201

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik had vandaag de borstcrawlbaan voor mezelf alleen! Gemengde gevoelens: de ruimte was lekker, maar we waren voor de lockdown op het vrijdagse lunchuur met een regelmatig cluppie, en daar was in mijn baan dus niemand van en dat vond ik ook wel weer jammer. In de baan ernaast wel een bekende, dus dat gaf toch even een praatje.

Ik had afgelopen maand last van m'n duim, pees bezeerd, pijnlijk. In die maand ben ik voor m'n gevoel weer bijna kwijtgeraakt wat ik sinds de lockdown weer had opgebouwd. Zo'n 'weer terug bij af'-gevoel. Qua zwemmen is dit wel een prutseizoen voor mij zo. Terwijl ik in maart sneller zwom dan ooit tevoren. Jammer.

Maar goed, niks aan te doen, vrolijk verder gaan weer!

Louise

202

Re: Corona en zwemmen in zwembad

@Linda - het verbodsbordje aan de brug hangt er weer. Volgens een buurman betekent het alleen dat je niet vanaf de Brug van Cyrene richting de Doenkade mag zwemmen. Maar blijft ongemakkelijk, vind ik.

203 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (21-09-20 10:51:17)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Louise schreef:

@Linda - het verbodsbordje aan de brug hangt er weer. Volgens een buurman betekent het alleen dat je niet vanaf de Brug van Cyrene richting de Doenkade mag zwemmen. Maar blijft ongemakkelijk, vind ik.

Het hing voorheen echter de andere kant op.

Volgensmij hangen ze het er alleen neer als het erg warm wordt, misschien om overlast rond die brug te beperken.
Ik kijk volgend jaar april wel weer. wink

204

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik lees net dat scholen vanaf vandaag tijdelijk geen LO meer krijgen dus ik neem aan dat zwemmen daar ook bijzit dus zal lekker rustig worden in het zwembad.

205

Re: Corona en zwemmen in zwembad

In Rotterdam zijn ze nog steeds aan het bedenken hoe ze het gaan aanpakken...

Hopelijk net zoals voorheen een ticket reserveren, maar dat kan dus in de tussentijd niet.


In Den Haag moet je weer telefonisch reserveren:
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/sp … fbad-1.htm

Maar nu op vaste tijden. Dat ga ik maar eens in mijn agenda zetten. Hopelijk niet te lang in de wacht hangen, en kan ik dat tussen werk door even doen.

206

Re: Corona en zwemmen in zwembad

LindaRotterdam schreef:

In Rotterdam zijn ze nog steeds aan het bedenken hoe ze het gaan aanpakken...

Hopelijk net zoals voorheen een ticket reserveren, maar dat kan dus in de tussentijd niet.

Maf, Wilgenring en Zwemcentrum doen het niet, maar ik ben wel alweer twee keer in Zwembad West geweest, daar kan reserveren sinds donderdag wel weer. Tekst is niet aangepast, maar gewoon stug doorklikken, dan kom je bij de resververingspagina.  Ik heb alweer twee keer gezwommen.

Het heeft nu voor- en nadelen: nadeel is vooral dat je niet meer mag douchen, vind ik onpraktisch en onhygiënisch, en ik snap het ook niet, want de douche is ruim en om en om waren afgeplakt, dus voldoende afstand.

Voordeel is dat de capaciteit teruggebracht is van 30 naar 16, het is een klein zwembad (4 banen). Dat is een kwestie van tijdig reserveren, maar dan is het dus wel lekker rustig.

Verder gewoon banen zwemmen, geen gedoe met eenrichtingverkeer enzo. Van andere zwembaden (o.a. Van Maanenbad) hoorde ik daar wel over.

Mijn trainingsclubje gaat ook door, nouja, deze week niet vanwege de herfstvakantie, maar verder wel.

Louise

207

Re: Corona en zwemmen in zwembad

LindaRotterdam schreef:

In Den Haag moet je weer telefonisch reserveren:
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/sp … fbad-1.htm

Maar nu op vaste tijden. Dat ga ik maar eens in mijn agenda zetten. Hopelijk niet te lang in de wacht hangen, en kan ik dat tussen werk door even doen.

