751

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ook. Kan niet wachten.

Je moet sneller dan de klos zijn.

752

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Heftig (en interessant) verhaal van Matt Fitzgerald, de schrijver van de 80/20-boeken en nu (naar alle waarschijnlijkheid) zelf langdurig ziek met post-acute COVID-19 syndrome: https://www.8020endurance.com/in-it-for-the-long-haul/

Het begon bij hem maanden na de infectie zelf, dat had ik nog niet eerder zo gehoord. Hij kan nauwelijks meer hardlopen en heeft ook in het dagelijks leven problemen, en nog geen zicht op genezing. Maar wel bezig om de fysieke en mentale kant te delen en zo anderen te helpen.

Louise

753

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hoe het op kwam zetten deed mij eerlijk gezegd ook denken aan burnout/overtraind. En hij is maar blijven trainen, ook nu nog eigenlijk. En dan zegt hij "I am embracing my current situation", maar waarom blijft hij trainen dan? Hij zegt dat hij hard op zoek is naar een goede diagnose, maar hoe hij het beschrijft lijkt het alsof hij oogkleppen op heeft en alleen focused op PACS.

754

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Haha, precies die 'I am embracing'-zin kwam op mij ook ongeloofwaardig over. Maar jij denkt dus dat wat hij heeft mogelijk geen post-covid-syndroom heeft? Ik vond het ook al raar dat het na maanden opdook, ik ken wel de longcovid-verhalen, maar dat is vanaf meteen na de acute infectie. Voor overtraindheid klinkt het wel als abrupte en drastische instorting. Geen idee verder.

Louise

755

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Bij burnout kun je wel in 1x al je energie om te trainen kwijt zijn, lichaam wil gewoon niet meer, weet ik (helaas) uit ervaring. Dus dat zou best een mogelijkheid kunnen zijn. Waarmee ik niet wil ontkennen dat het door COVID kan komen natuurlijk.

756

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vind het vooral opvallend dat er niks anders als oorzaak wordt geopperd, terwijl die mogelijkheden er volgens mij wel zijn. Het kan ook een combinatie zijn. Dat zijn lichaam een klap heeft gehad van Covid waardoor zijn normale trainingsbelasting een grotere impact had wat hem richting overtraindheid of iets dergelijks heeft gepushed. Maar je zou verwachten dat als hij zich er aan over geeft, dat hij dan ook stopt met hardlopen, zeker als hij dat zo slecht gaat. Ik krijg een beetje het gevoel dat hij een oorzaak van buitenaf aan het zoeken is, iets waar hij niks aan kan doen, ipv het meer bij zichzelf zoeken. Maar goed, in een zo'n blog zal hij ook niet alle informatie van zijn zoektocht hebben gestopt.

757

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, we kennen hem niet inderdaad, dus het is gissen maar ik dacht ondertussen ook: misschien heeft hij te veel van lichaam en/of geest gevraagd na covid, en dat kan inderdaad overtraindheid/burnout hebben bespoedigd en verergerd. Zoeken naar een oorzaak van buiten is dan wel een valkuil en precies tegenovergesteld aan wat hij eigenlijk betoogt. Wel interessant, ik hoop dat hij er (oprecht) over blijft schrijven. 
Wat ik ook nog dacht: voor iemand met serieuze brain fog schrijft hij nog wel veel, en het is nog samenhangend ook.

Louise

758

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ze vinden alsmaar meer en meer (blijvende) gevolgen bij mensen die met Covid besmet geweest zijn dus tja... Denk niet dat je er beter uitkomt na een besmetting dan dat je was ervoor.

759

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, het is een geniepig virus, of nouja, kan het zijn. Ik hoop ook nog steeds de dans te ontspringen, ben ook wel voorzichtig. Niet zozeer omdat ik bang ben om op de IC terecht te komen ofzoiets, maar die verhalen over zo heel lang ziek en moe vind ik wel alarmerend. Ik heb er één in mijn (verre) omgeving: in maart ziek geweest, kan nu nog steeds afgerond niets, niet werken in elk geval, sporten is totaal niet aan de orde.
Maar goed, haar man had helemaal niets, dat kan ook.

Louise

760

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik een aantal jonge mensen (studenten) die het hebben gehad en het valt me op dat van de 5 in onze onderzoeksgroep waarvan ik weet dat ze het hebben gehad ze er toch een aantal behoorlijk last hebben (gehad). 2 geen symptomen voor zover ik weet, 1 een weekje lichte klachten, 1 een maand uit de roulatie (zijn partner waar hij mee samenwoont geen symptomen), en eentje die al sinds maart klachten heeft. Die zit nog steeds af en toe met een hartslag van 150 achter een bureau, doorverwezen naar cardioloog maar die zet er geen vaart achter om onderzoeken te doen.

Wat ik nog het meest bemoedigende in het toch al heel bemoedigende vaccine nieuws van afgelopen weken vindt is dat ze bij 2 van de 3 studies vermeldden dat niemand die gevaccineerd werd gehospitaliseerd hoefde te worden, wat een sterke aanwijzing is dat mensen die gevaccineerd zijn en toch ziek worden, dan minder ziek worden. Ik heb er goed vertrouwen in dat de maatregelen niet meer stricter gaan worden dan nu, en dat er, zeker in de zomer, toch echt wel weer grotere wedstrijden doorgang kunnen gaan vinden.

761

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Lucy Charles is ook positief getest zie ik net.

762

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Lucy Charles is ook positief getest zie ik net.

Doet die mee aan Daytona?

763

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:
ronnyke schreef:

Lucy Charles is ook positief getest zie ik net.

