1 Laatst bewerkt door yoeri (20-09-20 14:55:59)

Onderwerp: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Hey!

Misschien leuk om te delen: ik ben een Spotify-playlist gestart voor het delen van motivatieliedjes. Het is een openbare playlist, waar iedereen zijn liedjes aan kan toevoegen. Dus: ken je nog een leuk liedje, voeg hem dan vooral toe!

De playlist is hier te vinden: https://open.spotify.com/playlist/2a608 … nLO00Ib69u

2

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Alvast excuses voor mijn muzieksmaak. Maar erom vragen is het krijgen!

Je moet sneller dan de klos zijn.

3 Laatst bewerkt door Sandra86 (20-09-20 20:07:15)

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Leuk idee! Ik zie (hoor) er al een paar nummers bij die ook weer terug op mijn persoonlijke playlist kunnen, thanks! Ik zal zo ook een paar nummers toevoegen, als motiviemuziek luister ik ook naar allerhande exentriekere muziek, dus gooi er vooral uit wat je niet vindt passen. Bij sommige nummers word ik ook meer getriggerd door de muziek dan dat de tekst nou daadwerkelijk passend is....

Edit: speciaal voor jullie heb ik me beperkt tot 'slechts' 2 nummers van Muse en de hardstyle heb ik er maar uitgelaten roll

4

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Kom maar door met de hardstyle hoor Sandra, best lekker op zn tijd.
Muse ook super.

5

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Bleed van Meshuggah mag inderdaad in geen enkele playlist missen, topnummer!

6

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Ik luister tijdens het sporten eigenlijk geen muziek behalve tijdens Zwift. Dan is Die Antwoord by far mijn favoriete artiest.

7

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Maca944 schreef:

Bleed van Meshuggah mag inderdaad in geen enkele playlist missen, topnummer!

Thxx!

Je moet sneller dan de klos zijn.

8

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Buus schreef:

Ik luister tijdens het sporten eigenlijk geen muziek behalve tijdens Zwift. Dan is Die Antwoord by far mijn favoriete artiest.

Ik luister ook niet tijdens het sporten, bij spinnen uitgezonderd.

Je moet sneller dan de klos zijn.

9

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Ik luister eigenlijk nooit muziek zonder te sporten ;-)

Grtz
D.

10

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Als ik met muziek op loop de laatste jaren dan is het (de wat hardere) techno eigenlijk. Charlotte de Witte kan me wel bekoren meestal. Maar ik zal zo'n set er maar niet inzetten, daar zit je gelijk 1,5 a 2u aan vast big_smile
Overigens kan ik heel veel muziek waarderen, eigenlijk alles wel, alleen jazz echt niet. Als peuter/kleuter reageerde ik daar schijnbaar nogal aggressief op, dat is tegenwoordig niet meer zo, maar meer omdat ik nu mezelf veel beter kan beheersen.

11

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Mooi lijstje.. Een aantal staan er ook op mijn favorieten dus heb de lijst gelijk toegevoegd! Lekkere muziek voor in de auto op weg naar een wedstrijd bijvoorbeeld.

Ik luister eigenlijk alleen muziek tijdens langere rustige duurlopen en dan meestal ook rustige (ouwe lullen) muziek om me aan het plan te houden. Dus zal er daar geen van toevoegen ;-)

Op de tacx heb ik ook veel Muse, Arctic Monkeys en Editors, dus mijn monsterlijke bijdrage komt uit die hoek..

12

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Ik ben ook van de steverige techno.
Maar ik train eigenlijk nooit met muziek.

13

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Hardlopen en indoor fietsen doe ik meestal mét muziek, of in ieder geval audio. Ik luister eigenlijk voornamelijk podcasts.

Soms vind ik het wel lekker om met up-tempo muziek te lopen, nadeel is dat ik er snel van opgefokt raak om harder te gaan lopen. Helpt me dus niet om rustige trainingen te doen, een podcast blijft rustig en krijgt het rustiger lopen wel voor elkaar bij me.

Of gewoon trainen zonder muziek en genieten van de wereld om je heen, schijnt ook wel eens leuk te zijn :-D

14

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Muziek is heel persoonlijk. Zelf vind ik het altijd een beetje irritant als ze bij de finish van die techno muziek draaien. Ik denk dat ik anderen ook geen plezier doe met mijn playlists.

Voor tempo ritten op de fiets heb ik een playlist met voornamelijk metal, Avenged Sevenfold, Metallica, Volbeat, Rage against the machine... Daar krijg ik wel de juiste energie en focus van.

Voor hardlopen uiteenlopende muziek in het rock genre. Soms indie, soms 90's punk, soms 80's pop, alernative rock of wat rustigers.

In de huiskamer staan vaak liedjes van sesamstraat en K3 aan.....

15

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Ik luister zelf ook nooit tijdens het lopen of fietsen, maar des te meer tijdens rompstabiliteit-sessies. Hierbij heb ik vaak muziek nodig om net genoeg motivatie te krijgen om eraan te beginnen.

Daarnaast heb ik wel vaak gedacht dat het fijn zou zijn om tijdens het zwemmen wat te kunnen luisteren, maar ik heb nog geen mp3 speler of id die mee in het water kan.

16

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Remco schreef:

Muziek is heel persoonlijk. Zelf vind ik het altijd een beetje irritant als ze bij de finish van die techno muziek draaien. Ik denk dat ik anderen ook geen plezier doe met mijn playlists.

Voor tempo ritten op de fiets heb ik een playlist met voornamelijk metal, Avenged Sevenfold, Metallica, Volbeat, Rage against the machine... Daar krijg ik wel de juiste energie en focus van.

Voor hardlopen uiteenlopende muziek in het rock genre. Soms indie, soms 90's punk, soms 80's pop, alernative rock of wat rustigers.

In de huiskamer staan vaak liedjes van sesamstraat en K3 aan.....

Als je wil: voeg toe, voeg toe! De lijst is van iedereen smile

Ik vermoed trouwens dat Takida bijvoorbeeld ook wel iets is wat in jouw straatje past?

17

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

OK, paar nummers toegevoegd. Ik heb Sesamstraat maar achterwege gelaten smile

18

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Leuk idee!

Kan je alleen toevoegen via de app of met een abonnement?

19

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Remco schreef:

OK, paar nummers toegevoegd. Ik heb Sesamstraat maar achterwege gelaten smile

Nice, goeie toevoegingen!

LindaRotterdam schreef:

Leuk idee!

Kan je alleen toevoegen via de app of met een abonnement?

Je kunt liedjes toevoegen via de Spotify-app (en ik denk zelfs via de web-app door in te loggen op hun site). Dit kun je ook al doen met een Free-account (dan hoor je tussendoor wel reclame, geloof ik).

20

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Sunbeam - Outside world

Mooie toepasselijke houseklassieker (We aren't meant to exist in the outside world).

Als jullie het niks vinden mag hij er ook weer uit gegooid worden.

21

Re: Spotify-playlist met motivatieliedjes

Inderdaad een klassieker, en lekker tempo.