Dat lukt vaak dus niet, dan is rond 11.00 de lijn overbezet en na 12en weer gesloten.
Nu dus alweer niet zwemmen sad

208

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Even terugkomen op een onderwerp van van de zomer - het verbodsbordje hier in de buurt is creatief aangepast, eerst de 1 eraf naar 40 euro en sinds een week staat er dit:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/11/0euroboete.png

big_smile

Desalniettemin waren er daarnet twee stoere zwemmers bezig.

Louise

209

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik zag ze op Strava. Hadden ze speciale kleding aan? Dat gedoe met zwembad open/dicht zorgt er bij mij voor dat ik wil weten wat er nodig is om nu buiten te zwemmen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

210 Laatst bewerkt door Louise (15-11-20 15:41:52)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ze hadden neopreen mutsen op, en eentje ook handschoenen.

Belangrijkste wat je nodig hebt nu is zin erin. Ik moet er persoonlijk niet aan denken, dus dan houdt het al op wink  Het water is een graad of 12, dat is voor echte doorzwemmers nog hartstikke warm, lijkt me. Maar die zal komende weken ongetwijfeld rap gaan dalen. En zie verder: https://www.zwemanalyse.nl/zwemmen-in-koud-water/

Louise

211

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Je kunt jezelf ook afvragen welk nut zwemmen in deze temperaturen nu heeft? Zie er echt geen meerwaarde in om nu de koude te trotseren terwijl de eerste wedstrijden nog heel ver weg zijn,

212

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ronnyke schreef:

Je kunt jezelf ook afvragen welk nut zwemmen in deze temperaturen nu heeft? Zie er echt geen meerwaarde in om nu de koude te trotseren terwijl de eerste wedstrijden nog heel ver weg zijn,

+1. In deze tijd van het jaar heb ik voornamelijk baat bij techniektrainingen. Daar komt in open water sowieso niet veel van terecht, en als ik alleen maar bezig ben met kou trotseren helemaal niks. Dat speelt zeker ook een rol.

Enne, er is hier in de buurt een goeie actie: https://zwemmeninoverschie.petities.nl/ (Linda, jij tekent toch zeker ook?!)

Louise

213

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ronnyke schreef:

Je kunt jezelf ook afvragen welk nut zwemmen in deze temperaturen nu heeft? Zie er echt geen meerwaarde in om nu de koude te trotseren terwijl de eerste wedstrijden nog heel ver weg zijn,


Als training heeft het inderdaad beperkte meerwaarde. Toch zwem ik nog één keer per week buiten, gewoon omdat ik het leuk en lekker vind. Dat is voor mij persoonlijk genoeg "nut" smile

Ik gebruik nu wetsuit en neopreenmuts en zal binnenkort waarschijnlijk ook wel de handschoenen en zwemsokken weer uit de kast halen.

Daarnaast train ik in het zwembad om de techniek te verbeteren.

214

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Louise schreef:

Ze hadden neopreen mutsen op, en eentje ook handschoenen.

Belangrijkste wat je nodig hebt nu is zin erin. Ik moet er persoonlijk niet aan denken, dus dan houdt het al op wink  Het water is een graad of 12, dat is voor echte doorzwemmers nog hartstikke warm, lijkt me. Maar die zal komende weken ongetwijfeld rap gaan dalen. En zie verder: https://www.zwemanalyse.nl/zwemmen-in-koud-water/

Louise

Dank je!

Je moet sneller dan de klos zijn.

215 Laatst bewerkt door mcguyver (15-11-20 20:27:55)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ronnyke schreef:

Je kunt jezelf ook afvragen welk nut zwemmen in deze temperaturen nu heeft? Zie er echt geen meerwaarde in om nu de koude te trotseren terwijl de eerste wedstrijden nog heel ver weg zijn,

1. Ik zwem niet vanwege komende wedstrijden. Ik zwem omdat ik het leuk vind.
2. Er is geen nut en er is voor mij geen noodzaak. Er is alleen de vraag voor mij of ik het kan en wil proberen.

Ik ben er juist 3 weken geleden achter gekomen dat ik in het kort fietsen makkelijk aan kan. Waaromdan niet zwemmen in buitenwater?

Je moet sneller dan de klos zijn.

