26

Re: Eerste fiets kopen

Maar wat is er mis met een alu fiets?
Ik heb hier een fiets van 17 jaar oud staan. Alu frame met carbon voor- en achtervork.
Volledig Ultegra afmontage. En Cosmic Elite wielen.
Voor velen van u niet de specificaties om voor van de bank te springen. Maar goed onderhouden gaat ie als de brandweer.
En ja, zowel bij clubritjes als bij triathlons, passeer ik toch met regelmaat hele mooie dure carbon fietsen.....zelfs tt-bikes.
Uiteindelijk moet de fiets bij je passen. En moet je je er goed op voelen. Je moet met trots in je lijf op je bike zitten....je zit/ligt er immers heel wat uurtjes op.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

27

Re: Eerste fiets kopen

Dat vind ik ook, als je lekker op je fiets zit dan heb je de helft al mee. Ging op mijn ooit alu racefiets Berehard, gewoon omdat ik veel getraind had. Natuurlijk had ik op een duurder model wat procentjes meer over gehad. Dit met dezelfde getraindheid.

28 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (04-09-20 14:07:07)

Re: Eerste fiets kopen

Ik zou qua oudere tweedehands ook liever een goede aluminium fiets kopen. Daar zie je tenminste aan wat er versleten is.
Zo'n frame gaat ook superlang mee, langer dan enige groepset, die kan je vervangen. Maar dan zou ik er inderdaad niet zoveel voor betalen.

Voor de beeldvorming; ik heb onlangs mijn fiets na 6 jaar verkocht, 10 speed, Shimano 105 afgemonteerd, vooral wat uiterlijke slijtage (lak etc.) en had een nieuwe crankset nodig, voor 500 euro.

29

Re: Eerste fiets kopen

Ik rijd zelf op een 18 jaar oude aluminium racefiets, veel onderdelen vervangen in de loop van de tijd maar frame nog in prima staat, zeer aan gehecht. Maar voor zoiets 1000 euro vragen  - nee.

Louise

30

Re: Eerste fiets kopen

Niets mis met een alu bike, maar wel met een fietsenwinkel die een Trek van 15jr oud gaat slijten aan iemand die net begint met fietsen om zn oude voorraad maar kwijt te raken met een verhaal over fantastische korting nu.

Lees wat reviews zou ik zeggen, is genoeg info te vinden over fietsen onder de 1000 euro. En dan kies je daarna diegene die je het mooist vind.

https://www.bicycling.com/nl/fietsen-sp … tsen-2020/

Zit veel leuks tussen.

Succes !

31

Re: Eerste fiets kopen

Roy W schreef:

Maar wat is er mis met een alu fiets?
Ik heb hier een fiets van 17 jaar oud staan.

Niets mis mee, maar wel fout om aan een beginner daar €1000 voor te vragen.

32 Laatst bewerkt door mcguyver (04-09-20 20:24:56)

Re: Eerste fiets kopen

Laat ik mijn fietsje dan maar aanprijzen: nieuwe Ridley fenix 105 groep. Ruim onder de 1000.

Je moet sneller dan de klos zijn.

33

Re: Eerste fiets kopen

Dit is nieuw!
Sensa Romagna shimano 105  van € 1099 voor € 749
€ 749,00
http://link.marktplaats.nl/m1588595936? … ialbuttons

Om maar gewoon wat te noemen wink
Altijd beter dan een 'oudje' voor duizend euro.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)