1

Onderwerp: Welke smart trainer kopen

hi,
De mussen vallen van het dak maar ik ben al bezig voor wanneer het binnen-fiets seizoen weer los barst.
Mijn oude Tacx is niet smart, en nog van het type achterwiel/blauwe band dus tijd voor iets nieuws.
De opties voor zover ik kan zien, zijn
- Tacx Flux S. In theorie is de Flux 2 ook een optie, maar daar waren toch wat mindere reviews en te weinig meerwaarde om het prijsverschil te rechtvaardigen.
- Wahoo Kickr Core. Superstille trainer met veel mooie features maar ook een hogere prijs.
- Elite Suito. Van wat ik ervan begrijp is dit de prijsvechter en een heel goede optie voor een scherpe prijs.

Maargoed, specs en prijs zeggen ook niet alles. Gebruiksgemak, en algehele fietservaring zijn ook wat waard.
Wie heeft er nog tips voor mij zodat ik een goede keus kan maken, zodra de blaadjes van de boom vallen.

2

Re: Welke smart trainer kopen

Tacx flux S bevalt mij prima kwa binnentrainer, vergeleken met een non direct drive. Ook eenvoudig via de app te bedienen.

Maar omdat ik er een hekel aan blijf hebben ga ik hem weer verkopen nu ik in de winter een gravelbike heb.
Hij is eind dec gekocht, 3-4x gebruikt, pb maar mocht je interesse hebben...

3

Re: Welke smart trainer kopen

De reviews van DC Rainmaker heb je al uitvoerig bestudeerd neem ik aan? Een vriend van me heeft de Wahoo Kickr Core en is daar niet echt tevreden over, met name de koppeling met TrainerRoad (maar ik weet niet of dat iets simpels softwarematigs is). Zelf heb ik de Tacx Neo 2 en ik heb nog geen seconde spijt van die aanschaf. Ik denk dat het belangrijkste verschil met de Flucx het geluid is maar aangezien ik de Tacx in de woonkamer heb staan is dat voor mij wel doorslaggevend.

Mocht je het eens willen proberen dan ben je uiteraard altijd welkom in Zandvoort.

4

Re: Welke smart trainer kopen

Maca944 schreef:

De reviews van DC Rainmaker heb je al uitvoerig bestudeerd neem ik aan? Een vriend van me heeft de Wahoo Kickr Core en is daar niet echt tevreden over, met name de koppeling met TrainerRoad (maar ik weet niet of dat iets simpels softwarematigs is). Zelf heb ik de Tacx Neo 2 en ik heb nog geen seconde spijt van die aanschaf. Ik denk dat het belangrijkste verschil met de Flucx het geluid is maar aangezien ik de Tacx in de woonkamer heb staan is dat voor mij wel doorslaggevend.

Mocht je het eens willen proberen dan ben je uiteraard altijd welkom in Zandvoort.

Ik ben ook na heel lang wikken en wegen over gegaan op de tacx neo 2. Ik vond het vooral duur, maar heb idd alle filmpjes van DC Rainmaker gekeken. Geen moment spijt van de aanschaf, omdat het icm Zwift mij de gelegenheid geeft om ook doordeweeks ś-avonds te trainen zonder mijn gezin te veel te missen! Hij staat bij ons op de rommel/werk/waskamer. Mijn zoon vindt het geluid van de derailleur wel vervelend maar het apparaat zelf niet. Ik overweeg nog wel zo´n mat.

5

Re: Welke smart trainer kopen

Hier ook een heel tevreden Tacx Neo 2 bezitter!

Mijn vrouw heeft een Flux en die is inderdaad wat minder stil, de Flux dus. Verder presteert dat ding ook gewoon goed. Alleen moet je die wel calibreren zo nu en dan, met de Neo 2 hoeft zelfs dat niet. Tov de Flux is de Neo ook wat stabieler / steviger.

Ik heb zelf ook 8 jaar met een tacx flow gedaan en vond de investering (met korting) in een nieuwe goede helemaal up to date direct drive trainer wel het overwegen waard. Nog geen seconde spijt van gehad.

Overigens heb ik ook een mat en daaronder nog karton, scheelt weer wat extra geluid. Daarnaast nog een tip > investeer in een goede ventilator.

