26

Re: Swim Run Lauwersoog

Ja hebt een swimrun suit aan.

Dat is een kruising tussen een wetsuit en trisuit.
In principe met korte pijpen en mouwen.
Rits aan de voorkant, zodat die open kan bij het lopen.
Een zakje aan de zijkant voor gelletjes etc.

27

Re: Swim Run Lauwersoog

Het was een mooie dag, wat je je nu bijna niet meer kunt voorstellen. De wind loeit hier nu ook in Lauwersoog met striemende regen en kou. Maar overdag hebben we heerlijk kunnen genieten van een lekker zonnetje en mooi vlak water.

De uitslag staat online!

https://uitslagen.nl/uitslag?id=2020092624913

Daarnaast ook een leuk stukje op Trikipedia

https://trikipedia.nl/2020/09/25/previe … mooe8jnkLs

28

Re: Swim Run Lauwersoog

Morgen meer, maar het was een mooie pot.
Flink moeten knokken met een dame om plek 1 en 2, uiteindelijk gewonnen!
Zeer charmante foto van mij in de link hierboven haha.
Gemaakt door Arnosmit overigens wink

29 Laatst bewerkt door Hedcandy (27-09-20 14:41:33)

Re: Swim Run Lauwersoog

Zo, zit nu achter de laptop, dat typt wat makkelijker een verlsagje..

Jeej ,wat was het water koud! De eerste keer dat ik erin dook, pijn in mijn gezicht, wow! Maar al snel wende het wel en voordat ik het echt koud kreeg was de overkant bereikt en konden we weer hollen.
Vooraf wist ik dat run 3 en 5 langere stukken waren (5km en 4200m) en dat dat voor mij de zware kluif zou zijn.
Toch nog best wat mensen onderweg om aan te moedigen, erg leuk. Vooral toen ik opmerkingen hoorde als: hee, kijk, er doet ook een vrouw mee! Oke, dan betekent dat, dat ik de eerste vrouw ben (de 15mijl was eerder gestart maar die moesten nog eerst een andere lus doen voordat zij zich bij ons parcours voegden) smile
Dat gaf mezelf wel een leuk gevoel!
Aan het einde van de dijk, waar we over een geitenpaadje liepen, met rechts van ons de waddenzee, glad als een spiegel, en links het bos (zo'n prachtig dijkje!) kwam een vrouw mij achterop en we kletsten kort, hoe mooi het wel niet was. Daarna ging ze door.

Shit!! Een vrouw! Nu lig ik dus niet meer eerste. Nou ja, het zij zo... er was een heen en weer stuk en ik zag dat ze toch al snel 2-300m op me voor lag.
Daar mochten we weer zwemmen het zoute water in! Ik blijf het tof vinden, zo in de haven, tussen alle kotters het water troebelturqouise, de geur van olie en de zee.... ik zwom lekker!
Bij de trap werd ik eruit geholpen door 2 mannen: je bent eerste dame!
Huh?! Ik heb haar dus ingehaald?
Wow, dit maakt het spannend, als ik haar kan pakken op de zwemstukken.... dus volle vaart zette ik het op een lopen.
Dit was een korter stukje, gevolgd door een korter stukje zwemmen, en toen kwam de run van 42000m.
Ik had bedacht dat ze me niet voor de 3km mocht passeren, maar helaas, al bij 2km kwam ze me voorbij zetten, shit!
Ik zat er inmiddels ook best doorheen, ging wandelen, maar sprak mezelf toe, nee, niet doen! Blijven pushen!!

Toen ik bij de volgende swim kwam, zag ik zo'n 4-5- zwemmers in het water liggen, daar zat zij niet bij. Jammer, dacht ik, ze is al te ver voor me.
Ik zwom toch maar zo hard ik kon, genoot er van want o, wat was het koud, mijn handen wilden geen kommetjes meer vormen zo stijf, maar ik ging ervoor!
Bij de kant aangekomen zag ik haar net wegremmen, ha!
Ik zat haar op de hielen.
Wij renden beide voor wat we nog konden, kwamen zo'n beetje gelijk bij de laatste swim aan (zij lag er al in, ik plonste er zo in dat ik haar naast me kon zien en was er vrij snel voorbij).
Ik wist dat ik nu afstand moest nemen, hierna was het nog maar 350m naar de finish sprinten, ik moest alles geven!

Zij was ook nog eens 40sec na mij gestart vanwege rollingstart, dus ik moest meer dan 40 sec overhouden op de finish.
Ik kon niet meer, kwam amper nog uit mijn woorden toen ik er was en de speakerman wilde vertellen over die 40 sec.
Maar het bleek genoeg... uiteindelijk na aftrek van die 40 nog 30 sec over gehouden op de meet, yes, eerste dame!!

30

Re: Swim Run Lauwersoog

Mooi resultaat, Hedcandy! En leuk om te zien hoe je bruisend van de adrenaline over de finish kwam.

