3,051

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:

Zojuist geweest, het bleek om een intake te gaan, dus formulieren invullen en wat buisjes bloed afgeven ter controle. Over twee tot drie weken dan toch echt. (en inderdaad zwemmen werd afgeraden)

Ter info: Ik ben gisteravond geweest, er stond een rij bij de ingang van 10 man. Ik mocht vrij snel naar binnen en natuurlijk op dat moment moest ik niezen! Gelukkig mocht ik wel bloed geven. Het meest pijnlijke was het prikje. Verder heb ik niks gemerkt. Ik heb besloten vandaag niet te sporten maar vanavond eens te voelen of in de tuin werken lukt. Ik kan het dus vanuit mijn ervaring iedereen aanraden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,052

Re: prestaties van de dag

Goeie, mcguyver - aan donoren is nog steeds veel behoefte, maar het is zeker niet voor iedereen weggelegd.
Overigens heb ik er ook niet echt last van naderhand, maar dat zou dus wel echt anders zijn als je je diep gaat inspannen e.d. In de tuin werken lijkt me echt geen probleem, maar let maar op: de eerstvolgende paar keer is de relatie tussen hartslag en 'output' (tempo/vermogen) anders dan anders.

Louise

3,053

Re: prestaties van de dag

Ik was weer een paar dagen weg met de tent, altijd leuk om in een onbekende omgeving je fiets- en hardlooprondjes te vinden.
Tegenwoordig maakt ik ze thuis al met de app Komoot, maar ik ging ook wandelen in de buurt van mn tent en ondekte zo dat er een 'klompenpad' in de buurt liep.
Vanochtend vroeg al hardlopend de bordjes gevolgd over prachtige kronkelpaadjes, alles onverhard!
De hele route was 14km, ik had hem ingekort naar 9 (het stukje door het dorp trok me niet zo en ik moest mn zooi nog inpakken).
Blijkt er ook een app van te zijn, met een overzicht van al die klomenpaden in Nederland. Aanrader dus, voor wie graag door de natuur rent/wandelt.

3,054

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ik was weer een paar dagen weg met de tent, altijd leuk om in een onbekende omgeving je fiets- en hardlooprondjes te vinden.
Tegenwoordig maakt ik ze thuis al met de app Komoot, maar ik ging ook wandelen in de buurt van mn tent en ondekte zo dat er een 'klompenpad' in de buurt liep.
Vanochtend vroeg al hardlopend de bordjes gevolgd over prachtige kronkelpaadjes, alles onverhard!
De hele route was 14km, ik had hem ingekort naar 9 (het stukje door het dorp trok me niet zo en ik moest mn zooi nog inpakken).
Blijkt er ook een app van te zijn, met een overzicht van al die klomenpaden in Nederland. Aanrader dus, voor wie graag door de natuur rent/wandelt.

daar ga ik eens naar kijken!

3,055

Re: prestaties van de dag

Ik heb vandaag een solo triathlon gedaan. De knie is goed hersteld, alleen de schaafwonden trekken nog wat. Dus met manlief en dochter naar de recreatieplas gereden zodra de slagboom open ging en daar wat gezommen (machtig veel waterplanten, yuk), daarna terug op de tribike met een extra rondje (anders had ik volledig wind mee, dat vond ik ook zo wat) en nog een rondje door het dorp gerend. Al met al toch 40 km bezig geweest.

3,056

Re: prestaties van de dag

Laris schreef:

Ik heb vandaag een solo triathlon gedaan. De knie is goed hersteld, alleen de schaafwonden trekken nog wat. Dus met manlief en dochter naar de recreatieplas gereden zodra de slagboom open ging en daar wat gezommen (machtig veel waterplanten, yuk), daarna terug op de tribike met een extra rondje (anders had ik volledig wind mee, dat vond ik ook zo wat) en nog een rondje door het dorp gerend. Al met al toch 40 km bezig geweest.

Netjes, en goed van je knie. Schaafwonden, ja lidtekens kunnen hard trekken als het vel hard word.

Gisteren auto genomen en naar heuvelachtig terrein gereden. 75 km hellinkjes. Leuk en fun. Ook wel kassei en onverhard eventjes.

Vandaag kort ritje met eigen fiets, en proefgereden met triathlonfiets die te koop stond. Na lang dubben, en overwegen zelfs jaren gewacht, de knoop doorgehakt smile . Superblij. Staat bij het topic vandaag gekocht.

