1

Onderwerp: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Yes, heb mij via m'n werk ingeschreven voor deze sprinttriathlon! Op 26-9-2020
Ben heel erg benieuwd, wordt mn derde (sprint)triathlon. Nu nog flink trainen :-)

Met name het zwemmen wordt voor mij een uitdaging, maar ik ga er voor.

2

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Ik ben er ook weer bij dit jaar.

Hopelijk gaat hij daadwerkelijk door en hebben we beter weer dan vorig jaar (hagel, regen en windkracht 6).

Eerst 30 augustus de Duintriathlon om te kijken hoe de vorm is!

3

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Ik ben er ook bij eind september. En een week later ook TriOuderkerk!

Heb alleen de afgelopen vijf weken maar een handjevol hardgelopen en gefietst... En zwemmen helemaal niet. Had niet de motivatie met dit hete weer. De komende paar weken dus maar wat doen, finishen lukt wel.

4

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Om toch één race te hebben dit jaar, heb ik me net ingeschreven voor deze sprint triathlon. Even twee weekjes extra trainen en dan moet het met de basis van dit hele jaar wel goed komen. Ik  zit in de serie op zondag 27 september om 12.00 uur.

5

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Dit is ook mijn enige wedstrijd van dit jaar.
Ik zit in de serie van zaterdag 13:15

6

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Hmm het gaat toch een beetje kriebelen bij mij om toch nog deze wedstrijd mee te pakken...

7

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Ik zit in de wave van zaterdag 12.15 uur. Herkenbaar aan m'n nieuwe blinkende decathlon wetsuit :-)

Gisteren 750m gezwommen in nieuwe wetsuit, nog niet zo snel maar voelde wel goed.

8

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

JanBiele schreef:

Ik zit in de wave van zaterdag 12.15 uur. Herkenbaar aan m'n nieuwe blinkende decathlon wetsuit :-)

Gisteren 750m gezwommen in nieuwe wetsuit, nog niet zo snel maar voelde wel goed.

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen omtrent het wetsuit.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

9

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Zal ik als eerste een voorspelling doen:

Zwemmen:  12:30
T1:               2:30 
Fietsen:       35:00 (21km)
T2:                1:30
Hardlopen:  19:30

Totaal: 1 uur 11 minuten

10

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

@Sandra86: Ik kreeg vandaag een mailtje dat er nog startplekken zijn, dus het kan nog...

11

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Weersverwachting zondag is 15 graden met regen. Het zit niet echt mee...

12

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Gringo schreef:

Weersverwachting zondag is 15 graden met regen. Het zit niet echt mee...

Zag het net ook zeg, lijkt idd niet best...
Iemand nog tips ter voorbereiding op regen en wind?

13

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

JanBiele schreef:
Gringo schreef:

Weersverwachting zondag is 15 graden met regen. Het zit niet echt mee...

Zag het net ook zeg, lijkt idd niet best...
Iemand nog tips ter voorbereiding op regen en wind?

Hard zwemmen, fietsen en rennen

14

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Maar nee zonder grappen.

Vorig jaar was het ook een graad of 16, windkracht 6 en hagelde het zelfs. Zwemmen heb je nergens last van en ik had het denk ik 1 rondje fietsen wat koud. Daarna kreeg ik het warm genoeg omdat je toch wel behoorlijk voluit gaat op een sprint. Hardlopen heb ik het sowieso nooit koud.

15

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

JanBiele schreef:

Iemand nog tips ter voorbereiding op regen en wind?

