201

Re: Triathlon blogs!

Ik luister ze graag in de auto, bij lange ritten.

En ja, veel nieuwe dingen kwamen voorbij.
Mark heeft vaak interessante gasten. Het fijne is, dat je ze later ook nog kunt luisteren, vandaag luisterde ik er naar een uit 2018 en dat maakte niet uit.
De wielerpodcasts verslind ik ook, maar die zijn actueel en moet je dus sneller luisteren anders is het deels oud nieuws. Maar echt leuk om achtergrond verhalen en ins en outs uit het peloton te horen.

202

Re: Triathlon blogs!

Dat is precies mijn probleem met podcasts! Een podcast van een uur duurt een uur, een artikel van 30 paginas kan ik in een uur lezen, of in 5 minuten doorscannen en nog steeds een goed idee hebben waar het over gaat.

203

Re: Triathlon blogs!

Ja, precies - of, een enkele keer, het omgekeerde: even terugspringen met de ogen om een belangrijke of interessante passage nog een keer te lezen en beter tot me door te laten dringen. Dat gaat veel makkelijker dan terugspoelen.

Ik zag inderdaad een boel andere interessante podcasts van Tuitert, ik zal eens uitzoeken hoe ik daarnaar kan luisteren op de momenten dat ik anders de radio aanzet - in de auto en tijdens huishoudelijke dingen.

Louise

204

Re: Triathlon blogs!

Ik luister via de app Castbox.
Daar kun je ze dan vinden en krijg je een melding als er een nieuwe is.

Ook een aanrader: el Tarangu.

205

Re: Triathlon blogs!

Inderdaad terugbladeren gaat toch makkelijker dan terugspoelen enzo.
Even geheel off-topic, de leukste (van de weinige) podcasts die ik ooit gehoord heb was van This American Life: The Feather Heist.
Een waargebeurd verhaal wat gaat over een jongen die inbrak bij een natuurhistorisch museum om balgen van vogels te stelen zodat hij die kon verkopen aan mensen die als hobby hebben het binden van oud-victoriaanse stijl zalm vliegen zodat hij een zilveren fluit kon kopen. Bizar verhaal.
De dader heeft ook op youtube een video staan waar hij Master of Puppets speelt, in leer gekleed, op allerlei fluiten.
https://www.thisamericanlife.org/654/the-feather-heist

206

Re: Triathlon blogs!

Hedcandy schreef:

Ik vond het superinteressant!

Ik ook, leerzaam voor mij als schaatser, maar toch ook voor polarized triathlon training!

207

Re: Triathlon blogs!

Leuk, ik ga die s luisteren!

Ik volg nu Susie Q&A met Susan Krumins en Runner's World Olivier Heimel.

En de afleveringen met Annemiek van Vleuten van In t wiel en De rode lantaarn.

Lekker op de bank liggen met de voetjes omhoog. Al val ik ook regelmatig halverwege in slaap big_smile

208

Re: Triathlon blogs!

Nu ik ziek ben vind ik het ook een uitkomst.
Heb net 'Bob' geluisterd, van de makers van el Tarangu.
Niks sportgerelateerd, wel aandoenlijk en mooi!

209

Re: Triathlon blogs!

Thanks voor de tips, leuk !

Vind deze ook erg interessant en leuk om te lezen > https://team.homeoftriathlon.ch/en/team … thlon/blog

210

Re: Triathlon blogs!

davidr schreef:

Thanks voor de tips, leuk !

Vind deze ook erg interessant en leuk om te lezen > https://team.homeoftriathlon.ch/en/team … thlon/blog

Ik had al wel wat gelezen van Brett Sutton, maar nu nog wat meer gelezen.

Wat een heerlijke mindset heeft die man!
Absolute lak aan alles wat de rest denkt. Elke nieuwe trend, hype of wetenschappelijk bewijs uit een labo met een heel kritische blik bekijken (en dus meestal ook laten passeren).

Maar vooral, heel veel geloof hebben in zijn eigen manier van werken.
En dat is misschien wel het belangrijkste dat ik onthoud als atleet/trainer.
Geloof in u eigen plan! En laat u niet zot maken door de 1001 meningen online, (maar durf af en toe toch eens iets nieuws te testen). Of het nu het meest moderne plan is op basis van veel cijfertjes, tests en andere statistieken of het meer op het gevoel is zoals bij Sutton.

211

Re: Triathlon blogs!

Als Brett Sutton ergens over schrijft lees ik het altijd. Ook als je het niet (helemaal) met hem eens bent zet het je aan het denken en dan is altijd goed. Maar meestal kan ik hem geen ongelijk geven wink

212

Re: Triathlon blogs!

davidr schreef:

Thanks voor de tips, leuk !

Vind deze ook erg interessant en leuk om te lezen > https://team.homeoftriathlon.ch/en/team … thlon/blog

Leuk,bedankt voor deze tip!

213

Re: Triathlon blogs!

Deze vond ik ook wel de moeite waard, ik heb redelijk wat Barkley Marathons documentaires gekeken en blogs gelezen, deze gaat over Karel Sabbe zijn poging en route naar de Barkleys: https://www.youtube.com/watch?v=Jt3XPQFLOF8

214

Re: Triathlon blogs!