Doet die mee aan Daytona?

Niet meer dus.

764

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idd mag in quarantaine nu :-) maar ze schijnt geen symptomen te hebben.

765

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik moest vanochtend even slikken, want na een heel aantal rustige weken was het hier in de buurt weer irritant druk op de fietspaden - de lockdowndrukte was er weer. Het gaat om absolute aantallen maar ook om een heleboel onervaren geklungel en gestuntel op skeelers en met e-bikes enzo, en van die tweetallen wandelaars die 1,5 meter uit elkaar lopen en dan moet je ertussendoor. Pff... Onthouden dat ik weer wat zorgvuldiger m'n routes en tijdstippen moet kiezen!

Louise

766

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja was hier tijdens de eerste lock-down ook, leken wel kamikaze op de fiets die reden werkelijk gewoon recht op je. Maar aangezien het slechte weer is het hier vrij rustig in de polders juist gisteren was het wat beter en heb ik in de bossen gelopen en daar was het wat drukker maar niet hinderlijk.

767

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, Ik kan ook wel plekken vinden waar het rustig is, richting de havens bijvoorbeeld, dus daar de volgende keer maar weer heen. Vandaag overviel het me, ik had ook verwacht dat het weer mensen zou ontmoedigen. Maar het was vanochtend best redelijk, alleen harde wind.

Ook in de bossen is het hier op sommige plekken heel druk, vandaag in de buurt van Breda, begreep ik van het nieuws. Dat ze dan oproepen dat je daar niet meer heen moet komen.

Louise

768

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het is hier in Schoorl nu wel iets rustiger met grote groepen. Wel druk met koppels (2 hardlopers of fietsers). Maar er zijn nog steeds groepen mountainbikers die met z'n achten of tienen rijden.
Zag tijdens eerste Lock down nog wel politie en boa's die controleerden maar dat is nu wat minder.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

769

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gister hier in de buurt een boel groepen mamils op de racefiets gezien, ook wel tot tien man groot. In oktober hoorde ik hier nog wel over BOA's die controleerden op groepjes sporters in het park, sindsdien niet meer.

Ik was nog even benieuwd @MontanaMan - ben jij op tijd in Nederland kunnen komen, dat was toch je plan? Wat een toestand weer hè?

Louise

770

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het was gisteren druk hier in de bossen (zag ik al aan de hoeveelheid geparkeerde auto's) dus ik ben maar op paadjes gaan lopen die geen onderdeel zijn van de vaste wandel/MTB/hondenuitlaatroutes hier in het bos. Nadeel is dat je dan weer jongeren tegenkomt met brommers/drugs/weet ik veel wat ze aan het doen waren. Je kan duidelijk zien wie er normaal in het bos komen en wie niet (ow nee er zit modder op mijn dure nikes). Geen grote groepen sporters gezien, wel 'samenscholende' dubbele echtpaarsetjes bejaarden. Ook geen boa's gezien nee, maar dat kan toeval zijn natuurlijk.

771 Laatst bewerkt door MontanaMan (21-12-20 17:51:07)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Ik was nog even benieuwd @MontanaMan - ben jij op tijd in Nederland kunnen komen, dat was toch je plan? Wat een toestand weer hè?

Louise

Was afgelopen maandag om 18:50 in onze AirBnB, net voor de toespraak van Rutte. En het geeft wel een raar gevoel om nu met een auto met een Engels nummerbord in Nederland te zijn. Ik verwacht eigenlijk dat de overheid oproept iedereen die de afgelopen zoveel dagen in Engeland is geweest zich preventief te laten testen.
Rare tijden inderdaad.

772

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ah, goeie timing! Zowel op tijd het VK uit dus en mooi op tijd voor de aankondiging van de lockdown hmm

(Enne - preventief testen, wablief? wink Ik bedoel: nou hebben we testcapaciteit en nou doen we er niks mee.)

Sandra86 schreef:

Je kan duidelijk zien wie er normaal in het bos komen en wie niet (ow nee er zit modder op mijn dure nikes).

Haha, ja, grappig hoe zichtbaar dat is, die onwennigheid.

Louise

773 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (19-01-21 15:30:26)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Merk dat ik weer veel te veel nieuws aan het kijken ben, en daar weinig mee opschiet.
Zit nogal in de put over de verwachte avondklok en weet even niet meer hoe ik het nu weer moet gaan organiseren om doordeweeks nog eens buiten te sporten. Alleen nog korte trainingen in het donker voor het ontbijt, of heel laat avondeten en de drukte in?

Bovendien heb ik er steeds minder vertrouwen in dat dit tijdelijk is, waardoor ik me eerder wat makkelijker neerlegde bij de verscherpte maatregelen. Trainingen, werk, feestjes, alles is natuurlijk prima 3 weken uit te stellen. Maar dan moet het wel wat opleveren. Nu een britse variant, straks de brazilliaanse...

774

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook hier ziet het er niet goed uit, wij hebben al sinds November een avondklok ik heb een speciaal papier moeten aan vragen om naar mijn werk te mogen rijden want als bakker werk ik altijd 's nachts. De vroege wedstrijden zoals loop en duatlons die kunnen we alvast vergeten hopelijk in Mei al wat beterschap....?

775

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Merk dat ik weer veel te veel nieuws aan het kijken ben, en daar weinig mee opschiet.

Ik kan alleen maar zeggen: hou vol, nog een tijdje. Ik zal ook met ruimte in mijn schema moeten rommelen. Maar als optimist gaat mij dat zeker lukken.

Je moet sneller dan de klos zijn.