1

Onderwerp: Zwembril zonder lekkage?

Dag,
Iemand bekend met zwembrillen met een all-around gelaatstuk?
Ik heb met 'gewone' zwembrillen altijd lekkage. ofwel links ofwel rechts, maar hoe dan ook....1 van de ogen past niet.
Zelfs bij een bril die prima past, gaat het toch altijd mis.
Dus ja, ik zal wel een raar hoofd hebben. wink

Werken deze modellen iin zulke gevallen beter?
Zijn ze vaker gezien in tri-land? Of zou ik dan de enige zijn? (afgezien van het feit of dat iets uit maakt natuurlijk.)

https://www.triathlonaccessoires.nl/swi … -zwembril/

https://www.decathlon.nl/p/zwembril-the … mp;c=ZWART

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

2

Re: Zwembril zonder lekkage?

Haha herkenbaar! Maar ik heb helaas geen ervaring met de modellen die je nu hebt uitgekozen.

Bij mij was de 4e die ik kocht uiteindelijk de juiste > speedo futura biofuse flexiseal

Trial and error dus.

Hoeveel heb je er al geprobeerd ?

3

Re: Zwembril zonder lekkage?

davidr schreef:

......Hoeveel heb je er al geprobeerd ?

poeh, eh, stuk of 6-7....denk ik....

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

4 Laatst bewerkt door Roy W (07-09-20 10:41:45)

Re: Zwembril zonder lekkage?

Ik heb nu een Aquapulse van Speedo in gebruik.
Maar die moet ik zo strak zetten dat m'n ogen er bijna uit gezogen worden. Dan zie ik gewoon scheel en wazig. En dat levert dan uiteraard hoofdpijn op.
En als zwemmen al niet het favoriet onderdeel is, wordt het hierdoor iig niet veel beter.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

5

Re: Zwembril zonder lekkage?

4 Plaktest
Voelt het alsof de bril goed past? Druk dan de glazen (zonder het elastiek over hoofd te doen) goed aan tegen je gezicht. Blijft ‘ie even plakken en valt de bril niet direct van je gezicht af? Gooooood! Een bril moet een beetje aanzuigen dus als je op het droge de ‘plaktest’ door komt ben je al een heel eind op

Misschien helpt dit. Succes!

6

Re: Zwembril zonder lekkage?

Je kan eens kijken naar de Aquasphere Vista. Die heeft een extra brede rand en zou dus beter moeten aansluiten.


Zelf gelukkig de Kayman gevonden, die zit goed en bestel ik telkens opnieuw.

7 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (07-09-20 19:14:07)

Re: Zwembril zonder lekkage?

Oh die noem je ook. Dat soort modellen zijn echt de moeite om s te proberen.

8

Re: Zwembril zonder lekkage?

Na ook van alles geprobeerd te hebben zweer ik voor mij op Swans SR- 2M . Hier zitten 3 of 4 verschillende neusbruggetjes bij die je kunt wisselen .

9

Re: Zwembril zonder lekkage?

Ik geloof niet dat je een raar hoofd hebt. :-)

Meestal lekken brilletjes omdat de neusbrug niet goed past en dan merk je dan aan één oog. Het helpt dan niet om de elastiek strakker te doen, daar gaat de bril alleen van knellen.

Bij zweedse zwembrilletjes kun je de neusbrug heel nauwkeurig afstellen.
Er zitten wel nauwelijks zachte randen aan, dus het is in het begin wel even wennen:

https://www.decathlon.nl/p/zweedse-zwem … mp;c=ZWART

Voor trainen binnen en buiten zijn ze perfect, voor wedstrijden zijn ze misschien wat minder geschikt. Als je een tik tegen je oog krijgt zal dat best pijnlijk zijn.
Daarom moet ik zelf ook nog op zoek naar een fijne bril voor de wedstrijden.

10

Re: Zwembril zonder lekkage?

Nee, dan heeft iedereen een raar hoofd.:)

Ik heb precies hetzelfde, soms is het in een keer goed, dan komt er geen water binnen maar dan moet ik de bril ook niet tussendoor even afzetten want dan vergooi ik het momentje weer. Dus als het raak is...de bril ophouden tot het eind en dan de rest van de dag met bruine kringen onder je ogen lopen alsof je een alcoholist bent.

11

Re: Zwembril zonder lekkage?

Voor mij is het zoeken van een zwembril ook altijd een ellende, ik heb een smal hoofd en mijn ogen zitten blijkbaar ver naar de binnenkant zodat ik bij sommige brillen of de rand of vertekening door de rand van het plastic/glas heb.

Anyway, de enige bril die ik tot nu toe heb gevonden die voor mij lekvrij blijft is de Zoggs Predator, het vrouwenmodel in mijn geval, die is iets smaller. Ik heb er een jaar of 5 geleden 2 gekocht, 1 met blauwe en 1 met zonneglazen, en die doen het nog steeds. Voor mij de wat duurdere prijs zeker waard dus!

Of het voor jou een goede bril is weet ik natuurlijk niet, maar het is binnen mijn triathlonvereniging een veel gebruikt model.

12

Re: Zwembril zonder lekkage?

Klinkt bekend. Ook ik heb een zoektocht naar een passend zwembrilletje gedaan. In verschillende winkels een heleboel brilletjes op mn hoofd gezet om te testen. Ben uiteindelijk uitgekomen bij Speedo.

13

Re: Zwembril zonder lekkage?

Ben ook na lange zoektocht uitgekomen bij de Zoggs Predator.
Heb dr twee al jaren in gebruik.