126

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Hedcandy schreef:

hahaha ja die middenlijn moesten we extra streng op zijn van de organisatie.

Ik verwacht niet dat er veel dames op de motor zitten, dus een wapperend vlechtje onder de helm ben ik dan smile

Ik zal er op letten (de middenlijn en de vlechtjes :-) )
letten jullie dan ook nog extra op blokkeren? ;-)

127 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (04-09-20 10:54:47)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik herinner me dat van de divisiewedstrijden in Almere ook, dat daar altijd streng op werd toegezien. Zeker met stayerwedstrijden ook wel nodig op die smalle dijk, je wilt geen frontale botsingen.

En dan inderdaad ook op blokkeren en rechts houden, maar helaas net iets minder wink

128

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Kempenaer schreef:

Ik ben er ook bij, mijn eerste hele halve (vorig jaar dnf in Almere met materiaalpech)

Maca
Arno
Olaf
Jörgen
Zico
Buus
Kempenaer
Hedcandy (jury)

Ik ben er ook bij, in de hoop dat hij doorgaat...

129

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Kempenaer schreef:
Hedcandy schreef:

hahaha ja die middenlijn moesten we extra streng op zijn van de organisatie.

Ik verwacht niet dat er veel dames op de motor zitten, dus een wapperend vlechtje onder de helm ben ik dan smile

Ik zal er op letten (de middenlijn en de vlechtjes :-) )
letten jullie dan ook nog extra op blokkeren? ;-)

De middenlijn is echt specifiek voor Duin om dat het een heen en weer parcours is wink

130

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Hij is afgelast.....balen!

131

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Pff, ik had het onderhand niet meer zien aankomen dat het alsnog gecanceled zou worden. Kleine troost is dat ik al ruim twee weken amper aan trainen toe kom wegens kwakkelen met de gezondheid.

132

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Mehhhh...

133

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Wel verwacht niet gehoopt. Nu ff balen en dan weer knop om. Was al een jaar met een kl#te voorbereiding (blessure). Alle pijlen op 2021.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

134

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

50 dagen...

135

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Balen! Afgelopen zondag de IM 70.3 Les Sables d'Olonne gedaan met alle corona restricties en dat zag er goed uit. Natuurlijk, een risico blijft bestaan. Ik had echt nog best goede hoop dat Hoorn door zou gaan. Helaas en nu maar hopen dat volgend jaar alles door kan gaan....

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

136

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

En dat er nog startplekken beschikbaar zijn.

137

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Als je nu ingeschreven stond dan kan je die inschrijving toch doorschuiven?
Overigens ben ik nu wel blij dat ik dat gelijk al had gedaan.

138

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

wilagro schreef:

Overigens ben ik nu wel blij dat ik dat gelijk al had gedaan.

Ik ook .

Maar dit is natuurlijk voor iedereen een domper , maar het was wel te verwachten .
Inderdaad ...volgend jaar dan maar .

139

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik voel wel de behoefte de zorgvuldig opgebouwde conditie op het Westfriese asfalt te leggen ergens in de komende weken....zelf maar de 70.3 uit te stippelen.

140

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Het zal voor debutanten zeer moeilijk worden om volgend seizoen ingeschreven te geraken in een halve of hele Ironman want de meeste zitten al op voorhand vol. Er zullen altijd wel wat annulaties zijn maar ook lange wachtrijen dus de kans dat je erbij bent zal redelijk klein zijn. Mischien als er een nieuwe uitkomt...?

141 Laatst bewerkt door Roy W (10-09-20 08:40:56)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

ronnyke schreef:

Het zal voor debutanten zeer moeilijk worden om volgend seizoen ingeschreven te geraken in een halve of hele Ironman want de meeste zitten al op voorhand vol. Er zullen altijd wel wat annulaties zijn maar ook lange wachtrijen dus de kans dat je erbij bent zal redelijk klein zijn. Mischien als er een nieuwe uitkomt...?

Halve en hele tri's zitten vaak toch niet vol?
Kwart en achtste zitten doorgaans wel snel vol. Maar op halve en hele is vaak nog wel een plekje te bemachtigen toch?
En een ieder die de inschrijving krijgt doorgeschoven hoeft niet extra in te schrijven.
Dus wellicht dat er nog wel plek is her en der.
Hoop ik dan......

Ik ben benieuwd wanneer de kalender 2021 'gevuld' gaat worden.....en wanneer de inschrijvingen dan open gaan?

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

142 Laatst bewerkt door Trilen (10-09-20 09:10:54)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Roy W schreef:
ronnyke schreef:

Het zal voor debutanten zeer moeilijk worden om volgend seizoen ingeschreven te geraken in een halve of hele Ironman want de meeste zitten al op voorhand vol. Er zullen altijd wel wat annulaties zijn maar ook lange wachtrijen dus de kans dat je erbij bent zal redelijk klein zijn. Mischien als er een nieuwe uitkomt...?

Halve en hele tri's zitten vaak toch niet vol?
Kwart en achtste zitten doorgaans wel snel vol. Maar op halve en hele is vaak nog wel een plekje te bemachtigen toch?
En een ieder die de inschrijving krijgt doorgeschoven hoeft niet extra in te schrijven.
Dus wellicht dat er nog wel plek is her en der.
Hoop ik dan......

Ik ben benieuwd wanneer de kalender 2021 'gevuld' gaat worden.....en wanneer de inschrijvingen dan open gaan?

