1

Onderwerp: Duintriathlon 2020

Aankomende zondag lijkt het dan toch zo ver te zijn, de eerste triathlon in wedstrijdverband waar ik in 2020 mee ga doen, de Duin triathlon in Almere.

Ben heel benieuwd hoe het wordt, de maatregelen lijken vrij streng. Laten we hopen dat zij een mooie generale zijn voor andere evenmenten.

Hieronder toch maar alvast een voorspelling. Zeer benieuwd waar ik sta na deze Corona pauze.

Zwemmen:  13 minuten
T1:               2 minuten
Fietsen:       32 minuten en 45 seconden
T2:               1 minuut
Hardlopen:   20 minuten

Eindtijd:       1 uur 8 minuten en 45 seconden


Ik zet maar meteen hoog in met een dik PR.

2

Re: Duintriathlon 2020

Mooi streven, een dik PR, je moet toch wat als er eindelijk eens een wedstrijd wordt georganiseer wink

Ik ben ook van de partij zondag, startserie 10:30. Ze zullen zeker de strenge maatregelen naleven, en dat lijkt me niet meer dan logisch als eerste officiële triathlon die doorgaat.

Ambities anders dan zo hard mogelijk gaan heb ik niet, de sprint is echt niet mijn afstand en de vorm is zeker niet 100%.

Ik denk dat ik me redelijk aansluit bij jouw ambities Zico, als alles een beetje fatsoenlijk gaat (gisteren voor het eerst sinds tijden weer buiten op mijn tijdritfiets gereden, pijn in mijn nek nu dus ik ga het zien zondag).

Wellicht tot dan!

3

Re: Duintriathlon 2020

Ik ben er ook bij. Een tijd durf ik er niet op te zetten, zeker gezien het mij best een windgevoelig parcours lijkt. Maar een keer weer tot het uiterste gaan heb ik wel zin in, lukt in mijn eentje toch niet echt.

4

Re: Duintriathlon 2020

Zondag ben ik er ook bij, heel benieuwd hoe het met de vorm is. Ik heb weinig tempowerk gedaan de laatste tijd, wellicht breekt dat me op bij het lopen.

Voorspelling:
Zwemmen: 14 minuten
Fietsen: 35 minuten
Lopen: 22 minuten
Wissels: 2 x 2 minuten
Totaal: 1:15

Wind kan best een rol spelen, verwachting is NW 4 bf. Bij een wat meer westelijke wind zou het water nog best kunnen klotsen. En NW betekent 10 km fietsen tegen de wind in.

5 Laatst bewerkt door Macer (25-08-20 16:50:17)

Re: Duintriathlon 2020

Hier ook ingeschreven voor zondag.. Was lang aan het twijfelen in verband met de weersvoorspelling, maar vandaag laatste mogelijkheid tot inschrijven.. Dus WTF, eindelijk weer een wedstrijd.. 13:30 is onze startserie

6

Re: Duintriathlon 2020

Ik start om 15:00, gevoelsmatig zet ik rond die tijd vaak mijn betere prestaties neer.

Met betrekking tot het weer hoop ik dat het nog een beetje meevalt, als het echt matig wordt zullen met name zwemmen en fietsen wellicht iets minder worden dan mijn voorspelling. Bij weer dat meevalt zou, op basis van mijn laatste testen op de tijdritfiets en mijn goede loopprestaties bij de sprints vorig jaar, een PR erin moeten zitten.

Zico

7

Re: Duintriathlon 2020

Jullie veel plezier en succes gewenst alvast!  Toch heel bijzonder: een triathlon die doorgaat! Ik ben wel een beetje jaloers, of nouja - het is dat ik al een tijdje andere plannen heb voor het weekend, anders had ik ook overwogen om mee te doen. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen onder de maatregelen.

Louise

8

Re: Duintriathlon 2020

Ik ben er ook, maar dan als jury.
Ik zit achterop de motor, aangezien daar maar 1 vrouw van is weet je wel wie ik ben.

