26

Re: IM Cascais

Nico0105 schreef:
ronnyke schreef:

IM wacht tot de laatste 50 dagen voor het evenement om een officiële communicatie te voeren dus de latere wedstrijden zullen nog steeds niet afgelast worden nu. Cascais hmm heb net een mail gekregen dat de marathon van Porto niet doorgaat dit jaar en die is in November dus de kans dat deze doorgaat dit jaar lijkt me ook niet reëel.


We komen stilaan in de buurt van de 50 dagen. Ik zou eigenlijk graag weten waar ik aan toe ben.
Ik ga ervan uit dat het geanulleerd zal worden, maar het blijft wachten (en trachten de focus de behouden ) tot een definitief antwoord

Ik ga daar ook van uit, en zelfs als de wedstrijd doorgaat dan vraag ik me af of ik zin heb om tijd, moeite en risico te steken in het deelnemen aan deze wedstrijd (en door dat mezelf af te vragen heb ik eigenlijk al een antwoord). Maar goed, we wachten nog maar even af... roll

27

Re: IM Cascais

Ik heb een mailtje ontvangen van IM Cascais dat (zoals eerder aangegeven) de beslissing 50 dagen op voorhand bekend gemaakt zal worden

28

Re: IM Cascais

Nog los daarvan zitten jullie met code oranje, toch? Zou je gaan als je dan daarna in thuisquarantaine moet?

29

Re: IM Cascais

Nico0105 schreef:

Ik heb een mailtje ontvangen van IM Cascais dat (zoals eerder aangegeven) de beslissing 50 dagen op voorhand bekend gemaakt zal worden

Tja, we weten langzamerhand hoe flexibel die 50 dagen bij Ironman is. Bij IM Italy werd het 33 dagen van tevoren aangekondigd (24/8 voor wedstrijd 26/9). Dat vind ik het vervelende in combinatie met de slechte refund/doorschuif opties.

30

Re: IM Cascais

Nico0105 schreef:

Ik heb een mailtje ontvangen van IM Cascais dat (zoals eerder aangegeven) de beslissing 50 dagen op voorhand bekend gemaakt zal worden

Tja, we weten langzamerhand hoe flexibel die 50 dagen bij Ironman is. Bij IM Italy werd het 33 dagen van tevoren aangekondigd (24/8 voor wedstrijd 26/9). Dat vind ik het vervelende in combinatie met de slechte refund/doorschuif opties.

31

Re: IM Cascais

Inderdaad, 70.3 Westfriesland was ook minder als 50 dagen.
Het zijn de autoriteiten die beslissen en die houden geen rekening met die 50 dagen (of met de atleten)

32

Re: IM Cascais

Barcelona was ook minder maar scheelde niet veel 47 dagen ofz denk ik :-)

33

Re: IM Cascais

Ik heb mijn hotel geannuleerd, zelfs als de wedstrijd doorgaat dan heb ik geen zin om die kant op te gaan met alle risico's vandien voor een halfbakken resultaat.

34

Re: IM Cascais

Wat ga je doen met de vliegtickets? Kan je deze ook annuleren?

Kan je uw inschrijving ook nog annuleren?

35

Re: IM Cascais

Nico0105 schreef:

Wat ga je doen met de vliegtickets? Kan je deze ook annuleren?

Kan je uw inschrijving ook nog annuleren?

Vliegtickets moet ik nog uitzoeken, dat was 150 euro dus dat is nog te overzien. En ik wacht even af of de wedstrijd doorgaat. Zoniet, dan schuift het door naar volgend jaar want het lijkt me een geweldige wedstrijd, zoniet dan probeer ik zelf door te schuiven. Worst case scenario is dat ik mijn inschrijfgeld kwijt ben, maar dat waren toch al sunk costs.

36

Re: IM Cascais

Bij mij is de heenvlucht geannuleerd door de vliegtuigmaatschappij zelf hoor ik net (Barcelona) dus voor de terugvlucht gaan ze dan een vergoeding terugvragen en het hotel dat geld zal ik waarschijnlijk wel kwijt zijn dat was om en bij de 250 euro dus daar ga ik nu niet van wakker liggen. Heb er ook bij vermeld dat ik terug ingeschreven ben voor volgend jaar en dan terug een transfer naar Spanje nodig heb dus mischien kunnen ze nog wel iets regelen dan daar?

37

Re: IM Cascais

Hotel kan ik kosteloos annuleren. De vluchten (Ryanair) wordt een ander probleem.
Ik zou het logisch vinden moesten ze de wedstrijd annuleren, al kan niemand weten hoe de situatie binnen 2 maanden zal zijn (noch bij ons, noch in Portugal)
Wie weet kunnen we nog een citytrip doen....

38

Re: IM Cascais

Ja hotel is nu ook kosteloos geannuleerd zie ik. Komt dus in orde gelukkig. Hopelijk volgend jaar beter.

39

Re: IM Cascais

Nico0105 schreef:

Hotel kan ik kosteloos annuleren. De vluchten (Ryanair) wordt een ander probleem.
Ik zou het logisch vinden moesten ze de wedstrijd annuleren, al kan niemand weten hoe de situatie binnen 2 maanden zal zijn (noch bij ons, noch in Portugal)
Wie weet kunnen we nog een citytrip doen....

