1

Onderwerp: Challenge Davos

Na de afgelastingen van de 70.3 van Westfriesland en IM Kalmar was ik op zoek naar iets om naar toe te kunnen werken. Een aantal dagen geleden zag ik plotseling het bericht dat Challenge Davos groen licht van de Zwitserse overheid heeft gekregen om op 29 augustus door te mogen gaan. Dit is een ‘70.3’ met ipv 90 km, 54 km fietsen. Het fietsparcours gaat daarbij 2 keer over een klim van ca. 13 km tegen gemiddeld 7%, dus ik betwijfel of ik hier korter de tijd voor nodig ga hebben dan voor de gebruikelijke 90 km...

De wedstrijd viel nog precies binnen mijn zomervakantie, dus ik heb me gisteren ingeschreven. Zijn er nog anderen hier die ervaring hebben met deze Challenge?

2

Re: Challenge Davos

Kans dat hij doorgaat is enorm klein hoorde ik gisteren. Inschrijving is idd open maar...

3

Re: Challenge Davos

Een vriendin van mij woont in Davos en ik ben er vaak geweest. Erg mooie omgeving en mooie klimmen, maar wel lang en zwaar! Ik heb een jaar met de gedachte gespeeld om hem te doen, toen niet gedaan en dat was maar goed ook. Vanwege het weer werd het helemaal opgeknipt. Sneeuw en kou. Volgens mij werd zwemmen geskipped, naar boven fietsen, maar niet afdalen ivm gevaar. En daarna lopen. Ook als hij niet doorgaat, maar je hebt wel geboekt, kun je daar een hele fijne fiets/loop/wandel vakantie hebben.

4

Re: Challenge Davos

Ik weer dat hij 2 jaar geleden ook tot een zwemloop werd geknipt omdat het fietsen vanwege ijs te gevaarlijk was. (Of was dat Zell am See? Ik twijfel opeens)
Bijna niet voor te stellen nu we het hier zo warm hebben!

5

Re: Challenge Davos

Dat was Zell am See volgens mij inderdaad, de IM 70.3.

6

Re: Challenge Davos

Vandaag was de dag van Challenge Davos. Eindelijk weer eens een wedstrijd. Donderdag zijn we er heen gereden. Heel de week was het schitterend weer geweest, maar de verwachtingen voor vandaag waren niet al te best. 11 graden, heel veel regen en op de Flüelapas zou het 5 graden zijn. Ik had me dus al voorgenomen dat dit mijn langstdurende T1 zou worden, om me goed warm aan te kleden.

In de ochtend kwam het bericht dat de afdaling van de Flüelapas geneutraliseerd was, om de veiligheid te waarborgen. Alleen de klim (2 keer) zou meegenomen worden in de uitslag.

Om 10:45 starten de pro’s, gevolgd door de age group vrouwen. Om 11:05 waren wij aan de beurt (massastart). Om 11:00 stonden we klaar om het water in te gaan, toen het behoorlijk begon te rommelen in de lucht: onweer...!

Onze start werd uitgesteld, om na een kwartier te horen dat alles afgelast werd...

Laten we het er maar op houden dat 2020 niet bepaald een goed sportjaar is...

7

Re: Challenge Davos

Oh dat is balen zeg!
Inderdaad 2020 als sportjaar maar snel vergeten

8

Re: Challenge Davos

Dat is wel heel zuur, hoe slecht kan een jaar eigenlijk wel zijn uiteindelijk.

9

Re: Challenge Davos

Pfffft wat zuur zeg.

10

Re: Challenge Davos

Ik begreep al zoiets, echt ongelooflijk zuur voor iedereen!!
Dit houd je niet voor mogelijk, en dan toch... stom.

11

Re: Challenge Davos

Ik las het inderdaad .
Erg zuur voor deelnemers en de organisatie.

12

Re: Challenge Davos

Balen inderdaad, dat kon er ook nog wel bij in 2020.
20 graden en een zonnetje was meer dan verdiend.

Zo te lezen is het wel een goede beslissing geweest: onweer en een glad parcours zijn allebei levensgevaarlijk.
Wedstrijden zijn leuk, maar je wilt toch weer gezond naar huis.

13

Re: Challenge Davos

Heel zuur! Een paar jaar geleden stond ik op het punt me in te schrijven voor Davos, en toen was het vol. Dat jaar werd het ook een rommeltje ivm het weer. Blijft toch lastig in de bergen, maar het is erg mooi daar, ben er vaak op bezoek geweest bij een vriendin. Maar ook een keer geweest in de zomer dat de voorspelling zo slecht was dat we een auto hebben gehuurd en naar Italie zijn gereden.