216

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik doe het niet omdat ik er niet aan gewend ben.
Als je dan opeens het koude water induikt geeft dat zo'n stressreactie in je lijf, je weerstand dipt gelijk.
Dit kan ik me nu gewoon niet veroorloven. Met een lullige verkoudheid zit ik gelijk zonder inkomen thuis in deze coronatijd.

217 Laatst bewerkt door davidr (16-11-20 10:54:55)

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik doe het niet omdat ik niet van zwemmen in (erg) koud water hou. Daar word ik ook niet beter van.

Hopelijk binnenkort de zwembaden weer open dan kan ik daar weer verder aanmodderen.

218

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik zwem ook omdat ik het leuk vind. Maar ik vind kou lijden verre van leuk. Dus dan zou het wel degelijk een een of ander ander doel moeten dienen. In het voorjaar wil ik mezelf nog wel eens onaangenaam koud water injagen, als er een vroege triathlon aan zit te komen.

En daarbij houd ik inderdaad mijn weerstand ook graag op peil nu. Dat lijkt me sowieso een lastige, gewoon praktisch, want daarvoor moet je er dus inderdaad aan gewend zijn/blijven, en het dus regelmatig doen. Met die korter wordende dagen en steeds slechter weer lijkt me dat nog een aardige uitdaging. Ik ken dat met fietsen in de winter ook wel, zo van: enige moment waarop je tijd hebt, is, zeg, zaterdagmiddag, en net dan stormt en regent het.

En inderdaad: vooralsnog ziet het er nog steeds naar uit dat we vanaf donderdag weer in het zwembad mogen zwemmen. Nog even duimen!

Louise

219

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hier kan er vanaf donderdag alweer gereserveerd worden voor het zwemmen. Ik heb voor vrijdag middag al staan in de veronderstelling dat de zwembaden weer open mogen.

220

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb ook al gekeken, maar hier kan het nog niet - wat ik ook wel snap, want het is nog niet officieel, en onze burgemeester houdt (zo lijkt het) nog een slag om de arm qua opheffing van de verzwaring ( https://www.rijnmond.nl/nieuws/201199/B … m-te-vroeg ).

Wat ik nog dacht trouwens qua buitenzwemmen @mcguyver: ondanks ons gesputter gewoon doen, hè? In de zin van: niet afwachten. Als ik het weerbericht zo zie, gaat de temperatuur de komende tijd fiks onderuit.

Louise

221

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Louise schreef:

Wat ik nog dacht trouwens qua buitenzwemmen @mcguyver: ondanks ons gesputter gewoon doen, hè? In de zin van: niet afwachten. Als ik het weerbericht zo zie, gaat de temperatuur de komende tijd fiks onderuit.

Louise

Dank je Louise voor je attentheid! Als de zwembaden opengaan is het voor mij opgelost. Voorlopig dan; totdat ze weer dichtgaan. Voor mij is het bedenken van alternatieven een middel om te dealen met deze onzekere tijden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

222

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb het ook overwogen, om door te zwemmen buiten, ook met het oog op een lockdown weer. Maar mijn plannen sneuvelden meteen in oktober, toen was het even heel slecht weer en vloog de watertemperatuur naar beneden. En we mochten toen nog wel binnen zwemmen, al was dat 'wankel'. Nou maar hopen op donderdag weer mogen en geen derde golf...

Louise

223

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Gelukkig geen regionale verschillen, daar was ik gister even bang voor. En nou maar de hele tijd de reserveringspagina verversen... iets boeken kan nu nog niet, en ik denk dat het hard gaat voor morgenavond als het eenmaal wél mag.

Louise

224

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ha, ik ben ingeschreven voor morgen! In Den Haag hebben ze nu eindelijk een online ticketsysteem opgetuigd.
En mag volgende week, met maar een weekje vertraging, ook met een cursus starten.

225

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Gelukkig dat we weer kunnen zwemmen. Mijn reserveringen die ik al voor de lockdown had gedaan zijn gelukkig ook blijven staan. In de maanden november en december is alles nu al gereserveerd. Geen plaatsje meer te krijgen. Het is natuurlijk wel snel vol als je maar 1 persoon per baan per uur toelaat.