niet zo erg hoor ...

48

Re: Wedstrijdkalender WeTri

@Jeanette schreef:

Voorheen ging alles bij mij via Polar naar Strava .
Maar ik werk nu sinds drie weken met TrainingPeaks via personal coaching  en krijg mijn
trainingsplannen daarin gezet .
Via de Giant Neostrack upload ik de powermeter naar TP
En heb zelfs een Garmin horloge gekocht zodat ik mijn trainingen op mijn horloge krijg , wat
met Polar helaas ( nog ? ) niet mogelijk is .

Op het moment zou ik dus zeggen TreaningPeaks ....
Maar als dat niet kan is het ook niet zo erg hoor ...

Bedankt voor je reactie!

Ik zal me eens verder verdiepen in de mogelijkheden die TrainingPeaks biedt om te kunnen koppelen. Zodra er iets over te melden is, laat ik het je hier weten smile

49

Re: Wedstrijdkalender WeTri

We hebben weer een leuk nieuwtje om te delen! Sinds vandaag bieden we ook een app aan voor het vinden van de nieuwste wedstrijden. Het gaat vooralsnog om een Android-app. Een iOS-app komt er ook aan, als blijkt dat daar genoeg belangstelling voor zou zijn.

Je kunt de app hier downloaden: https://play.google.com/store/apps/deta … &hl=nl

We zijn benieuwd naar de feedback! smile

50

Re: Wedstrijdkalender WeTri

Tof! Ik heb hem net gedownload!