1

Onderwerp: Decospan 1/2 triatlon Menen

Deze zou a/s zondag toch kunnen doorgaan, onder de welbekende Covid maatregels natuurlijk. Dit word ook de laatste wedstrijd en het afscheid van onze Belgische topper Frederick van Lierde. Ik heb mezelf nog net werkelijk last minut kunnen inschrijven dus voor mezelf hoop ik gewoon op een leuke dag en is prestatie momenteel ondergeschikt.

2 Laatst bewerkt door @Jeanette (11-09-20 05:55:16)

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Dat is toch het belangrijkste ...een leuke dag hebben !
En het weer schijnt mee te spelen .

Veel plezier .

3

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Fijn Ronny, alvast heel veel plezier gewenst!

4

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Veel plezier Ronnyke! Tof om in Van Lierde zijn laatste wedstrijd te zitten!

5

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Ook van mij veel plezier gewenst, Ronnyke!

6

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

In een wedstrijd meedoen met daarin ook de icoon van Lierde! Wauw , Ronny veel plezier!

7

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Ja het wordt leuk! Ik ga me er ook aan wagen :-)

Fiets is gepoetst, hotel geboekt net en het wordt perfect weer!!

Ik zou er bijna spijt van krijgen dat ik alleen maar recreatief getraind heb het afgelopen jaar...

8

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Oei, heb er toch even over getwijfeld. Je kan gewoon nog inschrijven!

9

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Ook even gekeken, maar dit gaat niet meer lukken:

Buitenlandse atleten:
Dienen een verslag/attest van maximum één week oud voor te leggen dat ze negatief getest zijn op Covid-19

10

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Het was een mooi evenement! Maar wel een serieus niveau.. Half triathlon minnend Belgie had naar deze ene race toe gepiekt geloof ik smile

500 deelnemers een voor een het water in met 5 seconden ertussen.

Lekker water, makkelijk zwem parkoers en het zwemmen ging ook soepel. 35.40.

Fietsen ging wat moeizaam in het begin. Parkoers moet je van houden. 14,5 km heen, 14,5km terug. Wel elke 14,5km twee heuveltjes en ieder rondje een passage door het stadje om het ritme een beetje te breken. Ik vond het wel leuk en het asfalt was goed. Door de gespreide start werd er ook nul gestayerd, dus dat was wel een pre!
Ik reed 33,2 gemiddeld over 86km, best ok dacht ik, maar daar werd je dus 329e mee van de 425 finishers (vrouwen en mannen samen)..

Lopen  was ook leuk, rondje van 10,5km langs het water richting industrie terrein waar je een rondje door de fabriek van de hoofdsponsor liep. Wel grappig, al zullen de data freaks stress hebben gekregen dat de Garmin de weg kwijt was en je een hele langzame km registreerde smile Daarna een lusje door het stadje en dan richting finish. Eerste rondje liep ik (net onder) de 5 min/km, daarna kreeg ik het een beetje moeilijk, en ging het richting 5.30. Dat was ok, ik heb niet heel  erg gepushed om het laatste druppeltje energie uit mijn lichaam te halen. Of ik nu 281e of 272e werd maakte me niets uit. Het werd 281e dus ;-) 1:49 op het lopen, 21km exact en 5.07.40 eindtijd bracht me dus tot de 281e plaats, of 70e in de midlife crisis categorie.

Kortom, leuke wedstrijd, een waardevolle toevoeging op de kalender (ze gaan nog minstens 4 jaar door) en zeker voor de fietsbeesten onder ons, eentje om op te schrijven.

Na de finish hoorde ik de speaker @ronnyke aankondigen, dus die heeft het zeker ook gehaald.. Maar ik heb hem niet meer gezien.

11

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Ik heb het idd gehaald maar iets trager, kon van in het begin niet in mijn ritme komen en ook het wisselen ging niet vlot. Maar idd mooi parcours en in Belgie heb je nu eenmaal altijd een heel hoog niveau tgo bv Nederland. Heb er uiteindelijk 5u22min over gedaan, zeker geen top en dat wist ik op voorhand ik sta nog veel te zwaar en op sportief vlak ben ik wel bezig geweest maar niet meer gericht naar een doel getraind dus tja... Maar goed hopelijk volgend jaar wat meer duidelijkheid naar de wedstrijden toe zodat je er echt naartoe kunt leven en dan komt ook dit wel weer goed.

12

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Ik ben blij voor je Ronnyke dat je hebt kunnen deelnemen. Had er ook bij willen zijn, met Van Lierde zijn afscheid erbij.
Weet niet wat ik gedaan zou hebben op de halve Ironlakes dit weekend, maar deelnemen was al een prijsje voor mij geweest.

13

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Hier nog een jaloers forumlid big_smile

Maar mooie prestaties, en leuk dat er af en toe nog iets doorgaat!

14

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Menen wordt Europees Kampioenschap 70.3 in 2023 !

15

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Idd mooie wedstrijd daarvoor, spijtig dat ze daar geen FD organiseren ze hebben er nochtans eens over nagedacht maar....

16 Laatst bewerkt door FredVDH (12-10-22 17:01:29)

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

ronnyke schreef:

Idd mooie wedstrijd daarvoor, spijtig dat ze daar geen FD organiseren ze hebben er nochtans eens over nagedacht maar....

Ergens misschien wel ,maar een leuke super georganiseerde 70.3 is ook al veel hé. Zal wel te maken hebben met het afsluiten van water- en gewestwegen.

17

Re: Decospan 1/2 triatlon Menen

Idd maar een mooie FD zou erbij zou niet slecht zijn in Belgie, maar idd voor zo een wedstrijd gaat waarschijnlijk het parcours te lang afgesloten zijn.