551

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week mijn 3e week non stop gewerkt en pfff kruipt nu toch wel in de kleren maar collega is nu terug uit vakantie dus komende week terug wat rustiger gelukkig. Afgelopen week 4km gezwommen, 316km gefietst en 36km gelopen. Voor Barcelona train ik niet meer de kans dat deze nog doorgaat is nihil dus... Gewoon voor de 111 en de kwart en dan zit 2020 er volledig op voor mij.

552

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

. Voor Barcelona train ik niet meer de kans dat deze nog doorgaat is nihil dus... Gewoon voor de 111 en de kwart en dan zit 2020 er volledig op voor mij.

Ik denk dat ik daar ook voor ga. Ironman Vitoria-Gasteiz, een week later, is ook zojuist gecanceld.

Daarnaast ga ik gewoon lekker elke koers e.d. meedoen die wel georganiseerd wordt. Geen zin om nu dingen te missen, als dat lange termijn doel toch uitblijft.

553

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Bwa op zich heb ik geen behoefte om meer of andere wedstrijden te doen, op mijn niveau van sport kun je net zo goed gewoon in de polder gaan lopen op je eentje.

554

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Haha, ik zie dat totaal anders. Ik ben nu niet in vorm om ook maar enigszins mee te doen, maar ik race wel graag voor de lol.
Fijn juist als er totaal geen druk meer op zit om iets te presteren big_smile

Denk je dat Deinze nog wel doorgaat? Dat is ook al snel, misschien toch nog maar een paar weekjes doorzetten met gestructureerd trainen.

555

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Het gaat lekker met het 8020 schema via Trainingpeaks.
De structuur in de trainingen bevalt erg goed:

Ma: rust
Di: lopen interval 30’
Wo: zwemmen, interval 30’
Do: fietsen, interval 1:00
Vr: rust
Za: lopen duur 1:00
Zo: zwemmen open water 30’, fietsen 1:30

Totaal 5 uur

556

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Denk je dat Deinze nog wel doorgaat? Dat is ook al snel, misschien toch nog maar een paar weekjes doorzetten met gestructureerd trainen.

Tot hiertoe wel, ik denk en hoop dat het wel zal doorgaan weliswaar niet onder een oorspronkelijke wedstrijdvorm dus met een ruimere rolling start en geen uitslag of podium.

557

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Week:

Run 47km totaal
bike 46km totaal
swim 7km totaal
Waarvan run/swim/run 3 maal.

Training word meer afgestemd op de swimrun van eind augustus. (33-34km waarvan 2,2km swim)

558 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (27-07-20 09:17:01)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Heel m'n Trainingpeaks staat op rood, maar heb wel degelijk wat gedaan afgelopen week.

Ma: Rust
Di: Fietsen interval 47 km
Wo: Zwemmen openwater 3600 m
Do: Lopen tempo 57'
Vr: Fietsen duur 80 km
Za: Zwemmen tempo 2200 m
Zo: Lopen duur 135'

Nu een weekje rustig aan, en dan specifieker trainen voor Barca. Althans, dat is nog steeds het plan.
Anders nog een paar weken door t/m Deinze en gaat daarna de TT de kast in. wink

559

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Barca heb ik al opgegeven, kleurt daar nu meer dan rood ivb met corona en beslissing zou 50 dagen voor het evenement vallen dus verwacht volgende week de officiële bevestiging. Deinze zou op 15 Aug beslist worden of het wel of niet doorgaat maar tot hiertoe is er nog geen probleem maar de maatregels worden deze week verstrengd maar deze zouden meer naar het publiek enz toegaan en niet zozeer naar de afgelasting van evenementen.

560

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Een week van weinig, maar lange trainingen:

Ma rust
Di rondje IJsselmeer solo 178km (stukje in de bus op de afsluitdijk)
Wo rust
Do zwemtraining van de club 2400m
Vr rust
Za Fietstraining van de club, verkenning rondje IM Hoorn (maar iets eerder gestopt) 76 km
Zo lange duurloop 23 km

11 uur getraind, TSS 600
Volgende week relatieve rustweek, wat kortere trainingen gepland

Nog 9 weken naar 70.3 Hoorn en 11 weken naar Marathon Amsterdam (en als ze niet doorgaan wordt het IM Andijk en Marathon Andijk) :-)

561

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hoorn nog steeds niet afgelast dan? Raar...

562 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (02-08-20 20:29:46)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

En een week later toch de stekker uit mn seizoen getrokken. Ga nog wel tot eind augustus door met trainingsschema en coaching, maar beetje doelloos wink

Dit weekend een onverwacht weekendje weg. Lekker alle trainingen uit de agenda gegooid, i.p.v. herpland.

Ma: Rust
Di: Zwemmen interval 2200 m
Wo: Fietsen FTP test 42 km
Do: Fietsen duur 68 km
Vr: Lopen interval 53', fietsen clubtraining 46 km
Za: Rust
Zo: Rust

Totaal 7nhalf uur/ 384 TSS

563 Laatst bewerkt door @Jeanette (02-08-20 21:26:34)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mijn ( rust) week :

Ma : zwemmen , 1800 M vooral op techniek gelet
Di : uurtje fietsen op HF , core
Wo : hardlopen , 45 min met drie intervallen
Do : fietsen , uurtje met 4 intervallen
Vrij : rust
Za: open water 1500 , duurloop van 1 uur
Zo : 2 uur fietsen ( duur ) , kort loopje 25 min

7:45 uur TSS 452

564 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (09-08-20 19:43:00)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ondanks de hitte wel prima getraind deze week. Alleen trainingskoers donderdag geskipt, vanwege de aangekondigde smog.

