1

Onderwerp: Nieuwe fiets, keuzestress

Ik heb na een bikefit en lang rondspeuren een shortlist gemaakt voor een nieuwe fiets:

- Giant Propel Advanced 2 disc. 105 afgemonteerd met Giant eigen P-A2 tubeless wielset.
- Cube Agree c:62 Race disc. Ultegra afgemonteerd met Newman sl r.32 wielset (tubeless ready)

De Propel is iets zwaarder (800 gr), misschien iets minder allround maar voor de langere rechte stukken zeer geschikt en heeft tubeless banden. Voor triatlons an sich is dit de betere keus.
De Cube is meer allround , lichter en daardoor in een eventuele bergtrip beter te gebruiken. Voor wat het verschil in gewicht daadwerkelijk waard is. De vraag is of ik dat in mijn afweging mee moet nemen, want echte zware bergplannen heb ik op korte termijn nog niet.....

Qua uiterlijk is het mij om het even. De Propel oogt aggressiever, de Cube verfijnder. Beiden vind ik mooi.
Qua prijs liggen ze gelijk MAAR van de Giant kan ik het 2021 model pre-orderen met 25% korting op de adviesprijs. Dat scheelt een €650 maar het is nog niet bekend wanneer deze dan precies komt (en of de geometrie gelijk blijft of niet en in welke kleuren hij beschikbaar komt). Tot die tijd zit ik dan ook zonder fiets. Niet ideaal maar gezien ik toch geen wedstrijden meer verwacht dit jaar ook geen heel grote ramp.

Ik heb ook enigzins haast, ik kan alleen nog deze maand ca. €1800 fiscaal vriendelijk afrekenen via de werkgever wat ongeveer 49% scheelt... Dat is de moeite waard zeg maar.

Wat is jullie mening over deze fietsen? Of eventueel ervaringen?

2

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

De Cube, mooie fiets, Ultegra groep en die Giant is, zoals ik begrijp haastwerk en misschien een heel andere geometrie wat weer niet past bij de resultaten van je bikefit.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Ik zou de Cube doen.
Aan de Giant zitten best een paar onzekerheden (levering, geometrie, kleur) en het is de vraag of dit je €650 waard is.
Mocht het straks op de één of andere manier tegenvallen blijf je daar aan herinnerd worden. Dat prijsverschil vergeet je vrij snel als je blij bent met wat je gekozen hebt.

4

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Ow, toch nog een Giant gevonden in mijn maat! Aanpassing stuurpen en crankarm wordt gratis erbij gedaan en dan 10% korting op adviesprijs ivm geen inruil. Die is daarmee dan € 250 geodkoper dan de Cube, waar die aanpassingen niet per se gratis gedaan worden.

Overigens is de Cube ook slecht leverbaar momenteel....

Voor mijn gevoel kan ik geen echt slechte keuze maken. De Giant is naar triatlons toe misschien de beste keuze, de Cube voor als ik eens naar de bergen mocht willen.

5

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Gefeliciteerd Sanger .
Time for a picture !

6 Laatst bewerkt door sanger (23-05-20 13:57:03)

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

@Jeanette schreef:

Gefeliciteerd Sanger .
Time for a picture !

Thanks! Zojuist definitief gemaakt met de fietsenmaker en waarschijnlijk donderdag al ophalen.

7

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Mooi hoor !!
Heel veel plezier ermee .

8 Laatst bewerkt door MontanaMan (23-05-20 19:53:15)

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Mooie fiets!!! Ziet er superstrak uit!

9

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Hele mooie fiets! Gave kleur ook, en imho ook mooier dan de Cube.

Heel veel fijne en snelle km's gewenst!

10

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Mooie strakke fiets! Proficiat je doet me
Al op internet vergelijken en kijken .

11

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Zeker mooie fiets, gefeliciteerd!

12

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

Thanks allemaal!

Hoewel ik niet echt een verkeerde keuze kon maken toch best wel getwijfeld. Maar die ene keer dat ik (mogelijk) de bergen in ga laat ik gewicht niet doorslaggevend zijn bv. Daarnaast vind ik deze gewoon veel stoerder en agressiever ogen smile

Wel iets nieuws, deze is tubeless. Nu aan het kijken wat er van mijn repair kit over moet blijven of aangevuld moet worden. Neem je met tubeless bv ook een flesje van de anti-lek vloeistof mee? En alsnog een binnenband voor als het echt kapot is?

13

Re: Nieuwe fiets, keuzestress

spacerfabrikanten doen gouden zaken tegenwoordig big_smile