Halve triathlons van Ironman, dus de 70.3, zitten vaak wel vol. Sommige IM 70.3's zijn zo populair en zijn binnen een aantal uren na opening van inschrijving al vol! De minder populaire kan je normaal wat langer wachten en voor sommige zijn er nog plaatsen beschikbaar tot vlak voor de wedstrijd.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

143

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

ronnyke schreef:

Het zal voor debutanten zeer moeilijk worden om volgend seizoen ingeschreven te geraken in een halve of hele Ironman want de meeste zitten al op voorhand vol. Er zullen altijd wel wat annulaties zijn maar ook lange wachtrijen dus de kans dat je erbij bent zal redelijk klein zijn. Mischien als er een nieuwe uitkomt...?

Inderdaad. Ik heb al een poging gedaan voor de vrijgekomen slots bij IM Copenhagen en Frankfurt. Beide keren mislukt, ze waren binnen een minuut terug vol. In West-Europa zijn alleen nog bij IM Ierland en Zwitserland plaatsen over. Die vallen voor mij af vanwege het fietsparcours/(water)temperatuur.

144

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Lennart73 schreef:
ronnyke schreef:

Het zal voor debutanten zeer moeilijk worden om volgend seizoen ingeschreven te geraken in een halve of hele Ironman want de meeste zitten al op voorhand vol. Er zullen altijd wel wat annulaties zijn maar ook lange wachtrijen dus de kans dat je erbij bent zal redelijk klein zijn. Mischien als er een nieuwe uitkomt...?

Inderdaad. Ik heb al een poging gedaan voor de vrijgekomen slots bij IM Copenhagen en Frankfurt. Beide keren mislukt, ze waren binnen een minuut terug vol. In West-Europa zijn alleen nog bij IM Ierland en Zwitserland plaatsen over. Die vallen voor mij af vanwege het fietsparcours/(water)temperatuur.

Ah oke...gaat hier dus echt om de IM's.

De meer lokalere halve tri's gaat meestal toch wel?

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

145

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Roy W schreef:

De meer lokalere halve tri's gaat meestal toch wel?

Het verschilt nogal. De Mitteldistanz in Bocholt was de afgelopen jaren ook altijd binnen een paar minuten vol. Overigens verschilt het bij de korte afstanden ook enorm: sommige zijn zó vol, bij andere is tot op het laatst plek.

Louise

146

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Louise schreef:
Roy W schreef:

De meer lokalere halve tri's gaat meestal toch wel?

Het verschilt nogal. De Mitteldistanz in Bocholt was de afgelopen jaren ook altijd binnen een paar minuten vol. Overigens verschilt het bij de korte afstanden ook enorm: sommige zijn zó vol, bij andere is tot op het laatst plek.

Louise


Exact, ik ga altijd graag naar Gerardmer, ook een onafhankelijke race, maar binnen 5 minuten zijn de 1500 plekken op de halve en de 800 plekken op OD en sprint vol.

Maar een mooie halve als Eupen met 500 plaatsen, is meestal niet eens vol.

147

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Daarom denk ik dat er wel goede kans is dat IM volgend jaar extra wedstrijden plant. Extra 70.3's op een vol IM parkoers. Extra IM's op plekken waar een 70.3 is. Ook verhoogd dit de kans dat er weer een volle IM in Maastricht is, al is het maar voor een jaar.

@Trilen een IM70.3 finisher shirt van 2020, die zijn zeldzaam! Tof dat je hebt kunnen racen. Volgens mij ook een mooi parkoers?

148

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

MontanaMan schreef:

@Trilen een IM70.3 finisher shirt van 2020, die zijn zeldzaam! Tof dat je hebt kunnen racen. Volgens mij ook een mooi parkoers?

Ja zeker zeldzaam! Ik had nog gehoopt op die van Hoorn maar helaas gaat die niet door.

Ik heb net het race report op m'n triathlon blog gezet zet: https://www.ironlen.com/ironman-70-3-le … ance-2020/
Fietsparcours is veel glooiend en dus niet een heel snel parcours. Wel een mooie omgeving trouwens en het wegdek was best goed.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

149

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Lennart73 schreef:
ronnyke schreef:

Het zal voor debutanten zeer moeilijk worden om volgend seizoen ingeschreven te geraken in een halve of hele Ironman want de meeste zitten al op voorhand vol. Er zullen altijd wel wat annulaties zijn maar ook lange wachtrijen dus de kans dat je erbij bent zal redelijk klein zijn. Mischien als er een nieuwe uitkomt...?

Inderdaad. Ik heb al een poging gedaan voor de vrijgekomen slots bij IM Copenhagen en Frankfurt. Beide keren mislukt, ze waren binnen een minuut terug vol. In West-Europa zijn alleen nog bij IM Ierland en Zwitserland plaatsen over. Die vallen voor mij af vanwege het fietsparcours/(water)temperatuur.

Ik ben oprecht benieuwd wat er mis is met het fietsparcours/temperatuur bij IM Switzerland ? Is een nieuwe IM met een glooiend fietsparcours en zomertemperaturen (juli).

150

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik was nog even benieuwd - weten jullie dat, door wiens toedoen is er nou eigenlijk nog afgelast? In de nieuwsbrief van de NTB staat het nogal vaag, iets met 'de regio' - de veiligheidsregio? Dus van hogerhand, zeg maar?

Da's gewoon nieuwsgierigheid, hoor. Het is sowieso jammer voor jullie natuurlijk, zo laat nog en terwijl er nu juist wél dingen door beginnen te gaan.

Louise