51

Re: Planning 2021

De agenda begint al aardig vol te raken voor 2021, hopelijk gaat er het een en ander door.

Voor mij ziet het er, mede vanwege het doorschuiven van een aantal wedstrijden, vooralsnog als volgt uit:

  • 3 april NK duathlon Almere

  • 16 mei Triathlon Haarlemmermeer OD

  • 6 juni IM Hamburg

  • 27 juni IM Hoorn 70.3

  • 11 juli Klazienaveen halve

  • 10 september Challenge Almere halve

  • 23 oktober IM Cascais

En verder begeleid ik een goede vriend tijdens de Norseman op 7 augustus. En wellicht nog wat competitiewedstrijden als het zo uitkomt.

52 Laatst bewerkt door chrisbakker (03-12-20 09:19:48)

Re: Planning 2021

Een volle kalender Maca;
De data zijn vermoedelijk wel goed, ik zelf kijk naar een aantal winterwedstrijden (jan- feb-mrt), maar door covid zijn die een dubbeltje op zijn kant. Waarschijnlijk meer kans later op het jaar.
Norseman: Ben benieuwd naar je ervaringen en verslag zelfs als begeleider. Atleten moeten self supporting zijn nietwaar?
Voor wat mezelf betreft:
Ingeschreven - 8 augustus  IM Gdynia Polen

53

Re: Planning 2021

Mijn planning is nu:

13 maart Salland Trail (onze atletiekvereniging heeft goede hoop dat het door kan gaan, fingers crossed)
18 april halve marathon enschede (inschrijving doorgezet van vorig jaar)
11 juli halve triathlon Klazienaveen
4 september halve triathlon Vroomshoop (inschrijving doorgezet van vorig jaar)

In mei/juni zal ik nog wel meedoen aan achtste/kwarten maar dat is nog afwachten wanneer die data zijn. En juli/augustus is afhankelijk van de vakantie.

54

Re: Planning 2021

Mijn planning is nu ook compleet.
30 Mei: 90 Brouwersdam
4 Juli: FD Chitriman
22 Augustus: 1/2e Menen
4 Oktober IM Barcelona

Loopwedstrijdjes doe ik normaal ook een 2 tal per jaar maar ik denk niet dat ik die nog ga doen.

55

Re: Planning 2021

Voor mij tot nu toe:

28 maart Grand Raid Nisramont (bel)
2 mei Lacanau (fra) halve
29 mei Brouwersdam 90
26 juni Zeewolde OD
12 septWK Aquabike Almere
18 sept Swimrun Lauwersoog


Er komt zeker nog het een en ander bij.
Ben bijv aan het kijken naar een swimrun in Engeland, maar de inschrijving is nog niet open.

56

Re: Planning 2021

Mijn bijgewerkte lijstje:

Mogelijk 9 mei Trinacria half op Sicilië
29 mei Brouwersdam
27 juni Hoorn
3 oktober Barcelona

Krijg met de dag meer zin!

57

Re: Planning 2021

20/6 111 The Cave
18/9 1/2 Iron Lakes
23/10 IM Cascais

Waarschijnlijk nog 1 of 2 extra wedstrijden ertussen

58

Re: Planning 2021

Theoretisch staat het volgende voor 2021 :
Nu hopen dat het ook plaatsvind .

29-5 : 1/4 Brouwersdam
27-6.: 70.3 Hoorn
1-8. : OD Sassenberg
12-9 : 70.3 Nice voor KiKa
3-10 : Münsterland Giro just for fun ( 60 km )

59 Laatst bewerkt door knecht (06-12-20 00:02:51)

Re: Planning 2021

Wie heeft een mooi overzicht welke Duathlons er hopelijk zijn in 2021?
Ik kwam zover;


3 april NK Duathlon (NL)
23mei Triathlon Vlaanderen Oudenaarde (BE) 3km/45km/10km
30 mei Duathlon Bellegem (BE)
5 juni Clash der Titanen (BE) 4,5km/100km/10km
13 juni CAAAP Duathlon Kortrijk (BE) 6km/45km/3km
15 aug Bikelife Duathlon Halle (BE) 8,4km/32km/5,6km
5 sept WK Duathlon (NL) 10k – 40k – 5k

60

Re: Planning 2021

3 juli de Frysman, wat mijn eerste hele triatlon gaat worden en 28 augustus de Gelreman die is door geschoven.

