476

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Als veel wedstrijden heel vroeg uitverkocht zijn, dan is het mogelijk wel minder risicovol om nieuwe wedstrijden in te plannen ook.

477

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

Het grootste probleem van Barcelona is natuurlijk dat het zo enorm groot is (zeker met de Halve afstand erbij in hetzelfde weekend) waarbij de atheleten ook nog eens van over de hele wereld samenkomen.. Dat zou je als land toch nooit moeten willen???

Dit is bijna niet te vergelijken met een wedstrijd in België wat allemaal veel lokaler is opgezet. Daar zullen hoofdzakelijk mensen uit de regio aan meedoen.

Vroeg ik me ook af, ja, toen ik dat las over Duitsland: wat is 'groot' in 'groot evenement'? Ik heb inmiddels wel een beetje hoop dat kleine triathlons wel door kunnen gaan nog in september. Maar ik ben me er ook wel van bewust dat op die termijn alles nog onzeker is.

Louise

478 Laatst bewerkt door Macer (20-06-20 00:59:47)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Weet iemand of je wel een onderlinge ‘wedstrijd’ mag houden met een aantal vrienden? Of ga je dan nog tegen de regels in. Geen zin in problemen.

Vanavond hebben we met 3 gezinsleden een sprint afstand gedaan en dit was erg leuk. Toch weer een klein beetje het oude gevoel.

479

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zoals het hier staat mag het, zolang er geen sprake is van competitie en je 1,5m afstand houdt.
Als je dus een rollende start doet met zwemmen en het parc fermee ruim genoeg opzet.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe … even/sport

Ik denk wel dat het op dit moment nog niet wenselijk is om dit met een te grote groep te doen.
Je wilt niet de schijn tegen krijgen en aandacht trekken van handhavers en bezorgde burgers (terecht of onterecht).

480

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik hoor en lees de laatste weken steeds vaker dat verenigingen onderlinge "wedstrijden" organiseren. Tijdrit hardloop en triathlon. Zolang het aantal deelnemers beneden de 30 (op dit moment) blijft en de 1,5 meter gewaarborgd is, dan kan dat.

481

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het wordt hier continu gedaan.
Er was al een sprint, een od en er komt nog een halve.
4 juli doe ik een kwart, we zijn met 10 deelnemers, 3 vrijwilligers en 1 ehbo-er zelfs smile

482

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Wil ook niet meer dan 10 deelnemers, anders is het ook veel te veel geregel. ;-)

Bedankt voor jullie antwoordde.

483

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

In Belgie nu toch al enkele die doorgaan. Onder welke vorm weet ik natuurlijk niet maar bv de triatlon van Vlaanderen die gaat door. En Viersel zou ook al toestemming hebben.

484

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jabeke mag dus al niet meer doorgaan en IM Franfurt is ook naar volgend jaar gezet. Op de momenten dat je dan wat hoop krijgt word alles terug afgelast. Die corona proof evenementen met bubbels aparte starttijden en geen uitslag of tijdregistratie die hoeven voor mij ook niet? Ga ik liever zo in de polder rijden.

485

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb goede hoop op de maatregelen die vanavond bekend worden gemaakt. Als het zo is dat er met max 150 personen iets mag worden georganiseerd, zie ik wel mogelijkheden om weer wat georganiseerd te krijgen. Benieuwd!

486

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ben ook wel benieuwd wat de hier afgekondigde versoepeling gister voor de nog niet afgelaste triathlons betekent. Ik heb er nog twee met potlood staan, eind september/begin oktober. Ik heb het voor evenementen en sport begrepen als: kan weer, maar wel alles op 1,5 meter. Ik ben benieuwd of dat werkbaar wordt.

Louise

487

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mogelijk zoiets als wat Ironman onlangs liet zien in dit filmpje: https://www.facebook.com/watch/?v=715100309304992

488

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Ik ben ook wel benieuwd wat de hier afgekondigde versoepeling gister voor de nog niet afgelaste triathlons betekent. Ik heb er nog twee met potlood staan, eind september/begin oktober. Ik heb het voor evenementen en sport begrepen als: kan weer, maar wel alles op 1,5 meter. Ik ben benieuwd of dat werkbaar wordt.

Ik las in de kleine lettertjes dat (met inachtneming van wat extra maatregelen) de anderhalve meter regel niet meer van toepassing is tijdens wedstrijden. We zouden dus helemaal los kunnen!

489

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nou, zo hoopvol als ik was, helaas... de swimrun bij de la Gileppe is toch gecancelled, omdat de locale autoriteiten het aantal sportevenementen willen beperken.

