1

Onderwerp: Problemen triathlon functie garmin horloges

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge en wil die dus zeker ook gebruiken tijdens de multisport evenementen.
Nu lees ik zeer regelmatig dat de garmin horloges nog wel eens een probleem hebben met een goede registratie van die gegevens. In single sport modus doen ze het dan goed, maar in multisport modus geven ze foute GPS gegevens. Mijn fenix 2 doet dit ook, daar mist altijd of de hardloop gegevens of de fiets gegevens.
Nu heeft de forerunner 945 hier ook problemen mee gehad weet ik, maar of die al opgelost zijn weet ik niet.
Weet iemand hier hoe dat nu is? En of de fenix 6 pro daar ook een probleem mee heeft?
Dat zijn wel de horloges waar ik nu tussen twijfel. Maar als deze functionaliteit niet goed werkt, dan kan ik net zo goed een forerunner 245 kopen, dan houd ik veel geld in de zak voor andere sport artikelen.

2

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

ik heb een fenix 5 en ondervind geen problemen bij multisporten.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

Met 920XT en 935 nooit last van gehad of van gehoord dat men er last van had. Ook met 735xt niet van gehoord dat dat problemen gaf.

4

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

ik heb zelf een 935 en mijn vrouw een 735 maar beide nog nooit problemen gehad met multisports.

5

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

marcomvanes schreef:

ik heb zelf een 935 en mijn vrouw een 735 maar beide nog nooit problemen gehad met multisports.

Exact hetzelfde verhaal.. 735 en de 935 in de family werken goed in multisport modus..

6

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

Ik heb een Fenix 3 en ondervind ook geen problemen.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

7

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

Ik heb een 945 en nog nooit iets gemerkt, hoewel ik de multisport functie nog maar enkele keren heb gebruikt ivm recente aankoop en afgelasting van alle wedstrijden tot nu toe.

8

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

Ik heb een 945 en nog nooit iets gemerkt, hoewel ik de multisport functie nog maar enkele keren heb gebruikt ivm recente aankoop en afgelasting van alle wedstrijden tot nu toe.

9

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

Ik ken het ook niet uit de wandelgangen als typisch Garmin-probleem, maar wat ik wel nog dacht: je zou een ander merk kunnen overwegen. Suunto en Polar hebben ook prima multisporthorloges.

Louise

10

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

Het was in elk geval een probleem met de forerunner 945. Hier liep ook tot oktober vorig jaar een discussie over op slowtwitch, alleen lees ik (mede door het gebrek aan wedstrijden waarschijnlijk) daar sinds die tijd niets meer over. Verder is het ook een gelijkwaardig probleem met mijn fenix 2 dus. Alleen een activiteit in multisport modus wordt niet juist opgeslagen, waardoor de GPS gegevens achteraf niet kloppen. Uit de wandelgangen heb ik dan wel gehoord dat er meerdere Garmin units hier last van hebben.
Vandaar mijn vraag hier, of dit al opgelost is op de 945 en/of de fenix 6 serie hier ook last van heeft. Als ik de post van Gringo lees, dan zou het dus wel opgelost zijn met de 945.
Toch denk ik dat ik voor de fenix 6 pro zal kiezen vanwege onder andere het grotere scherm. En er loopt daarmee een leuke aanbieding bij Amazon en Bol voor €593

11

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

wilagro schreef:

Het was in elk geval een probleem met de forerunner 945. Hier liep ook tot oktober vorig jaar een discussie over op slowtwitch, alleen lees ik (mede door het gebrek aan wedstrijden waarschijnlijk) daar sinds die tijd niets meer over. Verder is het ook een gelijkwaardig probleem met mijn fenix 2 dus. Alleen een activiteit in multisport modus wordt niet juist opgeslagen, waardoor de GPS gegevens achteraf niet kloppen. Uit de wandelgangen heb ik dan wel gehoord dat er meerdere Garmin units hier last van hebben.
Vandaar mijn vraag hier, of dit al opgelost is op de 945 en/of de fenix 6 serie hier ook last van heeft. Als ik de post van Gringo lees, dan zou het dus wel opgelost zijn met de 945.
Toch denk ik dat ik voor de fenix 6 pro zal kiezen vanwege onder andere het grotere scherm. En er loopt daarmee een leuke aanbieding bij Amazon en Bol voor €593

Ik heb dit "probleem" vorig jaar idd wel gehad met mijn 945, en ook gepost in de Slowtwitch discussie.
Recent heb ik het niet meer getest maar kan binnenkort wel eens kijken of ik het tijdens een testloopje nog kan reproduceren.
Het probleem was ook niet zozeer dat de totaal-afstand/gemiddelde oid niet klopte; het was met name zo dat de gevolgde track achteraf niet goed werd weergegeven.
Echter zou dit voor mij zeker geen reden zijn om de 945 weg te doen of niet aan te schaffen!

Voor mijn gevoel was het probleem dat de GPS-recording in tri-mode toen om de +/- 10sec ofzo een coordinaat leek op te slaan (ipv de ingestelde 1sec). Dit valt normaliter niet echt op bij lange rechte wegen maar bijv. bij de HTC-tri wat enorm draaien en keren was, was dat wel duidelijk incorrect.

zie hier het Strava linkje https://www.strava.com/activities/2670458470 waar dit probleem te zien is.

12

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

Kijk voor die fenix ook even op runningexpert.com oid (anders even googelen op deze term dan kom je wel bij de goede). Die hadden laatst scherpe aanbiedingen!

13

Re: Problemen triathlon functie garmin horloges

Ik had twee weken geleden ook een rare fout in een multisport registratie, we deden met een groepje een SwimRun trainingswedstrijdje. Bij het derde loopsegment gaf de loopmodus rare informatie: een hele hoge snelheid/gem. snelheid, ik had niet echt tijd om er naar te kijken en liep op hartslag die wel goed in beeld was. Achteraf had de Garmin dit loopsegment als drie keer zo lang geregistreerd .... en geflagged in strava derhalve ;-) Geen idee hoe het kwam, ook nooit eerder last van gehad. Gelukkig was het maar een training.
Het was nu ik erover nadenk tijdens de Garmin outage. Misschien dat dat er iets mee te maken had.