601

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

chrisbakker schreef:

Meestal kunnen we een resultaat neerzetten en een Finisher medaille. Voordat ik het postte heb ik het toch even overdacht, want zeg nu zelf, lijkt het een beetje een mislukking.

Ik zou zeggen: fijn dat je het toch postte. Ik zie dat in het algemeen wel als probleem: dat mensen vooral op sociale media alleen maar de successen en het mooie plaatje laten zien, waardoor het lijkt alsof iedereen een tof leven heeft. Als het dan met jezelf even niet zo goed gaat, is dat heel wrang.

@Gringo - heftig verhaal, over het overlijden van je vrouw. Ik kan me zeker voorstellen dat daarna alles anders is.

En nog wat herkenning dan bij de andere posts: eens over dat hulp zoeken bij psychische problemen bepaald geen zwaktebod is. Heb ik ook gedaan, ten tijde van mijn burnout, alweer meer dan 20 jaar geleden, en mede daardoor is er toen veel ten goede veranderd. Ook ik heb rond die tijd het nut van sporten voor mijn hoofd ontdekt. En ook ik heb de afgelopen maanden wel profijt ervan gehad dat ik al wel wat heb meegemaakt in m'n leven waardoor ik (denk ik) de coronacrisis wel aankan. Ik vind het niet fijn en soms moeilijk, maar met mijzelf gaat het wel goed.

Louise

602 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (13-09-20 14:59:07)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Pittig weekje op werk, maar wel fijn kunnen sporten. Idealiter had ik nog een keer willen lopen en zwemmen. Maar ja wink

Ma Rust
Di Zwemmen tempo 3200 m
Wo Lopen duur 15 km
Do Krachttraining
Vr Fietsen clubtraining 52 km
Za Fietsen toertocht 115 km
Zo Lopen duur 21 km

Totaal zo'n 12 uur en 625 TSS

603 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (21-09-20 10:49:09)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik had een herstelweek en was weg voor werk, en net op de valreep er voor gezorgd dat ik helemaal niet kon lopen...
Weer last van een peesontsteking rond m'n enkel, maar nu echt heel plotseling. Zo klaar mee roll

Ma: Rust
Di: Rust
Wo: Fietsen MTB 28 km
Do: Rust
Vr: Fietsen herstel 44 km
Za: Lopen herstel 24'
Zo: Fietsen koers en heen/terugweg 79 km

6 uurtjes gesport en 300 TSS

Lijkt er achteraf op dat ik er wel op tijd bij ben, maar ik weet niet hoe snel ik weer m'n schema op kan pakken.

604

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

In het begin van de week rustig gedaan na de triatlon ven Menen en Woensdag zat ik met een verkramping in mijn rug kon ik met moeite rechtstaan.
Maandag: rust
Dinsdag: 1500m zwemmen + 40km gefietst
Woensdag: rust
Donderdag: 1500m zwemmen + 40km fietsen met prikkels
Vrijdag: 40km fietsen + 40min lopen
Zaterdag: 10min lopen + 50km fietsen
Zondag: 10min lopen+ 50km fietsen + 12km lopen

A/s zondag een duatlon dus begin van deze week nog even stevig en dan afbouwen.

605

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Net wat minder gedaan dan gepland, maar alleen het lopen is op dit moment van belang.
Was een weekje weg voor werk, dus had ook geen toegang tot een zwembad.

Ma: Rust
Di: Lopen herstel 10 km
Wo: Lopen interval 9 km
Do: Fietsen crossrit 26 km
Vr: Zwemmen openwater 600 m
Za: Lopen duur 24 km
Zo: Fietsen duur 76 km

Ruim 9 uur en 461 TSS.

606

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Afgelopen weken weer rustig aan begonnen met opbouwen van mijn trainingen. Focus voor mijn nieuwe doel ligt de komende maanden op hardlopen alleen, of vooral op hardlope - ik zal ook wat fietstrainingen opnemen in mijn schema.

Het doel: mijn eerste marathon.

