1

Onderwerp: Live tracking tijdens Ironman event

hallo allemaal,

Wat is de beste optie om iemand mij real time (nagenoeg real time, mag met intervallen van 30-60 sec zijn) te laten volgen?
En mag dat tijdens een Ironman event?

Lijkt me voor mijn toeschouwers prettig dat ze kunnen relaxen/winkelen/terrasje pakken en kunnen zien wanneer ik bijna weer binnen ben na het fietsen.

tnx!

2

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Nee mag niet in triatlon, maar de organisaties zelf hebben meestal wel een tracking systeem dat de supporters kunnen volgen.

3

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Mag niet? Als ik op mijn Garmin live track of group track aanzet, wat is daar op tegen? Daarnaast kan de organisatie het niet eens handhaven. Ze weten niet dat ik die functie aan heb staan. Of vergis ik mij hier?

Je moet sneller dan de klos zijn.

4

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Je mag geen telefoon gebruiken tijdens een race volgens mij, maar als het gewoon uit je Garmin komt is daar niks tegen in te brengen lijkt me.

5

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Garmin live track gebruikt uiteraard wel je telefoon, dus die moet je hoe dan ook bij je hebben. Zolang je niet gaat bellen tijdens het fietsen of filmpjes gaat maken zal er weinig aan de hand zijn, al kan het natuurlijk theoretisch een reden tot DQ zijn. Natuurlijk zijn er ook losse GPS trackers te koop, maar dat lijkt me nogal een extreme oplossing. Gewoon je telefoon ergens op je fiets verstoppen, whatsapp live locatie aanzetten (of iets soortgelijks) en je bent er.

6

Re: Live tracking tijdens Ironman event

In principe mag je in triatlon geen elektronische apparaten gebruiken buiten je fietscomputer en horloge dus...? Zelfs een mp3 speler ofz mag gebruikt worden. Maar als je in Ironman het risico wil nemen op een DSQ moet je het van mij zeker niet laten :-)

7

Re: Live tracking tijdens Ironman event

De live tracking van Ironman zelf werkt toch behoorlijk, zeker de laatste jaren. Het zal niet echt 'live' zijn, maar geeft wel een goed idee waar iemand zou moeten zijn op basis van voorgaande doorkomsten en pace. Heb het een aantal keren gebruikt om atleten te volgen en op punten te staan en weten wanneer ze ongeveer door zouden komen en dat werkte best goed.
Challenge daarentegen...

8

Re: Live tracking tijdens Ironman event

"(iii) Athletes may not use communication devices of any type, including but not
limited to two-way radios, cell phones, smart watches, smart helmets (i.e.,
helmets enabled with Bluetooth® technology), in any distractive manner during
the Race. A “distractive manner” includes but is not limited to making and
receiving phone calls, sending and receiving text messages, playing music, using
social media, taking photographs, and mounting the device to a bike for
purposes of using the device like a bike computer. Using a communication
device in a distractive manner during the Race will result in disqualification;"

Kan wel mee zolang je eraf blijft onderweg. Alleen niet in een stuurclip dus.
in een zak of tasje en vooraf ingesteld/aangezet is geen probleem

Grtz
D.

9

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Er ligt bij dat soort events elke paar km een mat, en tussendoor extrapoleert de app je positie.

Prima te volgen voor supporters op afstand of als ze willen weten waar te gaan staan.

10

Re: Live tracking tijdens Ironman event

ronnyke schreef:

In principe mag je in triatlon geen elektronische apparaten gebruiken buiten je fietscomputer en horloge dus...? Zelfs een mp3 speler ofz mag gebruikt worden. Maar als je in Ironman het risico wil nemen op een DSQ moet je het van mij zeker niet laten :-)

Ik wist dat echt niet. Dank, want ik was het wel van plan.

Je moet sneller dan de klos zijn.

11

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Ik geloof dat bij Challenge Roth een MP3 speler wel toegestaan is bij het lopen, maar dat is meer een uitzondering dan regel.

12

Re: Live tracking tijdens Ironman event

MontanaMan schreef:

Ik geloof dat bij Challenge Roth een MP3 speler wel toegestaan is bij het lopen, maar dat is meer een uitzondering dan regel.

Nee hoor.
Challenge volgt gewoon de regels van de ITU en die verbieden dit. Geen oortjes. Nergens.

IM heeft zijn eigen regels, vandaar dat daar soms dingen mogen die bij andere wedstrijden niet mogen (bijv met open pakje over de finish)

13

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Weet je dat zeker?

Op deze blog lees ik bijvoorbeeld: https://twinbikerun.com/category/andrew/challenge-roth/

Headphones are allowed on the run course at Roth so this was a welcome change after hours with no conversation.

En ook hier wordt het genoemd: https://www.triathlete.com/events/dispa … enge-roth/

Challenge Roth Tips & Tidbits

If running to music is your thing, Challenge Roth may be your race. Headphones are allowed during the marathon, as long as the volume is not excessive and does not interfere with athlete safety.

Zou me goed kunnen voorstellen dat ze het veranderd hebben, maar het mocht iig wel.

14 Laatst bewerkt door Hedcandy (21-12-20 02:46:38)

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Zover heb ik niet gezocht, dus als het daar staat, dan mag het klaarblijkelijk wel.
Het verbaasd me, maar goed, de tekst is helder smile  je hebt gelijk!

15

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Roth is echt een uitzondering, en dus enkel tijdens het lopen. Tijdens de briefings meldt men dat je een gsm mee mag nemen, maar die gebruiken dient langs de kant. Dus je stopt, gaat langs de kant van het parcours staan zonder vooruitgang te maken, telefoneert, steekt het weer weg en dan kan je verder.

In theorie kan je dus perfect een tracking opzetten voor je vertrekt, daarvoor moet je niet actief je gsm gebruiken. Maar ironman laat dat niet echt toe. Een beetje zoals de UCI in wielerwedstrijden niet toelaat dat er tracking gebeurt. Daar is geen echt goeie reden voor maar dat is gewoon hun standpunt.

16

Re: Live tracking tijdens Ironman event

Ik denk dat iedereen gebaat is bij duidelijkheid.
Geen electronische apparaten behalve fietscomputer en horloge en geen headsets is duidelijk en kan worden gehandhaafd.

Als iemand toch loopt met een telefoon om z’n arm levert dat weer een hoop onduidelijkheid op: wel voor tracking, niet voor muziek of bellen/appen etc.

Volgens mij zie ik bij evenementen wel vaker mensen met oordopjes etc. Waarschijnlijk kennen veel mensen deze regel niet en wordt het door een aantal organisaties gedoogd. (Tot het eerstvolgende incident tenminste)