626 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-11-20 14:16:11)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier een mooi taperweekje achter de rug, en zwemmen rustig opgestart. Mocht als afsluiting nog een startnummer  opspelden. En kreeg een medaille, toch een collectors item voor 2020 wink

Ma: Rust
Di: Lopen duur 8 km, fietsen herstel 30 km
Wo: Lopen interval 8 km
Do: Zwemmen duur 1600 m, krachttraining
Vr: Lopen duur 15 km
Za: Fietsen duur 41 km
Zo: Lopen race 5 km

9 uurtjes getraind en 458 TSS, met dank aan de kortere ritjes en loopjes.

Komende week is het zo prachtig weer en heb ik een paar dagen vrij; wordt nog een uitdaging om niet teveel te gaan sporten. big_smile

627

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Fijn herstelweekje, dus weinig gelopen en niet onnodig in de regen naar buiten gegaan wink

Ma: Fietsen CX/herstel 22 km
Di: Zwemmen techniek 2200 m
Wo: Rust
Do: Lopen herstel 4 km
Vr: Rust
Za: Fietsen 19 km (300 hm*), wandelen 8 km
Zo: Fietsen 76 km (780 hm)

* Net voor de afdaling lekgereden big_smile

Totaal 320 TSS en 8½ uur getraind.

628

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Veel gele vakjes in Trainingpeaks deze week, vooral het zwemmen is steeds korter dan verwacht met al die techniektraining. Lekker nutteloos ook, als de zwembaden zo weer gesloten worden sad
Eerste CX training zit er ook weer op, maar daar geldt hetzelfde voor...

Ma: Rust
Di: Zwemmen techniek 1900 m
Wo: Lopen interval 9 km
Do: Rust
Vr: Zwemmen les 900 m
Za: Fietsen CX-training 27 km
Zo: Lopen duur 20 km

629

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Haha, ik blijf hier rustig doortypen. Vind dat wel leuk om elke week even terug te kijken wat ik gedaan heb big_smile

Ma: Rust
Di: Lopen interval 11 km
Wo: Fietsen CX 11 km
Do: Rust (of lekker lang werken wink)
Vr: Lopen tempo 5 km
Za: Fietsen duur 56 km
Zo: Lopen duur 21 km

6,5 uur. Wordt nu wel serieus minder, en dat is prima.
Drie keer lopen, een keer CX en een duurrit als het lekker weer is.

630

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Gewoon doen want ik lees het altijd met plezier!

Je moet sneller dan de klos zijn.

631

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Gewoon posten, ik vind het altijd motiverend om te zien hoe veel / wat anderen trainen!

Zal dan ook mijn bescheiden bijdrage weer eens posten:

Ma:  Krachttraining
Di:   Hardlopen 2.3 km
Wo: Rust
Do:  Fietstraining indoor 60 min. sweetspot training + tempoloop 2.6 km
Vr:   Rust
Za:  Fietstraining indoor 35 min. ramp up/down
Zo:  Hardlopen 4.2 km extensief

Hardlopen begint weer ergens op te lijken na meer dan een jaar blessureleed! Dat is voor mij een verbetering tov vorige lockdown toen ik alleen kon fietsen.

632

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Bij mij is het trainen nu echt wel op een laag pitje denk dat ik aan nog geen 12u per week kom en met de feestdagen zal het helemaal weinig of niks worden. Maar goed vanaf volgende maand terug trainen richting de Chtriman en dan zal het snel terug wat meer worden.

633

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik vind t ook leuk om jullie lijstjes te zien hoor, dus ga gerust door Linda smile

634

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma :  30 minuten  run en core
Di: easy bike 1 uur
Woe: Hardlopen intervallen
Do:50 min Core
Vrij : rustdag
Za : 70 min run
Zo: 1.45 uur easy bike , 35 min run

635

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb lekker wat MTB routes verkend in mijn vakantie. Die zijn in het weekend steeds te druk en nu was het goed te doen. Na een mooie trailtocht een paar dagen looprust gehad, om m'n enkels te laten herstellen en eens rustig na te denken wat de volgende uitdaging wordt.