Ik ben ook benieuwd naar alle corona aanpassingen. Zo moet ik een mondkapje op achterop de motor. Geen idee hoe ik dan moet fluiten en of ik uberhaupt geacht wordt dat te doen... ik hoor t wel bij de briefing.

Tot zondag!

9

Re: Duintriathlon 2020

Ik start zondag in de eerste startgroep, om 9:30. Ben toch bang dat het wat te vroeg is, gezien de verwachte temperatuur in de middag en dat er s'ochtends nog een buitje over kan komen. Naja, niets aan te doen. Het is een wedstrijd en ik heb er zin in.

Ik ga voor een snellere tijd dan vorig jaar, ook al is parcours totaal anders. Vorig jaar was het mijn eerste triathlon ever, en ik heb door de zomer heen goed doorgetrained, dus ik sta beter aan de start dan vorig jaar.

swim: 14:00
t1 : 2:00
ride: 35:00
t2: 1:30
run: 18:00
eindtijd: 1:10:30.

Nou maar hopen op weinig golven, geen wind en een zonnetje ;-).

10

Re: Duintriathlon 2020

In het protocol staat overigens dat je in het parc ferme geen 1,5m afstand hoeft te houden, omdat iedereen een verklaring heeft getekend, en bij iedereen de temperatuur is gemeten.

Ik ben daar toch een beetje huiverig voor. Niet echt dat ik bang ben om besmet te raken, maar meer dat ik de kans reeel acht dat achteraf blijkt dat er iemand in dezelfde startgroep positief getest is. Dan wil ik voor mezelf kunnen nagaan of ik in het parc fermee daadwerkelijk bij iemand in de buurt ben geweest, en of de quarantaine/test daadwerkelijk nodig is.

Hoe staan jullie daarin?

11

Re: Duintriathlon 2020

Misschien snap ik je vraag niet goed, maar ik zou zeggen: bij twijfel niet inhalen (!)

Naar mijn bescheiden mening biedt de organisatie hier een stramien, waarbij als iedereen zich aan de regels/richtlijnen houdt het in principe veilig genoeg zou moeten zijn. Ik zeg met recht veilig genoeg, omdat NIEMAND 100% kan uitsluiten dat er toch niet iemand zonder verschijnselen (en zelfs zonder dat ie dat zelf weet) wel besmet is in Parc Fermee.

Door verder zelf nog een beetje extra op te letten kun je dat risico zelfs nog wel iets verder naar beneden brengen, maar nog steeds niet uitsluiten. Naar mijn idee is dat dus een risico wat je accepteerd als je jezelf zondag in Parc Fermee zet.

Als je je daar niet happy bij voelt ... dan moet je vooral thuisblijven <!>

Grtz
D.

12 Laatst bewerkt door ArnoS (28-08-20 11:44:21)

Re: Duintriathlon 2020

Daar ben ik het ook mee eens, en ik ga dat risico ook bewust nemen, als ik zondag het parc fermee binnen stap, maar ik ga vervolgens niet voor/na de finish schouder aan schouder op de groepsfoto (bij wijze van spreken) omdat dat mag binnen de parc fermee.
En wat betreft inhalen, altijd doen :-)!

13

Re: Duintriathlon 2020

Risico lijkt me te overzien. Buiten komen weinig besmettingen voor en triatlon is geen contactsport. Wellicht dat afstand houden bij de start lastig is als je als eerste in het water wilt liggen. Daarna kom je niet meer bij elkaar in de buurt.

14

Re: Duintriathlon 2020

Genieten en knallen maar!
(Kan dat wel tesamen  tongue ...? )

15

Re: Duintriathlon 2020

ArnoS schreef:

In het protocol staat overigens dat je in het parc ferme geen 1,5m afstand hoeft te houden, omdat iedereen een verklaring heeft getekend, en bij iedereen de temperatuur is gemeten.

