76

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/274063/w … het-twiske

Filmpje incl leuk artikel.

leuk!

77

Re: Swimrun

Mooie exposure, erg leuk!

78

Re: Swimrun

Leuk filmpje! Dat begin is hilarisch - hop, de bruine plomp in! En leuk om je een paar keer door het beeld te zien schuiven, Hedcandy.

Er zwemmen er dus zowel met als zonder paddles, zie ik dat goed? Dat kun je dus kiezen?

Louise

79

Re: Swimrun

Ja klopt Louise, je mag zelf kiezen.
Met of zonder pull buoy, paddles, neoprene kuitstukken, wat je maar wil.
De enige regel is: waar je mee start, daar finish je ook mee.

Zelf zwem ik zonder pullbuoy, ik heb extra 'matjes' aan de voorkant van mn bovenbenen onder mn pak. Vind ik prettiger want tijdens het lopen geen last van en het zit altijd op zn plaats, zeker met in het water springen. Een pullbuoy schiet nog wel eens weg.
En met paddles ben ik nog niet sterk genoeg voor, dat trekken mn schouders nog niet. Mijn winterklusje! Meer trainen met die dingen...

80

Re: Swimrun

https://farout.be/2020/04/09/swimrun-in-belgie/

Hier staat het wel leuk uitgelegd, ook het ontstaan van de sport..

81

Re: Swimrun

Leuk!

82

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

JEn met paddles ben ik nog niet sterk genoeg voor, dat trekken mn schouders nog niet.

Ja, precies, daar vroeg ik het ook voor.
Leuk, die uitleg ook. Het lijkt me leuk om ook eens uit te proberen, maar ik ga er niks speciaal voor aanschaffen, dus dat wordt dan midden in de zomer, denk ik. Het is voor mij namelijk sowieso wel een soort masochisme, om juist mijn beste en favoriete triathlon-onderdeel weg te laten big_smile

Louise

83

Re: Swimrun

Vandaag mn eerste training weer gedaan, het was ook gelijk de eerste keer zwemmen in buitenwater.
De eerste duik was even wennen, wat fris aan de handen en de kop, maar al snel prima.
Het lopen was sowieso gowd te doen, niet te warm en niet te koud.
Bij de laatste 2 zwemstukken waren mn handen dusdanig koud dat ik mn vingers niet meer tegen elkaar kon houden...totaal verkleumd.
We zijn dan ook dik 1,5u onderweg geweest, 13km.

Morgen is er een swimrun experience in Rhederlaag bij Arnhem, ik ben benieuwd!

84

Re: Swimrun

Hoe was het vandaag Hedcandy ??

85

Re: Swimrun

Erg leuk, andere omgeving doet het altijd goed.
Maar veel meer wind dan gisteren, pittige golven op t water en wel frisser.
Blij met de hulp die ik kreeg bij het uit- en aankleden, mn handen weigerden dienst haha.
Maar het was t zeker waard, genoten!

86

Re: Swimrun

Knap hoor! Laatst zelf na t zwemmen direct gaan fietsen en duurde toch even eer het hoofd weer fris was zonder dizzy gevoel.

87

Re: Swimrun

Ik had ook veel meer last van duizeligheid als anders, denk dat de kou hier ook invloed op heeft..

88 Laatst bewerkt door chrisbakker (30-05-21 22:17:46)

Re: Swimrun

Ingeschreven voor de swimrun van Lac de La Gileppe! Op 13 juni .

Training en uitleg van swimrun coaches kon ik vandaag niet volgen In Gileppe ( daar had ik me eerst voor opgegeven ).
Jammer want er was ook materiaal testing en demo’s.

Dit Wegens de trail du Barrage vandaag.

89

Re: Swimrun

Ben benieuwd chris, ik zou hem vorig jaar doen, maar ja, corona... hoor wisselende verhalen over de organisatie.
Ik vjnd de omgeving rond de stuw wel heftig, fietste er vorig jaar langs en dacht wow...

Welke afstand ga je doen?

90

Re: Swimrun

Ik ga de 17 km doen met een duo.

91

Re: Swimrun

chrisbakker schreef:

Ingeschreven voor de swimrun van Lac de La Gileppe! Op 13 juni .

Training en uitleg van swimrun coaches kon ik vandaag niet volgen In Gileppe ( daar had ik me eerst voor opgegeven ).
Jammer want er was ook materiaal testing en demo’s.

Dit Wegens de trail du Barrage vandaag.

Gaaf! mooi gebied is dat! Komt iets te vroeg, anders had ik die ook wel willen doen!

92

Re: Swimrun

chrisbakker schreef:

Ik ga de 17 km doen met een duo.

Ah tof!!

Ik had me ingeschreven voor de 34 vorig jaar, zag te laat dat dit 2 rondjes van 17 zijn.
Dat vind ik wel minder leuk, en ergens ook minder motiverend/uitdagend.

De andere die ze organiseren heeft bij de lange afstand  een grote lus.

93

Re: Swimrun

Dat klopt, ik heb de 33 gedaan in Robertville vorig jaar, en ben gestopt op 25 km wegens onderkoeling.
Waarom ik zo afkoelde, daar heb ik nog altijd geen idee van. Zelfs al was het water tamelijk fris. En tijdens het lopen zou je toch voldoende opwarmen denk je dan, maar dat gebeurde niet.
Daarna mijn zone 3 swimrunsuit gekocht. Die kan nu wel van pas komen.

