51

Re: Swimrun

Ik doe de 12e mee in Twiske!

52

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

Chris en anderen, er is op 12 en 19 sept een swimrun wedstrijd in het Twiske.
Meer een soort oefening voor Lauwersoog,of voor hen die er kennis mee willen maken. Of gewoon voor de ervarenen die een wedstrijd willen.

Keuze is beide dagen uit 9 of 18km.
De 9km van 12 sept is wat makkelijker dan de 9 van de 19e.

https://www.hopasports.com/nl/event/swimrun-twiske  12 sept

https://www.hopasports.com/nl/event/swi … ede-editie  19 sept

Ingeschreven op 12 september!

Swimrunsuit vandaag geleverd (vanuit Engeland firma Zone3) door DHL big_smile
Goeie fit, zelfs strak, maar goed in het water waarschijnlijk.

53

Re: Swimrun

o leuk!
Ik doe zelf de 19e mee, maar de kans is groot dat ik de 12e ga vrijwilligen. Zie ik jullie vadt wel ergens.

Welke afstand?

54

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

o leuk!
Ik doe zelf de 19e mee, maar de kans is groot dat ik de 12e ga vrijwilligen. Zie ik jullie vadt wel ergens.

Welke afstand?

De 18km, daar doen we het voor wink

55 Laatst bewerkt door Hedcandy (06-09-20 15:34:30)

Re: Swimrun

Zomaar Arnosmit tegen het lijf gelopen vandaag bij de swimrun training in het twiske.
Het was weer erg leuk.

En bedankt voor het toffe filmpje wat je hebt gemaakt!

56

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

Zomaar Arnosmit tegen het lijf gelopen vandaag bij de swimrun training in het twiske.
Het was weer erg leuk.

En bedankt voor het toffe filmpje wat je hebt gemaakt!

Nu weet ik voor welk jurylid ik uit moet kijken op 4 oktober in Hoorn :-)
Was echt superleuk om mee te swimrunnen met de Twiskeswimrunners. Volgende week de wedstrijd.

En het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5kaE4hAqnbk&t=25s met Hedcandy als een van de deelnemers.

57

Re: Swimrun

Leuk filmpje !

58

Re: Swimrun

Mooi filmpje! Ziet er prachtig. Zaterdag 12 sept doe ik mee, en de omgeving en natuur lijkt me via die indrukken en beelden al fantastisch. smile

59

Re: Swimrun

Leuk Chris!

Ik ben de 12e de bezemwagen op de 9km. Zie je vast bij de start, daarna als het goed is niet meer.

60

Re: Swimrun

Voor wie het een keer wil proberen:
Er is nog plek op beide dagen!

Het is echt bedoeld als kennismakings of trainingswedstrijd.
Verwacht dus geen supersnelle gasten of weet ik veel wat.

Inschrijflink 12 sept:
https://www.hopasports.com/nl/event/swimrun-twiske

Inschrijflink 19 sept:
https://www.hopasports.com/nl/event/swi … ede-editie

61

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

Leuk Chris!

Ik ben de 12e de bezemwagen op de 9km. Zie je vast bij de start, daarna als het goed is niet meer.

Zaterdag kan mijn deelname op de helling staan..... Heb kleine (tand/kaak)ingreep gepland staan op donderdag. Was normaal 4 weken later, maar er viel iemand weg nu donderdag. Zal zien hoe ik ben vrijdagavond.

62 Laatst bewerkt door Hedcandy (08-09-20 17:21:34)

Re: Swimrun

Ai, hopelijk lukt het.
En anders de 19e?
Sterkte bij de kaakchirurg/tandarts

63

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

Ai, hopelijk lukt het.
En anders de 19e?
Sterkte bij de kaakchirurg/tandarts

Thanks! De zakken ijs liggen klaar wink

64

Re: Swimrun

Ik heb vandaag meegedaan aan de Swimrun in het Twiske (georganiseerd door de Twiskerunners. Een behoorlijke groep (37 inschrijvingen) ging onder goede omstandigheden van start om 10 uur. Ik liep op het eerste stuk lopen vooraan, maar miste een afslag en verloor daarmee wat tijd. Het was goed opletten hoe de route liep, maar dat is ook wel de charme van zo'n evenement als dit. Bij het eerste zwemgedeelte zwom ook een hele groep te ver door. Ik deed 9 km en daarin was er flink wat afwisseling van lopen en zwemmen, de groep die de 18 km deed had aan het eind wat langere stukken. Prachtige omgeving en vriendelijke organisatie. Ik werd derde en ik heb me uitstekend vermaakt!

Volgende week is er nog een trainingswedstrijd, eens kijken of het lukt er aan mee te doen.