Ik vond het een fantastisch evenement, ik was erg blij dat ik op de valreep nog een startbewijs wist te bemachtigen. De eerste km naar het water ging zoals altijd lekker, leuk om als eerste er in te duiken, ik keek bij het zwemmen opzij en recht in de lens van een drone, ik ben benieuwd naar de opnamen.
Ik had geen last van de kou en zwom redelijk voor mijn doen, maar er kwamen me heel wat atleten voorbij bij het zwemmen. In het lopen daarna haalde ik er weer een stuk of 6 in en zo ging het tot km 12, plekken verliezen met zwemmen en weer wat inhalen met lopen. Na het zoutwater stuk in de haven liep ik met twee andere mannen die vergelijkbare snelheden hadden stuivertje te wisselen.
De laatste paar km toch wel op het tandvlees, ik dacht dat het 5 x zwemmen was maar het bleken er 6 te zijn. Uiteindelijk 14e in 2:40. Misschien dat ik nog iets sneller had kunnen zijn met hand paddles, die ik nu niet mee had. De eerste helft gemiddeld maar 5 slagen onder mijn omslagpunt, de tweede helft iets lager, dus meer zat er ook niet in. Daarna redelijk brak nog lekker 170 km naar huis rijden.....
De omstandigheden waren ideaal, nagenoeg geen wind en vlak water. Watertemperatuur 16/17 graden. Prachtig parcours en uitstekende organisatie. Tot volgend jaar!

31

Re: Swim Run Lauwersoog

Ja, was gezellig dat we elkaar hebben gezien voor en na de race! Bedankt voor de foto en het filmpje.

32

Re: Swim Run Lauwersoog

Gefeliciteerd, Hedcandy, klinkt als strijden met met tussen je tanden, goed gedaan!

33

Re: Swim Run Lauwersoog

Gefeliciteerd Hedcandy, het las als een spannend boek! wink

34 Laatst bewerkt door MarloesV89 (28-09-20 10:10:48)

Re: Swim Run Lauwersoog

Ook ik heb afgelopen zaterdag meegedaan aan de Swimrun Lauwersoog. Gestart als duo op de 10M maar uiteindelijk solo moeten finishen, mijn buddy werd na de tweede swim terug naar de start gebracht met onderkoelingsverschijnselen. Zelf alleen verder gegaan en de rest van de wedstrijd eigenlijk echt wel genoten! Heerlijk gezwommen, koud water ligt mij namelijk wel en het parcours vond ik ook erg leuk! Afwisselend door het natuurgebied en ook het stukje door de haven met toeschouwers was tof!
De netto tijd was 2:55:nogwat en dan nog als eerste 'duo' bij de dames op de 10M gefinished. Zelf had ik 2:41:31 geklokt op mijn horloge aangezien ik mijn horloge had stopgezet toen mijn buddy in moeilijkheden kwam.
Al met al vond ik het een zeer tof evenement en volgend jaar doe ik zeker weer mee!

@Hedcandy, van harte gefeliciteerd met je resultaat!

35

Re: Swim Run Lauwersoog

Mooi verslag Hedcandy, en gefeliciteerd met je "gouden plak".

36

Re: Swim Run Lauwersoog

O jeetje Marloes, wat naar van je buddy!
Gaat het inmiddels weer beter met haar?
Knap dat je dan toch alleen door bent gegaan, dat is wel even een andere mindset.

37

Re: Swim Run Lauwersoog

Mooie verhalen (los van de onderkoeling, het was blijkbaar toch serieus koud) en gefeliciteerd met je overwinning Hedcandy! Het klinkt toch wel als een leuk concept, al mogen die paddles van mij best verboden worden.

38 Laatst bewerkt door MarloesV89 (28-09-20 16:09:20)

Re: Swim Run Lauwersoog

Hedcandy schreef:

O jeetje Marloes, wat naar van je buddy!
Gaat het inmiddels weer beter met haar?
Knap dat je dan toch alleen door bent gegaan, dat is wel even een andere mindset.

Ja gaat gelukkig alweer beter. Op de terugweg in de auto stond de kachel ook op standje nucleair wink En ik maar zweten in de auto haha tongue

39

Re: Swim Run Lauwersoog

hahaha standje nucleair....
Ik denk dat ie bij meer mensen op die stand stond.
Ik heb gewacht tot de laatste deelnemers binnen waren, die waren dik 5u-5,5u onderweg geweest. Ze werden blauwer en blauwer.
Wel extra zuur dat er nu door de corona geen warme douche was.

40

Re: Swim Run Lauwersoog

Gefeliciteerd Hedcandy met je eerste plaats !!
Leuk verslag ...

41 Laatst bewerkt door Newbie@Triathlon (02-12-20 20:57:20)

Re: Swim Run Lauwersoog

Let op, de inschrijving voor de Swimrun Lauwersoog 2021 is open!

http://www.swimrunsport.nl/nl/register/

Binnen 24 uur meer dan 50 inschrijvingen. Voor veel evenementen is dat misschien niet zoveel, maar als je je bedenkt dat bij de eerste editie ongeveer 60 mensen meededen dan laat dit wel zien dat Swimrun in Nederland steeds populairder wordt.

Hoeveel mensen komen uiteindelijk naar de 4e editie? Ik ben heel benieuwd.

42

Re: Swim Run Lauwersoog

Ingeschreven! Solo dames 10M big_smile

43

Re: Swim Run Lauwersoog

Leuk! Goed zo. Tot in September.... :-)

44

Re: Swim Run Lauwersoog

Haha de Twiskeswimrunners komen weer in grote getale, nu al met veel ingeschreven zag ik.
Ik heb dr zin in!