151

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb via via gehoord dat verschillende gemeentes waar doorheen wordt gefietst uiteindelijk niet mee wilde werken om het afgelopen weekend geregeld te krijgen. Als het al zou lukken zou het op het allerlaatste moment duidelijk worden en toen hebben ze geloof ik zelf de stekker er maar uit getrokken.

Komt uit de wandelgangen maar klinkt aannemelijk.

152

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Dit stond in de email van de organisatie:

following further discussions between and direction from the mayors representing the region of West-Friesland yesterday, we regret to share that the events cannot take place in 2020 as planned

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

153

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Trilen schreef:

Ik heb net het race report op m'n triathlon blog gezet zet: https://www.ironlen.com/ironman-70-3-le … ance-2020/
Fietsparcours is veel glooiend en dus niet een heel snel parcours. Wel een mooie omgeving trouwens en het wegdek was best goed.

Leuk verslag! Ik heb ook gedacht over die IM70.3, maar is normaal volgensmij tegelijk met Luxemburg.

Krijg wel plaatsvervangende zenuwen van die last-minute bandenwissels en horlogeproblemen big_smile

154

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Uit de mail van IM:

In meetings leading up to the event, West-Friesland’s safety and health authorities were satisfied that IRONMAN’s proposed health and safety measures were well designed, and that participants, staff and the wider public would have been sufficiently protected from potential COVID-19 transmission. However, following further discussions between and direction from the mayors representing the region of West-Friesland yesterday, we regret to share that the events cannot take place in 2020 as planned and will now return on June 25 - 27, 2021.

Kennelijk kon IM niet leven met de aanwijzingen zoals voorgesteld door de burgemeesters.

Wat ik me voor kan stellen (puur speculeren natuurlijk) is dat de burgermeesters hebben gevraagd het parcours te verleggen naar buiten het centrum om drukte langs het parcours te voorkomen.

155

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Op Trikipedia staat dit:

Want wie in 1 gemeente een sportwedstrijd organiseert, kan misschien nog wel vooruit. Maar 70.3 Ironman West-Friesland voert langs liefst zeven gemeenten. En hoewel ze alle zeven doordrongen zijn van de economische spin-off van dit topsportevenement, interpreteren ze wel allemaal op eigen wijze te treffen coronamaatregelen.  Dat maakt het best lastig. De burgemeester van Hoorn bijvoorbeeld was groot voorstander om de race onder de gestelde condities door te laten gaan, maar een enkele buurgemeente was huiverig (voor het onbekende?). Het is verklaarbaar. Geen enkel gemeentebestuur wil het op haar geweten hebben dat er een flinke coronahaard ontstaat. Maar Extra Leisure was er helemaal klaar voor, zoveel is zeker. Een grote klap, die hard aankomt bij deze professionele organisatie.

https://trikipedia.nl/2020/09/10/the-da … -wtj-1616/

Het leek er echt op dat het zou gaan lukken, maar dan had elke partij in moeten stemmen met het voorstel en dat is gewoon niet gebeurd.

156

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Hmm, ja, ik snap 'm, lastig als er veel verschillende gemeentes bij betrokken zijn. Dank!

157

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Louise schreef:

Hmm, ja, ik snap 'm, lastig als er veel verschillende gemeentes bij betrokken zijn. Dank!

Hoorn haalt natuurlijk de meeste exposure uit het evenement, maar liep ook veel meer coronarisico, door de concentratie rond de start. De buurgemeenten (waar ik zelf woon) fiets je met 30+ km/u doorheen, dus het risico daar leek me miniem. Wel flauw dat die dan uiteindelijk de stekker er uit trokken. Aan de andere kant hadden ze ook weinig profijt van de Ironman.

158 Laatst bewerkt door Hedcandy (11-09-20 17:23:14)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb wat meer info.
De wedstrijd gaat door verschillende gemeentes.
En een van deze omliggende gemeentes heeft nu besloten dat ze het toch niet zien zitten.
Er is nog gepuzzeld op andere oplossingen (parcours verleggen etc) maar helaas, dat bleek niet meer mogelijk.

159

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Plaatselijke politiek, ik ben er meestal geen fan van.

160

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Buus schreef:

Plaatselijke politiek, ik ben er meestal geen fan van.

Partij oprichten? De triathlonpartij? Zaandam heeft ooit een Partij voor de IJsbaan gehad: https://www.schaatshistorie.nl/ijsbanen … e-ijsbaan/

Maar de baan kwam uiteindelijk in Hoorn.

161

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Bas schreef:
Lennart73 schreef:
ronnyke schreef:

Het zal voor debutanten zeer moeilijk worden om volgend seizoen ingeschreven te geraken in een halve of hele Ironman want de meeste zitten al op voorhand vol. Er zullen altijd wel wat annulaties zijn maar ook lange wachtrijen dus de kans dat je erbij bent zal redelijk klein zijn. Mischien als er een nieuwe uitkomt...?

Inderdaad. Ik heb al een poging gedaan voor de vrijgekomen slots bij IM Copenhagen en Frankfurt. Beide keren mislukt, ze waren binnen een minuut terug vol. In West-Europa zijn alleen nog bij IM Ierland en Zwitserland plaatsen over. Die vallen voor mij af vanwege het fietsparcours/(water)temperatuur.

Ik ben oprecht benieuwd wat er mis is met het fietsparcours/temperatuur bij IM Switzerland ? Is een nieuwe IM met een glooiend fietsparcours en zomertemperaturen (juli).

