676

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ouderkerk gaat door! Leuk, maar ik moet wel zeggen dat ik het slecht begrijp: we moeten onze reisbewegingen beperken maar we mogen wel van heinde en verre naar de regio met de meeste besmettingen afreizen, want sportwedstrijden zijn een uitzondering. Ik dacht gister al toen ik online keek: het klonk in eerste instantie ferm, de nieuwe maatregelen, maar er zijn wel heel veel uitzonderingen (en tegenstrijdigheden) weer.

Louise

677 Laatst bewerkt door Macer (29-09-20 20:31:28)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het maakt mij niet uit, ben allang blij dat zowel de Tijdrit Almere en Triathlon Ouderkerk doorgaan. Sporten is goed tegen Corona, dus dat willen ze zo lang mogelijk tot de mogelijkheden laten behoren. Als we met z'n allen ons aan de regels houden en vooral goed blijven nadenken geeft dit hoop voor de wedstrijden volgend jaar.

Het wordt allemaal goed verdeeld over de dag en inclusief een rolling start bij het zwemmen, waardoor het hele veld nog beter wordt verdeeld over het parcours.

678 Laatst bewerkt door @Jeanette (30-09-20 06:20:53)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

Het maakt mij niet uit, ben allang blij dat zowel de Tijdrit Almere en Triathlon Ouderkerk doorgaan.

Yes ...ben ook erg blij dat de tijdrit door gaat !!

promo : https://www.instagram.com/p/CFup7u9BdlA … hare_sheet

679

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zie net dat de ritten ban de Binckbank tour in Nederland allemaal geschrapt zijn dus dat is al geen positief nieuws naar andere evenementen toe https://sporza.be/nl/2020/09/29/nederla … l%7Cteaser

680

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Maar daar gaat het vooral om het publiek wat erop af komt (zie TdF), daar hebben de wedstrijden waar wij aan mee doen veel minder last van. Je wilt gewoon geen hoeveelheid mensen langs de kant van de weg.

Als iedereen nu gewoon zo verstandig is om geen mensen als publiek mee te nemen, kunnen we gewoon racen.

681

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Ik zie net dat de ritten ban de Binckbank tour in Nederland allemaal geschrapt zijn dus dat is al geen positief nieuws naar andere evenementen toe https://sporza.be/nl/2020/09/29/nederla … l%7Cteaser

Dat was voor mij gisteravond een enorme domper: vandaag zou de tijdrit zijn over een voor mij wel heel bijzonder parcours: in mijn geboortestad Vlissingen. Mathieu van der Poel over de Boulevard zien rijden, wauw! Op tv - ik zou niet gegaan zijn, hoor, de maatregelen indachtig. Maar helaas... De tweede dikke kater na zaterdag bij de Branderszwemtocht. Het komt ook allemaal heel willekeurig over, moet ik zeggen.

Louise

682

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idd over die zwemtocht heb ik iets gelezen, er waren nogal veel mensen die zich niet aan de maartregels hielden en zo hebben ze het stopgezet dacht ik? Hier in Zeeuws Vlaanderen schijnen momenteel veel besmettingen te zijn hoor ik ook in Hulst hier vlak tegen schijnt het erg te zijn. Dus vandaag geen koers en voor de andere ritten zou er een alternatief op Belgische bodem zijn.

683

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Hier in Zeeuws Vlaanderen schijnen momenteel veel besmettingen te zijn hoor ik ook in Hulst hier vlak tegen schijnt het erg te zijn.

Het valt wel mee met de besmettingen in Hulst, wij hebben er 5 per 10000 inwoners. Er zijn gemeenten waar het erger is. Aan de ander kant van de grens zitten ze op 7-8 per 10000.  Zeeland is de enige provincie in Nederland waar nog geen code rood is. Al maakt dat voor de maatregelen niets uit.

684 Laatst bewerkt door Louise (30-09-20 12:12:21)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, Van Dissel zei dat nog in de technische briefing gister: Zeeland is de enige provincie waar het aantal besmettingen niet rap oploopt.

ronnyke schreef:

Idd over die zwemtocht heb ik iets gelezen, er waren nogal veel mensen die zich niet aan de maartregels hielden en zo hebben ze het stopgezet dacht ik?

Mijn verhaal erover staat op de vorige pagina van dit topic, of, als je het in iets langere vorm wil lezen en met een paar foto's: http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat … sdeceptie/ Ultrakorte samenvatting: anderen hebben het voor de rest (inclusief mij) verpest toen.

Louise

685

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gelukkig valt het mee Lenaert ik woon vlak aan Hulst en kom er vrij vaak om te winkelen etc. Dat is nu echt iets wat ik nooit meer wil meemaken en dat is dat de grenzen terug dichtgaan.

