26

Re: Duintriathlon 2020

Heel veel succes voor iedereen die meedoet morgen .

27

Re: Duintriathlon 2020

Buus schreef:

Uhm, is juist geen hogerwal dan toch?

Hogerwal is de kant waar de wind vandaan komt. De wind komt zondag vermoedelijk uit noord(oost), dat is gezien de ligging van de dijk (net) hogerwal.

Aankomende nacht draait de wind eerst nog van zuid naar oost (de wind krimpt) vanwege het passeren van een lagedrukgebiedje. De wind neemt zondag gelijkelijk aan toe tot 4 bft aan het einde van de middag.

28

Re: Duintriathlon 2020

@Jeanette schreef:

Heel veel succes voor iedereen die meedoet morgen .

Bedankt, zin in!

29

Re: Duintriathlon 2020

Buus schreef:

Pfff, ik heb dinsdagochtend gebeld voor een test, kon woensdag om 15 uur terecht. En heb nu, 48 uur later, nog steeds geen uitslag. Hoop toch uiterlijk morgen wat te horen, anders wordt het sowieso een DNS. Voel me voor de rest weer 95% fit.

Corona mag het dan niet zijn, het wordt helaas toch een DNS. De benauwdheid is weer erg toegenomen, zo erg dat slapen tot nog toe deze nacht geen optie is. Wekkertje zojuist maar uitgezet. Voor de mensen die zometeen wel van start gaan, heel veel succes.

Tot over twee weken in Spijkernisse dan maar.

30

Re: Duintriathlon 2020

Buus schreef:
Buus schreef:

Pfff, ik heb dinsdagochtend gebeld voor een test, kon woensdag om 15 uur terecht. En heb nu, 48 uur later, nog steeds geen uitslag. Hoop toch uiterlijk morgen wat te horen, anders wordt het sowieso een DNS. Voel me voor de rest weer 95% fit.

Corona mag het dan niet zijn, het wordt helaas toch een DNS. De benauwdheid is weer erg toegenomen, zo erg dat slapen tot nog toe deze nacht geen optie is. Wekkertje zojuist maar uitgezet. Voor de mensen die zometeen wel van start gaan, heel veel succes.

Tot over twee weken in Spijkernisse dan maar.

Ahh, balen!!
Beterschap dan maar!!

31 Laatst bewerkt door Jörgen (30-08-20 14:37:57)

Re: Duintriathlon 2020

Zo, dat was weer genieten! Anders dan verwacht stond de wind vanuit de overkant, dus het was met zo'n 5 bft een mooie klotsbak. Gelukkig mochten we in serie 2 nog wel zwemmen, serie 3 werd rbr.

Zwemmen was uitdagend maar wel te doen. Fietsen was volle bak tegen / mee / tegen / mee over de dijk, ging op zich lekker en wind mee is natuurlijk genieten. Lopen viel wat tegen, al had ik dat al beetje verwacht vanwege gebrek aan tempo trainingen. Al met al toch tevreden:

zwemmen: 12:40 (14:00)
wissel: 2:16 (2:00)
fietsen: 32:22 (35:00)
wissel: 2:03 (2:00)
lopen: 23:39 (22:00)
totaal: 1:12:58 (1:15:00)

32

Re: Duintriathlon 2020

Toch een schrale troost dat ik een rbr gemist heb en geen triathlon.
Wel mooie prestatie neer gezet Jürgen. Hoe komt het dat je zoveel sneller hebt gefietst dan ingeschat met die wind?

33 Laatst bewerkt door Jörgen (30-08-20 17:27:05)

Re: Duintriathlon 2020

Afstanden waren iets anders. Ik rekende met 20 km en 35 per uur, het werd < 18 km met 33 per uur.

Edit: zwemmen was bij de tweede serie ook iets korter vanwege een afgedreven boei, lees ik net op 3athlon. Volgens m'n horloge was het lopen dan weer iets langer.

34

Re: Duintriathlon 2020

Zwemmen was behoorlijk aan de korte kant, ik had 555 meter op mijn Garmin staan. De tijd paste daarentegen wel weer bij 750 meter dankzij de hoge golven, ik vond het wel vermakelijk.