Ma: Fietsen CX 21 km
Di: Lopen tempo 12 km
Wo: Fietsen CX 11 km, lopen trail 18 km
Do/O: Rust
Vr/N: Rust
Za: Fietsen duur 64 km
Zo: Fietsen duur 53 km

Bij elkaar toch 10 ½ uur bezig geweest.

636

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Na een weekje quarantaine i.v.m. een positieve coronatest, ben ik afgelopen week weer lekker uit de startblokken geschoten. Gelukkig heeft mijn conditie niet veel te lijden gehad van mijn lichte ziekteverschijnselen.

Maandag: 37 km op stadsfiets en 5 km hardlopen
Dinsdag: 9,5 km hardlopen en 21 km op de racefiets
Woensdag: 40 km racefiets
Donderdag: 10 km hardlopen
Vrijdag: 73 km racefiets, waarvan twee uur á 33 km/h
Zaterdag: 16 km hardlopen en 26 km racefiets
Zondag: 81 km racefiets

Totaal 14 uur gesport

Het ging ook steeds beter, dus ik denk niet dat ik iets heb geforceerd.

637 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (11-01-21 16:50:05)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma Lopen interval 8 km
Di Rust
Wo Fietsen CX 19 km
Do Lopen tempo 8 km
Vr Rust
Za Fietsen duur 54 km
Zo Lopen duur 27 km

Ruim 8 uur en 270 TSS. Maar TSS zegt weinig want fiets zonder power- of hrm, zag ik net.

Vind het wel saai worden zonder zwemmen hoor. Had eigenlijk gehoop de 22 januari de technieklessen weer op te pakken, maar dat gaat nog zeker 3 weken later worden. En de Heuvelland marathon zie ik ook niet doorgaan in maart, dus daar valt het eerste doel al weer weg.

Ik probeer wel wat vaker doordeweeks een cross- of MTB parcours op te zoeken, en dat in te passen in m'n werkagenda. Heb toch nog genoeg verlof staan en merk dat ik zo opvrolijk van even buitenspelen.

638 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (18-01-21 15:52:48)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma Rust
Di Lopen interval 12 km
Wo Fietsen duur 44 km
Do Fietsen duur 39 km
Vr Lopen herstel 5 km
Za Fietsen CX 37 km
Zo Lopen duur 25 km

Totaal 9 ½ uur

Nog twee weekjes preparation en weer in het ritme komen, en dan start ik met een eerste fase Base training.
Duurlopen bouw ik in lengte wat af en worden sneller, die hele lange stukken zijn nu even nergens goed voor.

639 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (25-01-21 10:24:51)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MTB doordeweeks was helaas niet te plannen. Voor de komende weken wel elke woensdag twee uurtjes vrij in m'n agenda gezet, dan is de kans groter dat het eens lukt wink

Deze week een beetje in de put gezeten door die hele avondklok (en virusmutaties), maar we gaan het merken. Vind ik ook wel weer een oplossing voor. En ik mag zwemmen!!! Gewoon lekker ouderwets voor werktijd.

Ma: Rust
Di: Lopen tempo 11 km
Wo: Fietsen duur met sprintjes 30 km
Do: Lopen interval 8 km
Vr: Rust
Za: Lopen duur 21 km
Zo: Fietsen duur 69 km

Totaal exact 8 uur

640

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Een heerlijke trainingsweek gehad!

Maandag: eigenlijk rustdag, maar héél rustig 5 km hardgelopen met mijn dochter
Dinsdag: uurtje Yoga
Woensdag: halve marathon intensief in 1:39 gelopen :-)
Donderdag: rustdag
Vrijdag: schaatsles gegeven en daarna zelf geschaatst, 24 km in 1,5 uur
Zaterdag: op de tijdritfiets 50 km in 1,5 uur
Zondag: 60km, 2 uur gefietst (onbedoeld in de sneeuw), 5 km hardgelopen

+ bijna elke dag buikspier- en core stability oefeningen.

Totaal 9,5 uur, TSS 580

641

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

arnosmit schreef:

Een heerlijke trainingsweek gehad!