686

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Toch lijken ze in Zeeland wel een beetje in paniek: net komt ook de annulering van de marathon van Vlissingen binnen. Die was voorzien voor half november, als vervanger van de geannuleerde Kustmarathon, en vanaf het begin met corona-maatregelen ontworpen. Mag niet van de gemeente Veere, begrijp ik: https://www.pzc.nl/sport-in-zeeland/ste … ~a31bbe8f/  M'n man zou meedoen, ik vrijwilliger.

Louise

687

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik was afgelopen dagen met mijn studenten op stap in de UK en nu even bijlezen. Dan besef je wel hoe snel eea verandert. Links en rechts wordt alles afgelast nu. Binckbank tour niet meer door Nederland, Amstel Gold Race afgelast, geen publiek meer bij voetbal. In de UK gaat het ook dezelfde kant op. Max groepen van 6, maar educatie is uitgezonderd (heb 6 studenten, en een educatieve trip. Studenten zijn sinds begin maart een househould). Een camping had onze boeking gecancelled, rest was juist blij met wat extra bezoekers aan het einde van het seizoen.
Ik ben bang dat het een donkere winter gaat worden. Wij zijn iig aan het zoeken naar een huisje zodat we vroeg naar Nederland kunnen komen om in isolatie te gaan en daarmee klaar te zijn voor kerst.

688 Laatst bewerkt door Louise (04-10-20 11:54:25)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb gister de OD gedaan bij TriOuderkerk. Wel bijzonder: het was de enige wedstrijd van allemaal waarvoor ik me vooraf had ingeschreven die wél doorging, alleen doorgeschoven. Daardoor werd het mijn eerste oktober-triathlon ooit: ik was nog nooit zo laat gestart, in 10 jaar triathlonnen -dit weekend kon ook nooit vanwege manliefs kustmarathon. Dus het was een soort record-laat-in-het-seizoen

Ook wel bijzonder dat het net de OD was die doorging, want ik zou verder dit jaar bijna alleen maar kwarten doen. Het was ook nog maar mijn 2e OD ooit, na een op een traag parcours, dus dan is een PR ook niet zo moeilijk, zeker omdat gister alle afstanden en vooral het fietsen nogal kort waren. Dus dat werd een dik PR: 18 minuten eraf (2:44:51). Het ging dus ook allemaal wel goed - niet super, maar degelijk.

We hadden geluk met het weer: heen en terug in de auto regende het non-stop en tijdens het zwemmen ook nog, maar verder was het zo goed als droog. De weg lag natuurlijk wel nat en er werd gewaarschuwd voor gladheid. Ik heb geen risico genomen. Ik heb bovendien steeds wat warms en droogs aangetrokken, want killetjes was het wel natuurlijk, maar goed te doen. Voor lopen was het wel lekker zelfs. Het water was 16 graden, dat was ook goed te doen. De herfstige omstandigheden drukten wel de pret een beetje, vond ik.

Ik vond de coronamaatregelen veel minder precies dan bij de HIAthlon, maar het ging nog wel. Beetje onhandig gedoe met dat je de gezondheidschecklist op je telefoon moet laten zien, parc fermé niet handig ingericht, rolling zwemstart was in twee rijen het water in sprinten en dus toch wasmachine. Maar volgens mij deed iedereen wel z'n best en dat is het allerbelangrijkste.

Dapper van de organisatie én de gemeente dat het door kon gaan!

Louise

689

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

fijn Louise, toch nog even geracet.
Ik reed over de A9 en zag iedereen er fietsen en rennen, grappig gezicht.
Vind het zelf wel een leuk parcours daar.

690

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, het is zeker een leuk parcours, dat was de reden om 'm een keer te willen doen - maar de snelweg wel vaak heel dichtbij inderdaad. Het is in de 'oksel' van de A2 en de A9, en daar kwam je bij het lopen en fietsen dichtbij. Maakt het overigens ook wel super bereikbaar. En het fietsen is verder toch landelijk, onder andere langs het riviertje Holendrecht, en het lopen 'recreatief': een wandelpaadje om de plas en met vlonders eroverheen. Dat is leuk gedaan!

Louise

691

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zaterdag de hele dag geholpen als vrijwilliger in Ouderkerk, waar het volgens mij allemaal wel goed ging.. We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk voor te zorgen dat er afstand werd gehouden, maar dit blijkt voor de deelnemers vaak nog lastig.. Zaterdagavond kwam ik behoorlijk vermoeid weer thuis, na een lange dag met veel regen (vooral op het einde).

Het leek me vooraf een goed idee om zelf zondag mee te doen, maar uiteindelijk liep dit uit op een teleurstelling en DNF.
Had al erg veel twijfels om heen te gaan met de weersomstandigheden, want het was wel droog, maar er stond een enorme wind. Aangekomen in Ouderkerk bleek het water ook nog even flink kouder te zijn (14,7c).

