1

Onderwerp: Politie triathlon 2020

Meer mensen die hier morgen aan de start staan?

Zelf had ik van de week niet verwacht te gaan starten wegens kwakkelende gezondheid. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en ben ik er morgen waarschijnlijk bij tijdens de laatste startserie van de kwart.

2

Re: Politie triathlon 2020

Hoe was het? Ik had een paar weken terug ook nog gekeken of ik mee kon doen, maar er was een wachtlijst.

En was het nou de laatste editie? Ik heb 'm een paar keer gedaan, goede herinneringen aan - in 2011 was de sprint daar mijn tweede triathlon ooit en dat werd meteen een leeftijdsgroep-podiumplek, ik wist niet wat me overkwam. Later heb ik ook de kwart gedaan, maar daarna kon ik jaren achter elkaar niet meer omdat er altijd andere dingen waren in dat weekend.

Louise

3

Re: Politie triathlon 2020

Was goed georganiseerd, meer dan voldoende ruimte voor afstand houden, zonder dat het als erg belemmerend werd ervaren. Het zou inderdaad de 35e en laatste editie zijn wegens een te kort aan organiserende krachten en vrijwilligers, maar via de speaker werd er meermaals geroepen dat ze daar misschien nog op gaan terugkomen door het succes. Ook erg veel (EHBO) vrijwilligers langs het parcours, zelfs zo veel dat ik ze niet allemaal heb bedankt.

Ik ging van start met het doel ‘naar mijn lichaam luisteren’, iets wat ik normaal juist niet probeer te doen in een wedstrijd. Met het zwemmen niet gek gedaan en gefocust op techniek. Qua oriëntatie was het perfect dat het helder water was en zodoende de lijn met de boeien onder water goed zichtbaar was, nog nooit zo recht in lijn gezwommen. Wel veel mensen moeten inhalen omdat er elke 2 minuten gestart werd.

Eerste 4km fietsen was erg pittig met een dikke puist wind tegen en een hoge hartslag. Daarna in een ritme gekomen en lekker getrapt, al heb ik niet het tempo gereden wat een fitte ik zou kunnen.

Na 3km lopen besloten om niet de 10km te volmaken. Hartslag was hoog in zone 4, tempo in zone 2. Mijn longen waren er helaas klaar mee, pijn achter de long en geen lucht meer. Naar mijn lichaam geluisterd en dus het rondje lopend/joggend afgemaakt. Ondanks dat wel een fijne dag gehad en lekker gesport.

P.s Dit was de derde keer dat ik mij voor een wachtlijst had aangemeld, alle keren mogen starten.

4 Laatst bewerkt door Louise (15-09-20 12:02:29)

Re: Politie triathlon 2020

Klinkt goed - leuk dat het doorgaat en ook dat het goed ging, ze hebben volgens mij de afgelopen jaren inderdaad wat organisatieproblemen gehad, begreep ik.

Buus schreef:

Ondanks dat wel een fijne dag gehad en lekker gesport.

Dat is sowieso het belangrijkste, en in dit rare seizoen al helemaal en nóg meer als je herstellende bent.

Buus schreef:

P.s Dit was de derde keer dat ik mij voor een wachtlijst had aangemeld, alle keren mogen starten.

Ga ik onthouden voor een volgende keer. Ik had nu niet zo'n zin in nog meer onzekerheid en heb andere plannen gemaakt. Zondag een loopje gedaan en komende zaterdag dan alsnog een andere 'nagekomen' (laat ingeschreven) triathlon ook in de buurt - want dat is wel fijn aan Spijkenisse: lekker dichtbij.

Louise