Nu kan ik hem omzetten naar de wedstrijd 2 weken later, even afwachten of mn maatje dan ook kan, anders geld terug, of naar volgend jaar.
Hoop dat hij kan, want ik was er net zo lekker voor aan het trainen en het was ook fijn om een doel te hebben! (Alblijft eind september de swimrun Lauwersoog ook nog in beeld)

490

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Nou, zo hoopvol als ik was, helaas... de swimrun bij de la Gileppe is toch gecancelled, omdat de locale autoriteiten het aantal sportevenementen willen beperken.

Nu kan ik hem omzetten naar de wedstrijd 2 weken later, even afwachten of mn maatje dan ook kan, anders geld terug, of naar volgend jaar.
Hoop dat hij kan, want ik was er net zo lekker voor aan het trainen en het was ook fijn om een doel te hebben! (Alblijft eind september de swimrun Lauwersoog ook nog in beeld)

Ecoswimrun Robertville is de moeite waard! de 16 km van vorig jaar waren echt top! De 34km zullen wel pittig zijn.
Mocht je meedoen nu in 2020, laat het maar weten!

491

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hij is minder heftig dan de la Gileppe. Meer en kortere loopetappes,de helft kwa hoogtemeters... ik zag deze, toen de afstanden bekend werden,al meer zitten dan de ander. Dus wie weet is het geluk met mij...
Hangt af van mn maatje.

492

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Kustmarathon (3 oktober) vandaag gecanceld - alleen relevant voor mij als supporter van manlief, maar toch. Die zien het niet zitten om het te organiseren met iedereen buiten de wedstrijd op 1,5 meter. Dat is niet te handhaven én niet leuk. Het is altijd een heel weekend lang Zeeuws volksfeest, en ze willen het net zo gezellig als altijd, of anders niet.

Louise

493

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat gaat het probleem wat worden momenteel vrees ik, op zich mag er in Belgie een triatlon georganiseerd worden maar de gemeentes, steden zelf moeten de toestemming geven en daar wringt het wel wat en ook de organisaties zelf lijken door het bos de bomen niet echt te zien, de maatregels die ze moeten nemen lijken me in sommige omstandigheden niet haalbaar.

494

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De 111 van Deinze zou (voorlopig) toch door kunnen gaan :-) https://www.3athlon.be/2020/07/03/groen … GljnN_szRI

495

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

De 111 van Deinze zou (voorlopig) toch door kunnen gaan :-) https://www.3athlon.be/2020/07/03/groen … GljnN_szRI

Thanks voor de update! Dan vertrouw ik er maar op dat dat werkelijk zo is.

Leuk, eindelijk weer een wedstrijdje.

496

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ha ga jij daar ook naartoe? zie ik je mischien 2x, in Deinze en Barcelona.

497

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

(Alblijft eind september de swimrun Lauwersoog ook nog in beeld)

Heb je je al nageschreven?

De Swimrun zit bijna vol! Meer dan 150 mensen hebben zich ingeschreven. Er zijn nog maar een paar plekjes over. Bij 175 deelnemers is het vol dit jaar.

Het evenement wordt wel iets anders dan vorig jaar. Geen massastart, een gezondheidscheck, stukken waar je elkaar niet mag passeren, en omkleden bij je auto.

498

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Al ergens eind vorig najaar ja wink
Mooi dat er zo'n groep enthousiatelingen is.

499

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Al ergens eind vorig najaar ja wink
Mooi dat er zo'n groep enthousiatelingen is.

Ja, het wordt een bijzonder en hopelijk ook weer een gezellig evenement, met geweldige deelnemers. Zin in!

500

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gisteren hebben we met een groep van 9 een kwart triathlon afgewerkt.
Wat begon als spontane actie werd uiteindelijk een mini evenementje met vrijwilligers, ehbo, drankpost, een medaille etc.
Heel erg leuk hoe alles spontaan bij elkaar kwam en iedereen een bijdrage leverde.
Het weer was wel wat minder, vooral de wind was heftig. Op het water enorme golven die soms over je heen sloegen. Compleet desorienterend ook. Gelukkig zwommen we evenwijdig langs de kant.
Diegene die we op het water hadden als keerpunt voor het zwemmen zat op een sup en hield zich vast aan een paal van een vissersnet.
Nadat wij al waren gekeerd kwam de KNRM hem redden...hoe grappig. Er was dus niks aan de hand, maar mensen vanaf de kant dachten dat hij in nood was (wel attend dat ze dan hulp inroepen).

Ik merkte later op de dag pas, hoezeer ik dit gemist heb. Het samen sporten, de saamhorigheid, elkaar aanmoedigen en samen uithijgen. Wat was dat fijn!!