3,057

Re: prestaties van de dag

chrisbakker schreef:
Laris schreef:

Ik heb vandaag een solo triathlon gedaan. De knie is goed hersteld, alleen de schaafwonden trekken nog wat. Dus met manlief en dochter naar de recreatieplas gereden zodra de slagboom open ging en daar wat gezommen (machtig veel waterplanten, yuk), daarna terug op de tribike met een extra rondje (anders had ik volledig wind mee, dat vond ik ook zo wat) en nog een rondje door het dorp gerend. Al met al toch 40 km bezig geweest.

Netjes, en goed van je knie. Schaafwonden, ja lidtekens kunnen hard trekken als het vel hard word.

Gisteren auto genomen en naar heuvelachtig terrein gereden. 75 km hellinkjes. Leuk en fun. Ook wel kassei en onverhard eventjes.

Vandaag kort ritje met eigen fiets, en proefgereden met triathlonfiets die te koop stond. Na lang dubben, en overwegen zelfs jaren gewacht, de knoop doorgehakt smile . Superblij. Staat bij het topic vandaag gekocht.

Klinkt goed!

3,058

Re: prestaties van de dag

Laris schreef:

Ik heb vandaag een solo triathlon gedaan. De knie is goed hersteld, alleen de schaafwonden trekken nog wat. Dus met manlief en dochter naar de recreatieplas gereden zodra de slagboom open ging en daar wat gezommen (machtig veel waterplanten, yuk), daarna terug op de tribike met een extra rondje (anders had ik volledig wind mee, dat vond ik ook zo wat) en nog een rondje door het dorp gerend. Al met al toch 40 km bezig geweest.

Ik heb vandaag met drie clubgenoten een eigen triathlon gedaan, 1500 m gezwommen in onstuimig IJsselmeer in ca 30 min, vrij rustige wissel, 40 km hard door fietsen (tegen de 36 gem.), snelle wissel en weer 10 km terug gelopen naar de zwemplek in ruim 46 min. Mooie training met toch ook een beetje een competitie gevoel :-)

3,059

Re: prestaties van de dag

arnosmit schreef:
Laris schreef:

Ik heb vandaag een solo triathlon gedaan. De knie is goed hersteld, alleen de schaafwonden trekken nog wat. Dus met manlief en dochter naar de recreatieplas gereden zodra de slagboom open ging en daar wat gezommen (machtig veel waterplanten, yuk), daarna terug op de tribike met een extra rondje (anders had ik volledig wind mee, dat vond ik ook zo wat) en nog een rondje door het dorp gerend. Al met al toch 40 km bezig geweest.

Ik heb vandaag met drie clubgenoten een eigen triathlon gedaan, 1500 m gezwommen in onstuimig IJsselmeer in ca 30 min, vrij rustige wissel, 40 km hard door fietsen (tegen de 36 gem.), snelle wissel en weer 10 km terug gelopen naar de zwemplek in ruim 46 min. Mooie training met toch ook een beetje een competitie gevoel :-)

Lekker op tempo ! Klein wedstrijdje van gemaakt wink

3,060

Re: prestaties van de dag

Het Pinksterweekend was voor mij ook een mijlpaal! Ik heb mijn eerste metric century gereden. 110km naar mijn beste vriend in Dordrecht vanuit Nijmegen. Geheel over de noordelijke waaldijk. Wat is dat mooi rijden zeg. Vooral met de wind in de rug, haha.

Uiteindelijk in 4:20 afgelegd met zon vijftien minuten pauze. Dus 4:05 moving time. Best tevreden mee.

3,061

Re: prestaties van de dag

Mooie prestaties, leuk om te lezen, esrem, Laris en arnosmit!

Ik had zelf een vrij rustig weekend, maar wel maximaal afwisselend, met in 4 dagen tijd (met vrijdagavond erbij) in totaal 6 verschillende sportactiviteiten: open water zwemmen, varen in de trapkano, hardlopen, fietsen, core-oefeningen en wandelen. Alles in heerlijk weer!

@Hedcandy - tent, kon dat, camping met individueel sanitair? Of wild?

Louise

3,062

Re: prestaties van de dag

Ja tent met eigen sanitair, lees plasemmer en waterzak aan de boom.
I love it!!

@Chris, een lidteken is echt iets anders dan jij bedoelt hoor....haha.

