1

Onderwerp: TT fiets mee naar de camping?

Binnenkort een weekje kamperen in NL met het gezin. Er is dan ook ruimte om te trainen en dat moet ook wel want e.e.a gaat nu toch door en er is een trainingsachterstand. Dus deze jongen moet aan de bak.
We kamperen met een tent. De auto moet op een parkeerplaats een stukje verderop.
De vraag is nu; TT fiets mee, of toch thuis laten uit angst voor diefstal. Ik ben nieuwsgierig wat jullie zouden doen.

Er is overigens ook water dus naast hardloopschoenen gaat ook de zwembroek mee.

2

Re: TT fiets mee naar de camping?

Nu zijn mijn fietsen niet heel duur, wellicht scheelt dat, maar ik heb elk jaar wel een fiets mee naar de camping. Meestal de MTB, maar ook af en toe de racefiets.
Gewoon vastzetten met een goed slot aan een boom of iets anders dat niet weg loopt.

3

Re: TT fiets mee naar de camping?

Een training achterstand op wat? Er zijn eigenlijk geen wedstrijden momenteel en degene die er zijn zijn zonder uitslag of podium.

4

Re: TT fiets mee naar de camping?

Als je een racefiets hebt zou ik die meenemen.
Kun je 2 dingen doen: met een dik slot aan de boom, of achterin de auto leggen en afdekken met een zwarte doek, dat valt het minste op...

5

Re: TT fiets mee naar de camping?

Ik zou zeggen: je 'moet' toch niet trainen, zorg vooral voor een fijne vakantie in deze moeilijke tijd. Maar als je wílt trainen, op je TT-fiets, dan lijkt me ook dat je die mee kunt nemen. Op campings liggen wel meer peperdure dingen quasi-onbeschermd (outdoorspullen, electronica), als dat niet kan, houdt kamperen op. Inderdaad met slot of in de auto of zelfs in de tent - moet kunnen.

Louise

6

Re: TT fiets mee naar de camping?

ronnyke schreef:

Een training achterstand op wat? Er zijn eigenlijk geen wedstrijden momenteel en degene die er zijn zijn zonder uitslag of podium.

Ik ben geen podiumkandidaat. Ben ook geen jonkie meer en op later leeftijd begonnen met triathlon. Maar wel fanatiek en wil graag proberen er uit te halen wat er in zit.

Wedstrijden zijn er zeker. Begin september is voor mij de eerste. Dat is een IM70.3 in het buitenland. Later in het najaar nog één. Als je aan zo iets meedoet wil je wel een beetje fit zijn.

Achterstand op waar ik nu had willen zijn doordat ik begin van het jaar jan-feb-mrt ziek ben geweest (longontsteking) en sinds maart door de corona maatregelen heb moeten afwijken van mijn normale trainingsschema. Ik merk dat ik met name met lopen heb ingeleverd op snelheid, iets wat ik normaal met baantrainingen verbeter. Maar ook met fietsen merk ik dat ik na een bike fit in mei nog steeds moet wennen en heb ik momenteel nog niet de power die ik van mezelf verwacht.

Ik ben dus van plan om dat weekje vakantie te gebruiken om ook wat extra SBR trainingen in te sneaken...

7

Re: TT fiets mee naar de camping?

Hedcandy schreef:

Als je een racefiets hebt zou ik die meenemen.
Kun je 2 dingen doen: met een dik slot aan de boom, of achterin de auto leggen en afdekken met een zwarte doek, dat valt het minste op...

Dat is ook een idee. Ik heb nog een racefiets die al wat ouder is en dus minder snel gejat zal worden dan mijn gekoesterde TT fiets... Kan ik toch fietsen. En handig voor een boodschapje tussendoor...

8

Re: TT fiets mee naar de camping?

Louise schreef:

Ik zou zeggen: je 'moet' toch niet trainen, zorg vooral voor een fijne vakantie in deze moeilijke tijd. Maar als je wílt trainen, op je TT-fiets, dan lijkt me ook dat je die mee kunt nemen. Op campings liggen wel meer peperdure dingen quasi-onbeschermd (outdoorspullen, electronica), als dat niet kan, houdt kamperen op. Inderdaad met slot of in de auto of zelfs in de tent - moet kunnen.

Louise

Nee. Ik moet inderdaad niks. Maar ik heb momenteel best veel stress en met trainen kan ik mn hoofd leegmaken en kom ik mentaal helemaal tot rust. Tijdens zo'n weekje vrij is daar wat meer tijd voor en dat wil je dan graag benutten (naast dat ik natuurlijk ook meer tijd heb voor m'n gezin) En daarnaast ben ik natuurlijk bezig met mn doelen. Wil graag in september top fit zijn als het even kan. Dus het is zaak om consistent te trainen en blessurevrij te blijven. Die TT fiets van mij heb ik in delen bij elkaar gesprokkeld en alles bij elkaar best kostbaar en volledig op mijn lijf en voorkeuren afgestemd. Daar ben je dan toch zuining op. Was dus benieuwd hoe anderen daar mee omgaan..

9

Re: TT fiets mee naar de camping?