6

Re: Welke smart trainer kopen

Ik heb een Elite Direto, daar ben ik ook tevreden over. Een andere prijs- en geluidsklasse dan de Tacx Neo, maar hij staat bij mij in een schuurtje of ik zet hem onder een afdak, geluid is geen probleem. Hiervoor had ik een tacx Vortex met een roller en een direct drive zoals de Direto is dan al een flinke vooruitgang. Ik gebruik hem niet al te vaak, meer zou ik er niet aan uit willen geven.

7

Re: Welke smart trainer kopen

Dit najaar ook eens zo een tacks kopen, heb wel eentje van elite momenteel maar heeft zijn tijd een beetje gehad.

8

Re: Welke smart trainer kopen

Bedankt voor de reacties. Dc rainmaker reviews heb ik idd veelvuldig bekeken. De Neo is voor mij boven budget en geluid is op zich niet superbelangrijk. Ik train in de garage. Volgens mij ontlopen de trainers elkaar in werking maar weinig en dan worden andere zaken belangrijker, zoals of ie makkelijk opklapbaar is. Dan neig ik toch naar de Elite, maar als ik een Tacx Flux S in een betere aanbieding tegenkom, wordr dat hum.

9

Re: Welke smart trainer kopen

De elite direto die ik heb kan theoretisch gezien in elkaar geklapt worden (dan moet je iets losdraaien), maar dit is niet eenvoudig. Dus ik heb het nog nooit gedaan. Als inklappen een belangrijke eigenschap is zou ik even naar de andere modellen kijken.

10

Re: Welke smart trainer kopen

Ik ben wel blij met mijn Wahoo Kickr Core, in ieder geval met Zwift nooit problemen gehad. In vergelijking met een niet direct-drive hometrainer een verademing in ieder geval, maar dat zal met alle opties zo zijn smile

11

Re: Welke smart trainer kopen

Ik heb sinds gisteren de Elite Suito, mijn 1e direct drive trainer.
Ik vond het voor een direct drive trainer nog wel budget vriendelijker dan de wahoo kickr core en deze kwam met cassette, dat bespaart me die aankoop en het gepruts om dit zelf te installeren.
Ook lijkt hij heel praktisch, makkelijk in elkaar te klappen en met een handvat aan om hem elders op te bergen (zelf nog niet getest).

Hij schijnt luider te zijn dan de kickr core, maar ik ben nog van plan om een ventilator te kopen dus dan vermoed ik dat het geluid van de trainer minder gaat doorwegen als er een ventilator staat te blazen. Het zal sowieso stiller zijn dan mijn vorige trainer (wahoo kickr snap = indirect drive).

Dit weekend probeer ik hem voor het eerst!

12

Re: Welke smart trainer kopen

Ik zal me ook eens zo een smart trainer aanschaffen voor deze winter, heb wel een goed rolsysteem van Elite maar is wat veroudert.

13

Re: Welke smart trainer kopen

Hedcandy schreef:

Tacx flux S bevalt mij prima kwa binnentrainer, vergeleken met een non direct drive. Ook eenvoudig via de app te bedienen.

Maar omdat ik er een hekel aan blijf hebben ga ik hem weer verkopen nu ik in de winter een gravelbike heb.
Hij is eind dec gekocht, 3-4x gebruikt, pb maar mocht je interesse hebben...

Heb je deze nog of is hij al verkocht?

14

Re: Welke smart trainer kopen

hij is al verkocht...

15

Re: Welke smart trainer kopen

Ok, jammer smile

16

Re: Welke smart trainer kopen

De scharnieren van mijn Neo beginnen serieus te roesten, ondanks dat ie altijd binnen in de woonkamer staat en ik hem na gebruik droog maak. Omdat ik dit TWEE weken na verlopen van de garantie van 2 jaar heb gemeld bij Tacx krijg ik een schikkingsvoorstel:

Met bijbetalen van 750 (!) euro kan ik (in februari) een nieuwe 2T krijgen :-(

Doe ermee wat je wil, ik koop of adviseer nooit meer een Tacx in ieder geval

Grtz
D.

17

Re: Welke smart trainer kopen

Oh wat slecht zeg, dat voorstel.
Oxideren zal wel van je zweet zijn, maar dan nog. Dit is geen klantenservice!

Dan moeten ze vooraf adviseren er een handdoek overheen te leggen (of een handdoekje gaan verkopen wat precies past, voor heel veel geld. Zijn dr genoeg die dat dan nog aanschaffen ook)