Het fietsparcours heeft 2200 hm en met ook een aantal stukken met 8% stijging. Eigenlijk is het een trapsgewijze beklimming met een lange en snelle afdaling. Op een TT fiets lijkt mij dat niet handig. Dus soor mij is dat niks, het is pas mijn eerste volledige. Dat zal al zwaar genoeg zijn.

162 Laatst bewerkt door Trilen (12-09-20 09:14:36)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

LindaRotterdam schreef:
Trilen schreef:

Ik heb net het race report op m'n triathlon blog gezet zet: https://www.ironlen.com/ironman-70-3-le … ance-2020/
Fietsparcours is veel glooiend en dus niet een heel snel parcours. Wel een mooie omgeving trouwens en het wegdek was best goed.

Leuk verslag! Ik heb ook gedacht over die IM70.3, maar is normaal volgensmij tegelijk met Luxemburg.

Krijg wel plaatsvervangende zenuwen van die last-minute bandenwissels en horlogeproblemen big_smile

Dank je smile De last-minute bandenwissel doe ik eigenlijk wel vaker om met nieuwe banden te starten. Vooral in het buitenland zie je toch wel vaak wat glas of ander scherp spul op de weg liggen en als ik daar dan een paar keer wat rondes heb gefietst (en wat sneetjes en putjes in m'n banden zie) begin ik de wedstrijd liever met compleet nieuwe banden. Maar dit keer de nieuwe banden thuis laten liggen en dan moet je toch even zoeken naar een winkel die de juiste banden voor je kan regelen. Dit keer ging dat zonder problemen.
Het horlogeprobleem gaf me wel wat meer stress inderdaad! Maar nu zit ik met 2 Garmin horloges want m'n oude Fenix 3 heb ik thuis weer een tijd aan de lader gehangen en nog een paar keer hard-reset en nu doet ie het weer... Nog niet mee getraind maar neem aan dat ie weer gewoon werkt.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

163

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

arnosmit schreef:

De buurgemeenten (waar ik zelf woon) fiets je met 30+ km/u doorheen, dus het risico daar leek me miniem. Wel flauw dat die dan uiteindelijk de stekker er uit trokken.

Ik snap ook niet wat het probleem is van fietsende triatleten door je stad/dorp. Veel publiek zal er toch ook niet zijn. Of moesten er straten voor worden afgesloten waardoor het elders te druk zou worden? Dat snap ik dan eerder, zeker als je er als 'doorgangsgemeente' weinig profijt van hebt.

Louise

164

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Net de mail gehad met mogelijkheden met betrekking tot de inschrijvingen voor de 70.3.
Niets doen is inschrijving blijft staan op 27 juni. Of je kunt kiezen de inschrijving om te zetten naar de halve in Maastricht, of naar de westfriesland editie van 2022.
Dat laatste wordt met de huidige corona ontwikkeling misschien nog wel een optie. Als namelijk de zwembaden nog vaker dicht gaan, wordt het voor mij lastig om de 1900 meter te volbrengen.

165

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Tegen 27 juni heb je toch al een periode kunnen open water zwemmen ook en als ze nu maar 1 maand sluiten kun je vanaf half Januari al terug trainen.

166

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Net mijn inschrijving volledig gemaakt, als het doorgaat sta ik 27 juni aan de start van mijn eerste halve. In de aanloop een eenvoudig standaard trainingschema via trainingpeaks aangeschaft. Vanaf 1 februari start deze. Wordt alleen lastig met zwemmen uiteraard, hopen dat dat voor april weer kan starten. Anders wordt het wellicht alleen buiten zwemmen

167

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

wilagro schreef:

.....Anders wordt het wellicht alleen buiten zwemmen

Dat hoeft geen probleem te zijn. Als de klimaatverandering dan gewoon een beetje meewerkt wink

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

168

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Bij mij om de hoek zwemmen er nu nog steeds mensen in de Galderse Meren (Brabant). Dus als je echt per se je zwemmen bij wil houden kan het natuurlijk altijd.

Ik zag ook al buitenzwembaden opengaan hier en daar. Wellicht een stukje rijden maar heb je meteen een uitje.

169 Laatst bewerkt door Nielss (07-04-21 08:47:15)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Na het wegvallen van de 70.3 in Luxemburg vrees ik elke ochtend bij het openen van mijn mail ook voor deze. Het kan toch haast niet doorgaan met deze deelnemersaantallen als de rest in juni allemaal al weg valt.

170

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

West Friesland was vorig jaar ook niet echt gulzig met communicatie naar de deelnemers toe dus tja... Zal afwachten zijn

171

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik ga er ook al helemaal van uit dat het niet doorgaat....

172

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Vorig jaar waren de gemeentes ook terughoudend met het verstrekken van de vergunningen, ik verwacht dat dat voor dit jaar ook wel zal zijn.
Gelukkig maar eigenlijk, want knap trainen zit er voor mij nog steeds niet in. Dus ik zou zowieso niet van start.

173

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Net de bevestiging dat de Ironman Hoorn niet doorgaat in juni. Hij wordt doorgeschoven naar 26 september.
Mijn deelname zal ik doorschuiven naar 2022, wat ook een mogelijkheid is.

174

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

wilagro schreef:

Net de bevestiging dat de Ironman Hoorn niet doorgaat in juni. Hij wordt doorgeschoven naar 26 september.
Mijn deelname zal ik doorschuiven naar 2022, wat ook een mogelijkheid is.

Ik ben er nog niet uit, maar zal druk worden in september op deze manier.

175

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik zou er niet teveel rekening mee houden om eerlijk te zijn, lijkt me wat dezelfde situatie te worden als in 2020 en het uiteindelijk niks zal zijn.