1

Onderwerp: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Zijn er nog forummers die meedoen in Maastricht dit weekend?

Of erover twijfelen? Ik geloof dat je nog tot woensdag kunt inschrijven.

Ik doe zaterdag de sprint (4:18:4). Wel lekker dat er (voor mij) dicht bij huis nog een wedstrijd is. Jammer dat het dit jaar niet in het centrum is door corona, maar ik ga in elk geval niet zeuren dat ze toch een oplossing en vergunning hebben gekregen door het evenement naar de rand van de stad te verplaatsen..

Ik geloof er niks van dat er nog ergens wakkere sprint vezels in mijn lichaam zijn op dit moment. Maar we gaan eens kijken of we nog een korte krachtsexplosie kunnen leveren om dit lange wedstrijd seizoen van 13 dagen goed af te sluiten :-)

2

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Dank voor de reminder. We waren van plan om een paar dagen in de Vogezen te gaan fietsen, maar gegeven de weersvoorspellingen en de onzekerheden met betrekking tot Corona gaat het Zuid-Limburg worden. Ik ga eens in de groep gooien of een OD meepakken op zaterdag een optie is, lijkt me wel leuk eigenlijk. Ondanks de weersvoorspellingen.

3 Laatst bewerkt door Vanzella (22-09-20 11:01:15)

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Maca944 schreef:

Dank voor de reminder. We waren van plan om een paar dagen in de Vogezen te gaan fietsen, maar gegeven de weersvoorspellingen en de onzekerheden met betrekking tot Corona gaat het Zuid-Limburg worden. Ik ga eens in de groep gooien of een OD meepakken op zaterdag een optie is, lijkt me wel leuk eigenlijk. Ondanks de weersvoorspellingen.

OD is zondag.. De sprint is zaterdag om de drukte te spreiden..

4

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Een van mijn clubgenoten is overigens ambassadeur, als je met haar kortingscode inschrijft heb je nog 10 euro korting op de Ironman geprijsde OD of 5 euro op de sprint..

NADIYAH10 is de code

5

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Vanzella schreef:

Een van mijn clubgenoten is overigens ambassadeur, als je met haar kortingscode inschrijft heb je nog 10 euro korting op de Ironman geprijsde OD of 5 euro op de sprint..

NADIYAH10 is de code

Top dank! Ik zag dat de OD zondag is en er ook een relay is, dat maakt het leuker voor de vrienden die meegaan die niet kunnen zwemmen, fietsen of lopen.

6

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

ik ben present.... alleen weer als TeamLeader.... voor het zwemgedeelte zoals altijd..

en idd: jammer dat het een andere locatie is, maar bovenal fijn dat we wel iets kunnen organiseren!

het weer zal mogelijk minder zijn, maar wij zijn weer met een team paraat om te zorgen voor de veiligheid op het water!

7

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Ik heb me ingeschreven voor de zondag, toch leuk om zo onverwacht nog een OD te kunnen doen. Wellicht tot dan!

En nogmaals dank Vanzella, de couponcode werkte, scheelt toch weer 10 euro!

8

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Maca944 schreef:

Ik heb me ingeschreven voor de zondag, toch leuk om zo onverwacht nog een OD te kunnen doen. Wellicht tot dan!

En nogmaals dank Vanzella, de couponcode werkte, scheelt toch weer 10 euro!

Graag gedaan. Ik kom zondag zeker kijken, ervanuitgaande dat het enigszins normaal weer is..

9

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Helaas heb ik je niet gezien Vanzella, hoe ging de sprint?

Ik heb me prima vermaakt met de OD vandaag, ondanks de voorspellingen was het weer bijna perfect. Erg leuk om weer eens een OD te doen, zeker onder de vlag van Ironman. De organisatie was erg goed, al vond ik het fietsparcours veel te technisch voor mijn smaak. Mijn prestatie was niet om over naar huis te schrijven, zeker niet na 3 dagen aardig trainen in Zuid-Limburg, maar ik ben blij dat ik aan de start stond (en de finish haalde).