Fietsen ging voor geen meter, ik kon gewoon geen kracht zetten, maar ook hier geestig met flinke wind tegen op de heenweg en als beloning flinke wind mee op de terugweg (afstand was 17.7km dus ook erg kort). Lopen ging wel soepel, naar omstandigheden (5.2km, prima dus).

Al met al erg prettig om weer eens een triathlon te hebben gedaan.

s 12:49
b 30:32
r 20:43
totaal 1:09:05

35

Re: Duintriathlon 2020

Maca944 schreef:

Zwemmen was behoorlijk aan de korte kant, ik had 555 meter op mijn Garmin staan. De tijd paste daarentegen wel weer bij 750 meter dankzij de hoge golven, ik vond het wel vermakelijk.

Je had natuurlijk goed geoefend in de Gouwzee ;-)
Wel fijn dat je alledrie de onderdelen nog mocht doen!

36

Re: Duintriathlon 2020

In de eerste serie was er volgens mij iets minder wind, maar niet minder golven ;-)

swim: 13:49 (14:00)
t1: 2:35 (2:00)
ride: 30:34 (35:00)
t2: 0:48 (2:00)
run: 20:51 (18:00)
eindtijd: 1:08:39

Al met al eigenlijk ruim tevreden. met name t1 en eigenlijk ook de run vallen me iets tegen. En ik kan, denk ik, met het zwemmen nog de meeste verbetering halen door in de winter daar veel aandacht op te leggen.

37 Laatst bewerkt door Macer (31-08-20 09:30:29)

Re: Duintriathlon 2020

Startserie 13:30.

We waren net onderweg toen we erachter kwamen dat er niet gezwommen zou worden, maar het omgezet werd naar een RBR.
Eenmaal aangekomen op het terrein, was het ook niet meer dan logisch dat er niet gezwommen kon worden, wat een enorme storm, alle tenten waren al naar beneden gehaald en het Markermeer was onstuimig, dat had niet verantwoord geweest.

Dus om 13:30 starten met een groep om even ruim 2 kilometer te lopen. Alsof er een groep honden achter een worst wordt gestuurd, wat een enorm tempo.. Toch maar even wat gas terug genomen, want dat gaat hem niet worden zo.

Op de fiets spelen met de krachten van de natuur. Ik kan echt wel een potje fietsten, maar ik had moeite om de snelheid rond de 28kmu te houden op de heenweg. En met dat tempo haalde ik een heel deel van de overige deelnemers nog in alsof ze stilstonden. Vervolgens op de terugweg met ruim 55kmu op de teller weer even op adem komen, om vervolgens nog een keer tegen de storm in te beuken. Het werd al een stuk rustiger en ik had me al een flink stuk naar voren gevochten.

Als ik weer terugkom bij de wisselzone is het nog redelijk rustig en begin ik aan het hardlopen. Het gaat best wel lekker en met een gemiddeld tempo van 4:40 ben ik tevreden en sneller dan normaal, maar ik kom gewoon tekort op de rest. Dus een deel van de deelnemers die ik ingehaald had kwamen me net zo hard weer voorbij. Bij een sprint bouw ik niet genoeg voorspong op met het fietsen om wat te kunnen verliezen met lopen.

Ik finish na 1:05 en ben tevreden.. Het was heerlijk om weer een wedstrijd te doen, even lekker tot het gaatje.

00:09:03 - Run 1
00:01:20 - T1
00:29:40 - Fiets
00:01:17 - T2
00:24:22 - Run 2

01:05:45 - Totaal  (73 / 236)

38

Re: Duintriathlon 2020

Voor mij werd het dus een Run-Bike-Run, mijn eerste. Ik startte in de groep van 15:00 en het deelnemersveld was gevoelsmatig erg sterk. Begon met een 2,1 km run waar mijn startgroep als een gek vertrok. Uit eindelijke raakte ik hierdoor in een klassieke Chasse Patate, precies tussen de snelle en langzame groep in. Uit eindelijk ongeveer 8 minuten over 2,1 km gedaan, tempo 3.55.

