3,376

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi! Zo wordt december toch nog een feestmaand smile

Uhm ja, met 2 nieuwe fietsen... *kuch* smile

3,377

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nu hopen op mooi weer vanaf december.
Wel top dat zij de oude fiets willen verkopen, dat is wel de extra service van een goede winkel.

3,378

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:

Een abonnement op Komoot. En de wereldkaart. Ik vindt de surprise me routes van zowel Garmin als Strava beneden de maat en juist nu ik een edge 530 heb gekocht gaat dat gemis knellen. Aankomend weekend zit ik in Limburg dus daar kan ik het eens goed testen allemaal. Hier iemand op Komoot?

Hier ook een zeer enthousiaste gebruiker!

Ik vind het uitstippelen van loop/fietsroutes op zich al zo fijn ("dan ga ik dat paadje eens proberen, en zo langs dat bosje ginds, en neem ik dat blokje er nog even bij, en...") dat ik telkens sta te popelen om mijn route te gaan uittesten. Dat levert op zich al groot een stuk van mijn motivatie :-).

3,379

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Nu hopen op mooi weer vanaf december.
Wel top dat zij de oude fiets willen verkopen, dat is wel de extra service van een goede winkel.

Ja vind ik ook.
Sowieso, als je binnenkomt begroeten ze je met je voornaam, ze weten waarvoor je komt, heel fijn vind ik dat.

3,380

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Tip: mocht je betaalde versies willen, maak eerst een gratis account aan, je krijgt dan vrij snel een aanbieding met 30% korting op de wereldkaarten (en als je die hebt komt er een aanbieding voor premium)

Mooi, dank je!

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,381

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik kwam je fiets al ergens online tegen Hedcandy.

Nu aftellen geblazen tot je nieuwe er is .
Gaaf hoor !

3,382

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Ik kwam je fiets al ergens online tegen Hedcandy.

Dat is mijn tijdrit denk ik, die staat idd ook nog te koop.
De Trek dealer gaat mn racer voor me verkopen wink

3,383

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Dat is mijn tijdrit denk ik, die staat idd ook nog te koop.
De Trek dealer gaat mn racer voor me verkopen wink

Ik kwam ergens idd je TT tegen ...

3,384 Laatst bewerkt door Jörgen (23-10-20 16:18:16)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het seizoen zit erop, tijd om te prepareren voor het komende seizoen:

- Fizik Tempo Overture R4 racefietsschoenen.
- New Balance 1080v10 hardloopschoenen.

Verder nog latex biba's, SRAM bleading kit en een standaard om aan m'n fiets te werken. (M'n oude standaard werkt helaas niet samen met thru axels.)

3,385

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb van de week nog een heel kleine aankoop gedaan, moeten doen na vorige kwijtgeraakt: een neusklemmetje, om te zwemmen met een snorkel. Ik denk dat dat misschien wel het kleinste triathlon-accesoire van allemaal is? Wie het kleine niet eert...

Louise

3,386

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik heb van de week nog een heel kleine aankoop gedaan, moeten doen na vorige kwijtgeraakt: een neusklemmetje, om te zwemmen met een snorkel. Ik denk dat dat misschien wel het kleinste triathlon-accesoire van allemaal is? Wie het kleine niet eert...

Louise

Maar zonder kan ik niet met snorkel zwemmen, lijkt mij een prima investering wink

3,387

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Maar zonder kan ik niet met snorkel zwemmen, lijkt mij een prima investering wink

Ik zat me net af te vragen of dat uberhaupt kon?
Ik heb nooit met zo'n snorkel gezwommen dus geen idee...

3,388

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik kan ook echt niet met snorkel en zonder neusklem, dus inderdaad een noodzakelijke 'investering', maar mijn (enige) groepsgenoot bij het trainingsclubje doet het wel zonder. Ik zal hem eens vragen of er een truc voor is.

Louise

3,389

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De paar keer dat ik met snorkel heb gezwommen, deed ik ook zonder neusklem. Ik had daar geen probleem mee, gewoon Af en toe  door de neus uitblazen.

3,390

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Als ik met snorkel zwem gebruik ik ook geen neusklem. Nog nooit gebruikt eigenlijk zo een  klem.

3,391

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maar de hele tijd uitblazen gaat niet, en op het moment dat ik het níet doe, komt het water direct mijn neus in - en hoog ook.

Louise

3,392

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maar dat gebeurt niet als je zonder snorkel zwemt toch? Of adem je dan wel altijd een beetje uit onder water door je neus?
In mond, uit neus of neus en mond, dat zou ook met snorkel moeten kunnen toch?
Ik kan me voorstellen dat met een snorkel onbewust de ademhaling focust op de mond alleen.

3,393 Laatst bewerkt door Louise (24-10-20 18:01:43)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nee, zonder snorkel heb ik het probleem niet, maar dan haal ik ook alleen adem boven water. Want ik weet echt niet hoe ik zou kunnen voorkomen dat er water in mijn neus komt terwijl ik met die neus onder water - door mijn mond natuurlijk - inadem. Dat is het punt: zodra ik niet uitblaas, komt er water in mijn neus.

En daarin zijn Maca en ik niet alleen, blijkt uit even googlen: volgens  https://www.zwemanalyse.nl/zwemmerssnorkel/ zijn niet-neusklemmers tot een minderheid van 30 %. De andere 70 heeft bij snorkelzwemmen zo'n neusklem nodig. Heeft iets met drukverschil te maken, kennelijk varieert dat.

Louise

3,394

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb zo een klem altijd nodig tijdens het zwemmen, anders zit ik sowieso enkele uren na te snotteren. Heeft inderdaad te maken met niet genoeg (of constant) uit de neus uitademen, maar als een simpel klemmetje dat oplost hoef ik de medische oplossingen niet allemaal uit te testen. Vorig jaar in Wales ben ik nog een klem gaan zoeken daags voor de wedstrijd omdat ze bij de laatste verkenning van de zwemstart brak.

3,395

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net een bestelling de deur uitgedaan vanwege mijn (hernieuwde) liefde voor ATB:
- SPD schoenen + plaatjes (had ik mijn oude nu maar niet verkocht...)
- (tweede) bidonhouder
- Waterafstotend/winddicht jack + lange gevoerde fietsbroek
- Een paar MTB zomer handschoenen, mijn wielrenhandschoenen wil ik graag mooi/schoon houden smile
- Binnenbandjes voor de zekerheid (hoewel je met tubeless volgens mijn broer bijna nooit lek rijdt...)
- Zadeltasje om bovengenoemde binnenband in te vervoeren

3,396

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een pompje had je nog?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,397

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een Garmin Edge Explore: fietsnavigatie met kaart.

Kwam er nu achter dat ie geen wattages meet of trainingen inplant, maar daar heb ik mn sporthorloge voor. Deze winter kan ik in ieder geval lekker toeren!

3,398

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Idd de explorer heeft geen fiets dynamics, heb er me ook eens aan mispakt maar mocht toen gewoon wisselen bij Futurumshop.

3,399

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De Garmin 530 heeft deze functies wel..

3,400 Laatst bewerkt door davidr (09-03-21 10:22:24)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nou, mijn nieuwe fiets kon ik geheel onverwacht vanmorgen ophalen!

Ben er superrrrblij mee. Nog even pedalen en bidonhouders erop en fietsen maar.

https://i.ibb.co/4Fs85vd/madone2.jpg