Remco schreef:

Nee. Ik moet inderdaad niks. Maar ik heb momenteel best veel stress en met trainen kan ik mn hoofd leegmaken en kom ik mentaal helemaal tot rust. Tijdens zo'n weekje vrij is daar wat meer tijd voor en dat wil je dan graag benutten (naast dat ik natuurlijk ook meer tijd heb voor m'n gezin) En daarnaast ben ik natuurlijk bezig met mn doelen. Wil graag in september top fit zijn als het even kan. Dus het is zaak om consistent te trainen en blessurevrij te blijven. Die TT fiets van mij heb ik in delen bij elkaar gesprokkeld en alles bij elkaar best kostbaar en volledig op mijn lijf en voorkeuren afgestemd. Daar ben je dan toch zuining op. Was dus benieuwd hoe anderen daar mee omgaan..

Dat van je kostbare fiets snap ik wel. Dus ófwel kun je die in je auto leggen ófwel neem je je ‘standaardbike’ mee. Kwestie van fietstraining te kunnen doen. Daar kruipen natuurlijk meer uren in.
Heb zelf ook vakantie en kies om te lopen en zwemmen want het is toch maar 9tal dagen. Ook train ik nu meer ‘core’.
En zoals je aangeeft, toffe combinatie om gezin en trainen te kunnen combineren.
Veel plezier!

10

Re: TT fiets mee naar de camping?

Ik neem altijd mijn normale, redelijk mooie, racefiets mee. Ik heb een fietsendrager die op slot kan aan de trekhaak en dan zet ik mijn racefiets vast met een goed slot (echt goed slot, geen dingetje van een paar tientjes) aan de fietsendrager.

11

Re: TT fiets mee naar de camping?

Haha wat een heerlijk eerste wereldprobleem weer. smile

Ik heb geen TT fiets maar ik zou het niet durven denk ik, ik ben daar veel te paranoïde voor. Maar ik was ook vergeten dat jullie allemaal rijdende kluizen (lees auto's) hebben...

12 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (10-07-20 10:09:12)

Re: TT fiets mee naar de camping?

Ik neem op vakantie altijd de racer mee. Dan kan je op veel meer plekken terecht, met het oog op slechte wegen etc.
En ik ben er ook wat minder zuinig op, heb niet alles mee om 'm goed schoon te maken en te onderhouden.

Sowieso kan je best een paar weken zonder TT houding, en pak je dat vast zo weer op.

Update: Oh, een weekje, dan zeker de racer. Al denk ik niet dat ze die even uit je auto halen hoor.
Leg er zelf bovendien meestal een kleed overheen, dan valt ie niet zo op.

13

Re: TT fiets mee naar de camping?

zico schreef:

Ik neem altijd mijn normale, redelijk mooie, racefiets mee. Ik heb een fietsendrager die op slot kan aan de trekhaak en dan zet ik mijn racefiets vast met een goed slot (echt goed slot, geen dingetje van een paar tientjes) aan de fietsendrager.

Ook een goed idee, mits je hem niet aan de beugel vd drager vastzet, die schroeven ze er met fiets en al zo af. Dus vadtzetten aan het frame vd drager wink

14

Re: TT fiets mee naar de camping?

LindaRotterdam schreef:

Ik neem op vakantie altijd de racer mee. Dan kan je op veel meer plekken terecht, met het oog op slechte wegen etc.
En ik ben er ook wat minder zuinig op, heb niet alles mee om 'm goed schoon te maken en te onderhouden.

Sowieso kan je best een paar weken zonder TT houding, en pak je dat vast zo weer op.

Update: Oh, een weekje, dan zeker de racer. Al denk ik niet dat ze die even uit je auto halen hoor.
Leg er zelf bovendien meestal een kleed overheen, dan valt ie niet zo op.

Ja, er is inderdaad wel wat voor te zeggen om de racefiets mee te nemen. Geen schoonmaakspullen e.d. Je hebt met kamperen al zo veel zooi nodig. En dan ook nog 3 sporten...

15

Re: TT fiets mee naar de camping?

Hedcandy schreef:
zico schreef:

Ik neem altijd mijn normale, redelijk mooie, racefiets mee. Ik heb een fietsendrager die op slot kan aan de trekhaak en dan zet ik mijn racefiets vast met een goed slot (echt goed slot, geen dingetje van een paar tientjes) aan de fietsendrager.

Ook een goed idee, mits je hem niet aan de beugel vd drager vastzet, die schroeven ze er met fiets en al zo af. Dus vadtzetten aan het frame vd drager wink

Dat zou inderdaad heel onhandig zijn. Altijd goed kijken waar je het aan vastzet. Ik woon in één van de grote steden dus heb in mn leven al heel wat met fitsendiefstal te maken gehad...

16

Re: TT fiets mee naar de camping?

Hmm, ik bedenk me ineens...en gewoon een racefiets huren voor een dag? Of wil je iedere dag gaan fietsen?

17

Re: TT fiets mee naar de camping?

Een beetje afhankelijk van de grootte van de camping en betrokkenheid van de eigenaars bij de camping: je zou de camping kunnen benaderen en vragen of je de fiets in een schuur of garage kan zetten, en daar met een goed slot vastmaken?

18

Re: TT fiets mee naar de camping?

Of een klein extra tentje waar de fiets kan ‘slapen’.

19

Re: TT fiets mee naar de camping?

Zelf heb ik een lichtgewicht 2-persoons tentje met een redelijke voortent, in die voortent kan ik mijn fiets prima kwijt.

20

Re: TT fiets mee naar de camping?

Mijn MTB, toch ook een fiets van 3000 euro, staat as we speak met een slot om een lullig dun boompje, een paar meter van mn tent.
Kan prima, iedereen weet dat ie bij mij hoort, dus als ik wegben en er zou n ander mee vandoor gaan laten ze dat niet gebeuren hoor... voelt prima zo.