26

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

TumTumTum schreef:

Yeah!

I did it.
We did it!

Kanjer(s)!

27 Laatst bewerkt door TumTumTum (22-09-20 17:37:41)

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Nou zeg...dat was/is wel even bijkomen hoor, ik was echt finaal naar de klote. Het was heel erg tof maar ook loodzwaar, met name het hardlopen. Ik moet toch eens uitvinden waarom dat hardlopen zo stroef gaat want dit was best erg. Daarom ook niet meteen een verslag.

Vanwege corona en andere perikelen waren de keuzes een beetje beperkt waar we een triathlon konden doen, je moet én een goede plek hebben voor alle drie de sporten, én daarbij ook zo min mogelijk andere mensen tot last zijn. Dat kon bij het strandje, de dijk en de parkeerplaats van jachthaven Marina bij Almere. Daar werd dus alles opgezet, ze wilden alles zo officieel mogelijk doen voor het echte wedstrijdgevoel dus moesten we zelfs op tijd zijn voor de inschrijving (alle 8) en een fietscheck. Er deden uiteindelijk dus 8 mensen mee, inclusief buddies, waarvan er 4 de 1/8ste deden en 4 de kwart. Ook deden er nog 3 andere mensen van onze groep mee bij het NK in Sittard, maar daar vonden de meesten de omstandigheden niet leuk genoeg. Zwemmen in een zwembad en dan met auto;'s naar een wielerbaan vervoerd worden. Nee dan dit. Een strandje vol distels over moeten rennen, je fiets ergens in het gras, afgetapete vakken op een parkterrein als parc fermee en een winderige dijk met een paar vrijwilligers met een vlag als keerpunt. Veel leuker.

De briefing:

https://i.imgur.com/KXKS3Pj.jpg

In het parc fermee met buddy Femke.
https://i.imgur.com/Ey7IwLE.jpg

Maar ook zwaar! Er stond best een aardige wind, daardoor hele harde wind tegen tijdens het fietsen op de dijk en vrij hoge golven bij het zwemmen. Door die wind waaide de boeien die het parcours moeten aangeven weg zodat er een alternatieve route gevonden moest worden. Gelukkig bleek een van de boeien van de haven precies op 500 meter te liggen.

https://i.imgur.com/wCbwXze.jpg
Sommige deelnemers werden vanuit een rolstoel het water in geholpen door hun buddie en begonnen vanuit zittende positie. Op de achtergrond zie je dus dat beroemde Pampus liggen, vandaar de Pampus Isle Triathlon.

Voor de mensen die mijn worsteling met zwemmen nog weten....mijn god! I did it. Ik heb 1 KILOMETER gezwommen in het Markermeer! En nog met een wetsuit ook (verjaardagskado...heel blij) Ik heb er een geologisch tijdvak over gedaan maar het is dan eindelijk gelukt. Helaas niet de hele tijd borstcrawl, dat is nog een beetje teveel van het goede, maar toch. Het water was heel koud, 16.5 graad. Het duurde even voor ik er in kwam met zwemmen, maar toch nog een tijd van 27:50. Dat vind ik helemaal niet slecht. Dat wetsuit ging heel makkelijk aan en uit. Ik maakte me vooraf wel een beetje zorgen daarom maar dit ging vlekkeloos. We bleken naderhand wel erg lang bezig te zijn met de fietswissel, geen idee waarom eigenlijk.

Het fietspad langs de dijk was breder dan ik had gedacht maar ik vond het wel erg druk. Mijn gevoel voor drukte begint wat sneller dan bij andere mensen, ik vond dat er erg veel wielerclubjes en bejaarden echtparen waren en zelfs een bakfiets vol kinderen. Ik zie niet snel genoeg wat en hoe de situatie is waardoor ik snel schrik en dan weer in de remmen ga, kan ik niks aan doen. Ik kan er gewoon niet goed mee overweg. Ik ben altijd bang dat mensen toch naar links zwalken als je net inhaalt of veel te breed uit blijven fietsen. Dat viel allemaal wel mee, maar ik kan daar dus gewoon niet zo goed mee om gaan. En dan hadden we natuurlijk die harde tegenwind op de laatste 3 kilometer van het stuk op de dijk. Het was een stuk van 5 km dat we heen en terug moesten fietsen en dat dan 4 keer. Op 5 km stond iemand met een vlag van Dutch Adaptives en dat was het keerpunt. Maar dat gebeuk tegen die wind...ik kan dat niet goed. Mijn fietstijd is dan ook best teleurstellen, 1 uur 40. Dat kan ik echt wel sneller maar niet onder die omstandigheden. Het was wel heel mooi weer, ik heb nog nooit zo veel vlinders gezien, volgens mij zijn er minstens drie koolwitjes ergens in mijn helm terecht gekomen.

