1

Onderwerp: Nieuw!

Hey allemaal, Ik ben Wendy en 37 lentes jong.

Ik heb nog nooit een triathlon gedaan, maar was wel vrijwilliger bij de ITU in Rotterdam.

Vorig jaar had ik mij ingeschreven voor mijn eerste triathlon. De wintertriathlon. Hardlopen, fietsen en schaatsen. Helaas kreeg ik die week een zware astma terugval en was op de bank zitten en naar adem happen het enige dat ik kon.

Ik fiets veel en lange afstanden. Hardlopen doe ik er voor mijn plezier bij en ik zwem graag.

Ik wil graag een borstcrawlcursus gaan volgen, alleen dat hangt een beetje van mijn schouder af of die geopereerd moet worden. Ik kan wel de borstcrawl maar wil nog veel beter worden.

Ik ben hier op het forum gekomen om meer te leren en voorbereid aan mijn eerste triathlon te staan.

Groetjes,

Wendy

2

Re: Nieuw!

Hi Wendy, welkom hier, mooi dat het gelukt is je te registreren wink

Succes met je voorbereidingen op de eerste triathlon. Heb je er al één op het oog?

3

Re: Nieuw!

Ik heb nog geen triathlon op het oog. Is ook lastig nu met de Corona perikelen. Hopelijk dit najaar een wintertriathlon en anders mss in 2021. We gaan het zien! Dank je wel nog voor je hulp bij aanmelden smile

4

Re: Nieuw!

Hallo Wendy, welkom op het forum! Mijn eerste triathlon was een wintertriathlon, leuk dat dat ook bij jou de eerste zou zijn geweest. Kom je ook uit het schaatsen of ben je een wielrenner? Of was je altijd al een vanalles sporter, dat kan natuurlijk ook smile

5

Re: Nieuw!

@ Sandra ik ben altijd wel een van alles sporter geweest. Als kind al heel jong mijn zwemdiploma's gehaald maar om verder te kunnen moest ik bij de zwemclub en daar had ik geen tijd voor.

Als kind zat ik in de turnselectie, was ik een fanatiek hardloopster en schaatste ik elke winter vanaf dat ik 4 was. Eerst jeugdschaatsen en daarna wedstrijden. Inmiddels sta ik meer op het ijs als instructeur als dat ik zelf schaats. Wielrennen deed ik als kind automatisch in de zomer met mijn vader en later met andere kinderen van de schaatsclub.

Ik kan mij nog herinneren dat ik als kind elk jaar bij de wintertriathlon in Assen keek. Die ijsbaan en wintertriathlon bestaat helaas niet meer. 

Helaas heb ik de afgelopen jaren veel fysieke tegenslagen gekend en meerdere diagnoses qua chronische ziektes. Ik sport nu vooral ook om fysiek zo fit mogelijk te blijven.

6

Re: Nieuw!

Globeskater1983 schreef:

Ik sport nu vooral ook om fysiek zo fit mogelijk te blijven.

Welkom ....en dan heb je met de triatlon sport lekker afwisseling .

7

Re: Nieuw!

Welkom! Het is inderdaad een lastige tijd om plannen te maken. En wat @Jeanette zegt: triathlon is met het oog op gezondheid en belastbaarheid een mooie sport, vanwege de afwisseling. Als je het niet te gek maakt wink

Als je wat 'kwakkelt', zeg maar, dus niet van je fitheid op een bepaald moment op aan kan, zou ik altijd zeggen: plan (als het weer gaat) een aantal (kleine) wedstrijden. Dat vergroot de kans dat het een keer wél goed lukt.

Louise

8

Re: Nieuw!

Welkom Wendy, succes met je schouder, hopelijk hoef je geen ok.

Ik ben benieuwd wat je eerste wedstrijd gaat zijn en hoe t je vergaat!