1

Onderwerp: IM Cascais

Net mailtje gekregen van IM. Er komt een nieuwe wedstrijd bij, namelijk IM Cascais full distance
Ik was er vorig weekend voor de marathon van Lissabon en ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben door dit stadje en de wegen errond. Mogelijke kanshebber voor volgend jaar

2

Re: IM Cascais

Net ingeschreven voor deze wedstrijd
Wordt mijn 2de IM

3

Re: IM Cascais

Gaaf, dit jaar de halve marathon gelopen in Lissabon en dat was ook erg mooi.. Wil in de toekomst daar ook nog eens meedoen aan de 70.3 (of meer). Ook het fietsen over het circuit lijkt me een mooie toevoeging.

4

Re: IM Cascais

Ik heb er enkele weken geleden de marathon gelopen, vertrokken vanuit Cascais en ik was meteen overtuigd

5

Re: IM Cascais

Ik twijfel nog een beetje tussen Emilia-romagna en Cascais, maar als ik t dorp Cascais zo bekijk en t parcours neig ik naar Cascais.

6

Re: IM Cascais

Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen beide parcours.
Dat heeft bij mij een grote rol gespeeld om te kiezen voor IM Cascais

7

Re: IM Cascais

Ingeschreven voor Cascais, m’n eerste full distance.

8

Re: IM Cascais

Succes met het trainen en veel plezier tijdens de race!

9

Re: IM Cascais

Succes met de weg erheen!!

10

Re: IM Cascais

Net bericht gekregen dat wedstrijd is uitgesteld naar 07/11/2020 of 2021, zoals je wilt

Vind het vrij vroeg dat deze beslissing valt ook omdat er heel wat wedstrijden zijn uitgesteld naar september-oktober

Domper en veel vragen wat ik nu zou doen

11

Re: IM Cascais

Al die wedstrijden in september en oktober gaan ook echt niet door hoor dit jaar...  Ik denk dat je het beste kan uitstellen naar 2021.

Ik zou willen dat ze voor Kalmar al zo duidelijk waren, ik wacht nog steeds op het moment dat ze gaan uitstellen en er wat zekerheid is.

12

Re: IM Cascais

Dat zou nog lastig kunnen worden. Wanneer openen ze de reguliere inschrijvingen voor volgend jaar? Als de helft voor oktober kiest en de helft voor volgend jaar, en in juli opent de inschrijving voor volgend jaar en de wedstrijd loopt vol, welk alternatief kunnen ze dan de mensen bieden die voor oktober hebben gekozen als dat ook niet doorgaat?

13

Re: IM Cascais

IM wacht tot de laatste 50 dagen voor het evenement om een officiële communicatie te voeren dus de latere wedstrijden zullen nog steeds niet afgelast worden nu. Cascais hmm heb net een mail gekregen dat de marathon van Porto niet doorgaat dit jaar en die is in November dus de kans dat deze doorgaat dit jaar lijkt me ook niet reëel.

14

Re: IM Cascais

Nu hebben ze wel verwittigd voor de 50 dagen.

15

Re: IM Cascais

IM Kopenhagen heeft ook al lang zijn evenement geannuleerd. Zal dus wat van organisatie tot organisatie verschillen waarschijnlijk. Sommige staan nog steeds open zoals bv Vichy terwijl er in Frankrijk voor September niks mag doorgaan.

16

Re: IM Cascais

Kopenhagen is al zo vroeg geannuleerd, omdat Denemarken al heel vroeg besloten heeft dat er geen evenementen mogen plaatsvinden voor 1 september. Zolang er door overheden nog niks besloten is, zal IM dus over het algemeen niet heel vroeg de evenementen afgelasten. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met verzekeringswerk...

17

Re: IM Cascais

Ironman Europe post net iets op FB over hoe ze toch evenementen willen organiseren. Wordt wel serieus aan gewerkt om het later dit jaar alsnog door te laten gaan dus.

https://www.facebook.com/IRONMANEurope/ … 423773850/

18

Re: IM Cascais

MontanaMan schreef:

Dat zou nog lastig kunnen worden. Wanneer openen ze de reguliere inschrijvingen voor volgend jaar? Als de helft voor oktober kiest en de helft voor volgend jaar, en in juli opent de inschrijving voor volgend jaar en de wedstrijd loopt vol, welk alternatief kunnen ze dan de mensen bieden die voor oktober hebben gekozen als dat ook niet doorgaat?