MontanaMan schreef:

Deze vond ik ook wel de moeite waard, ik heb redelijk wat Barkley Marathons documentaires gekeken en blogs gelezen, deze gaat over Karel Sabbe zijn poging en route naar de Barkleys: https://www.youtube.com/watch?v=Jt3XPQFLOF8

Zeker! Toevallig afgelopen vrijdag met veel plezier gekeken. Had een tijd terug al die docu van Karl Meltzer gekeken over die Appalachian trail, wat Karel Sabbe dan presteert is echt heel bijzonder.

En vwb die Barkley blijkt dat supergoed kunnen navigeren zeker ook meetelt, denk dat je daar eerst wat 'ervaring' ih gebied en met dat specifieke evenement zal moeten opdoen alvorens je die even uitloopt.

215

Re: Triathlon blogs!

Ik ben enorme fan van de wielren podcast "de Rode Lantaarn".

Onderstaand een winterspecial met Annemiek van Vleuten.

https://open.spotify.com/episode/63pAJJ … u_QDBT-ffg

216

Re: Triathlon blogs!

MontanaMan schreef:

Inderdaad terugbladeren gaat toch makkelijker dan terugspoelen enzo.
Even geheel off-topic, de leukste (van de weinige) podcasts die ik ooit gehoord heb was van This American Life: The Feather Heist.
Een waargebeurd verhaal wat gaat over een jongen die inbrak bij een natuurhistorisch museum om balgen van vogels te stelen zodat hij die kon verkopen aan mensen die als hobby hebben het binden van oud-victoriaanse stijl zalm vliegen zodat hij een zilveren fluit kon kopen. Bizar verhaal.
De dader heeft ook op youtube een video staan waar hij Master of Puppets speelt, in leer gekleed, op allerlei fluiten.
https://www.thisamericanlife.org/654/the-feather-heist

Fantastische podcast.

217

Re: Triathlon blogs!

Het is inmiddels alweer een flinke tijd geleden dat ik actief was hier op het forum, maar ook dat ik actief was met trainen. Het afgelopen jaar waren er wat privé zaken die voor alles moesten gaan.

Gelukkig is de rust weer wat teruggekeerd en ben ik ook weer helemaal klaar om alles weer op te pakken. Alles - als in trainen, maar ook ga ik weer actiever bloggen en delen over mijn aankomende trainingsperiode.

Ben je benieuwd waarom ik in de afgelopen 13 maanden maar net iets meer dan één 40-urige werkweek getraind heb? Of wil je gewoon weer eens een kijkje nemen op mijn site?

Klik dan hier:
www.marcellagerwerf.com/waarom-ik-al-bi … raind-heb/

Natuurlijk ben ik zoals altijd benieuwd naar jullie reacties!

218

Re: Triathlon blogs!

Heftige periode hebben jullie achter de rug Marcel! Superfijn dat het met jullie zoontje weer helemaal goed gaat! Er zijn belangrijker dingen dan sporten in het leven.

Zeker nu je uit het ritme bent kan ik me voorstellen dat een doel of uitdaging belangrijk kan zijn om je er weer structureel toe te zetten. Zonder triathlons in de komende maanden ben ik benieuwd wat dat gaat worden. In ieder geval succes om het te vinden en de training weer te integreren in het dagelijks leven!

219

Re: Triathlon blogs!

Pfoe wat een verhaal Marcel! Ik kan me voorstellen dat trainen en wedstrijden dan vrij snel naar de achtergrond verdwijnen, niets ergers dan als er iets met je kinderen is, zeker als ze zo jong zijn. Goed om te lezen dat het nu allemaal een stuk beter gaat, op alle fronten.

Succes met het vinden van nieuwe sportuitdagingen!

220

Re: Triathlon blogs!

Knap dat je dit zo open en eerlijk kunt opschrijven. Zeker met kinderen is die machteloosheid heel erg.
Gelukkig is het met je zoon goed afgelopen en gaat het met je vrouw de goede kant op.

Dat trainen dan op de laatste plaats kwam is logisch. Dit seizoen hebben veel anderen vanwege Corona ook wat minder motivatie gehad.

Hopelijk komt dit weer terug als je weer een begin maakt en weer een beetje in een soort ritme komt.

221

Re: Triathlon blogs!

Bedankt Marcel, voor je openheid. Een deel van het verhaal kende ik al, maar tjee wat hebben jullie het pittig gehad.
Goed te lezen dat de kleine, jouw vrouw en jijzelf weer op de goede weg zijn.
Geef jezelf de tijd, train lekker en hopelijk komt er snel een mooi doel.
Is er niet een mooie plas bij jou in de buurt waar je omheen wil rennen?
Of van huis naar je (schoon)ouders oid?

222

Re: Triathlon blogs!

Heftig als je eigenlijk niks kunt doen voor zo'n kindje. Medicijnen tegen virale aandoeningen is toch echt heel lastig, er is gewoon geen wondermiddel als antibiotica tegen bacteriele aandoeningen.
Mooi om te lezen dat het goed gaat met hem, en ook beter met je vrouw! Kijk uit naar je nieuwe posts hier, je blog en je insta!

223

Re: Triathlon blogs!

Bedankt voor je openheid Marcel! Onze dochter heeft direct na de geboorte een paar dagen in couveuse gelegen, dus ik kan me wel een beetje inleven in wat jullie meegemaakt moeten hebben. Volledige machteloosheid. Heftig! Goed om te lezen dat jullie nu weer OK zijn.

Ik hoop dat je weer motivatie / een doel vindt om 'gewoon' lekker te gaan trainen. Ik kijk uit naar je nieuwe blogposts!