3,063

Re: prestaties van de dag

Eh, ik bedoel litteken smile

3,064

Re: prestaties van de dag

Lekker, kamperen!
Afgelopen week een flinke loopweek gehad. Afgelopen 4 weken opgebouwd: 51km - 55km - 62km en afgelopen week 65km.
Pas 2e keer ooit dat ik meer dan 60km twee weken achter elkaar loop, dus voor mij wel veel. Ik kan alleen niet zeggen dat het lopen heel lekker is gegaan afgelopen vier weken, het was vaak harken, niet lekker soepel, veel kleine pijntjes. Maar afgelopen week ging het eigenlijk het lekkerst. Afgelopen zaterdag 22km op Ridgeway gelopen. Lekker in de zon (daar hou ik wel van) en met wat hoogtemeters (daar hou ik iets minder van), maar met hoogtemeters komen ook uitzichten, en daar hou ik dan wel weer van!

Deze week een rustig weekje met lopen, even herstellen.

3,065

Re: prestaties van de dag

wauw, mooi zeg!!
Ik ben kandidaat om mee te trainen wink. Prachtig vergezicht ook.

3,066

Re: prestaties van de dag

Gave foto Montana !!

3,067

Re: prestaties van de dag

O wauw, prachtig!!!

3,068

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ja tent met eigen sanitair, lees plasemmer en waterzak aan de boom.
I love it!!

O, is dat al genoeg? Wauw! Wel lekker basic.

@MontanaMan, zeker mooie foto! Maarre... waarom 'hark' je wekenlang door met dat lopen, als het eigenlijk niet lekker gaat?

Louise

3,069

Re: prestaties van de dag

Er was een aanwijsbare reden waarom het niet lekker ging, waardoor m'n conditie een flinke knauw kreeg. Ik merkte al snel dat ik wel kon lopen, maar veel sneller tegen grenzen aanliep. Liep ik met mijn vriendin hard, tempo 7:30 per km, dan was hartslag normaal voor dat tempo. Liep ik m'n eigen easy temp ~5:45 dan schoot mijn hartslag heel snel omhoog.
Had natuurlijk wel een paar dagen niks kunnen doen, maar dan zou m'n runstreak voorbij zijn, wat ook een doeletje is. Op zich hoef ik daarvoor maar 1 mijl per dag te lopen. Ik vind het leuk om te doen, maar ik merk ook wel dat het verre van indeal training is. Soms is rust beter, en het is lastiger om pittige of lange trainingen te doen als je de dag erna ook weer moet lopen. Maar wilde dit jaar de focus op het lopen leggen, en nu veel wedstrijden later of in het water vallen, komt dat wel goed uit.
De aanwijsbare reden was een vaccinatie. Bijna 24u koortsig geweest, en het gevoel alsof ik een ironman had gedaan. Die moeheid en koortsig enzo waren snel weg, en in de week na de vaccinatie ook maar 35k gelopen. Maar de knauw ervan heeft toch wel 3 weken geduurd. Na een weekje dacht ik dat het OK ging, had de dag ervoor 8k met mijn vriendin makkelijk gelopen. Dus toen wilde ik een tempoloopje doen, 20 min op 5:00 min/km. En na 1km moest ik stoppen en zat mijn hartslag al boven mijn threshold. Toen dus gas teruggenomen, wel regelmatig gelopen, maar niet heel lang en niet intensief: geen intervallen, geen tempolopen. Voordat ik een tempoloopje weer aandurfde (en kon). Dus ik liep wel, maar langzamer dan normaal en dat kostte wat meer moeite. De pijntjes waren niet echt meer dan normaal. Regelmatig heb ik wel ergens een pijntje, niet een blessure, dan hou ik dan in de gaten. Wordt het minder dan ga ik normaal door, wordt het erger dan neem ik gas terug, en de pijntjes trokken langzaam weg. Maar al met al loop je gewoon niet lekker dan. Afgelopen week was dat weer een beetje terug dus. Eerste langere loop vorige week zaterdag, 20k vlak, ging OK en herstelde er snel van, deze week weer een tempoloop wat OK ging en toen dus die lange met wat hoogtemeters. Oh, en verder ben ik natuurlijk ook gewoon koppig big_smile.

3,070

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Oh, en verder ben ik natuurlijk ook gewoon koppig big_smile.