Maandag: eigenlijk rustdag, maar héél rustig 5 km hardgelopen met mijn dochter
Dinsdag: uurtje Yoga
Woensdag: halve marathon intensief in 1:39 gelopen :-)
Donderdag: rustdag
Vrijdag: schaatsles gegeven en daarna zelf geschaatst, 24 km in 1,5 uur
Zaterdag: op de tijdritfiets 50 km in 1,5 uur
Zondag: 60km, 2 uur gefietst (onbedoeld in de sneeuw), 5 km hardgelopen

+ bijna elke dag buikspier- en core stability oefeningen.

Totaal 9,5 uur, TSS 580

Relatief veel TSS voor die trainingsduur, zat dat hem in die halve marathon?

642

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maca944 schreef:
arnosmit schreef:

Totaal 9,5 uur, TSS 580

Relatief veel TSS voor die trainingsduur, zat dat hem in die halve marathon?

Ja, die was best intensief en de tijdrit training ook. Maar ik denk dat ik mijn trainingpeaks ook weer eens moet actualiseren adhv actuele ftp, tempo's, etc.

643

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

arnosmit schreef:

Ja, die was best intensief en de tijdrit training ook. Maar ik denk dat ik mijn trainingpeaks ook weer eens moet actualiseren adhv actuele ftp, tempo's, etc.

Dat wil wel het verschil maken inderdaad, al vind ik 580 TSS op 9u30 niet ongebruikelijk bij een snelle halve marathon en een snelle tijdrit.

Zelf doe ik het iets rustiger aan, maar probeer wel wat volume in te bouwen.

Vorige week:
ma 45 minuten gezwommen
di 80 minuten gelopen met 2x(10x30s sprint, 60s dribbelen), 's avonds 50 minuten yoga via Zoom
wo 30 minuten core en flexibiliteitsoefeningen, 120 minuten op de Tacx
do 45 minuten gezwommen, 55 minuten gelopen
vr 70 minuten Tacx
za 30 minuten core en flexibiliteitsoefeningen, 116 minuten duurloop
zo 190 minuten Tacx (24x Volcano circuit, weer een badge binnen)

Normaliter stap ik in het weekend op de MTB, maar daar had ik met alle nattigheid geen zin in. Ik overweeg wel om weer een coach te nemen, op zich voel ik me kundig en ervaren genoeg om zelf schema's te maken maar als IM Cascais in oktober doorgaat dan wil ik er 95% klaar voor zijn (100% voor een IM is in mijn ogen onmogelijk) en geen twijfel hebben.

644

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier mijn voorlaatste week wintermodus gehad vanaf volgende week gaat volume omhoog.
Maandag: rust
Dinsdag: 30min core en mobiliteit, 2500m zwemmen, 1u rollen
Woensdag 30min core en mobiliteit, 15min droogzwemmen, 12km interval lopen, 1u rollen
Donderdag: 30min core en mobiliteit, 2500m zwemmen, 1u rollen.
Vrijdag; 30min core en mobiliteit, 14km lopen
Zaterdag: 30min core en mobiliteit, 15min droogzwemmen, 60km fietsen lsd.
Zondag: 30min core en mobiliteit, 1u rollen, 45min lopen.

645

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maca944 schreef:
arnosmit schreef:

Ja, die was best intensief en de tijdrit training ook. Maar ik denk dat ik mijn trainingpeaks ook weer eens moet actualiseren adhv actuele ftp, tempo's, etc.

Dat wil wel het verschil maken inderdaad, al vind ik 580 TSS op 9u30 niet ongebruikelijk bij een snelle halve marathon en een snelle tijdrit.

Zelf doe ik het iets rustiger aan, maar probeer wel wat volume in te bouwen.

Vorige week:
ma 45 minuten gezwommen
di 80 minuten gelopen met 2x(10x30s sprint, 60s dribbelen), 's avonds 50 minuten yoga via Zoom
wo 30 minuten core en flexibiliteitsoefeningen, 120 minuten op de Tacx
do 45 minuten gezwommen, 55 minuten gelopen
vr 70 minuten Tacx
za 30 minuten core en flexibiliteitsoefeningen, 116 minuten duurloop
zo 190 minuten Tacx (24x Volcano circuit, weer een badge binnen)

Normaliter stap ik in het weekend op de MTB, maar daar had ik met alle nattigheid geen zin in. Ik overweeg wel om weer een coach te nemen, op zich voel ik me kundig en ervaren genoeg om zelf schema's te maken maar als IM Cascais in oktober doorgaat dan wil ik er 95% klaar voor zijn (100% voor een IM is in mijn ogen onmogelijk) en geen twijfel hebben.