Afgelopen week:
Ma: 50min Z2
Di: 30min
Wo: 45min tempoloop
Do: 30min
Vr: 45min intervaltraining
Za: 60min Z2
Zo: rust

En ja, alles weer lekker rond 5:00 begonnen. :-)

607

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Fijne sportweek, ondanks alle afgelastingen.

Ma: Rust
Di: Zwemmen easy duur 2000 m, lopen duur 14 km
Wo: Fietsen CX techniek, krachttraining
Do: Lopen interval 10 km
Vr: Fietsen herstel 44 km
Za: Lopen duur 31 km
Zo: Fietsen CX techniek, lopen afgekapt

Totaal 10½ uur en 527 TSS
Nu herstelweekje, en hopelijk wat duidelijkheid over zwemmen in t zwembad.

608

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Laat ik hem hier ook maar weer eens neer typen :

Ma : Zwemmen 1600 m , wat last van schouder
Di: Indoor trainer 1: H 44 min
Woe : rustdag
Do : Hardlopen , intervallen 53 min
Vrij : Endless pool sessie Lelystad , indoor trainer 1 uur
Za : Warming -up TT 30 min , solo TT 20 km 33:45
Zo : uurtje recover ride

Totaal 6,5 uur TSS 445

Komende week een " doe waar je zin in hebt " week

609 Laatst bewerkt door arnosmit (19-10-20 08:37:21)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

@Jeanette schreef:

Komende week een " doe waar je zin in hebt " week

Dat had ik de afgelopen week....:
Ma: halve triathlon, 1900m zwemmen (12 graden....), 91 km fietsen, 21,1 lopen
Di t/m vrij: rust
Za: vlotte duurloop, 12 km / 1 uur
Zo: duurloop, 9,5 km, 0:48

Totaal: 8:13, TSS: 563

610

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Even wennen aan de wintertijd. Fietsen door de weeks gaat dan niet/lastig als er ook geen trainingen georganiseerd worden.

Ma: Rust
Di: Lopen duur 16 km
Wo: Krachttraining, lopen tempo 9 km
Do: - (te laat gereserveerd om te zwemmen sad )
Vr: Lopen interval 9 km
Za: Fietsen duur 70 km
Zo: Lopen duur 34 km


Nog maar 4 weken! Begint toch wel spannend te worden. Volledig blessurevrije week, en lange duurloop ging erg soepel, dus dat geeft wel vertrouwen.

611

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week alleen een teennagel kwijt geraakt en wat nare schuurplekken van m'n sportbh opgelopen. Dus alweer blessurevrij!
Wel erg moe geweest van de griepprik, dus lekker op tijd naar bed gegaan en een tempotraining geskipt.

Ma: Rust
Di: Lopen interval 10 km
Wo: Lopen duur 18 km
Do: Fietsen herstel 28 km, krachttraining
Vr: Lopen herstel 5 km
Za: Fietsen cross 30 km
Zo: Lopen duur 38 km

612

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

En de laatste trainingsweek! Nu lekker taperen, en hopelijk weer zwemmen. cool

Ma: Rust
Di: Fietsen herstel 26 km, lopen interval 10 km
Wo: Lopen duur 21 km
Do: Rust/reisdag
Vr: Rust (ongepland)
Za: Fietsen duur 65 km
Zo: Lopen duur 44 km

Totaal ruim 11 uur gesport (en 527 TSS), met toch veel rustdagen.

613

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier gaat het weer de goede kant op.
Juni en juli waren erg slecht. Voelde me slecht en stopte met sporten, een week later schoot mijn rust hartslag omhoog, was erg 'on edge', en had het gevoel geen energie uit eten te krijgen waardoor ik veel snackte. Dit leidde ertoe dat ik in 2 maanden 8 kg bijkwam, oeps!
In september een weekend lang triathlons gedaan, wat op zich wel ging gezien de omstandigheden. De weken erna ook niet veel gedaan, maar in oktober de draad langzaam weer opgepakt.