Om eerlijk te zijn zie ik de situatie de komende maanden niet echt te verbeteren (integendeel zelfs) maar hopelijk ben ik mis.

40

Re: IM Cascais

Inderdaad Ronny, je zou er dicht bij kunnen zijn

41

Re: IM Cascais

Maca944 schreef:
Nico0105 schreef:

Wat ga je doen met de vliegtickets? Kan je deze ook annuleren?

Kan je uw inschrijving ook nog annuleren?

Vliegtickets moet ik nog uitzoeken, dat was 150 euro dus dat is nog te overzien. En ik wacht even af of de wedstrijd doorgaat. Zoniet, dan schuift het door naar volgend jaar want het lijkt me een geweldige wedstrijd, zoniet dan probeer ik zelf door te schuiven. Worst case scenario is dat ik mijn inschrijfgeld kwijt ben, maar dat waren toch al sunk costs.

Als je met transavia vliegt kan je je vliegtickets voor September en Oktober kosteloos omboeken naar volgend jaar. Ik was 26 euro meerprijs kwijt voor Barcelona, maar vlieg nu in 2021 in plaats van 2020.

42

Re: IM Cascais

We can inform you that as of today the race is still happening. The race has the necessary approval from the competent authorities and the organization is working closely with the regional health authority to ensure that all necessary safety rules are implemented as we remain committed to the event.


Bericht van IM

43

Re: IM Cascais

Maca944 schreef:
Nico0105 schreef:

Wat ga je doen met de vliegtickets? Kan je deze ook annuleren?

Kan je uw inschrijving ook nog annuleren?

Vliegtickets moet ik nog uitzoeken, dat was 150 euro dus dat is nog te overzien. En ik wacht even af of de wedstrijd doorgaat. Zoniet, dan schuift het door naar volgend jaar want het lijkt me een geweldige wedstrijd, zoniet dan probeer ik zelf door te schuiven. Worst case scenario is dat ik mijn inschrijfgeld kwijt ben, maar dat waren toch al sunk costs.


Heb je ook die mail gekregen dat je je inschrijving zou kunnen uitstellen naar volgend jaar. Iets ivm met “border restrictions” .
Nu is Portugal (Lissabon) een rode zone geworden bij ons (BE)

44

Re: IM Cascais

Nico0105 schreef:

Heb je ook die mail gekregen dat je je inschrijving zou kunnen uitstellen naar volgend jaar. Iets ivm met “border restrictions” .
Nu is Portugal (Lissabon) een rode zone geworden bij ons (BE)

Nee, die heb ik niet ontvangen, raar. Die eerdere e-mail heb ik ook niet gezien trouwens. Zou je die willen forwarden naar maarten at amstelracing.nl? Ik zou de race graag verzetten als dat al kan.

45

Re: IM Cascais

Inmiddels heb ik, mede dankzij de hulp van Nico, mijn inschrijving kunnen overzetten naar volgend jaar. Het is nog een maand weg, maar ik heb nog niets gelezen over een eventuele afgelasting van de wedstrijd dit jaar. Ik kan me minder en minder voorstellen dat het doorgaat, benieuwd wanneer er meer bekend wordt gemaakt.

46

Re: IM Cascais

Ook het reizen en verblijven is momenteel een miserie, als ik als Belg bv nu naar Portugal reis moet ik bij terugkeer in Quarantaine

47

Re: IM Cascais

Maca944 schreef:

Inmiddels heb ik, mede dankzij de hulp van Nico, mijn inschrijving kunnen overzetten naar volgend jaar. Het is nog een maand weg, maar ik heb nog niets gelezen over een eventuele afgelasting van de wedstrijd dit jaar. Ik kan me minder en minder voorstellen dat het doorgaat, benieuwd wanneer er meer bekend wordt gemaakt.

Omdat ik twijfel of ik mij alsnog ga inschrijven, had ik de organisatie een mail gestuurd en dit was gisteren (8/10) hun antwoord:
"Hi again Bas,
Thank you for your reply. I confirm that the race will take place as scheduled.
"

48

Re: IM Cascais

Maca944 schreef:

Inmiddels heb ik, mede dankzij de hulp van Nico, mijn inschrijving kunnen overzetten naar volgend jaar. Het is nog een maand weg, maar ik heb nog niets gelezen over een eventuele afgelasting van de wedstrijd dit jaar. Ik kan me minder en minder voorstellen dat het doorgaat, benieuwd wanneer er meer bekend wordt gemaakt.

Omdat ik twijfel of ik mij alsnog ga inschrijven, had ik de organisatie een mail gestuurd en dit was gisteren (8/10) hun antwoord:
"Hi again Bas,
Thank you for your reply. I confirm that the race will take place as scheduled.
"

49

Re: IM Cascais

Dat zullen ze je antwoorden tot het moment dat het officieel gecanceld wordt. Is bij alle gecancelde wedstrijden zo gegaan en is helaas geen bevestiging dat de wedstrijd echt door zal gaan...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

50

Re: IM Cascais

ronnyke schreef:

Ook het reizen en verblijven is momenteel een miserie, als ik als Belg bv nu naar Portugal reis moet ik bij terugkeer in Quarantaine

Wij zijn bezig een huisje te boeken in NL voor kerst. Komen dan ruim voor kerst naar NL, vanuit de UK, zodat we in dat huisje in quarantaine kunnen, en dan met kerst bij familie (als dat uberhaupt al mag).