Ik heb in 2018 in Alphen een kwart triathlon gedaan bij 11 graden, wind en regen, op de koudste 23 september ooit ofzoiets - dus dan valt een sprint bij 15 graden op zich nog wel mee. Maar dan toch mijn tips, op basis van mijn ervaring van toen:
- Trek op de fiets extra kleren aan als het nodig is. In Alphen raakten er toen serieus onderkoeld (de wedstrijd is kort na mijn finish gestopt daarom), maar ik had met een winterfietsshirt over m'n tri-suit in elk geval geen koud lijf, dat scheelt een stuk.
- Pas je tijdsverwachtingen aan. Wissels met verkleumde handen en voeten kosten veel meer tijd - iedereen zat te pielen om z'n helm los te krijgen bijvoorbeeld. En gaan lopen op ijsklompjes in plaats van echte voeten kost ook tijd.
- Als het echt te gortig wordt, durf dan uit te stappen. Ik zou sowieso niet onderkoeld willen raken, maar op dit moment al helemaal niet, omdat dat je weerstand serieus ondermijnt. Ik ben toen na Alphen verkouden geworden en van de wondjes aan m'n voeten (omdat ik m'n sokken niet aankreeg en alles zeiknat was) raakte er een ontstoken. Allemaal niet heel ernstig, al kostte het me wel een andere deelname, maar ik wil maar zeggen: het kan er stevig inhakken. En op het ogenblik heeft zelfs gewoon verkouden worden al heftige gevolgen.

Verder vond ik die triathlon toen toch wel een geweldige belevenis! En met zwemmen inderdaad nergens last van. Het water van 17 graden voelde toen zelfs eerst lauw!

Hopelijk gaat het zondag meevallen.

Louise

16

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Het schijnt heel erg mee te gaan vallen, 0 tot 3mm regen dus dat is bijna niks. Van wind heb je niet zoveel last op het parcours.

17

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Vergeet ook niet om voldoende plastic- en vuilniszakken mee te nemen om je spullen droog te houden. In ieder geval droge kleren na de finish om naar huis te gaan is een must wat mij betreft.

18

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Voor het zwemmen maakt regen niet uit.
Voor je wissels een plastic zak om je hardloopschoenen in te doen
Als je iets tegem de kou wilt raad ik aan een mouwloos windbrekertje met rits te gebruiken. Een shirt met mouwen over je hoofd aantrekken als je nat bent is geen pretje.
In het fietsparcours zitten een paar scherpe bochten en een listig bruggetje, daar met je met regen wel rekening mee houden...

19

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Ik houd het weer een beetje in de gaten.
Wat regen tijdens het zwemmen en lopen is niet erg, en een spatje regen is op de fiets ook nog wel te doen.

Als het één natte boel dreigt te worden blijf ik waarschijnlijk thuis.
Dat klinkt misschien flauw, maar ik heb niet veel zin in een valpartij op nat wegdek.

20 Laatst bewerkt door Macer (24-09-20 09:19:34)

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Zaterdag ben ik erbij als vrijwilliger in TA en ik twijfel nog of ik zondag mee ga doen... Ik heb er wel veel zin in, maar het is wel afhankelijk van het weer..

Vorig jaar hadden we flinke bakken met regen met het fietsen, wat zorgde voor weinig zicht door het vizier van mijn helm.
En inderdaad iedereen voorzichtig bij de brug, want dat is echt een springschans.

21

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Nou, toch geen triathlon voor mij morgen...
Ben verkouden en heb keelpijn; nu bezig om getest te worden.

Heb mij dus helaas moeten afmelden voor morgen...

Voor diegenen die wel gaan, veel succes!
En nog bedankt voor alle tips.

22

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Ah, balen, JanBiele! En beterschap gewenst!

Louise

23

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Het 18.00 journaal voorspelt droog weer voor morgen en overmorgen overdag, alleen in Zeeland wat regen

24

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Wat balen Jan.

De anderen wens ik veel succes en plezier!!

25

Re: Bosbaan sprinttriathlon 2020

Remco schreef:

Voor je wissels een plastic zak om je hardloopschoenen in te doen
Als je iets tegem de kou wilt raad ik aan een mouwloos windbrekertje met rits te gebruiken.

Bedankt voor de tips! Vanmiddag een mouwloos jasje gescoord voor morgen.
De verwachtingen zien er niet slecht uit. :-)
Ik start morgen om 13:15 met startnummer 730.