Ik ben daar toch een beetje huiverig voor. Niet echt dat ik bang ben om besmet te raken, maar meer dat ik de kans reeel acht dat achteraf blijkt dat er iemand in dezelfde startgroep positief getest is. Dan wil ik voor mezelf kunnen nagaan of ik in het parc fermee daadwerkelijk bij iemand in de buurt ben geweest, en of de quarantaine/test daadwerkelijk nodig is.

Hoe staan jullie daarin?

En mocht je jezelf prettiger voelen met ietwat bescherming, dan draag je voor en na de race in PF toch een mondkapje.
En zelf `proberen een beetje afstand te houden mag altijd. En sowieso niet onverstandig.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

16

Re: Duintriathlon 2020

Ik denk dat ik in de Albert Heijn meer risico loop, ik geloof het wel (maar doe net als in de Albert Heijn zo voorzichtig mogelijk natuurlijk, en als ik zelf denk dat ik Corona heb dan beloof ik niet van start te gaan).

17

Re: Duintriathlon 2020

Pfff, ik heb dinsdagochtend gebeld voor een test, kon woensdag om 15 uur terecht. En heb nu, 48 uur later, nog steeds geen uitslag. Hoop toch uiterlijk morgen wat te horen, anders wordt het sowieso een DNS. Voel me voor de rest weer 95% fit.

18

Re: Duintriathlon 2020

Buus schreef:

Pfff, ik heb dinsdagochtend gebeld voor een test, kon woensdag om 15 uur terecht. En heb nu, 48 uur later, nog steeds geen uitslag. Hoop toch uiterlijk morgen wat te horen, anders wordt het sowieso een DNS. Voel me voor de rest weer 95% fit.

Oh, dat wordt spannend. Hopelijk krijg je op tijd de uitslag dat je negatief bent.

19

Re: Duintriathlon 2020

Gelukkig toch goed nieuws vandaag.

20

Re: Duintriathlon 2020

Nog even naar de weersverwachting gekeken: in de nacht van zaterdag op zondag staat er nauwelijks wind (1 bf) vanuit het westen, in de loop van de ochtend draait de wind naar noord en neemt toe tot windkracht 3, vanaf 2 uur windkracht 4. De vroege starters hebben dus mazzel lijkt het.

21

Re: Duintriathlon 2020

Jörgen schreef:

Nog even naar de weersverwachting gekeken: in de nacht van zaterdag op zondag staat er nauwelijks wind (1 bf) vanuit het westen, in de loop van de ochtend draait de wind naar noord en neemt toe tot windkracht 3, vanaf 2 uur windkracht 4. De vroege starters hebben dus mazzel lijkt het.

Yes! Kan ik voor een toptijd gaan

22

Re: Duintriathlon 2020

Ik kan mij wel voorstellen dat het met een stevige noorderwind op die locatie flink tekeer kan gaan. Ik ben benieuwd.

23

Re: Duintriathlon 2020

fijn dat je test negatief was buus!

Arnosmit, ik werk sinds half mei zonder enige bescherming, zie meer dan 20 mensen per dag elk een half uur binnen de halve meter... en ook nog eens binnen.

Ik denk dat t zo'n vaart niet loopt.
Maar idd: als jij je er niet goed bij voelt moet je t niet doen.

24

Re: Duintriathlon 2020

Buus schreef:

Ik kan mij wel voorstellen dat het met een stevige noorderwind op die locatie flink tekeer kan gaan. Ik ben benieuwd.

Als de wind uit noord komt is het hogerwal, dat scheelt qua golven.

Het blijft een verwachting natuurlijk, wind kan net iets eerder of later draaien of aantrekken.

25

Re: Duintriathlon 2020

Uhm, is juist geen hogerwal dan toch?

Maarja we gaan het zien. Vandaag rustig een beetje gefietst gezwommen en zojuist gelopen, maar bij het lopen voelde ik nog best wel een beetje de longen. Niet al te hoge verwachtingen voor mij dus.