101

Re: Endless pool

Zoals in het keuzestress topic gemeld heb ik mij ook aangemeld. Vrijdag 25 september mag ik. Ik ben benieuwd wat het mij brengt, daarvoor al wat voorinfo doorgegeven waar ik aan wil werken. Voornamelijk gericht op langer dan 150 meter volhouden, dat lukt mij na zoveel jaar nog steeds niet.

102

Re: Endless pool

Zoals aangegeven, vandaag de analyse gedaan bij Hylke. Wat kan je daar goed zien wat een kleine aanpassing doet. Nu werken om deze aanpassing eigen te maken en niet terug te vallen in het foute patroon. Dan gaat het zwemmen mij een stuk eenvoudiger af, waardoor Hylke verwacht dat ik het wel vol kan houden.

103

Re: Endless pool

Klinkt goed en succes met de nieuwe techniek je eigen maken! Ik ben daar nu ook al een aantal keer geweest en het helpt mij enorm. Zulke directe overbreng van informatie, je zelf kunnen zien en dus je aanpassingen ook kunt zien. Nu eigen maken geldt ook zeker voor mij big_smile

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

104

Re: Endless pool

Goed te lezen !

Ik ben ook al twee keer bij Hylke in de bak
geweest . Is echt super .
Dit jaar staat nog een keer op de planning .

105

Re: Endless pool

wat super Wilagro!

Ik ga in het najaar ook maar weer eens.
Sinds de lockdown zwem ik nog altijd als een slakkie.

106

Re: Endless pool

Leuk, ik mag 9 oktober weer. Ben erg benieuwd want ook bij mij gaat het niet snel, maar wel een stuk gemakkelijker dan voorheen.

107

Re: Endless pool

Vandaag ook de eerste keer in zo een bad gezwommen bij Triathlonwinkel.nl en is toch wel iets anders maar zeer leuk om jezelf eens bezig te zien in die spiegels en achteraf op beeld.

108

Re: Endless pool

Net voor de nieuwe Lockdown was ik ook in Lelystad bij Tri2one Coaching. Toen ik naar huis reed zat ik compleet verbaast in de auto omdat ik absoluut niet kon geloven dat ik 15/sec 100m sneller zwom ná één sessie. Daarom maar even gaan googlen op andere reacties en kwam ik hier uit. Wat enorm leuk om te lezen dat er zoveel meer van deze verhalen komen na die training van Hylke! Veel heb ik het nog niet kunnen testen, maar de twee trainingen die ik wel heb kunnen doen bleek het verdorie echt: van grofweg 2:05 per 100m de afgelopen jaren zwom ik nu redelijk eenvoudig 1:52/100m.
Het slechte nieuws is dat dit me meer ritten naar Tri2one gaat kosten, maar dit was het tot dusver dubbel en dwars waard!

109

Re: Endless pool

Ik had voor deze week ook bij Hylke nog een zwemtraining staan + een coach
gesprek met Dimitri .
Maar dat kan helaas nu even niet door gaan .
Voor mij zijn de ritten ook altijd de moeite waard .

110

Re: Endless pool

Ik ga woensdag weer naar Hylke, het kan gewoon doorgaan in 1op1 situatie.

111 Laatst bewerkt door @Jeanette (22-12-20 07:12:24)

Re: Endless pool

Laris schreef:

Ik ga woensdag weer naar Hylke, het kan gewoon doorgaan in 1op1 situatie.

Dat zou me verbazen , want hij heeft mijn afspraak voor woensdag  a.s gecanceld .
Zijn antwoord was " Tot dusver konden we met onze één op één zwemtrainingen doorgaan, nu gaat het
helaas even niet."

112

Re: Endless pool

@Jeanette schreef:
Laris schreef:

Ik ga woensdag weer naar Hylke, het kan gewoon doorgaan in 1op1 situatie.

Dat zou me verbazen , want hij heeft mijn afspraak voor woensdag  a.s gecanceld .
Zijn antwoord was " Tot dusver konden we met onze één op één zwemtrainingen doorgaan, nu gaat het
helaas even niet."

Dat is zeker raar

113

Re: Endless pool

Laris schreef:

  Dat is zeker raar

Gaat jou afspraak door dan ?
Of heb je ondertussen wat gehoord ?

114

Re: Endless pool

@Jeanette schreef:
Laris schreef:

  Dat is zeker raar

Gaat jou afspraak door dan ?
Of heb je ondertussen wat gehoord ?

heb je een pb gestuurd

115

Re: Endless pool

Laris schreef:

heb je een pb gestuurd

Thanks , ik heb het gezien

116 Laatst bewerkt door chrisbakker (31-12-20 11:37:24)

Re: Endless pool

Ik ben bij Hylke voor zwemanalyse geweest.
Was een heel goede zaak voor mij. Foutjes sluipen toch in je zwemstijl.
En de grootste fout die ik soms nog onbewust maakte is de insteek. Een fout die nog altijd het gevolg is van ooit het aanleren een S beweging te maken in het water, als je de Pull doet. (Toen (1985) blijkbaar een norm, Louise?) . Een S beweging die ervoor moest zorgen dat je 'meer en beter water verplaatste'. Bij mij geeft het een minder efficiënte zwemstijl bij vermoeidheid.
Door het S figuur onbewust vroeg te willen maken steek ik meer bijna 'crossover' in.
Bredere insteek dus doen. Bijna een trein-tramrails insteek...
Nu was de zwemsnelheid al niet slecht, maar dit geeft een efficiëntere krachtenbesparing. Én een hogere snelheid die langer volgehouden kan worden.
Laatste puntje; de benen, de kick minder uitslag laten maken. Dat remt ook.
Word een groot aantal sessies techniek in het zwembad.
Het was nuttig, en van Louise heb ik al onthouden, laatste minuutjes in de baan techniek doen , dat triggert. Neurologisch fine tunen.