94

Re: Swimrun

chrisbakker schreef:

Dat klopt, ik heb de 33 gedaan in Robertville vorig jaar, en ben gestopt op 25 km wegens onderkoeling.
Waarom ik zo afkoelde, daar heb ik nog altijd geen idee van. Zelfs al was het water tamelijk fris. En tijdens het lopen zou je toch voldoende opwarmen denk je dan, maar dat gebeurde niet.
Daarna mijn zone 3 swimrunsuit gekocht. Die kan nu wel van pas komen.

Vandaag mijn swimrunsuit goed kunnen gebruiken .
Deze ochtend mijn duo gaan oppikken, en samen om 9u naar Lac de la Gileppe gereden voor onze 17km swimrun.
Ter plaatse omgekleed in onze swimrun kleding en samen met pull boy en fluitje (verplicht) de check in gedaan. De hesjes met nummer erover en klaar voor de start. Dan de autosleutel kunnen afgeven en in bewaring gegeven.
Vertrek per duo of alleen voor de 17km met een interval om de 10 seconden. Gespreide start dus.
Mooi parcours, leuke zwemstroken, samen met heel mooie vergezichten rondom de barrage.
De 33km doet inderdaad 2 maal een rondje, met een 10% verschil toch nog. Tja idd maar met maar één meer is de optie minder makkelijk dan in Robertville.
Rustig het (hard)lopen met voor mij veel overschot, maar dat zwemmen. Ik ben niet van de traagste bij de zwemmers; maar waar ik met lopen veel overschot had, moest ik aanklampen bij mijn duo. Jezus wat zwemt ze makkelijk en snel! Help, even met mijn voetjes op de grond wink . Oké al op jonge leeftijd stevige zwemschool en trainer. We haalden gewoon een hoop zwemmers in die ons voorbij gelopen hadden..... Met dank aan mijn duo, ik bleef netjes rechts achter in haar "V draft" big_smile En dan te denken dat die zwempads hadden en wij niet yikes . Dit was een lekkere zwemtraining in de hogere Zones. Gelukkig wel gaandeweg makkelijker en sneller kunnen zwemmen naar de tweede helft van de afstand.
Na een 95% van de afstand gedaan te hebben een 'dessert in de vorm van een klim op schuine stenen naar boven naar de top van de barrage'. Pfoe dat prikt lekker zo op het einde.
Aangekomen met veel voldoening en genoten van de gezellige sfeer en heel vriendelijke crew.
voor herhaling vatbaar!
En voor wat betreft de kou: Ik had het zeker niet te warm, mijn duo wel, dus had ik er baat bij. Watertemperatuur 20°C.

95

Re: Swimrun

Leuk om weer te racen lijkt me!
Had je vooraf geoefend met het bungeecord? Dat lijkt mij nog wel een dingetje, maar wel handig als er verschil in zwemtempo is.


Ik heb in het Twiske een training gedaan, was top. Lekker in trisuit, de swimrunsuit is mij te warm nu en het water is heerlijk zo.

96

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

Leuk om weer te racen lijkt me!
Had je vooraf geoefend met het bungeecord? Dat lijkt mij nog wel een dingetje, maar wel handig als er verschil in zwemtempo is.


Ik heb in het Twiske een training gedaan, was top. Lekker in trisuit, de swimrunsuit is mij te warm nu en het water is heerlijk zo.

Het bungeecord hebben we samen besproken het niet te doen (van te voren al). Dat kan idd handig zijn, maar ook onhandig.
De snelheid passen we aan elkaar aan.
Na de tweede zwemstrook even overlegd om de snelheid aan te passen. Was niet nodig, als ik in de 'draft ' zwom was het oké, mocht alleen niet lossen. 
Ik had al online filmpjes gezien over het 'stayeren in het water'. Dat scheelt wel.

97

Re: Swimrun

Jaaa...het gaat gebeuren!!

Na 5 jaar dromen van een ötillö in Zweden, de bakermat van de swimrun, is het morgen dan eindelijk zo ver!
Samen met mn duopartner staan we aan de start van de sprintafstand (19km trailrun, 3km zwemmen) van ötillö Gothenburg.

Vandaag al met de veerboot naar de eilandjes geweest, het wordt een pittige run, want er zijn bijna nergens paden, enkel rotsblokken...en zwemmen in zee, hoe gaaf!
Ik heb er echt ontiegelijk veel zin in.

98 Laatst bewerkt door Hedcandy (06-08-21 19:40:15)

Re: Swimrun

Dubbelpost

99 Laatst bewerkt door chrisbakker (06-08-21 22:51:42)

Re: Swimrun

Oooh , geweldig! Heerlijk te horen dat je via de Ötillo organisatie meedoet! En in Zweden dan nog wel!
Was de inschrijving moeilijk?
Wat je beschrijft over de onbestaande paden... wauw, dat moet echt puur zijn.
Ik ben al superbenieuwd naar je ervaringen!

100

Re: Swimrun

Hedcandy schreef:

Jaaa...het gaat gebeuren!!

Na 5 jaar dromen van een ötillö in Zweden, de bakermat van de swimrun, is het morgen dan eindelijk zo ver!
Samen met mn duopartner staan we aan de start van de sprintafstand (19km trailrun, 3km zwemmen) van ötillö Gothenburg.

Vandaag al met de veerboot naar de eilandjes geweest, het wordt een pittige run, want er zijn bijna nergens paden, enkel rotsblokken...en zwemmen in zee, hoe gaaf!
Ik heb er echt ontiegelijk veel zin in.


Heel veel succes ...en vooral genieten .