10

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Had m'n verhaaltje in het Corona topic geschreven, hierbij nogmaals:

Vandaag mooie race gehad in Limburg: de Ironman 5150 Maastricht. Was goed georganiseerd en hoewel de locatie naar buiten het centrum was verplaatst wegens Corona, wegens geen controle op afstand van toeschouwers en de uitgebreide terrassen in het centrum wat het lastiger zou maken voor de route, was het nog steeds een goede sfeer en erg blij nogmaals dit jaar aan een wedstrijd mee te kunnen doen (na de IM 70.3 Les Sables d'Olonne 3 weken geleden). De weersvooruitzichten waren een paar dagen geleden nog dramatisch maar we hebben het vandaag droog gehouden, wat wind en zo'n 14 graden denk ik. Watertemperatuur van 19 graden.
De zwemroute was op zich duidelijk al zou een overzichtskaartje met daarin de boeien getekend nog wat duidelijker geweest zijn. Eerst dwars op de stroming, dan er tegenin en dan mee en weer dwars om terug te komen naar de transitie zone.
Ruime transitie zone al heb ik altijd het probleem dat de fietsstangen te laag zijn voor mijn zadel maar ik kan m'n fiets ophangen aan de bidonhouder achter m'n zadel. En de uit/ingang voor het lopen was door de regen van gisternacht erg modderig en glad.
Fietsroute was bochtig, smalle weggetjes en nog best wat drempels. Een mooie klim en de rest wat heuvelachtig. Nergens lange rechte stukken waar je echt gas kan geven vond ik. Omgeving is wel mooi om te fietsen en dus wellicht komende lente/zomer eens terug komen voor een lang weekend!
Het lopen was eerst door een natuurgebied en langs de Maas, dan door een dorpje en terug via een industrieterrein.
Ik heb vandaag genoten, op 10 seconden na de 3e tijd in m'n groep (dus 4e geworden wink ). Nu begint m'n offseason en dan een plan maken voor m'n triatlon seizoen van 2021...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

11

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Some fotos from today.

https://www.flickr.com/photos/79005579@ … 6154864572

12

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Maca944 schreef:

Helaas heb ik je niet gezien Vanzella, hoe ging de sprint?

Ik heb me prima vermaakt met de OD vandaag, ondanks de voorspellingen was het weer bijna perfect. Erg leuk om weer eens een OD te doen, zeker onder de vlag van Ironman. De organisatie was erg goed, al vond ik het fietsparcours veel te technisch voor mijn smaak. Mijn prestatie was niet om over naar huis te schrijven, zeker niet na 3 dagen aardig trainen in Zuid-Limburg, maar ik ben blij dat ik aan de start stond (en de finish haalde).

Ik zag je finish via de livestream !

13

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Maca944 schreef:

Helaas heb ik je niet gezien Vanzella, hoe ging de sprint?

Ik heb me prima vermaakt met de OD vandaag, ondanks de voorspellingen was het weer bijna perfect. Erg leuk om weer eens een OD te doen, zeker onder de vlag van Ironman. De organisatie was erg goed, al vond ik het fietsparcours veel te technisch voor mijn smaak. Mijn prestatie was niet om over naar huis te schrijven, zeker niet na 3 dagen aardig trainen in Zuid-Limburg, maar ik ben blij dat ik aan de start stond (en de finish haalde).


Ik stond zondag bij het groepje Tc Maastricht kids vlak voor de passage onder de snelweg door in Maastricht. We hebben jou wel gezien en aangemoedigd. Rood Noosa team pakje en zwarte Argon fiets waren goed te herkennen :-)

Sprint was leuk! Ik maakte een wat beginnersfoutjes met zwemmen, en in de eerste wissel, maar nadat ik de de bocht gemist had na 3-4km op de fiets waar je het rode fietspad opdraaide werd het beter, ik kon goed tempo rijden vanaf daar..

Beetje koud was het zaterdag wel, waardoor ik een beetje steek had met lopen en niet het maximale uit mijn (goede) benen kon persen, maar ik ga niet klagen. 2e in de agegroup 40-44 en 11e overall, van de 150 ofzo (gokje, niet gecheckt) geeft een goed gevoel om het (2 wedstrijden lange) seizoen af te sluiten. 

Was uitstekend georganiseerd vond ik ook, fiets parkoers was niet helemaal verkeersvrij, maar verkeersarm genoeg om veilig te zijn. Zeker in een stad moet je toch je ogen open houden.

