1

Onderwerp: Interview triathlon

Beste triathlonners,

Ik ben een student van de Fontys Sporthogeschool in Eindhoven. Op dit moment zijn wij met een groepje van 5 bezig aan een project over triathlon. Tijdens dit project proberen wij het klantprofiel van een triathlonner tussen de 18 en 30 jaar in beeld te brengen. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen zijn wij opzoek naar mensen tussen de 18 en 30 jaar die op triathlon zitten. Wij willen jullie kort interviewen om aan informatie te komen die wij kunnen verwerken in ons onderzoek. Dit interview is volledig anoniem en zal alleen gebruikt worden voor het onderzoek.

Mocht u ons willen helpen en door een van ons geïnterviewd willen worden laat het even weten met een berichtje onder deze post.

Alvast bedankt!

2

Re: Interview triathlon

Hallo Thomas, vraagje: is er een reden waarom je tot en met 30 jaar wil interviewen? Ik denk dat je de populatie onnodig klein houdt.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Interview triathlon

Balen, ik zit wel op triathlon maar ben te oud.

4

Re: Interview triathlon

Ik ben ook te oud

5

Re: Interview triathlon

Ik ook ha ha

6

Re: Interview triathlon

mcguyver schreef:

Hallo Thomas, vraagje: is er een reden waarom je tot en met 30 jaar wil interviewen? Ik denk dat je de populatie onnodig klein houdt.

Het uiteindelijke doel is om met een idee te komen dat het verenigingsaanbod versterkt door middel van een nieuw beweegaanbod. Nou hebben wij 3 doelgroepen gemaakt met verschillende leeftijden en gekeken waar hun tegen aan liepen en zagen we dat er vooral bij de groep tussen 18 en 30 jaar nog winst te behalen valt qua deelname bij een vereniging en/of een triathlon. Daarom dat wij specifiek opzoek zijn naar triathlonners tussen 18 en 30 zodat wij hun kort kunnen vragen naar hun ervaringen die ons kunnen helpen een beter beeld te schetsen bij deze doelgroep.

7

Re: Interview triathlon

Mentaal val ik nog wel in de doelgroep :-)

8

Re: Interview triathlon

Hier nog een te oude.
Volgens mij is de populatie triatleten gemiddeld aan de oude kant omdat velen het pas op oudere leeftijd gaan doen, nadat ze eerst met één van de drie sporten begonnen zijn. En misschien ook wel omdat het een dure sport is?

Louise

9 Laatst bewerkt door mcguyver (15-12-20 08:54:43)

Re: Interview triathlon

Maca944 schreef:

Balen, ik zit wel op triathlon maar ben te oud.

ha ha ha

Je moet sneller dan de klos zijn.

10 Laatst bewerkt door mcguyver (15-12-20 08:54:19)

Re: Interview triathlon

Maca944 schreef:

Balen, ik zit wel op triathlon maar ben te oud.

ha ha ha

Je moet sneller dan de klos zijn.

11

Re: Interview triathlon

ThomasKoevoets schreef:

Het uiteindelijke doel is om met een idee te komen dat het verenigingsaanbod versterkt door middel van een nieuw beweegaanbod. Nou hebben wij 3 doelgroepen gemaakt met verschillende leeftijden en gekeken waar hun tegen aan liepen en zagen we dat er vooral bij de groep tussen 18 en 30 jaar nog winst te behalen valt qua deelname bij een vereniging en/of een triathlon. Daarom dat wij specifiek opzoek zijn naar triathlonners tussen 18 en 30 zodat wij hun kort kunnen vragen naar hun ervaringen die ons kunnen helpen een beter beeld te schetsen bij deze doelgroep.

Oke, bedankt voor de uitleg.

Je moet sneller dan de klos zijn.

12

Re: Interview triathlon

Ook ik ben (al een poosje) te oud.
Triathlon is een dure sport, en kost veel tijd, dat zijn volgens mij 2 factoren waardoor de 18-30 doelgroep klein is. Toen ik in die leeftijdsgroep zat deed ik niet aan triathlon iig.

13

Re: Interview triathlon

Ik ben ook te oud.

Overigens, had ik destijds geweten van triathlon had ik wellicht met veel plezier eraan begonnen. Al herinner ik me wel vaag dat ik op mn 18e ook heel andere hobbies erop nahield. Hardlopen en wielrennen ben ik gaan doen halverwege 20. Daarvoor waren het voor mij met name hockey en tennis.