Ma: Rust
Di: Lopen interval 68'
Wo: Zwemmen tempo 2300 m, fietsen interval 39 km
Do: Rust
Vr: Lopen duur 80'
Za: Zwemmen open water 2600 m
Zo: Fietsen duur 102 km

540 TSS in 9½ uur

565

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Het was wel een bizarre warme week .

Ma :zwemmen 18:00
Di : 1 uur fietsen op HF , en core
Wo : intervaltraining lopen 1 uur
Do : interval bike 1 uur
Vrij : rust
Za : openwater zwemmen 1800 , duurloop 80
Min
Zo : duur fiets , 3 uur . Verschillende Watt blokken . Lopen 23 min

544 TSS 9,5 uur

566

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ondanks de warmte toch nog op 14u37min training gekomen vorige week.

567

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Lopen duur 71'
Di: Zwemmen interval 3000 m, fietsen interval 36 km
Wo: Rust - weg voor werk
Do: Fietsen trainingskoers (afgelast vanwege onweer) 18 km
Vr: Fietsen duur 97 km + koppelloopje 19'
Za: Fietsen duur 46 km
Zo: Lopen 5 km race + WU/CD, zwemmen open water 2100 m.

Bij elkaar bijna 12 uur en 644 TSS, maar goed te doen ondanks de warmte.
Komende week is mijn laatste week triathlontraining voor 2020, om af te sluiten met een eigen 111!

568

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hele zware week voor mij, vooral vanwege de warmte. Ik zweet snel en veel, dat hakte er flink in! Toch vroeg op de ochtend lekker kunnen trainen.
TSS 610, 10,5 uur getraind

Ma rustdag
Di rustig een uur MTB-en met mijn dochter
Woe Swimrun training 1800m zwemmen / 4,5km lopen / 700m zwemmen / 4km lopen
Do hardlopen 17 km met 2 x 3 km versnellen
Vr 35 km fietsen + 2,5 km lopen
Za 90 km fietsen (verkenning parcours Ironman Hoorn)
Zo 30 km fietsen, 45 min roeien, 5,5 km lopen

569

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week tot op de minuut 15u getraind, was warm maar tja... kon geen aanpassingen doen ivb met het werk dus hartslagmeterband is door mijn kleding in mijn rug gebrand. Deze week tandje bijsteken qua intensiteit want volgende week zondag zou ik aan de start moeten staan van de 1/3e van Viersel.

570 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (25-08-20 08:57:22)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Rustig aan gedaan door de week na de 5 km race zondag en wat losgefietst en gelopen voor de 111 triathlon dit weekend.

Ma: Fietsen herstel 38 km
Di: Zwemmen CSS 2900 m
Wo: Lopen herstel 29'
Do: Zwemmen openwater 1800 m
Vr: Rust
Za: Fietsen 21 km, lopen 21'
Zo: Race 111 km

Totaal 9 1/2 uur en 526 TSS.

Nu even zonder trainingsschema, en eind komende week in training voor mn eerste ultra!
Lekker lang en langzaam lopen, kijk er nu al naar uit tongue

571

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Raceweek, begin van de week nog enkele stevige prikkels en dan afgebouwd... Zaterdag na een uurtje losrijden een mental breakdown. Vandaag niet gestart in de wedstrijd, samenwerking met coach gestopt en beslist om met triatlon te stoppen.

572

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Raceweek, begin van de week nog enkele stevige prikkels en dan afgebouwd... Zaterdag na een uurtje losrijden een mental breakdown. Vandaag niet gestart in de wedstrijd, samenwerking met coach gestopt en beslist om met triatlon te stoppen.


Zo Ronnyke, dat klinkt heel erg heftig. Sterkte de komende tijd. Komt het voor jou uit het niets of voelde je het al aankomen?
Misschien dat met de rust de komende tijd de zin in triathlon op een gegeven moment en in een andere vorm weer terugkomt. Hoe dan ook, nogmaals sterkte er mee.

573

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Zo Ronny, wat moet jij een heftige week hebben gehad, sterkte!
Het stoppen met triathlon is dat permanent? Zoja is dat een gedachte waar je al langer mee speelde?

574

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Raceweek, begin van de week nog enkele stevige prikkels en dan afgebouwd... Zaterdag na een uurtje losrijden een mental breakdown. Vandaag niet gestart in de wedstrijd, samenwerking met coach gestopt en beslist om met triatlon te stoppen.

Heftig! Hoe lang ben je al met triatlon bezig Ronny? (Je post komt ook bij mij hard aan, vooral toen ik eergisteren zo onderkoeld weigerde nog het water in te gaan. Ik vroeg me op dat moment af; "Chris waar ben jij mee bezig". )

575

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Inderdaad, wat moet dat een klap geweest zijn. Je was ondanks alle afgelastingen zo lekker bezig.


Hier mijn eerste week zonder schema, maar genoeg te doen.
Ma: Rust
Di: Fietsen 44 km herstel
Wo: Zwemloop clubcompetitie 500 m & 5 km
Do: Zwemmen zwemtocht 4 km
Vr: Lopen intensieve duur 12 km
Za: Fietsen duur 51 km
Zo: Lopen extensieve duur 17 km

9 1/2 uur. En 476 TSS dus volgens TP achteruit in conditie, maar voel me fitter dan tijden wink Vooral lopen gaat zo makkelijk.
Van het zwemmen (afstand PR) alleen wat stramme schouders.