Ah, dat is het antwoord wink  Ik zou zeggen: pas op met wat je je lichaam aandoet.
Je verhaal laat ook wel de valkuil van zo'n running streak zien: maakt het moeilijk om vermoeidheids- en andere 'onlust'-signalen uit je lichaam serieus te nemen (al heeft elk trainingsschema dat wel een beetje).

Louise

3,071

Re: prestaties van de dag

Ik hou de vinger aan de pols. Afgelopen drie dagen heel rustig en kort gelopen, vandaag had ik het idee echt weer eens lekker te lopen. Rust helpt wel, maar zo'n streak laat het niet toe. Misschien moet ik het maar iets anders aan gaan pakken die streak, en rustdagen doen waarin ik gewoon echt 1 mijl hobbel en that's it.

3,072 Laatst bewerkt door chrisbakker (09-06-20 15:33:12)

Re: prestaties van de dag

Vandaag met mijn oudste zoon een 110km fietstraining gedaan. Super om te doen met je zoon. Hij vertrok pittig, tja jeugd hé. Maar ik kwam al snel in de flow. Tussen duurtraining en tempotraining.
1km run off the bike.

3,073

Re: prestaties van de dag

Gister een soort Corona triathlon gedaan. Mijn doel was om alles achter elkaar te doen maar door de extreme buien tussendoor heb ik de wissel van zwemmen naar fietsen maar uitgebreid met een kleine lunchsessie.

Het doel was om circa 1/6e triathlon te doen in zone 3.

Ik begon rond 11 uur in de ochtend in de Sloterplas met prachtig weer aan een rondje van ruim 1 kilometer. Aangezien ik geen werkende hartslagmeter onder water heb was het een beetje gokken wat zone 3 zou moeten zijn. Uiteindelijk een beetje op gevoel gezwommen wat resulteerde in een tempo van 1.58 per 100m. Dit was inclusief zwemboei die rond de 10 seconden per 100m vertraagd. Al met al een lekker rondje die niet teveel moeite kostte in lekker zwemwater.

Daarna snel naar huis met de auto, een minuut of 8, voor de wissel naar de tijdrijder. Conform het KNMI en buienradar zat ik prima maar 5 minuten later ontstond er ineens uit het niets een gigantische onweersbui. Uiteindelijk bijna anderhalf uur gewacht en dan maar een kleine lunch genoten.

Omdat de wegen overal behoorlijk overspoelt waren ben ik rustig naar circuit Sloten gefietst om daar 10 rondjes van 2,5 km in zone 3 te fietsen. De baan lag er prima bij, ik kon zonder uit de beugels te komen het rondje afwerken. Toen ik klaar was stond er tot mijn verbazing een gemiddelde van 37,5 per uur op de teller. Een stuk sneller dan verwacht. De fietsbenen zijn een stuk beter dan verwacht.

Na het circuit weer circa 5 km naar huis gefietst en meteen doorgewisseld naar mijn hardloopschoenen om circa 6 km in zone 3 hard te lopen. Benen voelden een beetje zwaar maar met ongeveer dezelfde hartslag liep ik elke km steeds iets harder. Ik begon met een 5.14 en eindigde met een 4.35. Gemiddeld 4.52 per km over 6 km waarbij ik gemiddeld onderaan zone 3 qua hartslag heb gelopen.

Al met al heel tevreden met de huidige vorm, zwemmen loopt iets achter t.o.v. de rest maar dat komt natuurlijk door het zeer beperkte zwemmen van de laatste maanden. Dit was eigenlijk een soort generale voor de halve die ik zelf ga doen op de datum van de halve van Hoorn over 2 weken. Daarbij zal ik die niet vol gas doen maar gewoon in een lekker tempo. Echt vol gas ga ik wel weer wanneer er weer wat wedstrijden doorgaan.

3,074 Laatst bewerkt door Duiksmurf (15-06-20 12:58:41)

Re: prestaties van de dag

zico schreef:

Dit was inclusief zwemboei die rond de 10 seconden per 100m vertraagd.

Er zit een ventieltje aan die dingen zodat je ze kan opblazen en ze op het water komen te liggen ipv erin

Grtz
D.

3,075

Re: prestaties van de dag

Ja ik weet niet precies wat ik verkeerd doe maar hoe hard ik die dingen ook opblaas ze remmen me toch af. Misschien lig ik zelfs met wetsuit toch nog flink te diep.