Flink veel gezwommen, in het Miranda bad, toch? Wat was je TSS voor deze week?

Wil je in Cascais een gooi doen naar die andere IM, aan de andere kant van de wereld? Ik heb wel even nagedacht over een coach, maar dit jaar zou nog wel eens erg mager kunnen worden qua wedstrijden, toch maar zelfcoaching, al kan ik wel een streng meekijkend oog gebruiken (niet om me op te jagen, wel om me rustiger en langer te laten trainen....)

646

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

arnosmit schreef:

Flink veel gezwommen, in het Miranda bad, toch? Wat was je TSS voor deze week?

Wil je in Cascais een gooi doen naar die andere IM, aan de andere kant van de wereld? Ik heb wel even nagedacht over een coach, maar dit jaar zou nog wel eens erg mager kunnen worden qua wedstrijden, toch maar zelfcoaching, al kan ik wel een streng meekijkend oog gebruiken (niet om me op te jagen, wel om me rustiger en langer te laten trainen....)

Ja, allemaal in het De Mirandabad, gewoon baantjes trekken maar wel lekker om nu te kunnen zwemmen. Volgens Traininspeaks was mijn TSS 548, ik heb dus wel veel uren gemaakt maar niets intensiefs.

Ik wil in Cascais voornamelijk eens een goede hele triathlon neerzetten. En als ik daarvoor de juiste uren maak en een goede dag heb dan moet ik daar wel onder de 10 uur komen, maar ik verwacht niet meteen mee te kunnen doen voor een Konaslot (en als dat wel gebeurt dan grijp ik dat slot met twee handen aan natuurlijk). Een coach kan wel handig zijn in dat traject. Als IM Hamburg doorgaat dan doe ik die eerder (op 6 juni, dus ik acht de kans niet heel groot).

647

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hoe lukt het je om aan kaartjes te komen? Elke keer als ik kijk is het uitverkocht, dus ik heb het maar opgegeven.

648

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Jörgen schreef:

Hoe lukt het je om aan kaartjes te komen? Elke keer als ik kijk is het uitverkocht, dus ik heb het maar opgegeven.

Daar kan ik niets over loslaten wink

(om 10u 's ochtends gaat de verkoop voor volgende week in de verkoop. Zorg dat je dan ingelogd bent dan maak je een goede kans. Los daarvan kan je de site gewoon open laten staan, af en toe refreshen en dan komt er regelmatig nog wat vrij, mensen die niet kunnen kunnen hun ticket teruggeven en dat ticket komt dan weer beschikbaar).

649

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ah bedankt, ik kon er maar geen systeem in ontdekken!

650 Laatst bewerkt door chrisbakker (26-01-21 12:04:49)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

De zwembaden hier zijn wel open in Antwerpen, maar de reservatie loopt vaak mis.
Zo kon ik vorig jaar nog gewoon reserveren voor een paar dagen later, en 1 of 2 zwemsessies vastleggen.
Nu staat de kalender volledig op rood door onnodig veel inplannen van lieden die dan niet komen opdagen. Na een gesprek en vraag aan de onthaalbalie, leerde ik dat ik nu 'gewoon wel kan komen' op daluren, gelukkig 's morgens vroeg, en dat ik kan zwemmen. Ofwel een telefoontje vlak voor mijn vertrek, en dan ineens naar het zwembad.
'Of er gecontroleerd word vroeg ik'? Nee dat konden ze niet. Nu ja mijn gezicht kennen ze sinds 1,5 jaar al langer dus is er wel begrip.
Trainingsweken gaan stroef, ondanks maar in Prep fase te zitten. Pfff . Alleen zwemmen lukt 'vanzelf'.
Voorbije week:
3 loopsessies, gaande van 30 min tot een 1u15.
4 zwemsessies van meestal 30 tot 45 min.
1 keer schaatsen 1,5u
2 fietstrainingen 1u15 en 1u; met één Tijdritfietstraining na een bikefit van de week ervoor, met een kortere stuurpen, en een correctie op de bar-ends. Zadelhoogte was oké, fiets was idd precies mijn maat werd gezegd.