Ze hebben het maximale gedaan vind ik om toch een wedstrijd met een goede sfeer te organiseren op een weiland buiten de stad zonder publiek!

14 Laatst bewerkt door Maca944 (28-09-20 17:32:32)

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Toch mooi podium Vanzella, gefeliciteerd! En zoals je schrijft, gegeven de omstandigheden hebben ze er inderdaad het maximale uit weten te halen. Het centrum was 2 jaar geleden gezelliger maar dat kan nu helaas even niet meer.

Er werd veel aangemoedigd langs het fietsparcours, ik heb je er helaas niet tussen weten te herkennen maar met terugwerkende kracht dank! wink

En @Jeanette, grappig dat je hebt zitten kijken, had ik het geweten dan had ik even gezwaaid.

Ik heb maar een verslagje gemaakt, zoveel valt er niet te schrijven dit jaar: http://www.amstelracing.nl/triathlon/ir … icht-2020/

15

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Voor diegene die geïnteresseerd is, heb ik m'n wedstrijdverslag op m'n blog geschreven: www.ironlen.com.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

16

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

leuke stukjes mannen!

17

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Zeker leuke verhalen.
Maca, die biertjes toch nog maar even laten wachten haha.

18

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Leuk verslag inderdaad. (En in heel keurig Engels ook)
Maastricht klinkt als een leuk evenement. Die staat voor volgend jaar op de planning (doorgeschoven vanuit dit jaar)

19

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Trilen schreef:

Voor diegene die geïnteresseerd is, heb ik m'n wedstrijdverslag op m'n blog geschreven: www.ironlen.com.

Mooi stukje Len!! Jammer van die verdwaalde spookrenner. Nu duimen dat West Friesland 2021 doorgaat.

20

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Maca944 schreef:

Toch mooi podium Vanzella, gefeliciteerd! En zoals je schrijft, gegeven de omstandigheden hebben ze er inderdaad het maximale uit weten te halen. Het centrum was 2 jaar geleden gezelliger maar dat kan nu helaas even niet meer.

http://www.amstelracing.nl/triathlon/ir … icht-2020/

Ook leuk!!

21

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

even mijn korte feedback als Teamleader....

Het was fijn er weer te kunnen zijn, maar ik stond soms ook te balen... normaal helpen wij iedereen netjes in en uit het water, nu moesten we ivm de Covid regels op afstand blijven.... niet de service kunnen leveren die we normaal altijd bieden...

Toch was ik blij met het weer op zondag, want donderdag/vrijdag stonden er nog aardige golfjes van de wind, die je zo lekker in je gezicht slaan als je probeert adem te halen...

Hoe was het parcours qua zichtbaarheid voor de boeien? We hebben hier zelf wel even op gepuzzeld maar dachten dat dit de beste oplossing was, door rood, langs geel.

Zelf hebben we 7 atleten mogen "redden" die het lastig hadden (koud/kramp/wetsuit te strak, enz). Na afloop van "mijn" onderdeel nog een onfortuinlijke atleet mogen helpen die gevallen was op het fietsparcours en uiteindelijk helaas naar het ziekenhuis afgevoerd moest worden. 1e wat hij zei toen ik bij hem was om ehbo te verlenen was: ik moet mijn schoenen aandoen en gaan rennen.... (onder het bloed en de pijn). Dat heeft wel indruk gemaakt.

Verder kijk ik ondanks het gevoel van "lagere service" (normaal hebben we ook waterbakken staan voor brilletjes, badmutsen, lopen we op het terrein enz) toch terug op een zeer geslaagd evenement.

Mochten er nog specifieke opmerkingen over het zwemgedeelte zijn, dan hoor ik ze graag!

22

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

mielclaessens schreef:

Hoe was het parcours qua zichtbaarheid voor de boeien? We hebben hier zelf wel even op gepuzzeld maar dachten dat dit de beste oplossing was, door rood, langs geel.

Mochten er nog specifieke opmerkingen over het zwemgedeelte zijn, dan hoor ik ze graag!