Tijdend het lopen werd het zelf erg warm en we liepen over een onbeschutte betonnen strook, ook weer een omstandigheid waar ik juist met lopen last van heb. Het lopen ging bijna niet meer. De eerste twee kilometer gingen slecht, meestal gaat het daarna wel en rond de 4 km kom ik er dan een beetje in maar dit keer gebeurde dat niet. Ik moest zelfs een paar keer gaan wandelen omdat ik mijn ademhaling totaal niet onder controle kreeg. Daarom heb ik de slechtste 10 kilometer ooit gelopen; 1 uur 16. Totale tijd inclusief wissels was dus 3 en een half uur. Ik had zelf gehoopt rond de 3 uur 10 a 15 te kunnen eindigen, maar dat is dus niet gelukt.
Ik vond het zware omstandigheden, hoge golven, harde tegenwind en behoorlijk warm tijdens het lopen.

Het is wel heel erg stoer dat ik het wel heb gehaald, dat had ik een half jaar geleden echt niet gedacht. Iedereen stond ook hard te juichen en er werd zelfs een nummer van Coldplay gedraaid toen ik de finish over kwam, een stuk waar ik met sporten een bepaalde link mee heb en dat deed me wel wat. Ik had een heel klein beetje het "you are an Iron man!!!!" gevoel. Nou ja, meer een Houte Poppetje....maar toch.

Ik vind het heel bijzonder dat een hele groep mensen zich hier zo voor in heeft gezet, meer dan een half jaar lang. Het was ondanks de wat tegenvallende tijd wel een topdag. En we kregen ook nog een medaille...dus nu heb ik er twee, inclusief de corona triathlon.:) Het is echt heel veel werk geweest, inclusief alle coachcalls met Zoom en de clinics enzo. Heel erg tof. Ik ga dit jaar om meerdere redenen niet snel vergeten, en gelukkig niet alleen vanwege corona.

En onze trainers/coaches waren ook zo ontzettend trots.:)

Over de finish:

https://i.imgur.com/jOF3LoJ.jpg

28

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Leuk verslag! (Geologisch tijdvak, haha)

En een knappe prestatie!

29

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Mooi verslag, en gefeliciteerd met je prestatie hoor! Je hebt t echt goed gedaan. En die wind kan echt pittig zijn, het waait daar altijd, het is zowat mn achtertuin.

Heeft iedereen de finish gehaald?

30 Laatst bewerkt door TumTumTum (22-09-20 19:18:13)

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Ja iedereen is gefinished. Er waren alleen wel drie afmeldingen helaas. Maar iedereen die mee deed is uiteindelijk wel over de finishstreep gelopen of gerold.

Wat vinden jullie ook van mijn startnummer.

https://i.imgur.com/LUNGYIm.jpg

31

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Gefeliciteerd!!
Leuk verslag met wat humor erin.
Prima tijd hoor, niet klagen!

32

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Leuk verslag! En gefeliciteerd met de finish! Ik moest ook lachen bij het 'geologisch tijdvak'. Een km met wind in de golven in een groot open water onder het half uur? Volgens mij lukt verreweg de meeste mensen dat niet!
En wind op een dijk is onaflatend en je kunt er niet voor schuilen, dat heeft al snel een mentale impact. Je gaat langzamer en het kost meer moeite, ook al ligt het niet aan jezelf, dat werkt toch door in je hoofd. Goed dat je je daar doorheen hebt geslagen.
En daarna ook nog de 10km. Super.
Deze triathlon is toch wel zo'n beetje het toppunt van doorzettingsvermogen als je kijkt naar de deelnemers, het jaar en de omstandigheden. Hero edition is zeker op zijn plaats.

33

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Dank jullie wel voor de leuke reacties.:) Toppunt van door zettingsvermogen, zo had ik het zelf nog niet gezien. Maar je hebt wel een beetje gelijk gezien alle omstandigheden. Hoe gaaf is het ook dat mensen die niet eens kunnen lopen wel een triathlon doen.:)

34

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Leuk verslag en dito foto's!

Ik vind het echt een uitermate knappe prestatie TumTumTum! Mentaal en fysiek.

35

Re: Dutch Adaptives- triathlon voor mensen met een beperking

Leuk verslag TumTumTum. En, gezien de omstandigheden een prima prestatie.
Mooi dat je zo open bent over jouw problemen. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.