26

Re: Barefoot running

Ik heb vandeweek een paar keer 500m bewust op voorvoet landing gelopen en dat merkte ik inderdaad wel de volgende dag in mijn kuiten. Ik had 3x 500m gedaan, met 1500m ertussen. Denk dat ik volgende keren bij 2x500m hou, maar dat misschien wel 2x per week en dan kijken hoe dat gaat.

27

Re: Barefoot running

MM, Heb je tijdens die training bewust ook je tempo verhoogt tijdens die 500m?
Soms merk ik dat bij mezelf namelijk. Tijdens lage snelheid lukte me het niet in het begin.
Nu duw ik meer af naar boven.
"Lopen in de lucht" las ik eens een hardloopartikel. Was ideale tip.

Als ik af en toe snelheid train op de atletiekbaan; dan loop/sprint je vanzelf meer op je voorvoet.
Na zo een training heb ik ook meer stijfheid. (logisch natuurlijk)

28

Re: Barefoot running

Ietsjes sneller ging het wel, net als wanneer ik focus op hoge hielen (om meer achterzwaai te hebben). Merkte wel ook dat ik m'n stappen nauwelijks hoorde, ofwel heel lichtvoetig liep.

29

Re: Barefoot running

Ah ja ...tenen yoga .
Moet ik ook echt vaker doen , heb sowieso een beetje een halux rechts
Merk ook dat mijn grote tenen stijf zijn ...

30

Re: Barefoot running

Ik kan het je zeker aanraden Jeanette!

Ik heb nu op verschillende plaatsen in huis een tennisbal neergelegd, zodat ik onder mijn voeten kan rollen als ik tijd heb. Kuiten en voetboog foamrollen is een goede, zal ik toevoegen. Kuit rekoefeningen deed is sowieso al, ik heb een korte achillespees.

Ik ben nu weer voorzichtig aan het opbouwen met hardlopen, dit keer echt netjes volgens beginners schema en niet denken het zelf beter te weten 'omdat ik geen beginner ben natuurlijk'. Ik heb zelfs al het idee dat ik efficiënter loop, ik liep zonder het door te hebben ineens 5 min/km in mijn intervallen, normaal moest ik daar best wat moeite voor doen. En blote voeten lopen doe ik lekker bij ons in huis en in de achtertuin met de kleine, schijnt voor haar voetontwikkeling ook heel goed te zijn.

31

Re: Barefoot running

Grappig, ook ik heb de afgelopen weken een verschil in flexibiliteit ontdekt tussen m'n grote tenen - rechts is stijver en daar zat begin dit jaar de blessure. Ik ben benieuwd in hoeverre dat met elkaar te maken heeft en of de chiropractor mogelijk iets kan met het teengewricht. Ik heb het er nog niet met haar over kunnen hebben - ze raadde me de oefeningen aan de laatste keer dat ik haar zag voor de lockdown.

En wat me ook opvalt: één van de oefeningen die ik doe is dat je met je tenen een handdoek op moet krullen (deze oefening). Daar ben ik ronduit slecht in, en dat verbetert ook nog niet zo hard.

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

32

Re: Barefoot running

Ik heb een triggerpoint bal , daar rol ik
Idd onder de voet mee ... auwa
Maar ik heb ook voet yoga oefeningen , krijg alleen het bestand hier niet geüpload.

33

Re: Barefoot running

Die oefening met de handdoek heb ik ook gekregen van mijn fysio, en ook oefeningen voor mijn enkels, vooral rechts is niet erg flexibel.

34

Re: Barefoot running

Probeer het middels een foto

Post's attachments

548AAA9C-C029-46C8-91FF-C31B460F5E24.jpeg 105.21 kb, 19 downloads since 2020-05-13 

35

Re: Barefoot running

En deze

Post's attachments

EE576227-AFAA-4FF6-9FD1-51DB595D8DFA.jpeg 111.07 kb, 16 downloads since 2020-05-13 

36

Re: Barefoot running

Die eerste doe ik ook, dus die grote teen apart van de rest omhoog/omlaag. En spreiden van tenen. Bol-hol maken ook, maar dan zonder kantelen van m'n enkel, meer tenen met z'n allen omhoog en omlaag. En de handdoek dus.

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

37

Re: Barefoot running

Ziet er oké uit ! Zorgt voor fijne motoriek en activatie verschillende onderbeenspieren .

38

Re: Barefoot running

Vandaag op mijn Merrels gelopen en snelheid/interval getraind. Ging niet fantastisch, maar vermoedelijk het benauwd weer als mede oorzaak. Pas rond het middaguur vertrokken, ipv 's morgens. Wel tevreden nu van het gevoel achteraf.

39 Laatst bewerkt door Louise (23-05-20 11:38:29)

Re: Barefoot running

Ik heb deze week op de barefootschoentjes opbouwstapje 11 van 12 gezet, en tot mijn verbazing had ik daar ineens weer fikse spierpijn van. Het was dinsdag, en ik voel het nu nog een beetje. Vreemd dat het er dan ineens weer zo inhakt, nadat het vanaf stapje 3 ofzo zonder veel spierpijn was gegaan.

Nou goed, ik heb nu geduld, dus het is geen probleem. Stapje 11 maar herhalen, dat was 5' en 10'. Stapje 12 is dan 15 minuten non-stop.

Gister ook voor het eerst weer naar de chiropractor geweest en veel moeilijkere voetoefeningen gekregen. Ik merkte namelijk weinig progressie, en volgens haar was dat omdat ik een plafondeffect had. Nu moet ik m'n middelste drie tenen van de grond tillen en de grote en kleinste teen laten staan. Dat wel opbouwen: eerst zittend, dan staand, dan op één been, en daarna met dat andere been gaan bewegen. Verder vond zij dus dat het heel goed ging - dat ik nog steeds geen handdoek kan opfrummelen met m'n tenen is niet zo erg, hahaha!

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/