Op de fiets ging iedereen gevoelsmatig ook vrij hard van start, ik probeerde ondanks de hoge hartslag mijn ritme een beetje te vinden tegen de wind in. Wind mee was mooi om te zien dat ik voor het eerst ooit op mijn tijdrijder tandjes te teveel had. Bij 57 per uur kon ik niet meer doorschakelen naar een zwaarder verzet. Tweede ronde veel mensen ingehaald die te hard van start gingen maar eindigde met een gemiddelde van slechts 33,7 per uur (langzamer dan tijdens een halve). Gevoelsmatig ging ik wel wat sneller maar blijkbaar maak je die langzame km's tegen de wind in niet zomaar meer goed. Zag dat veel mensen relatief langzaam hadden gefietst.

Tweede run had ik wat last van steken in mijn rechterzij waardoor ik net niet voluit kon. Nog nooit gehad dus geen idee waar dat vandaan komt. Uiteindelijk de 5,3 km met tempo 4.15 afgelegd.

Zwemmen:    8:03 rennen (13 minuten zwemmen)
T1:               1:13 (2 minuten)
Fietsen:        31:39   (32 minuten en 45 seconden)
T2:               1:12 (1 minuut)
Hardlopen:    22:16 (20 minuten)

Eindtijd:       1 uur 4 minuten en 7 seconden (1 uur 8 minuten en 45 seconden)

Al met al erg blij dat er weer een wedstrijd was, de organisatie was goed op orde en alles verliep soepel. Ondanks dat ik baalde dat het zwemmen niet doorging was het waarschijnlijk de beste keuze. De golven rond 15:00 waren echt behoorlijk. Op persoonlijk vlak denk ik dat ik nog een klein beetje wedstrijdhardheid mis, hopelijk gaat met name het rennen bij de bosbaantriahtlon wat beter.

39

Re: Duintriathlon 2020

de boeien van het zwemmen waren in de 2e startserie al flink richting het strandje gewaaid, dus die zwemronde was iss korter.
Er werden veel zwemmers opgevist met boten en kano's. Ook waren 2 zwemmers zover afgedreven dat ze al voorbij de bosjes waren!! (Dit is een plek achter het strandje waar wordt gestart, ze waren dus zo sterk afgedreven dat ze al richting huizen gingen zeg maar...)

Ik vond het een pittige dag.
Op de motor tegen de wind in waaiden me de wenkbrauwen en wimpers van het hoofd, niet normaal.
Gelukkig was er veel ruimte op het parcours, dus weinig te handhaven.
Maar de lange dag icm de regen aan het einde maakte dat ik er echt flink doorheen zat, blij dat ik even voor zessen naar huis kon. (Was er al om 7.45)
De kinderen vond ik weer echt vertederend (die kleine guppies dan), ook zij streden dapper met de wind. Hun fiets is in verhouding altijd megagroot, hun blikken fanatiek.
Met zenuwachtige ogen kijken ze naar jou als jury, want ja.... (terwijl we er voor hun meer zijn voor 'het eggie', en ik ze nooit een kaart zou tonen. bij de oudere en meer ervaren jeugd zijn we wel strenger hoor)

Maar liever heb ik iets hogere temperaturen, dat maakt het ook wat beter om vol te houden.

40

Re: Duintriathlon 2020

arnosmit schreef:

Je had natuurlijk goed geoefend in de Gouwzee ;-)
Wel fijn dat je alledrie de onderdelen nog mocht doen!

Gisteren was het nog wel een stukje heftiger dan de Gouwzee trouwens, we zouden de overkant niet hebben gehaald met die golven.

Ik heb een verslagje gemaakt: http://www.amstelracing.nl/triathlon/du … hlon-2020/

41

Re: Duintriathlon 2020

Leuk verslagje Maarten, hopelijk gaat Hoorn door, ik ben er dan 2 dagen...

42

Re: Duintriathlon 2020

Idd, leuk verslag. En bij jou is het bestellen van de foto's wel goed gegaan zo te zien.

Voor de start spraken we elkaar nog even trouwens bij de fietsen. Daarvoor sprak je iemand die niemand anders kan zijn dan Hedcandy.