Indien nieuwe annulatie is inschrijving verzekerd voor 2021

19

Re: IM Cascais

ronnyke schreef:

IM Kopenhagen heeft ook al lang zijn evenement geannuleerd. Zal dus wat van organisatie tot organisatie verschillen waarschijnlijk. Sommige staan nog steeds open zoals bv Vichy terwijl er in Frankrijk voor September niks mag doorgaan.

Vichy is ook al even uitgesteld naar 22/08/2021 hoor.

20

Re: IM Cascais

ronnyke schreef:

IM Kopenhagen heeft ook al lang zijn evenement geannuleerd. Zal dus wat van organisatie tot organisatie verschillen waarschijnlijk. Sommige staan nog steeds open zoals bv Vichy terwijl er in Frankrijk voor September niks mag doorgaan.

Nou, opvallend genoeg geeft de iconische Embrunman aan dat het doorgaat op 15 augustus ! Wel met maximum aantal deelnemers van 900, maar toch. Zou de eerste grote race zijn, die doorgaat.

21

Re: IM Cascais

Aangezien Ironman Frankfurt, die aanvankelijk vandaag zou plaatsvinden, ook geen datum later in het jaar kon krijgen werd de mogelijkheid geboden om de inschrijving naar volgend jaar te verplaatsen of dit jaar nog mee te doen met een andere Ironman. Ik heb gekozen voor Cascais, in de wetenschap dat de kans aanwezig is dat deze ook niet doorgaat. Mocht de tweede golf Corona uitblijven dan acht ik de kans wel degelijk aanwezig (als in >50%) dat de wedstrijd doorgaat, dus ik train naar Cascais toe en moet zeggen dat ik best wel enthousiast ben geworden nadat ik me verdiept heb in deze wedstrijd. Hopelijk zie ik daar een aantal van jullie aan de start.

22

Re: IM Cascais

Cascais stond normaal op mijn lijstje voor 2021 een prachtige wedstrijd. Wel een risico bij IM kun je je inschrijving maar 1x verzetten en dan ben je je geld kwijt en aangezien Lissabon dat er eigenlijk vlak in de buurt is nu weer in lock-down is is het toch wel een groot risico. Maar wie weet het zal gewoon heel moeilijk worden dit jaar.

23

Re: IM Cascais

Ik kende Cascais helemaal niet, en eerder dit jaar ook een keer naar gekeken, omdat ik het niet kende. Maar lijkt me inderdaad een hele mooie omgeving en wedstrijd! Als ik weer een IM zou doen staat hij zeker hoog in het lijstje van opties. Het lijkt de goede kant op de gaan in grote delen van Europa, en hopelijk, als er uitbraken zijn, kunnen die lokaal aangepakt worden en niet op landelijk niveau. Fingers crossed dat hij doorgaat.

24

Re: IM Cascais

Ik heb vorig jaar de marathon van Lissabon gedaan, de start hiervan was in Cascais.
Toen ik las dat er een IM zou zijn twijfelde ik niet. Ik was gecharmeerd door het stadje en de omgeving. Deel van de marathon is nu fiets- en loopparcours.

25

Re: IM Cascais

ronnyke schreef:

IM wacht tot de laatste 50 dagen voor het evenement om een officiële communicatie te voeren dus de latere wedstrijden zullen nog steeds niet afgelast worden nu. Cascais hmm heb net een mail gekregen dat de marathon van Porto niet doorgaat dit jaar en die is in November dus de kans dat deze doorgaat dit jaar lijkt me ook niet reëel.


We komen stilaan in de buurt van de 50 dagen. Ik zou eigenlijk graag weten waar ik aan toe ben.
Ik ga ervan uit dat het geanulleerd zal worden, maar het blijft wachten (en trachten de focus de behouden ) tot een definitief antwoord