1

Onderwerp: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Mijn triathlonfiets gaat helaas na3 maanden weer in de verkoop....

Voor meer info, stuur maar een pb.
Hij staat ook op Marktplaats en in de verkoopgroep op facebook.

2

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Gaat hij te snel?

3

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Oei, vast heel vervelend om zoiets moois al zo snel te moeten verkopen. Succes en sterkte met de verkoop.

4

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Buus schreef:

Oei, vast heel vervelend om zoiets moois al zo snel te moeten verkopen. Succes en sterkte met de verkoop.

+1 Wat jammer, Hedcandy, beviel het niet?

Louise

5

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Helaas ja.
Ik hou, ondanks de fitting, teveel last van mn schouder. Daardoor geniet ik er niet van.
Daarnaast word mijn hart veel blijer van fietsen over mooie paadjes, dan blokken rammen op de dijk zeg maar.
Dus tsja, helaas...

Maar hier stil laten staan is ook zo jammer.

6

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Inderdaad heel vervelend dat niet bij je past.

Ik heb je advertentie op MP gezien:
Ik heb nog een nieuwe 170mm crank liggen van mij Cervélo (105) omdat ik ook een 165mm heb nu.
Als je de fiets met 170mm makkelijker denkt te verkopen, dan laat maar weten.

7

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Hedcandy schreef:

Daarnaast word mijn hart veel blijer van fietsen over mooie paadjes, dan blokken rammen op de dijk zeg maar.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ja. Ik 'ram' wel ook blokken, langs de snelweg bijvoorbeeld, en dat vind ik zeker ook leuk, maar als ik zou moeten kiezen, wist ik het ook wel, dan ben ik ook meer een 'zwerver'.
Maar zeker ook jammer dat het niet lukte met je schouder!

Louise

8

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Wat jammer! Zeker na zoveel tijd en effort in een goede (en mooie) keus gestoken te hebben.

Lijkt me ook zo lastig dat je ondanks een fitting toch merkt dat je op lange(re) afstanden last krijgt. Ik ben daar zelf ook wel een beetje angstig voor. Neig dus naar een combi van snelheid en comfort, zeker gezien de beperkte tijd dat je op een triathlon/tt bike doorbrengt.

Hoop dat je de fiets goed kan verkopen en dat ie een dankbare blije nieuwe eigenaar krijgt !

9

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Ja ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik twijfelde lang over het aanschaffen van een triathlonfiets. Vooral de houding leek me niet echt makkelijk. En vooral mijn linkerheup die soms gevoelig is bij lang gebogen zitten.
En het is inderdaad wennen en dan rammen lijkt het wel. Gisteren voor het eerst een 1-1,5 u gereden. En 'oef' gelukkig rijd ie zalig. ( maar goed ik ga nog zien op een uur of 6 natuurlijk...).
Maar met je schouder kan ik me er wel iets bij voorstellen. De druk die je voelt is in die houding anders dan in een gewone racefiets.
Veel succes met de verkoop!
En de jouwe was iets te klein hoor; ik heb een 60 zag ik op het frame van de Cannondale  yikes

10

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

rdlk schreef:

Inderdaad heel vervelend dat niet bij je past.

Ik heb je advertentie op MP gezien:
Ik heb nog een nieuwe 170mm crank liggen van mij Cervélo (105) omdat ik ook een 165mm heb nu.
Als je de fiets met 170mm makkelijker denkt te verkopen, dan laat maar weten.

Dank je voor je toffe reactie!
Als de evt koper het lastig vind wissel ik het zo voor diegene om.
Ik hoop idd dat het mensen niet tegenhoudt verder...

11

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Ook ik had twijfels, ja, maar ik ben nu alweer bijna 6 jaar happy met m'n triathlonfiets. Ik moet de houding altijd wel rustig opbouwen, zeker voor 180 kilometer - mijn benen kunnen die lange duur veel sneller aan dan m'n nek, schouders, bovenrug en -armen.

Ik hoop zeker ook dat de fiets een blije nieuwe eigenaar krijgt!

Louise

12

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Jammer Hedcandy , afstand te moeten doen van deze gave fiets ...

13

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Echt jammer inderdaad!
Mijn kleine periode van te proeven geven een enorme voldoening zowel als in lighouding als rechtophouding.
Ik zie me als dit klopt zelfs een "gewoon ritje " op de TT fiets doen. Dus ook een genietritje lijkt mogelijk met de handen op het stuur. Ik ga het nog allemaal uitproberen.
Hedcandy: had je ook lang twijfels om de TT fiets aan te schaffen? En dacht je net als ik, dit is het moment?

