1 Laatst bewerkt door Louise (18-09-20 09:42:56)

Onderwerp: HIAthlon

Voor mij staat er morgen dan zowaar ook eindelijk een triathlon op het programma, in Hendrik-Ido-Ambacht, vandaar HIAthlon. Nouja, op dit moment is het nog steeds niet duidelijk of het doorgaat als triathlon of als run-bike-run, want de waterkwaliteit was net op het randje ofzoiets, dus die knoop moet nog doorgehakt worden.

Het is in alle opzichten een triathlon voor de lol: het is de eerste na al die karige maanden vol annuleringen waarin ik totaal niet met wedstrijden bezig ben geweest (dus bijvoorbeeld weinig bricks gedaan, niks met wisselen geoefend, bij het lopen alleen basis onderhouden en dus nul tempohardheid, e.d.), en het is sowieso een echte breedtetriathlon. Er zijn twee afstanden, waarbij mijn 1/8e de langste is, beginners zijn nadrukkelijk welkom en het parcours heeft een paar eigenaardigheden: een aanloopje naar ondiep zwemwater, hardlopen door een weiland, en een bochtig en krap fietsparcours waarop stayeren amper te vermijden is - de 18,5 kilometer is maar liefst 5 rondjes!

Ik heb een goeie sportzomer gehad, maar ik heb de reuring van de wedstrijden wel gemist, en daar wil ik morgen terug naar op zoek. Ik kijk er erg naar uit! Ik had er tot heel lang niet op durven hopen dat er nog iets door zou gaan, en heb me dan ook pas twee weken geleden ingeschreven, fijn dat dat nog kon. Tijden maken me allemaal niet uit. Ik ga niet eens op de triathlonfiets, maar op de gewone racefiets (die van 18 jaar oud). Hopelijk lukt het om toch een beetje tempo te maken - en het gezellig te hebben ondanks de coronamaatregelen. Het weerbericht is in elk geval super! 

Louise

2

Re: HIAthlon

Klinkt goed, Louise!
Hopelijk gaat het door. Zo ja, veel succes en plezier!

3

Re: HIAthlon

Veel plezier! De dagen zijn nog mooi hier, maar de nachten al vrij lang en koud, het water hier in de buurt koelt snel af, hopelijk doet dat de waterkwaliteit goed.

4

Re: HIAthlon

Louise, heerlijk ! terug een wedstrijdverband, en wedstrijd sfeer. 'Genieten' maar!

5

Re: HIAthlon

Succes Louise .. en genieten !

6

Re: HIAthlon

Veel plezier!

7

Re: HIAthlon

Veel plezier! Je post oogt in ieder geval alsof je er reikhalzend naar uitkijkt en je hebt nog gelijk ook!

8

Re: HIAthlon

Veel plezier!!

9

Re: HIAthlon

Dank jullie wel allemaal!

Laatste nieuws is dat het zwemmen doorgaat, maar dat er wel een kleine kans is op zwemmersjeuk, en dat dat voor eigen risico is, daar moet je zelf iets ondertekenen. Als je dat niet wil, mag je er een run-bike-run van maken. Vind ik een beetje vreemd, maar goed. Ik heb even gegoogled en ik durf het risico wel aan. Neem voor de zekerheid wel spulletje mee voor allebei toch.

Ik keek wel op van de watertemperatuur: 16,5 graad. Brrr! Ik heb hier gister nog gezwommen in water van tegen de 20 graden. Dat kleine plasje koelt 's nachts inderdaad keihard af. Ik had gehoopt zonder wetsuit te kunnen zwemmen, maar 16,5 is me zelfs voor maar 500 meter te koud daarvoor.

Louise

10

Re: HIAthlon

Ik heb lang getwijfeld om ook mee te doen morgen. 2 weken geleden heb ik mijn ribben licht gekneusd. Inmiddels kan ik wel weer rustig sporten, maar diep gaan lukt qua ademen nog niet. Daarom heb ik me uiteindelijk toch maar niet ingeschreven.

Ik heb het een beetje gevolgd voor wat het doorgaan van het zwemmen. Ik denk dat ze wel een mooie oplossing gevonden hebben. In ieder geval veel plezier morgen!

11 Laatst bewerkt door Louise (19-09-20 18:54:41)

Re: HIAthlon

Ik heb inderdaad lekker buiten gespeeld vandaag! Mooi zonovergoten park, met prima 1,5-meter-oplossingen: we hadden allemaal een eigen met planken afgebakend stukje in het parc fermé, lekker veel ruimte!

