26

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

Als die eerste me bevalt, schrijf ik me wellicht daarna ook in voor de 2e.
Eerst kon ik niet vanwege weekend weg, maar dat is gecancelled, dus wie weet.

5 duo's, nou, we gaan de strijd maar aan haha.

Als je meedoet in Robertville komen we elkaar nog tegen! Leuk!
Hopelijk is mijn duo niet geblesseerd, want daar sukkelde ze mee, en dan kan ik niet meedoen.

Het zou idd een idee zijn om eventueel ook Lac de la Gileppe te doen. Tja als de rest gecanceld word door organisatorische problemen....

27

Ik moet zeggen dat het parcours van Robbertville me veel meer aanspreekt.
Meer wissels, kortere intervallen.

En bij de la Gileppe doe je eerst een ronde 2 maal en dan nog een extra lus. Toch jammer, zo'n groot stuk dubbel...

28 Laatst bewerkt door chrisbakker (31-05-20 00:19:45)

Ja ik heb het net even bekeken, maar aan Robertville hebben ze de mogelijkheid om de twee meren te combineren Het stuwmeer van Butgenbach en het Lac de Robertville. Mmmh ja dat is natuurlijk een herhaling, misschien wel handig voor als je toeschouwers mee hebt. Maakt idd meer ongelijke loopstukken en zwemstukken.

Wat ik overigens zo leuk vind aan swimrun; is de mogelijkheid om overal door te kunnen lopen/ zwemmen / klimmen.
Je hebt alleen je basic "ik". Fietsen is met een 'toestel' en dat kun je niet meenemen door een watersectie. Of op een zeer steile berg moet je de fiets op je schouder nemen zoals in de cyclocross.

Wat niet wegneemt dat ik ook heel graag fiets hoor wink

29

Eergisteren voor het eerst een Swimrun getraind! Wat een leuke sport! Prima oefenparcours bij Medemblik: 330 m zwemmen om aan de andere kant van de baai te komen en een gravelrondje van 1,5 km, waarna je weer aan de andere kant van de baai het water in dook. Voor mij (slechte zwemmer, redelijke loper) betekende dat ongeveer gelijke tijden: tussen de 6:30 en 7:00. Op deze manier ook goed te combineren met andere zwemmers, die kunnen gewoon terug zwemmen en je duikt weer naast hen het water in.

Ik had een pull buoy met elastiek en dat ging prima, zwemmen met schoenen vond ik toch wel lastig. Ik had hele minimalistische oude Nikes, dat liep niet slecht, maar ik had de volgende dag toch wel stijve kuiten. Ik ga nu een stel ouwe Hoka's maar doorboren en uitproberen. En een Swimrun wetsuit aanschaffen.

Maar een erg motiverende, nieuwe trainingsimpuls! Op zondagen kan je aanhaken in het Twiske bij een groep, dat ga ik maar eens proberen binnenkort.

30

16-8 heb ik een clinic swim-run .
Ben erg benieuwd.

31

Leuk arno, dat het je zo goed is bevallen!
Wie weet tref ik je een keer in het Twiske, ik train daar ook elke zondag mee (als ik er ben). Gisteren nog een lekker rondje gedaan daar.

Tip voor een elastiek voor je pullbuoy, decathlon heeft een fijne, alleen online te krijgen.
Zal ff linkje zoeken..

32

https://www.decathlon.nl/p//riem-voor-p … mc=8548254

Deze dus.
Dan hoef je geen gaten te maken in je pullbuoy wink

33

Hedcandy schreef:

Deze dus.

Handig Hedcandy ... Thanks

34

Hedcandy schreef:

Deze dus.

Dank je, maar te laat, ik heb mijn pull buoy al vastgemaakt aan een elastiek. Ik hoop binnenkort een keer aan te sluiten in het Twiske, 2 augustus lukt niet, 9 augustus wordt ook lastig. Hoe lang zijn de trainingen daar?

35

In aug ligt het sowieso een beetje op zn gat vanwege de vakantie. Ik geloof dat de 9e niet doorgaat.

Meestal zijn we wel 2,5u onderweg, soms langer, gisteren iets korter.
Maar omdat we met zwemmen wachten op elkaar sta je, als je niet de langzaamste zwemmer bent, ook af en toe even stil.