14

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Chris, ik heb er eerder kort een gehad, maar die was niet na een fitting en paste dus totaal niet.
Toen heb ik het verder gelaten, want ik vind een vlak fietsparcours ook minder leuk dan klimmen.
Alleen...ik bleef verliefd op die mooie fietsen, vond het vlakke steeds minder erg, dus keek steeds vaker toch weer rond. En toen kwam daar de WK van Almere.ik schreef me in,180km vlak zou er zijn, reden dus, om toch de wens weer in vervulling te laten gaan.
Nu dus wel eerst gefit etc, wetende dat de schouder een beperking was.
Ik dacht, met opbouwen en wennen kom ik er wel.
Maar blokjes van 5 min liggen, 5 min rechtop en dat max 1,5u waren al veel te heftig.
Hoe kan ikooit genieten, van 90km bij een halve? Dan maar weer op de racer.

Daarbij speelt ook,dat ik veelmeer geniet van mooie weggetjes rijden, lekker de wielertoerist uithangen, dan blokken rammen hier op de dijk.

15

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Ja dat is waar, genieten in een training is meer dan welkom. De "Blokken" zijn meer als sterke prikkel. Ook die kan je doen op je racefiets/racer.
Trouwens ik vond dat ik eerst maar harder moest kunnen om zo een fiets aan te schaffen. En de kinderen kosten ook geld genoeg.
Deze tweedehands was het me eindelijk waard en ik ga ook zien hoever ik raak, en me erop oefen om de houding te trainen.
Klimmetjes vind ik net als jij echt leuk. Mag zoals in de ardennen zijn.
Heb ook Ventoux met racer een paar keer gedaan. Ook met de Mtb in Zwitserland gaan rijden. Dat is anders en veel langer op je tempo dat haalbaar is.
Kortere Klimmetjes genre 15-20 min of korter zijn ook goed voor de afwisseling van tempo.
Je fiets is van hetzelfde merk als mijn Trisuit. Is al ouder maar nog prima en lekker soepel aan de armen.

16

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

hi hedcandy,

grappig dat ik via Facebook advertentie nu ook weet wie er achter die  naam schuil gaat.

Ik heb dezelfde fiets en op dezelfde plaats laten fitten, ik heb er voor gekozen om mijn extensions wat hoger te zetten dmv spaces want ik kon ook niet wennen aan de houding. (ondanks de bikefit)

ik rijd er nu fluitend op, dus wellicht ook nog een optie om eens te proberen

17

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Hoi, mijn naam staat ook in mn profiel hier, dat is geen geheim haha.
Leuk dat jij dezelfde fiets hebt.
Zoals eerder beschreven, het gaat niet alleen om de schouder. M'n hart ligt gewoon ergens anders...
Ik hoop dat er een andere liefhebber veel plezier van gaat hebben.

18

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Ik was nog even benieuwd, Hedcandy, omdat je je tt-fiets koppelt aan het WK - ga je dat dan volgend jaar niet doen, die aquabike? Of op je gewone racer? Trainen voor 180 vlakke kilometers betekent wel ook veel, uh, vlakke kilometers maken immers.

En is je fiets al verkocht?

Louise

19

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Hij is nog niet verkocht, was wel een geinteresseerde maar we kwamen er financieel niet uit.
Ik heb geen haast...

Ik weet nog niet of ik de wk ga doen, maar alsik hem doe, dan op de racer.
Die TT gaat medaarin gewoonniet helpenvanwege mn schouder. Ik kan beter in de beugels hangen, dan hou ik langer pijnvrij vol (nog steeds geen 3 laat staan 6-7u hoor)

20

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Racefiets is zeker minder belastend voor schouders dan racefiets, maar dat is nog best een onzeker puntje dan, lijkt me, opbouwen naar 6-7 uur fietsen. Ik wens je toe dat dat goed gaat, want dat biedt weer nieuwe mogelijkheden natuurlijk!

Louise

21

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Ach, dat is nog zooo ver weg, zien we dan wel smile
Ben al gekwalificeerd dus geen haast met inschrijven ook.

22

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Oehhh dat is een mooi ding! :-D Helaas op dit moment niet in de markt voor een nieuwe fiets. Toffe wielen ook, zelf fan van Edco!

Succes met de verkoop!

23

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Tnx!

24

Re: Te koop: Quintana Roo PR Six mt 56

Verkocht.

En goed nieuws, maandag kan ik mn nieuwe racer ophalen!! Yes!!