Toch gestart, maar eigenlijk al met de verkeerde mindset. Na 1 ronde zwemmen was ik er eigenlijk meer dan klaar mee. Het water was koud en je moest er echt tegenin beuken. Nadat ik weer het water in was gegaan voor de tweede ronde, vroeg ik mezelf af waarom ik dit uberhaubt zou doen en besloot om ermee te stoppen. De vermoeidheid van zaterdag zal zeker meegespeeld hebben.

Hopelijk op 17 oktober bij de tijdrit beter weer en daarna is het wel klaar met het dramatische wedstrijdseizoen 2020.

692 Laatst bewerkt door Louise (05-10-20 10:50:09)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ah, dat is balen, Macer - het was gister inderdaad veel slechter weer, vooral door de wind. Het water is dan wel heel hard afgekoeld, 14,7 zou ik ook naar vinden.

Ik had de indruk dat de deelnemers wel hun best deden op de afstand, maar dat het bijvoorbeeld door de haastige zwemstart moeilijk was. Dus dat er organisatorisch nog wat puntjes op de i konden. Dat in vergelijking voor mij met de HIAthlon, die was preciezer. Ik heb het overigens als netjes en veilig ervaren - goed genoeg in elk geval. De andere kwamen hooguit vluchtig dichterbij dan 1,5 meter, en ik ben niet bang om buiten in het voorbijgaan besmet te raken.

Was jij het trouwens die in het parc fermé 'Hé Louise' naar mij riep toen ik wegliep om te gaan fietsen? Ik dacht toen nog: vast een bekende van het forum wink

Louise

693 Laatst bewerkt door Macer (05-10-20 10:56:25)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Was jij het trouwens die in het parc fermé 'Hé Louise' naar mij riep toen ik wegliep om te gaan fietsen? Ik dacht toen nog: vast een bekende van het forum wink

Ja dat klopt.. ;-)

694

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dank je wel wink Jullie, de vrijwilligers, waren zaterdag super, vond ik. Respect, hoor, bij die vochtige en kille omstandigheden. Op het fietsparcours was ergens een dame die elk rondje heel enthousiast 'succes' naar me riep big_smile

Louise

695

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Geen tijdrit Almere zaterdag, geen NK run-bike-run ook, en voorlopig sowieso niks aan wedstrijden en evenementen hier, plus beperkingen op het trainen. Ik vind het nog spannend wat er met het zwemmen gaat gebeuren, dat is nog onduidelijk. Vandaag gaat het wel weer, maar ik had de afgelopen dagen flinke corona-chagrijnwolken om m'n hoofd...

Louise

696

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja wie niet...:(

Met dank ook aan al die mensen die zo nodig bomvolle feestjes moesten blijven geven. Er had heel veel gewoon nog gekunt, als iedereen zich een beetje aan die vervelende basis regels had gehouden.

697

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier hetzelfde chagrijn.

We zouden zaterdag met groep van de vereniging een halve triatlon doen, alles was geregeld. Maar dat dus gaat niet door. Daarmee is m'n derde poging van dit jaar om voor het eerst een halve triatlon te doen (na 2x Hoorn) gestrand.

Gelukkig is iedereen nog gezond.

698 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (14-10-20 14:47:37)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn hele winterseizoen lijkt ook in het water te vallen. Alle hardloopevenementen worden één voor één gecanceld, maar ik blijf stug doortrainen. Ik heb echter geen zin om weer een wedstrijd op eigen initiatief te doen, dat is al de zoveelste...

Cyclocross wedstrijden zouden ook precies dit weekend van start gaan sad

699

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ben net als Louise, ook benieuwd hoe t met het zwembad gaat lopen. Mogen we er nog in??
Ik had net het idee dat ik weer een klein beetje vooruit begon te zwemmen. Het hele zomerseizoen echt achteruit gegaan kwa tijden, niet normaal..

Verder vermaak ik me ook wel zonder georganiseerde dingen, al is dat natuurlijk wel leuk af en toe.
Chagrijn heb ik er gelukkig niet zo van.

700

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zou zaterdag starten bij het NK duathlon maar had zeker na de persconferentie weinig fiducie in het doorgaan. Jammer maar helaas, en ook flink balen voor de organisatie.

Voor wat betreft het zwembad hebben we als zwemtrainers van onze vereniging contact met de zwembaden over de mogelijkheden. Strikt genomen zou zwemmen gewoon moeten kunnen vermits een zorgvuldig Coronaprotocol in acht wordt genomen. We hebben inmiddels laten zien dat we dit kunnen (en een dergelijk protocol hebben) dus ik hoop dat niet besloten wordt om alles maar dicht te houden 'voor de zekerheid'. Nu is hopen het uitstellen van teleurstelling dus ik laat het maar over me heen komen (en ik heb gisteravond nog lekker kunnen zwemmen).

Wat een klotejaar.