14

Re: Interview triathlon

We lopen er inderdaad tegen aan dat de meeste eigenlijk te oud zijn, we hebben daarom besloten om het licht te verhogen naar 18 tot en met 35 jaar oud. Vallen jullie dan nog steeds buiten de boot?

15

Re: Interview triathlon

Jazeker en ik ben op mijn 44e begonnen.
" triathletes not getting older, they just change age group ".

16 Laatst bewerkt door TumTumTum (15-12-20 17:54:40)

Re: Interview triathlon

ronnyke schreef:

Mentaal val ik nog wel in de doelgroep :-)

Haha, ik ook ruimschoots.
Triahtleten zijn oud want je moet een beetje gek zijn om deze sport te doen. Jonge mensen proberen nog iets van hun leven te maken en gaan nog niet van die hele rare dingen doen.:)

Eerlijk gezegd, toen ik 18-30 was wist ik niet eens dat triathlon bestond. Mogelijk bestond het toen ook nog niet en waren de sporten toen meer boomstamrollen, hunnebedvouwen en mastodonten race.

17

Re: Interview triathlon

TumTumTum schreef:

waren de sporten toen meer boomstamrollen, hunnebedvouwen en mastodonten race.

lol Ja die goeie ouwe tijd herinner ik me ook nog!

Want nee, ook oprekken tot 35 gaat mij al bijna 20 jaar niet meer helpen. Ook ik ben pas op m'n 44e begonnen met triathlon, en dat is inmiddels 10 jaar geleden.

Stelletje ouwetjes hier! wink

Louise

18

Re: Interview triathlon

ThomasKoevoets schreef:

We lopen er inderdaad tegen aan dat de meeste eigenlijk te oud zijn, we hebben daarom besloten om het licht te verhogen naar 18 tot en met 35 jaar oud. Vallen jullie dan nog steeds buiten de boot?

Ik val binnen deze leeftijdscategorie en wil wel helpen aan jullie onderzoek.. Als jullie tenminste ook Belgen in jullie onderzoek willen.

19

Re: Interview triathlon

Ik gok dat het merendeel hier 40+ is...

En ja, ik deel de mening wel dat ik het ook niet kon betalen op die leeftijd, en er ook niet mee in aanraking ben gekomen toen.

Er zouden bijv studenten triathlonverenigingen kunnen komen, zoals in het roeien. Dan kom je er wel mee in aanraking op jongere (studenten)leeftijd.
Het intensief trainen hoeft geen belemmering te zijn, want dat gebeurt met het roeien ook.
Prima te combineren met het feesten en studentenleven wink

20

Re: Interview triathlon

Ruben89 schreef:
ThomasKoevoets schreef:

We lopen er inderdaad tegen aan dat de meeste eigenlijk te oud zijn, we hebben daarom besloten om het licht te verhogen naar 18 tot en met 35 jaar oud. Vallen jullie dan nog steeds buiten de boot?

Ik val binnen deze leeftijdscategorie en wil wel helpen aan jullie onderzoek.. Als jullie tenminste ook Belgen in jullie onderzoek willen.

Kijk dat is goed nieuws, ik zal het morgen even navragen en laten weten of het een probleem is maar ik verwacht van niet.

21 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (16-12-20 14:53:46)

Re: Interview triathlon

Hedcandy schreef:

Er zouden bijv studenten triathlonverenigingen kunnen komen, zoals in het roeien. Dan kom je er wel mee in aanraking op jongere (studenten)leeftijd.
Het intensief trainen hoeft geen belemmering te zijn, want dat gebeurt met het roeien ook.
Prima te combineren met het feesten en studentenleven wink

Aparte verenigingen heb je daar niet voor nodig.
Het is volgensmij nu al de reden dat er in studentensteden zoveel grote verenigingen en goede teams zijn. Er trainen bijvoorbeeld bij Hellas ook veel studenten.

22

Re: Interview triathlon

Ik wil best meedoen in de categorie tot 35 jaar, dat mag nog net wink

23

Re: Interview triathlon

LindaRotterdam schreef:

Ik wil best meedoen in de categorie tot 35 jaar, dat mag nog net wink

Super! Ik heb jou en de andere persoon die ons eventueel wou helpen allebei een bericht verstuurd via het forum.