@ En hedcandy, dank voor jureren met dit barre weer. Op fiets was het minder afzien denk ik. wink

43

Re: Duintriathlon 2020

Dat was ik idd!
Had niet door dat jij ook een forummer was, anders was ik wel even langer blijven staan.

Het afzien was vooral door de lange dag ja...
Hopelijk met Hoorn beter weer, want dan ben ik er t hele weekend.

44

Re: Duintriathlon 2020

Jörgen schreef:

Idd, leuk verslag. En bij jou is het bestellen van de foto's wel goed gegaan zo te zien.

Voor de start spraken we elkaar nog even trouwens bij de fietsen. Daarvoor sprak je iemand die niemand anders kan zijn dan Hedcandy.

@ En hedcandy, dank voor jureren met dit barre weer. Op fiets was het minder afzien denk ik. wink

Ha, leuk om achteraf te horen dat we elkaar gesproken hebben, hoe is het jou vergaan? Ik heb de foto's besteld en daarna vanaf die webpage kunnen downloaden, ik heb nog geen mail gezien en dat verbaasde me wel.

@Hedcandy, ga je in Hoorn ook jureren mocht het doorgaan? Of ga je zelf starten?

45

Re: Duintriathlon 2020

Jureren op zaterdag en zondag..
(Ironisch genoeg gaan de wedstrijden die ik zelf zou starten niet door en degene die ik zou jureren wel...)

Wanneer start jij?

46

Re: Duintriathlon 2020

Hedcandy schreef:

Jureren op zaterdag en zondag..
(Ironisch genoeg gaan de wedstrijden die ik zelf zou starten niet door en degene die ik zou jureren wel...)

Wanneer start jij?

Er gaan natuurlijk niet zo heel veel wedstrijden door maar het valt wel op inderdaad. Ik doe dan op zondag de halve, hopelijk met zwemmen.

47

Re: Duintriathlon 2020

Maca944 schreef:

Ha, leuk om achteraf te horen dat we elkaar gesproken hebben, hoe is het jou vergaan? Ik heb de foto's besteld en daarna vanaf die webpage kunnen downloaden, ik heb nog geen mail gezien en dat verbaasde me wel.

Ging prima, zie ook iets hierboven. Fijn om weer ergens te kunnen starten. En leuk om forummers in het echt te zien!

Foto bestellen leek goed te gaan, maar kon na betalen niks downloaden en bij inloggen krijg ik foutmelding. Ook geen mail of reactie op mijn vraag om support. Maar komt vast goed.

48 Laatst bewerkt door Kaladin (01-09-20 11:14:13)

Re: Duintriathlon 2020

Ik heb mijn foto'skunnen downloaden op https://static.marathon-photos.com/webs … ml?lang=nl
met mijn orderid en het aangemaakt wachtwoord bij het bestellen.

Dit was voor mij mijn eerste triathlon, nouja run bike run. jammer dat het zwemmen niet door ging.

Dit zou een repetitie moeten zijn voor de transities voor mijn 70.3 in Oktober.

49

Re: Duintriathlon 2020

Inmiddels is het gelukt met de foto's. Eerst kon ik niet inloggen, later wel maar toen stonden er alleen previews. En vandaag kreeg ik mail met een nieuwe link naar alle bestanden. Netjes opgelost dus.

50

Re: Duintriathlon 2020

Maca944 schreef:
Hedcandy schreef:

Jureren op zaterdag en zondag..
(Ironisch genoeg gaan de wedstrijden die ik zelf zou starten niet door en degene die ik zou jureren wel...)

Wanneer start jij?

Er gaan natuurlijk niet zo heel veel wedstrijden door maar het valt wel op inderdaad. Ik doe dan op zondag de halve, hopelijk met zwemmen.

Ik start ook zondag, vrijdag ben ik ook nog vrijwilliger bij de zwemstart (ik woon vlakbij, fietsparcours komt bijna langs mijn huis). Ik hoop dat hij doorgaat en hoewel zwemmen mijn minste onderdeel is, ook mét zwemmen.