1

Onderwerp: Mijn 1e halve (solo)

Vandaag zou ik normaal gesproken in Vroomshoop een halve doen. Het was daarom een mooie dag om mijn 1e halve triathlon solo te gaan doen. Het zwemmen ditmaal in een vol zwembad, ik was de laatste zwemmer van het seizoen; volgende week gaat het bad leeg. Lekker rustig gezwommen omdat ik geen idee had hoe ik zou reageren op de totaalafstand. Het fietsen ging mooi, ik had een ronde van 30km uitgestippeld. Verkeersluw, met een paar kleine klimmetjes erin. De regenbui met hele harde wind in ronde 2 had niet gehoeven. Het lopen begon goed, maar ik kwam mezelf wel tegen. Twee sanitaire stops waren nodig, gelukkig kon dit gewoon thuis want daar had ik een verzorgingspost ingericht. De finish was op het schoolplein waar op het fietspad een finishstreep is aangebracht. Al met al een goed geslaagde dag; best wel spierpijn nu maar goede moed voor de wedstrijden die gaan komen (ooit..).

Tijden:
zwemmen 1,9 k 42:16
T1 5.24
Fietsen 90,24K 3u6m19
T2 5:04
Lopen 21,1 K 2u16m37

Eerstvolgende event is een halve marathon. Dat wordt een eitje :-)

2

Re: Mijn 1e halve (solo)

Goed gedaan zeg!! Gefeliciteerd met je eerste halve!

3

Re: Mijn 1e halve (solo)

Mooie prestatie en in een wedstrijd zal het nog harder gaan, je wordt meer geprikkeld om diep(er) te gaan!

4

Re: Mijn 1e halve (solo)

Super !! gefeliciteerd .

5

Re: Mijn 1e halve (solo)

Gaaf Laris, gefeliciteerd! Leuk een echte finishstreep.
Heb je al een idee of wens voor een wedstrijd?

Louise

6

Re: Mijn 1e halve (solo)

Louise schreef:

Gaaf Laris, gefeliciteerd! Leuk een echte finishstreep.
Heb je al een idee of wens voor een wedstrijd?

Louise

Ideen en wensen zat! Dit jaar was het plan Didam en Vroomshoop, beiden redelijk in de buurt.
Volgend jaar mik ik weer op beiden en de Luxemburg of Denemarken spreekt me ook wel aan omdat dit te combineren lijkt met gezinsvakantie. Oja en halve Klazienaveen.

Onze eigen triathlon is ook geprikt, 6 juni 2021 triathlon Luttenberg

7

Re: Mijn 1e halve (solo)

arnosmit schreef:

Mooie prestatie en in een wedstrijd zal het nog harder gaan, je wordt meer geprikkeld om diep(er) te gaan!

Dat geloof ik, vooraf had ik ook de meeste ´schrik´ of ik mijzelf voldoende kon uitdagen. De laatste loopronde vond ik mentaal erg zwaar. Met publiek en andere atleten had ik dan dieper kunnen gaan. Voor nu was het mooi als test of ik de afstand aankan en die is geslaagd. Bij kortere afstanden heb ik idd gemerkt dat met zwemmen en lopen je veel hebt aan slipstream en de onderlinge aanmoedigingen.

8

Re: Mijn 1e halve (solo)

Heel knap. Vooral mentaal heel zwaar lijkt me.:)

9

Re: Mijn 1e halve (solo)

Knap gedaan Laris !

En inderdaad hierna is een halve een eitje wink dan ga je lachend aan deze dag terugdenken!

10

Re: Mijn 1e halve (solo)

Top!
Dit geeft een lekkere boost.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

11

Re: Mijn 1e halve (solo)

Lekker Laris, die kan je wegstrepen! En zoals Arno al schrijft, in een officiële wedstrijd ga je ongetwijfeld sneller, zeker met deze ervaring.

Ik vind de halve triathlon eigenlijk de leukste afstand, lang genoeg om echt kapot te kunnen gaan maar kort genoeg om niet echt kapot te gaan (zoals bij een hele). Na elke halve die ik doe kan ik me niet voorstellen dat het ook mogelijk is om twee keer die afstand te doen.