1

Onderwerp: Garmin offline

Voor wie het gemist heeft, Garmin is offline. Vermoedelijk vanwege ransomware.

Stukje achtergrond:
https://www.zdnet.com/article/garmin-se … re-attack/

Mocht je toch je workouts op Strava willen zetten, dat kan:
https://www.dcrainmaker.com/2020/07/how … utage.html

En weer ademhalen! :-)

2

Re: Garmin offline

Gaat al de derde dag in dat Garmin plat ligt. Duidelijk een professionele Ransom aanval, want ik las dat de verwachting is dat het ook nog wel een paar dagen kan duren. Hopelijk heeft het voor ons sporters niet heel veel consequenties, want ik hoor ook niets over de data waar de criminelen bij zijn gekomen.

3

Re: Garmin offline

Erger ook voor piloten. Die moeten de laatste maps downloading naar hun garmin devices voor elke vlucht, dat kan nu ook niet, en zonder de laatste kaarten mag je de lucht niet in. De grote vliegtuigen hebben andere systemen, maar veel kleine sport en pleziervliegtuigen maken er gebruik van. Hier vliegen, en wordt er ook veel getraind, en ik merk al een paar dagen dat er heel weinig gevlogen wordt hier.

4 Laatst bewerkt door rdlk (25-07-20 13:21:46)

Re: Garmin offline

Tot nu toe is er verder niet veel te merken. Alle devices werken nog gewoon en ik heb voorlopig nog genoeg trainingen ingepland staan,
Data wordt niet gesynct met Connect en TrainingPeaks, maar dat wordt wel weer opgelost als Garmin weer online is.

Voor piloten etc. is het inderdaad urgenter.

5

Re: Garmin offline

Je kan heel eenvoudig je .FIT bestand in de kalender van TrainingPeaks slepen en dan wordt ie meteen geüpload. Je vindt je .FIT bestand als je je Garmin met de USB aansluit in de Activity folder.
Je kan ook je .FIT bestand uploaden naar Strava mocht je dat willen.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

6

Re: Garmin offline

Aangezien garmin niet werkt heb ik dus al mijn trainingen per direct stopgezet, als ik het niet kan registreren om ermee op sociale media en in mijn blog te kunnen pronken hoeft het voor mij echt niet meer.

7 Laatst bewerkt door @Jeanette (25-07-20 17:33:00)

Re: Garmin offline

Trilen schreef:

Je kan heel eenvoudig je .FIT bestand in de kalender van TrainingPeaks slepen en dan wordt ie meteen geüpload. Je vindt je .FIT bestand als je je Garmin met de USB aansluit in de Activity folder.
Je kan ook je .

Bedankt voor de tip !!! Het FIT bestand uploaden naar TP werkt perfect .
De data uploaden doe ik trouwens voor mijn trainer .

8

Re: Garmin offline

ronnyke schreef:

Aangezien garmin niet werkt heb ik dus al mijn trainingen per direct stopgezet, als ik het niet kan registreren om ermee op sociale media en in mijn blog te kunnen pronken hoeft het voor mij echt niet meer.

Uiteraard, daar doe je het uiteindelijk toch allemaal voor, om mee te pronken! Je zou ook kunnen overwegen om al je Garmin spullen te dumpen en Polar te kopen.

9

Re: Garmin offline

MontanaMan schreef:
ronnyke schreef:

Aangezien garmin niet werkt heb ik dus al mijn trainingen per direct stopgezet, als ik het niet kan registreren om ermee op sociale media en in mijn blog te kunnen pronken hoeft het voor mij echt niet meer.

Uiteraard, daar doe je het uiteindelijk toch allemaal voor, om mee te pronken! Je zou ook kunnen overwegen om al je Garmin spullen te dumpen en Polar te kopen.

Iemand een forerunner 735xt kopen??

In manibus vestris victoria est

10

Re: Garmin offline

Zag vandaag dat de hackers 10 miljoen dollar zouden eisen van garmin om de site terug vrij te geven. Montanaman dit was uiteraard maar een grapje, ook grappig dat jij polar voorstelde als alternatief haha stel je voor polar voor triatlon.

11

Re: Garmin offline

wink Maar we trainen toch allemaal om vooral onze Strava en Insta followers te imponeren, zodat we onszelf influencer van onze volgers kunnen noemen? big_smile

12

Re: Garmin offline

Ik zit hier voor nop in Frankrijk te sporten... kan niks uploaden. Ook niet het rondje met Mathieu vdP.