De conditie was bagger uiteraard, maar verbaasde me wel een beetje hoe slecht die was geworden. In mei liep ik 6km op een tempo van 5:37, met een gemiddelde hartslag van 139. In oktober liep ik wel weer, maar ging het niet veel beter nog, op een gegeven moment liep in 4.5km op een tempo van 6:17 met een gemiddelde hartslag van 155. Gelukkig gaat het nu wel weer merkbaar vooruit. Een ftp test op trainerroad kwam ook uit op 203, waar dat in maart 256 was.

Afgelopen weken rustig weer aan het opbouwen, en er weer wat regelmaat inbrengen. Ik herstel goed van de trainingen, maar hou de duur en intensiteit nog redelijk laag.

614

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier ook duur en intensiteit laag en (hard) werken aan de toch wel heel zwakke punten. Hopelijk volgend jaar wel wedstrijden en kan ik mijn ambities waarmaken :-)

615

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier is de 'rustpauze' voor mij sinds bijna 7 weken lang dagelijks 1 mijl hardlopen.
Intensiteit/snelheid is hoger dan duurloop. Voor elke start een aantal losmakende oefeningen.
Een aantal uitzonderingen daargelaten: 2 maal een 35-40 min duurloopje, en een snelle 6 km die ik zelf 'organiseerde' voor het gezin.
De zin komt nu meer en meer terug om training weer te verhogen, door "stil te liggen". De voorbije zaterdag met veel zin zelfs mijn TT bike voor 1,5 u gepakt. Nu graag de zwembaden terug open alstublieft.
Ik herken veel in wat al geschreven is, over even een mentale rust willen of willen snacken. Dat 'snacken' is bij mij meer een Duvel of pils of wijn te willen drinken.
Zijn bij jullie de zin in trainingen ook hoger met de beslissing om een aantal wedstrijden te kiezen en daarvoor reeds in te schrijven?
Die motivatie is er dan meer vind ik.

616

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

chrisbakker schreef:

Hier is de 'rustpauze' voor mij sinds bijna 7 weken lang dagelijks 1 mijl hardlopen.
Intensiteit/snelheid is hoger dan duurloop. Voor elke start een aantal losmakende oefeningen.
Een aantal uitzonderingen daargelaten: 2 maal een 35-40 min duurloopje, en een snelle 6 km die ik zelf 'organiseerde' voor het gezin.
De zin komt nu meer en meer terug om training weer te verhogen, door "stil te liggen". De voorbije zaterdag met veel zin zelfs mijn TT bike voor 1,5 u gepakt. Nu graag de zwembaden terug open alstublieft.
Ik herken veel in wat al geschreven is, over even een mentale rust willen of willen snacken. Dat 'snacken' is bij mij meer een Duvel of pils of wijn te willen drinken.
Zijn bij jullie de zin in trainingen ook hoger met de beslissing om een aantal wedstrijden te kiezen en daarvoor reeds in te schrijven?
Die motivatie is er dan meer vind ik.


Ik kreeg door jouw bericht eerder zin in een Duvel, pils of wijntje :-)

Maar zonder gekheid: voor mij motiveert inschrijven voor wedstrijden zeer zeker. Niet dat ik zonder wedstrijden niets zou doen, maar dan is het meer ad hoc waar ik op dat moment zin in heb. Wanneer ik wedstrijden heb staan, ben ik meer geneigd te trainen volgens een plan. Ook al zijn ze nog ver weg.

617

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hmm, Duvel, lekker, ik doe mee!

chrisbakker schreef:

Zijn bij jullie de zin in trainingen ook hoger met de beslissing om een aantal wedstrijden te kiezen en daarvoor reeds in te schrijven?

Bij mij in deze tijd van het jaar meestal nog niet, en dit jaar nog minder: het is me allemaal nog te ver weg en onzeker. 

Eerst maar eens fatsoenlijk door deze winter heen zien te komen. Ik ben m'n vanzelfsprekende, dagelijkse beweging bijna helemaal kwijt door het thuiswerken en de andere corona-beperkingen. In normale winters zit ik alleen al gemiddeld 3,5 uur per week op de stadsfiets en daar is bijna niks van over. En ik heb wel beweging en daglicht nodig om lichamelijk en geestelijk gezond te blijven. Sowieso, en dit jaar meer dan ooit.