Enige lastige was dat de serie ervoor uitliep en iedereen daarvan uit het parc weg moest zijn voordat wij erin mochten. Dus wij moesten erbuiten wachten, geen probleem. Toen we er eenmaal in mochten, was ik als één van de laatsten binnen, en ik was er amper en toen werd er omgeroepen dat we zouden gaat starten. Hallo - ik heb echt even tijd nodig voor m'n spullen én om m'n wetsuit aan te trekken. Om me heen klonk meer gemor. Ik ben dus al wetsuit-aantrekkend naar de officials gehobbeld om te klagen. Het was een rollende  start, dus wat later starten was geen probleem, maar uiteindelijk ben ik wel als laatste én overhaast gestart.

Tijdens het lopen naar het water realiseerde ik me dat ik in de haast m'n horloge niet startklaar had gezet. Het gehannes daarmee heeft me een plekje in het klassement gekost, want dat scheelt maar 4 seconden. En nog bleek ik het zwemmen niet geklokt te hebben. Nouja. De wedstrijdleider heeft na afloop nog excuses aangeboden en gezegd dat ze inderdaad wel wat gestresst waren geweest.

Zwemmen ging okee, niet te koud, geen zwemmersjeuk, en er gingen ook wat verhalen over glas op de ondiepe bodem, maar ook daar geen last van gehad.

Fietsen ging daarna super. Blij dat ik op de racefiets was, niet zozeer vanwege de bochten, maar omdat het iets van 8 keer per rondje, dus 40 keer in totaal, optrekken uit de bocht was, en ik ga op de racefiets makkelijker staan daarvoor. Ik ging dat wel voelen, maar dik tevreden. Ik zag net dat ik van de vrouwen de 2e fietstijd heb!

Lopen ging zo-zo - ik ben daarin niet op dreef na te veel alleen maar basistraining (werk aan de winkel voor de winter), en het was een grappig maar lastig parcours: schelpenzandpaadjes en twee forse onverharde stukken, waarvan één door een bonkig weiland. Ik kreeg er 'In een groen-groen-groen-groen-knollenknollenland' van in mijn hoofd big_smile

Na de finish was het water en medaille pakken en daarna meteen wegwezen, want er volgde nog een startserie, op de korte afstand. Dat was wat abrupt, en ook nog eens met geen enkel idee van m'n klassering, met die rolling start, dat voelde een beetje leeg, maar goed, dat is niet anders.

Net kwamen de uitslagen dan wel. Ik ben 7e geworden van 12 vrouwen uit de twee series - dat waren er maar weinig, op 83 deelnemers in totaal (+ 24 voor de run-bike-run). Geen leeftijdscategorie-onderverdeling.

Prima zo, en ik ben vooral erg blij dat ik dit seizoen toch nog een leuke triathlon heb kunnen doen! Wat kunnen ouwehoeren ook, zeker tijdens dat wachten, en na afloop nog met een vrijwilliger, dat was ook leuk. Dat soort dingen en de bedrijvigheid - lekker om weer mee te maken!

@Mart - gekneusde ribben is niet fijn kan even duren - beterschap nog!

Louise

12

Re: HIAthlon

Mooi dat je leuk hebt gespeeld, het weer zat mee!

Je moet sneller dan de klos zijn.

13

Re: HIAthlon

Fijn om te lezen dat je een goede wedstrijd hebt gehad en dat je ervan hebt genoten, Louise!

14

Re: HIAthlon

Louise;Ik ben blij voor je, dat je hebt kunnen deelnemen, en wedstrijdgevoel en ritme hebt kunnen beleven!
Zelf zat ik in de Ardennen bij het meer waar de Ironlakes georganiseerd waren. Helaas niet doorgegaan.
Wel een aantal triatleten gezien en een paar gesproken die er een trainings weekend van maakten.

15

Re: HIAthlon

Leuk Louise, dat je zo toch nog een triathlon hebt kunnen doen dit seizoen!
Deze lijkt me ook leuk, kleinschalig en dichtbij, onthouden voor volgend jaar maar smile

16

Re: HIAthlon

mcguyver schreef:

het weer zat mee!

Zeker weten, mazzel!

Hier nog een foto van de riante ruimte in het parc fermé, 1,5 meter afgebakend met balken:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/09/wisselzonehia.jpg

Met m'n ouwe-trouwe fiets wink

Louise

17

Re: HIAthlon

dat is heerlijk zeg, zo'n groot hok!