Dank voor je inzet! Van tevoren was me niet exact duidelijk hoe het zwemparcours er exact uit zou zien (wel de globale richting uiteraard, maar niet precies hoe het met de boeien zou zijn). In het water was het duidelijk genoeg, ik had geen twijfel over wat de juiste richting was en langs welke kant ik de boeien zou moeten ronden. Wel leek het voor mijn gevoel veel en veel langer dan 1500 meter, maar mijn Garmin gaf aan dat het toch echt klopte.

Eigenlijk vond ik dit qua boeien exact goed. Niet zo ver uit elkaar dat je geen idee hebt of je goed zwom, na elke boei kon je in de verte de volgende al zien richten en je oriënteren, en niet zo dichtbij dat het geen uitdaging was, dus mijn complimenten daarvoor.

Ook de exit was prima te doen, ik heb geen verbeterpunten.

23

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Ook mijn dank voor je inzet en natuurlijk dank ik alle vrijwilligers voor het meehelpen dat ik een goede wedstrijd gehad heb smile
Mbt het zwemgedeelte, maar dat weet de organisatie al, is op het overzichtskaartje in de athlete's guide de boeien intekenen. Dat is eigenlijk het enige. De boeien waren voor mij goed zichtbaar en op een goede afstand uit elkaar. De route en richting was mij bekend en ik had geen probleem bij het water ingaan of uitgaan. Er liggen wat stenen natuurlijk maar vergeleken met andere wedstrijden was dit erg goed te doen.
Ik had op donderdag een stukje daar gezwommen en de omstandigheden waren op de wedstrijddag een heel stuk beter! De stroming en windgolven op donderdag waren veel uitdagender.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

24

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Voor de zaterdag hetzelfde.. was natuurlijk veel makkelijker om uit te zetten 400m bijna heen en weer ipv lus parrallel aan het eiland.

Die hap water in mijn luchtpijp kan ik jullie niet de schuld van geven dus niks te klagen :-).. Zowel de entree als de exit was uitstekend geregeld.

Merci!

25 Laatst bewerkt door rdlk (31-07-21 19:24:59)

Re: IM 5150 en 4:18:4 in Maastricht

Vandaag heb ik meegedaan aan de 5150 in Maastricht.
Vanwege de te snelle stroming in de Maas werd het een run-swim-run, wat op zich wel jammer was maar wel terecht.
Het doel was om de finish te halen, aangezien ik niet zo’n goeie loper ben en vanwege blessures niet genoeg km’s heb kunnen maken dit jaar.

Ik had nog nooit aan een wedstrijd meegedaan waarbij met losse transition bags wordt gewerkt. Ik moet zeggen dat het wel een mooi systeem is en dat het niet zo’n rommeltje wordt in het parc fermée.
Gelukkig was ik gisteren “even” heen en weer gereden voor de registratie zodat ik alles al klaar kon zetten en alles vanochtend vrij vlot ging.

De eerste 2,5km lopen ging prima, in 15min.
Daarna lekker gefietst en wat mensen kunnen inhalen. Er zaten een maar gemene klimmetjes in, die ik vrij rustig heb gereden vanwege het looponderdeel dat nog moest komen.
Ik probeerde op ongeveer 200W te blijven fietsen en dat lukte aardig.
Uiteindelijk 40 km afgelegd in 1:26 met 28,3km/u @185W (199W NP)

De overgang naar het lopen ging prima en heb meteen het tempo aangehouden dat ik vol zou moeten kunnen houden tot de finish. Uiteindelijk moest ik iets langzamer gaan lopen en heb zelfs 2x even moeten wandelen vanwege een pijnlijke knie.
Eigenlijk had ik tussen 1:00 en 1:05 willen eindigen maar dit werd 1:08

In totaal net onder de 3 uur gefinisht in 2:58.
Ik heb ervan genoten en op het laatst ook afgezien.

In de uitslag zat in net in de laatste 10% bij de mannen overall, al is dit onbelangrijk.
Meestal zit ik na het zwemmen bij de eerst 20% en eindig dan in de middenmoot als ik iets sneller loop dan vandaag. Dat het een RBR werd is voor mij best wel een nadeel.

Ik ben erg blij dat ik geen last heb gehad van mijn voet en achillespees.
Hopelijk kan ik nu mijn loopkilometers blijven maken en dit onderdeel voor volgend jaar wat verbeteren.

O ja, en het was erg fijn om weer eens te racen!