Dus ik ben maar begonnen met #projectdaglicht: elke dag overdag naar buiten, elke week minstens in totaal minstens 7 uur. Dat is nog een hele uitdaging, maar het gaat goed - zo'n concreet wekelijks doel helpt wel. Met hardlopen en fietsen kom ik al een eind, en ik voeg er nog wandelen aan toe. Zo ook weer even naar buiten!

Louise

618

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

chrisbakker schreef:


Zijn bij jullie de zin in trainingen ook hoger met de beslissing om een aantal wedstrijden te kiezen en daarvoor reeds in te schrijven?
Die motivatie is er dan meer vind ik.

Nee absoluut niet, ik geniet het meeste van de trainingen die ik helemaal niet gepland had. Ik heb ook geen doel nodig om te trainen. Het is er gewoon die zin.

Je moet sneller dan de klos zijn.

619 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (18-11-20 11:24:14)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

chrisbakker schreef:

Zijn bij jullie de zin in trainingen ook hoger met de beslissing om een aantal wedstrijden te kiezen en daarvoor reeds in te schrijven?
Die motivatie is er dan meer vind ik.

Niet echt, dat duurt nog zo lang en ik heb nu gemerkt hoe makkelijk dat allemaal gecanceld wordt.
Houd het dus lekker bij korte termijn doelen en fit genoeg zijn voor alles dat zomaar voorbij komt. Met seizoen 2021 ben ik nog laaang niet bezig big_smile

620

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

LindaRotterdam schreef:
chrisbakker schreef:

Zijn bij jullie de zin in trainingen ook hoger met de beslissing om een aantal wedstrijden te kiezen en daarvoor reeds in te schrijven?
Die motivatie is er dan meer vind ik.

Niet echt, dat duurt nog zo lang en ik heb nu gemerkt hoe makkelijk dat allemaal gecanceld wordt.
Houd het dus lekker bij korte termijn doelen en fit genoeg zijn voor alles dat zomaar voorbij komt. Met seizoen 2021 ben ik nog laaang niet bezig big_smile

Over doelen gesproken en korte termijn doelen;
Linda, had jij binnenkort geen ultra of ultra DIY?

621 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (18-11-20 14:47:52)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Toch een DIY, maar wel op het tijdstip en de route van de 3 Bruggen Ultra.
Heb me er nu op ingesteld dat ik daar uren in me eentje loop en dat had normaal niet veel anders geweest big_smile

Ik ga ook voor een gps tracker zorgen (app van LocaToWeb), dan heb ik iig publiek op afstand en lijkt het bijna een echt evenement.

622

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Stoer hoor Linda, heb je al een datum geprikt?

623

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hedcandy schreef:

Stoer hoor Linda, heb je al een datum geprikt?

Ja, ik laat 'm dus staan op 28 November 9.00. Zolang er geen hele gekke weersomstandigheden zijn wink
Het ziet er vooralsnog juist erg goed uit, lekker koud!

Nu aan het taperen, daar neem ik eens de tijd voor. Heb zelfs qua werk een mini-vakantie gepland.

624

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Succes!

625

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Het ging niet zo best de afgelopen weken.
Mijn voetblessure is sinds een tijdje terug van misschien nooit helemaal weggeweest, de zwembaden waren dicht en mijn laptop wilde Zwift niet meer draaien. (Indoor fietsen vind ik zonder gestructureerde workouts in Zwift niet te doen)
Buiten 2x per week naar de sportschool gebeurde er dus niet veel.
De motivatie was ook ver te zoeken.

Het goede nieuws is:
Ik ga komende week naar de fysio voor mijn voet, heb gereserveerd voor het zwembad en ik heb mijn laptop weer aan de praat. Zwift doet het weer en de opstelling met nieuwe ventilator werkt fijn.

Eigenlijk moet ik minder lang doorlopen met klachten en eerder naar de fysio gaan...