117

Re: Endless pool

Die S moest er bij mij ook uitgeslagen worden haha.
Het is inmiddels gelukt...

Leuk om mee aan de slag te gaan, hoop dat je snel ergens kunt zwemmen!

118

Re: Endless pool

Klinkt goed! Kun jij zwemmen ergens nu, Chris?

chrisbakker schreef:

een S beweging te maken in het water, als je de Pull doet. (Toen (1985) blijkbaar een norm, Louise?) .

Ja, nouja, dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen, hoor, ik zwem zelf nog niet zo lang. Maar inderdaad is die S een tijdlang de norm geweest, ja. Totdat ze ontdekten dat je met je handen vanzelf een goede vorm maakt als je roteert.

chrisbakker schreef:

Het was nuttig, en van Louise heb ik al onthouden, laatste minuutjes in de baan techniek doen , dat triggert. Neurologisch fine tunen.

Daarvoor komt de eer toe aan Roy van Zwemanalyse, volgens mij - die z'n motto is 'je lichaam onthoudt het laatste baantje'. Het gaat overigens niet alleen om het laatste baantje, al is 'netjes' zwemmen als je moe bent inderdaad een goede prikkel. maar het betekent vooral ook dat je niet moet doorzwemmen om een bepaalde afstand te halen ten koste van je techniek. Dus niet gaan 'harken' om maar een bepaalde afstand (totaal of per interval) te halen. Dat techniek voorgaat dus ('primaat van de techniek').

Louise

119 Laatst bewerkt door chrisbakker (31-12-20 18:20:01)

Re: Endless pool

Louise schreef:

Klinkt goed! Kun jij zwemmen ergens nu, Chris?
Louise

Jazeker, ik heb 4 nu reservaties, maar ik moet zeggen dat ze altijd al vol zitten, en ik meer dan 2! weken op voorhand moet plannen. Hoorde wel van een andere zwemmer, dat je gewoon ook kunt langsgaan of bellen net van tevoren, omdat er toch wel veel 'niet opdagers' zijn. Mijn eerste van de 4 heb ik net gedaan. Wat me opviel is dat ik makkelijker zwem. Oftewel dat het uur sneller voorbij was dan ik dacht. Nu ja dat is een eerste indruk.


Techniek gaat altijd als eerste belangrijk zijn, je bent efficient in krachtoverbrenging en bewegen an sich.
Als je dan met die goede techniek de power er bij kunt voegen is het plaatje compleet.

120

Re: Endless pool

O jee, nu ben ik toch wel benieuwd hoe mijn slag eraan toe is nadat er 15 jaar niemand naar mijn techniek gekeken heeft.
Binnenkort ook maar eens een afspraak maken. ;-)

121

Re: Endless pool

rdlk schreef:

O jee, nu ben ik toch wel benieuwd hoe mijn slag eraan toe is nadat er 15 jaar niemand naar mijn techniek gekeken heeft.
Binnenkort ook maar eens een afspraak maken. ;-)

Klopt, ik heb er mijn voordeel mee merk ik aan de zwemsnelheid in zijn bad na de correctie . Tenminste het kostte ook minder moeite leek het.
Denk nu niet dat je 'slecht zwemt' hé , maar die fine tuning/ tuning kan wel goed zijn.

122

Re: Endless pool

Voor 10 september heb ik ook weer een afspraak gemaakt bij Hylke. Het gaat blijkbaar heel goed daar, want er is niet heel veel keuze meer voor een analyse in september.
Maar voor nu ben ik zeker benieuwd wat ik op dit moment dien te verbeteren om beter te zwemmen.

123

Re: Endless pool

Gaaf Wilagro !
Ik ben gisteren nog geweest , en Hylke zei al dat hij tot oktober al vol zit .
En ik weet niet of jullie het via social media hebben meegekregen dat er binnenkort wat heel erg moois aangekondigd word .

124

Re: Endless pool

Vandaag dus weer bij Hylke geweest. Ik heb komende tijd weer behoorlijk wat werk te verrichten.

En inderdaad staat er wat moois op het programma. Er wordt een tweede lokatie geopend in Amsterdam. Waar precies wilde Hylke nog niet vertellen, maar wel dat daar ook een zwembad gepland staat. (en uiteraard ruimte voor fiets en looptesten)

125

Re: Endless pool

wilagro schreef:

Vandaag dus weer bij Hylke geweest. Ik heb komende tijd weer behoorlijk wat werk te verrichten.

En inderdaad staat er wat moois op het programma. Er wordt een tweede lokatie geopend in Amsterdam. Waar precies wilde Hylke nog niet vertellen, maar wel dat daar ook een zwembad gepland staat. (en uiteraard ruimte voor fiets en looptesten)

Gelukkig een 2e locatie, want Lelystad is net wat minder ver voor mij :-)

Succes met je werk, ik mag de 30e weer.