65

Re: Swimrun

Ik deed vandaag eveneens mee aan de swimrun in het Twiske; de 18 km. Ik kwam Hedcandy tegen bij het tentje voor de timing chip. Arnosmit heb ik gemist, en zoals hij aangeeft vond ik het ook  leuk om te doen.
Het volgen van de lintjes was goed, op enkele uitzonderingen na. Blijkbaar was er zelfs een stok met een lintje losgekomen en lag die dan niet meer op de juiste plaats.
Heb zelf geen last gehad, er waren medewerkers die goed de richting aangaven. Op één zwemstuk kreeg ik te snel een vlag in het vizier die ik niet moest volgen. De andere vlag op dat zwemstuk rechtdoor was even buiten beeld door een draaiende wind en een boom die dan het uitzicht benam, dus op wat meer zwemtijd na, was het prima te doen. Netjes en veel hulp onderweg van de Twiskerunners!
Het laatste zwemstuk vlak voor de finish was 600m werk me gezegd, maar eigenlijk viel me dat goed mee. En ik was na 18km eigenlijk 'eerder dan verwacht' aan de finish. Had niet het idee van 'ik moet nog lang'.
Heb na de swimrun met Hedcandy kunnen babbelen. Leuk je te ontmoeten Hedcandy!
Mijn kuiten voel ik wel op dit moment, en als oorzaak zijn dat mijn minimalistic shoes. Wist dat de ondergrond zacht moest zijn gezien het vele water, en vlak land, maar er waren ook wel stukken asfalt of hardere ondergrond.
Gezien ik dit keer een swimrunsuit aan had, heb ik geen moment kou gehad. Watertemperatuur werd aangegeven op 18-19°C. Buitentemperatuur was rond 17°C met bewolking en dat maakt dat je pak niet te snel opwarmt tijdens de run.

66

Re: Swimrun

Ik vond het ook een gezellige dag, leuk je langer gesproken te hebben chris!
Volgende week zelf meedoen, dan blijf ik vast beter warm. Nu was het veegwagen tempo erg laag en koelde ik teveel af.

67

Re: Swimrun

Ik heb me ook ingeschreven voor volgende week, als het lekker gaat misschien wel de 18 km.

68

Re: Swimrun

Afgelopen zaterdag de 18km in het Twiske meegedaan, los van het prachtige parcours en de fijne vrijwilligers en organisatie ging het niet vanzelf.
Ik merk echt dat ik niet op tempo heb getraind dit seizoen, alleen maar duur en lage intensiteit (of de swimrun trainingen maar dan sta je tussendoor op elkaar te wachten)

Ik ging wel lekker, maar kreeg halverwege enorme maagklachten en heb zelfs even gedacht af te snijden en zsm naar start/finish te gaan. (Ik weet er nu eindelijk zo ongeveer de weg haha).
Maar dat wilde ik toch ook niet, dus doorgegaan.
Blij toe want de 2e helft ging het beter, kon ik weer genieten van het afzien.

Tevreden met wat ik heb gepresteerd, maar o, o, wat deden de benen pijn!
Echt niet meer gewend dit, eigen schuld smile
S nachts zelfs een wat grieperig gevoel, slecht slapen etc. Gelukkig gisteren in de loop vd dag weer beter, dus het is echt gerelateerd aan de inspanning.

A.s.zaterdag nog een keer, maar dan Lauwersoog. Ga ik vast hetzelfde meemaken (na afloop), maar dat heb ik er wel voor over. Het is gewoon veel te leuk, zo sporten midden in de natuur!

69

Re: Swimrun

Ai, hakte het er zo in? Ik deed ook mee zondag en ging voor de 18 km (wat er uiteindelijk iets minder werden, ik miste samen met twee anderen een paar lintjes en we sneden een stukje onbedoeld af...), ik was goed leeg aan het eind, maar herstelde er wel goed van. Het was wat warmer dan ik verwacht had en ruim 2 uur sporten zonder drinken vond ik wel zwaar. Ik heb helaas geen startbewijs weten te bemachtigen. Dan zaterdag toch maar naar de net geopende schaatsbaan....ook leuk!

70

Re: Swimrun

En toch nog een startbewijs kunnen bemachtigen! Op naar Lauwersoog!

71

Re: Swimrun

https://swimrunshop.com/swimrun-calendar-2020/

Ik deel deze hier, opdat ik hem terug kan vinden... hier de meest complete agenda van de wedstrijden.

72

Re: Swimrun

Vandaag de laatste keer en oef...wat was het water nog meer afgekoeld tov vorige week!!
Brr brr...
Maar er was een filmploegje van TV Noord Holland gecharterd, dus ja...
Eerst een uurtje getraind en daarna door wat modderige paadjes gestampt voor wat spektakel en nog wat stukken gezwommen.
Echt afkoelen deden we toen er 2 werden geinterviewd en wij op de achtergrond moesten blijven staan.

Vanavond wordt t uitgezonden, als ik de link heb zal ik hem hier neerzetten!
Toch leuk dat de sport wat aandacht krijgt zo.

73

Re: Swimrun

Ben benieuwd naar het filmpje .

Buiten zwemmen ... brrr , moet er niet aan denken .

74

Re: Swimrun

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/274063/w … het-twiske

Filmpje incl leuk artikel.

75

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/274063/w … het-twiske

Filmpje incl leuk artikel.


Leuk artikel en filmpje !!