61

Re: Planning 2021

Ik heb me gisteren ook ingeschreven voor de Frysman. Daarnaast heb ik een aantal andere doorgeschoven wedstrijden staan. IM 70.3 Westfriesland ga ik doorschuiven naar 2022, deze zou namelijk een week voor de Frysman zijn. Ik heb nu de volgende planning:

- 3 juli: Frysman
- 21 augustus: Ironman Kalmar
- 24 oktober: Marathon Rotterdam

Veel meer zal er in eerste instantie niet bij gaan komen denk ik. Eerst maar eens kijken hoe alles zich ontwikkelt de komende periode.

62

Re: Planning 2021

Mijn voorlopige jaarplanning:

13 februari wintertriathlon Leeuwarden (als hij doorgaat, hou er niet echt rekening mee)
2 juni Sprinttriathlon Heerhugowaard *
16 juni Sprinttriathlon Langedijk *
28 juni 70.3 Ironman Westfriesland
7 juli Sprinttriathlon Schagen *
18 sep Swimrun Lauwersoog
17 okt Marathon Amsterdam

Misschien nog ergens een kwart triathlon in mei?
En in Juli / Augustus een aantal swimruns.

* data onder voorbehoud en inschrijven moet ook nog lukken ;-)

63

Re: Planning 2021

arnosmit schreef:

Mijn voorlopige jaarplanning:

13 februari wintertriathlon Leeuwarden (als hij doorgaat, hou er niet echt rekening mee)
2 juni Sprinttriathlon Heerhugowaard *
16 juni Sprinttriathlon Langedijk *
28 juni 70.3 Ironman Westfriesland
7 juli Sprinttriathlon Schagen *
18 sep Swimrun Lauwersoog
17 okt Marathon Amsterdam

Misschien nog ergens een kwart triathlon in mei?
En in Juli / Augustus een aantal swimruns.

* data onder voorbehoud en inschrijven moet ook nog lukken ;-)

En vandaag een melding dat er 29 mei een kwart triathlon wordt georganiseerd in Lauwersoog, op het prachtige parcours van de swimrun. Ik heb me gelijk ingeschreven!

64

Re: Planning 2021

Ik zag hem ook, jammer dat hij samenvalt met de Brouwersdam... ik kan dus niet.

65 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (08-12-20 11:30:55)

Re: Planning 2021

Oeps verkeerde topic big_smile

66

Re: Planning 2021

knecht schreef:

Wie heeft een mooi overzicht welke Duathlons er hopelijk zijn in 2021?
Ik kwam zover;


3 april NK Duathlon (NL)
23mei Triathlon Vlaanderen Oudenaarde (BE) 3km/45km/10km
30 mei Duathlon Bellegem (BE)
5 juni Clash der Titanen (BE) 4,5km/100km/10km
13 juni CAAAP Duathlon Kortrijk (BE) 6km/45km/3km
15 aug Bikelife Duathlon Halle (BE) 8,4km/32km/5,6km
5 sept WK Duathlon (NL) 10k – 40k – 5k


Op 21/08 heb je powerman Alsdorf 10/60/10

67

Re: Planning 2021

Ik zocht nog een sprint ter voorbereiding op de OD Westfriesland in juni smile Net ingeschreven voor Tri Haarlemmermeer... om er achter te komen dat we de avond er voor onze verjaardagen vieren :') Wordt een lange avond zo zonder een biertje..


Planning tot nu toe:
8 mei Strong Viking 13k
16 mei Trihard Haarlemmermeer sprint
26 juni Ironman West Friesland OD
10 september Challenge Almere MD
3+4 oktober Spartan Race (OCR)
24 oktober 10k Marathon Rotterdam

68

Re: Planning 2021

yoeri schreef:

Voor aankomend jaar ingetekend voor de full distance in Almere (herkansing van dit jaar wink) en 111 van Bilzen in België. Hopelijk komen er nog meer wedstrijden bij!

Nu ook IM Maastricht 70.3 aan het lijstje toegevoegd!

69

Re: Planning 2021

Heeft er iemand ervaring met de Heuvelland Marathon? Hoe moet ik me de onverharde paden voorstellen? Beloopbaar met gewone loopschoenen of toch eerder trail-schoenen nodig? (het antwoord zal waarschijnlijk weersafhankelijk zijn maar toch ..)