Je moet sneller dan de klos zijn.

13

Re: Garmin offline

Trilen schreef:

Je kan heel eenvoudig je .FIT bestand in de kalender van TrainingPeaks slepen en dan wordt ie meteen geüpload. Je vindt je .FIT bestand als je je Garmin met de USB aansluit in de Activity folder.
Je kan ook je .FIT bestand uploaden naar Strava mocht je dat willen.

Bij een aantal modellen lukt dit niet (ik heb de FR945 en werk vanaf een MacBook).
Om de folder met de .FIT bestanden te benaderen heb je dit tooltje nodig: https://www.android.com/filetransfer/.

Voor een precieze omschrijving zie de link die Jörgen plaatste naar DCRainmaker: https://www.dcrainmaker.com/2020/07/how … utage.html

14

Re: Garmin offline

Voor mijn ego is het heel goed, hoor, vanwege het wegvallen van zo veel imposante influencers uit m'n Strava-tijdlijn wink Zijn we bovendien gezellig met veel Suunto'ers onder elkaar, en een paar TomTom'ers enzo.

Zonder gekheid: vervelend, en heftig, zo'n groot bedrijf 'gevangen'. En op Strava is het maar stilletjes.

Louise

15

Re: Garmin offline

Je kunt de huidige status van Garmin services hier zien:

https://connect.garmin.com/status/

Of je gaat het gewoon vanzelf merken als alles het weer doet...

16

Re: Garmin offline

Raar maar moest ik het niet gelezen hebben op sociale media zou ik het nog niet eens gemerkt hebben momenteel denk ik, hou me echt niet bezig met Strava of andere onzin, doe mijn trainingen voor mezelf en heb eigenlijk liever dat er niemand zijn neus oversteekt,

17

Re: Garmin offline

Ik ben wel blij dat ik via Komoot mn routes rechtstreeks naar mn Edge kan sturen.
Geen idee hoe lang die storing zal blijven, maar nu kan ik toch mn fietstochtjes blijven maken...

18

Re: Garmin offline

Ben benieuwd hoe de servers het trekken als straks alles gesynced moet worden. Ben bank dat die 5 marathons die ik deze week gelopen heb, en ook nog 2x rondje IJsselmeer die ik gefietst heb, zullen verdwijnen op de eeuwige digitale jachtvelden! Die hadden me zeker 7 extra volgers opgeleverd!

19

Re: Garmin offline

Hmmm, breiden de problemen zich uit?
Ging net lopen en mijn 935 liet de afstand niet zien. Wel pace, tijd, hartslag etc, alleen afstand niet. Bij het saven bleef hij hangen, en lukte niet.
Las op ST dat meer mensen vergelijkbare problemen hebben met Fenix 6 en 945.

20

Re: Garmin offline

Mijn vriendin had gekeken op allestoringen.nl, waar je storingen kunt melden en daar dan vervolgens over kunt klagen.
Mocht je echt niets te doen hebben, er staan echt een paar juweeltjes tussen de comments.

21

Re: Garmin offline

Evenzo op de Engelstalige versie: downdetector.com. de advertentiebriefjes bij de Albertheijn zijn hiermee vergeleken proza.

Je moet sneller dan de klos zijn.

22

Re: Garmin offline

Oplossing gevonden. Als je je horloge al lang en/of vaak gebruikt hebt kan het zijn dat het geheugen vol is. Normaliter delete Garmin elke keer als je synced een paar oude workouts, maar nu dus niet. Dus het kan zijn dat hij vol raakt en dan dus niet meer goed registreerd en niet meer saved. Dus of via computer een zooi .fit bestanden deleten van je horloge of fietscomputer, of anders in je geschiedenis op het toestel zelf deleten. Dat zou problemen moeten voorkomen.

23

Re: Garmin offline

Mijn trainingen van afgelopen week zijn van Garmin weer naar Trainigpeaks gegaan .

24

Re: Garmin offline

Yes! De mijne ook.

Niet heel belangrijk, maar ik wilde bijv. m'n hartslag checken na m'n lange duurloop.
En miste de routes ook wel, nu steeds stoppen om op m'n telefoon te kijken.