70

Re: Planning 2021

Nick__C schreef:

Heeft er iemand ervaring met de Heuvelland Marathon? Hoe moet ik me de onverharde paden voorstellen? Beloopbaar met gewone loopschoenen of toch eerder trail-schoenen nodig? (het antwoord zal waarschijnlijk weersafhankelijk zijn maar toch ..)

De organisatie zegt zelf dat je geen trailschoenen nodig hebt, maar dat er in Limburg wel vettige modder kan liggen. Zou zelf dus voor gewone loopschoenen gaan met voldoende profiel.
Maar ik lees graag mee wink

71

Re: Planning 2021

Nick__C schreef:

Heeft er iemand ervaring met de Heuvelland Marathon? Hoe moet ik me de onverharde paden voorstellen? Beloopbaar met gewone loopschoenen of toch eerder trail-schoenen nodig? (het antwoord zal waarschijnlijk weersafhankelijk zijn maar toch ..)

Hi Nick,

Ik loop vaak in dat gebied (en doe ook de tweede helft van de estafette dit jaar). Als het vochtig is, zeker trailschoenen, als het droog is (en ook echt al een paar dagen icm met wat wind) kunnen normale hardloopschoenen ook.

Ik verwacht dat in maart, de ideale schoen een niet al te hardcore trail schoen met fatsoenlijke demping voor en achter is.

72

Re: Planning 2021

LindaRotterdam schreef:

. Zou zelf dus voor gewone loopschoenen gaan met voldoende profiel.
Maar ik lees graag mee wink

of dit.. smile net aan de andere kant van de balans tussen trail en normale schoenen..

Ik zal het parkoers de komende weken eens verkennen op de ATB en laat wel weten wat ik tegenkom..

73 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (17-12-20 09:42:23)

Re: Planning 2021

Vanzella schreef:
LindaRotterdam schreef:

. Zou zelf dus voor gewone loopschoenen gaan met voldoende profiel.
Maar ik lees graag mee wink

of dit.. smile net aan de andere kant van de balans tussen trail en normale schoenen..

Ik zal het parkoers de komende weken eens verkennen op de ATB en laat wel weten wat ik tegenkom..

Ja graag! Ik vraag het je kort vantevoren nog wel eens wink

Met welke schoenen loop je een natuurmarathon?
Het parcours is zowel verhard (30%) als onverhard (70%). De tweede helft is de zwaarste helft met de meeste hoogtemeters. Ook zijn er af en toe wat ruigere paden, maar over het algemeen zijn de onverharde paden breed en goed begaanbaar. Bij droog weer zou het volstaan om je ‘gewone’ hardloopschoenen die je ook op de weg draagt te gebruiken. Bij nat weer kunnen de onverharde paden natuurlijk flink modderig worden en kan profielzolen geen kwaad. Bij de afgelopen editie kwamen trailschoenen goed van pas door de natte omstandigheden.

Limburg staat ook bekend om zijn vettige modder, dus profiel is zeker aan te raden.

Volgens de organisatie: https://www.bearsports.nl/events/raboba … -marathon/

74

Re: Planning 2021

Vanzella schreef:
LindaRotterdam schreef:

. Zou zelf dus voor gewone loopschoenen gaan met voldoende profiel.
Maar ik lees graag mee wink

of dit.. smile net aan de andere kant van de balans tussen trail en normale schoenen..

Ik zal het parkoers de komende weken eens verkennen op de ATB en laat wel weten wat ik tegenkom..

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat een verkennend loopje in de komende weken misschien geen slecht idee is voor mezelf. Al is het maar om te testen wat de benen gaan zeggen bij het lopen van de hoogtemeters. Dan kan ik daarna nog overwegen om een ander type schoen aan te schaffen.

Hoe dan ook, als corona het toelaat, zal ik hier (eindelijk) mijn debuut maken op de marathon. Het zal me zeker geen toptijd opleveren maar dan kan ik later op het jaar alleen maar beter doen! smile

75

Re: Planning 2021

Klopt het dat iedereen die ik zie staan voor Nieuwkoop en Hoorn zijn doorgerold vanuit 2020 inschrijvingen ?